معرفی و دانلود کتاب روانشناسی رنگ‌ها: با آزمایش انتخاب رنگ شخصیت خود را بهتر بشناسید

عکس جلد کتاب روانشناسی رنگ‌ها: با آزمایش انتخاب رنگ شخصیت خود را بهتر بشناسید
قیمت:
۸۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب روانشناسی رنگ‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب روانشناسی رنگ‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب روانشناسی رنگ‌ها: با آزمایش انتخاب رنگ شخصیت خود را بهتر بشناسید

کتاب روانشناسی رنگ‌ها روش علمی آزمایش لوشر برای تشخیص خصوصیات شخصیت از طریق رنگ‌ها را شرح می‌دهد. این کتاب که توسط ماکس لوشر طراحی و تألیف شده است، بنابر قواعد مبتنی بر انتخاب رنگ‌های منفرد و جفت، تفسیرهای مختلفی از حالات روانی و جسمی مشارکت‌کنندگان و جنبه‌های شخصیتی آن‌ها به دست می‌دهد که در حوزه‌ی روانشناسی و روانکاوی کاربرد دارد.

درباره‌ی کتاب روانشناسی رنگ‌ها

یک رنگ انتخاب کنید تا با ویژگی‌های مبهم شخصیتتان آشنا شوید! علم روانشناسی جدید رنگ‌ها را یکی از معیارهای شناخت شخصیت می‌داند. هر رنگ تاثیرات روحی و جسمی خاصی بر افراد می‌گذارد و انتخابشان نشانه‌هایی از وضعیت او را آشکار می‌کند. برای مثال رنگ قرمز سیر بر دستگاه عصبی انسان تاثیر می‌گذارد و ضربان قلب را بالا می‌برد. در عوض رنگ آبی سیر فشار خون را پایین آورده و سرعت ضربان قلب را کم می‌کند. بنابراین خاصیت محرک یا آرامش‌بخش بودن هر کدام اطلاعاتی را از ضمیر خودآگاه و ناخودآگاه ما نشان می‌دهند. یکی از متداول‌ترین و جدیدترین روش‌های شناخت شخصیت از طریق رنگ‌ها آزمایش لوشر است. این آزمایش بر مبنای علمی و با استفاده از کارت‌های رنگی، جداول و اعدادِ طراحی شده به سنجش شخصیت شما می‌پردازد. ماکس لوشر (Max Lüscher) در کتاب روانشناسی رنگ‌ها (Psychologie der Farben) این آزمایش خود را به تفصیل معرفی می‌کند و قواعد اجرا و تفسیر آن را به شما آموزش می‌دهد.

ساختاربندی کتاب روانشناسی رنگ‌ها در هشت فصل طراحی شده است. فصل اول به مبحث روانشناسی رنگ‌ها می‌پردازد و منشأ اهمیت رنگ و علل تاثیراتی که بر شخصیت و جسم افراد می‌گذارد، بررسی می‌شود. در پایان شرح مختصری از آزمایش لوشر به دست می‌دهد و در فصل دوم به تفسیر کارکردهای وضعیت‌های مطرح در آزمایش می‌پردازد. فصل سوم رنگ‌های اصلی و کمکی را همراه با نشانه‌های هر کدام به تفصیل شرح می‌دهد. فصل چهارم طریقه‌ی گروه‌بندی و علامت‌گذاری ردیف هشت رنگ و تمامی نکات لازم را در اختیار شما می‌گذارد. فصل پنجم تفسیرهای لوشر از آزمایش و قواعد علامت‌گذاری حالت‌های روحی مختلف را ذکر می‌کند. فصل ششم معنای جداگانه‌ی هر کدام از هشت رنگ و فصل هفتم معنای ساختاری جفت‌های رنگ را برای شما توضیح می‌دهند. در نهایت، فصل هشتم چند مثال از نمونه‌های تحلیل‌های آزمایش آورده است تا با ذکر مثال روش تحلیل را بهتر بیاموزید. لازم به ذکر است که جداول تفسیر رنگ نیز در پایان کتاب قرار دارد.

معرفی و دانلود کتاب روانشناسی رنگ‌ها

آزمایش لوشر روش ساده‌ای دارد و زمان کلی آن حدود پنج تا هشت دقیقه به طول می‌انجامد. آموزش آن نیز بسیار ساده است و تنها بخش تجزیه و تحلیل آن به تخصص و اطلاعات روانشناختی نیاز دارد. بنابر این آزمایش فشارهای روحی، توازن یا عدم توازن غدد در اختیار پزشک و روانپزشک قرار می‌گیرد به نوعی یک سیستم هشدار اولیه درباره‌ی بیماری‌های پنهان روحی و جسمی محسوب می‌شود.

توجه داشته باشید که کتاب روانشناسی رنگ‌ها به نوعی کتاب تعاملی محسوب می‌شود. برای استفاده از آن و سنجش درست بر مبنای مطالب ارائه شده، به هشت کارت رنگی نیاز دارید. یک طرف این کارت‌ها رنگ مورد نظر و پشت کارت شماره‌ی در نظر گرفته شده برای رنگ مذکور را می‌بینید. این شماره‌گذاری در آغاز فصل سه برای هر یک از رنگ‌ها ذکر شده است و شما می‌توانید با استفاده از آن، کارت‌های لازم را برای خود تهیه ببینید و به اجرای آزمایش لوشر بپردازید.

کتاب روانشناسی رنگ‌ها در ایران با عناوین مختلفی و توسط ناشرهای گوناگون به چاپ رسیده است. نسخه‌ی حاضر را ویدا ابی زاده به فارسی ترجمه کرده و انتشارات لیوسا در اختیار خوانندگان فارسی‌زبان قرار داده است.

کتاب روانشناسی رنگ‌ها برای چه کسانی مناسب است؟

روانشناس‌ها، روانکاوها، پزشک‌ها و روان‌پزشک‌ها می‌توانند از این کتاب برای انجام آزمایش‌های روانشناختی و تشخیص‌های اولیه‌ی بیماری‌های جسمی استفاده کنند. همچنین مطالعه‌ی آن به کسانی که به تست‌های شخصیتی علاقه دارند، پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب روانشناسی رنگ‌ها: با آزمایش انتخاب رنگ شخصیت خود را بهتر بشناسید می‌خوانیم

مشاهده مى‌شود که شماره‌هاى 1 و 2 (آبى و سبز) هر دو خودمحور (غیرفعال) هستند. هرجا که هر دوى آن‌ها با یکدیگر در آزمایش ظاهر شوند، صفت خودمحورى قویاً مورد تأکید است. ولى این موضوع که آیا رفتار مزبور یک رفتار الگویى یا یک الگوى واقعى یا یک الگوى پنهان یا یک الگوى ردشده است یا خیر، قطعاً به وضعیت این ترکیب در ردیف رنگ‌ها بستگى دارد.

به همین ترتیب، شماره‌هاى 2 و 3 (سبز و قرمز) هر دو مستقل (خودکار، سبب‌ساز) هستند. هرجا که هر دوى آن‌ها در آزمایش ظاهر شوند، صفات قوه‌ى ابتکار و خود تصمیم‌گیرنده از اهمیت بیشترى برخوردار است. اما از سوى دیگر، نحوه‌ى تأکید و اهمیت آن‌ها به محل ظاهر شدنشان بستگى دارد.

شماره‌هاى 3 و 4 (قرمز و زرد) برون‌محور (فعال) هستند و از بیرون هدایت مى‌شوند. هرجا که هر دوى آن‌ها در کنار یکدیگر ظاهر شوند، صفت فعال بودن از اهمیت بیشترى برخوردار است.

شماره‌هاى 1 و 4 (آبى و زرد) هر دو غیرمستقل هستند (یعنى از منابع خارجى هدایت مى‌شوند) و لذا هرجا که در کنار یکدیگر ظاهر شوند، صفت «فاقد قدرت تصمیم‌گیرى» را نشان مى‌دهد.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه‌ى مترجم
راهنماى استفاده از کتاب
رهنمودهاى مربوط به انجام آزمایش لوشر
1. روان‌شناسى رنگ‌ها
منشأ اهمیت رنگ
فیزیولوژى رنگ
رشد بینایى رنگ
«کوررنگى» هیچ تفاوتى نمى‌کند
آزمایش لوشر
2. روان‌شناسى کارکردى
اهمیت هشت وضعیت
تفسیر کارکردها
3. رنگ‌هاى اصلى و کمکى
انواع چهار رنگ اصلى
رنگ‌هاى اصلى مخلوط
رنگ‌هاى اصلى را باید ترجیح داد
رنگ‌هاى کمکى
4. گروه‌بندى و علامت‌گذارى ردیف هشت رنگ
5. اضطراب‌ها، جبران‌ها و تضادها
منبع فشارهاى روحى
جبران‌ها
جبران‌هاى مبالغه‌آمیز
شدت اضطراب و جبران
پیش‌بینى
خلاصه‌ى قواعد علامت‌گذارى اضطراب‌ها و جبران‌ها
مشکل واقعى
دوگانگى عواطف
خصایص طرد یا سرکوب‌شده
شخصیت‌هاى عاطفى
تضاد بین هدف و رفتار
بى‌ثباتى دستگاه عصبى خودکار
کار و خستگى
6. معناى هشت رنگ
رنگ خاکسترى (0)
آبى (1)
سبز (2)
قرمز (3)
زرد (4)
بنفش (5)
قهوه‌اى (6)
سیاه (7)
7. معناى ساختارى جفت‌هاى رنگ
8. تفسیر آزمایش رنگ
چند هشدار به تحلیل‌گران آزمایش رنگ
چند مثال از تحلیل‌هاى آزمایش
جدول‌هاى تفسیر رنگ
چند نکته‌ى مهم
جدول 1: کارکردهاى +
جدول 2: کارکردهاى ×
جدول 3: کارکردهاى =
جدول 4: کارکردهاى -
جدول 5: کارکردهاى - +
پیوست‌ها

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب روانشناسی رنگ‌ها: با آزمایش انتخاب رنگ شخصیت خود را بهتر بشناسید
نویسنده
مترجمویدا ابی زاده
ناشر چاپیانتشارات لیوسا
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات260
زبانفارسی
شابک978-600-340-115-0
موضوع کتابکتاب‌های تست شخصیت شناسی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب روانشناسی رنگ‌ها

کبری بیگ زاده
۱۴۰۳/۵/۲۴
این کتاب کامل به آزمایش لوشر پرداخته و بعد از انجام این تست، شما فقط از لحاظ روانشناسی مورد ارزیابی و بررسی قرار می گیرید. تحلیل تست برای همه ساده و آسان نیست. همانطور که کتاب اشاره کرده، بهتر است این تست و تحلیل آن توسط فردی که متخصص در این حوزه است انجام شود. این کتاب اصلا درمورد کاربرد رنگ و موارد استفاده آن بحثی نکرده است.
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب روانشناسی رنگ‌ها

برای دریافت کتاب روانشناسی رنگ‌ها و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.