معرفی و دانلود کتاب روسپیگری بیماری یا جرم؟: تحلیل روانکاوی روسپیگری در جامعه

عکس جلد کتاب روسپیگری بیماری یا جرم؟: تحلیل روانکاوی روسپیگری در جامعه
قیمت:
۲۹,۸۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب روسپیگری بیماری یا جرم؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب روسپیگری بیماری یا جرم؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب روسپیگری بیماری یا جرم؟: تحلیل روانکاوی روسپیگری در جامعه

کتاب روسپیگری بیماری یا جرم؟ نوشته‌ی امیرسجاد فتوره‌چی با نگاهی متفاوت به موضوع روسپیگری پرداخته است. او در این کتاب سیر تاریخی و تحول روسپیگری در حکومت‌ها و دولت‌های مختلف ایران را مورد نقد و تحلیل قرار داده و سپس این مسئله را در جامعه‌ی امروز بررسی کرده است.

درباره کتاب روسپیگری بیماری یا جرم؟

روسپیگری یکی از معضلات اجتماعی است که اگر به‌شکل عمیق و علمی به آن بپردازید خواهید دید که ریشه‌ی روانشناسی دارد. این معضل برای دولت‌ها و ملت‌ها مشکل‌آفرین است و می‌تواند تبعات بسیاری ازجمله به‌دنیا آمدن فرزندان بی‌نام‌ونشان، انواع بیماری و ... را به‌دنبال داشته باشد. امیرسجاد فتوره‌چی در کتاب روسپیگری بیماری یا جرم؟ آنچه باعث پایه‌گذاری خانه‌هایی برای روسپی‌ها شد، از دوران حکومت صفویه تا قبل از انقلاب 57، را با شفافیت و تیزبینی منحصربه‌فردی عنوان کرده است. او توضیح می‌دهد که بعد از انقلاب 57 و پیروزی جمهوری اسلامی در ایران، علاوه‌بر تخریب خانه‌ها، محله‌هایی هم که خانه‌های روسپی‌ها در آن قرار داشتند، تخریب شدند. امیرسجاد فتوره‌چی با ارائه‌ی مستندات مشخص، به تاریخچه‌ی این موضوع اشاره داشته و پس از آن، دلایل خود را برای اثبات مشکل‌آفرین بودن روسپیگری عنوان کرده است.

او با دقت نظر خاص خود و در چند فصل مجزا از معایب روسپیگری سخن گفته و در ادامه از پدیده‌ای نوظهور به نام فاحشه - فرشته (مدونا)، البته با دیدگاهی کاملا شخصی، سخن به میان آورده است. امیرسجاد فتوره‌چی در کتاب روسپیگری بیماری یا جرم؟ در تلاش است تا ارزش و منزلت زن را یادآور شود و به مخاطب متذکر می‌شود که نمی‌توان برای این درجه و مرتبه، عدد یا رقم مشخصی تعیین کرد.

بخش اول این کتاب مرتبط با تاریخچه و مفهوم واژه‌ی روسپیگری در فرهنگ لغت نویسنده است و در بخش‌های بعد از آن نویسنده آسیب‌شناسی روسپیگری را از منظر جامعه‌شناختی با نگاه شخصی خود و نه آن چیزی که در واقعیت جامعه وجود دارد مورد بررسی قرار می‌دهد. در پایان با اشاره به روایت یک زوج از رابطه‌ی عاطفی و فیزیکی که با یکدیگر داشته‌اند در تلاش است تا آسیب‌های کودکی را که تاثیر آن در بزرگسالی می‌تواند مخرب و مشکل‌ساز باشد، بیان کند. آسیب‌هایی مانند تجاوز محارم (مانند پدر، برادر و ...) به دختران و ... تخریب روانی آن تاثیر زیادی بر زندگی افراد و آینده‌ی آن‌ها می‌گذارد. کتاب روسپیگری بیماری یا جرم؟ را نشر برگ‌وباد منتشر کرده است.

کتاب روسپیگری بیماری یا جرم؟ برای چه‌کسانی مناسب است؟

اگر تاریخچه روسپیگری و سرگذشت روسپیان در ایران را نمی‌دانید، یا به مطالعات روان‌شناختی و جامعه‌شناختی دررابطه با این موضوع علاقه‌مند هستید،‌ این اثر را بخوانید.

در بخشی از کتاب روسپیگری بیماری یا جرم؟: تحلیل روانکاوی روسپیگری در جامعه می‌خوانیم

روسپیگری سابقه‌ای در زمان‌ها و ادوار گذشته دارد و در شکل سنتی یا جدید آن، کارکردها و پیامدهای مختلفی داشته است. سابقه روسپیگری در ایران به سال‌های قبل از انقلاب برمی‌گردد. به‌ویژه در تهران نظام روسپیگری خاصی حاکم بوده است، به‌گونه‌ای که می‌توان از پنج نوع روسپیگری فعال در تهران مانند روسپیان قلعه شهر نو، تفریح‌گاه‌های شبانه، روسپیان خیابانی، روسپیان منازل و روسپیان گودنشین نام برد.

با آنکه مکان‌های روسپیگری بعد از انقلاب تخریب شد، اما روسپیگری خیابانی بعد از انقلاب به‌ویژه در سال‌های اخیر در تهران و دیگر شهرها، نمود و ظهور عینی یافته و به شکل یک چالش و مسأله فرهنگی و اجتماعی مطرح است. امروزه هرکسی می‌تواند با مشاهده‌ای نه‌چندان دقیق، به حضور زنان و دخترانی که با ایستادن در خیابان‌های شهر، با مشتریان وارد گفت‌وگو و معامله می‌شوند، پی ببرد.

روسپیگری، در حکومت صفویه طرفداران فراوان و مخالفان اندکی برای خود دست‌وپا کرد. نویسنده کتاب «طب در دوره صفویه» در خصوص روسپیگری در عهد صفوی می‌نویسد: «با آنکه، قوانین اسلام با امکان داشتن چند زن و نامحدود بودن تعداد صیغه‌ها می‌کوشد میزان فحشا را در جامعه پایین بیاورد، ولی در این دوره مردان علاوه بر استفاده از امکانات مذهبی به علت اشتهای سیری‌ناپذیرشان از روسپیان نیز فیض می‌بردند.»

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: کلیات و مفاهیم
فصل دوم: روسپیگری و انحرافات جنسی
فصل سوم: آسیب‌شناسی روسپیگری از منظر روانشناسی
فصل چهارم: روانکاوی روسپیگری
فصل پنجم: روانکاوی روسپیگری براساس عقده فرشته فاحشه (مدونا)
نتیجه گیری
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب روسپیگری بیماری یا جرم؟: تحلیل روانکاوی روسپیگری در جامعه
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات برگ و باد
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات114
زبانفارسی
شابک978-622-8091-35-8
موضوع کتابکتاب‌های روانشناسی عمومی، کتاب‌های جامعه شناسی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب روسپیگری بیماری یا جرم؟

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب روسپیگری بیماری یا جرم؟

برای دریافت کتاب روسپیگری بیماری یا جرم؟ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.