معرفی و دانلود کتاب رفتار حرکتی: ارتباط ذهن و بدن با هدف اجرای مطلوب

عکس جلد کتاب رفتار حرکتی: ارتباط ذهن و بدن با هدف اجرای مطلوب
قیمت:
۱۸۴,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب رفتار حرکتی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب رفتار حرکتی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب رفتار حرکتی: ارتباط ذهن و بدن با هدف اجرای مطلوب

ارتباط ذهن و بدن انسان، از موضوعاتی است که به تازگی به جمع رشته‌های دانشگاهی پیوسته است؛ اما پیشینه‌ای طولانی دارد و حتی دراین‌باره آثاری از اندیشمندان کهن به‌جای مانده است. کتاب رفتار حرکتی ارتباط ناگسستنی جسم و روان را از زاویه‌ی دید علمی، بیولوژیکی و روان‌شناسی بررسی می‌کند. جفری سی. ایوس راهکارهای گوناگونی را برای افزایش سلامت جسم و روان در اختیار مخاطبان می‌گذارد تا بهتر بتوانند میان این‌دو تعامل ایجاد کنند.

درباره‌ی کتاب رفتار حرکتی

تا به حال در زندگیتان اتفاقی رخ داده که احساس کنید بال در آورده‌اید و آماده‌ی پروازید؟ جوری که انگار روی ابرها قدم می‌زنید و فتح قله‌ها و عبور از اقیانوس‌ها برایتان کار آسانی به‌نظر می‌رسد. در این شرایط جنب‌وجوش درونی انسان بیشتر می‌شود و به دنبال آن تحرک جسمی هم بالا می‌رود. از سوی دیگر، اگر حادثه‌ای ناگوار پیش آید و غم و اندوه بر روزمره‌یتان سایه بیندازد، حتی بیرون آمدن از تخت هم دشوار است و به‌سختی می‌توانید کارهای روزمره‌یتان را انجام دهید. کتاب رفتار حرکتی (Motor behavior) نیز در پی فهم چگونگی تأثیر ذهن بر جسم است و تمرین‌های گوناگونی را جهت بهبود ارتباط بدن و روان به مخاطبان ارائه می‌کند. البته باید به این نکته اشاره کرد که منظور از رفتار حرکتی، ارتباط مغز و عضلات است و روان‌شناسی در این زمینه با حیطه‌ی روانکاوی و رفتارشناسی متفاوت است.

جفری سی. ایوس کتاب خود را با شکل و ترتیب‌بندی کتاب‌های درسی تألیف کرده است. در ابتدای هر فصل، اهداف و عناوین بخش‌ها بازگو شده‌اند تا خواننده بهتر بتواند ذهن خود را برای پذیرش موضوعات پیش‌رو آماده کند. انتهای فصل نیز به خلاصه‌ی مطالب و پرسش‌هایی درباره‌ی محتوای کتاب اختصاص دارد. اگر بخواهیم در کهکشان علم، برای رفتار حرکتی، محلی دقیق و درست را تعیین کنیم، باید آن را بخشی از علوم گوناگون همچون عصب‌شناسی، روان‌شناسی، تربیت‌بدنی، بیومکانیک و نورومکانیک بدانیم. موضوعی که بدیهی است نقش اصلی و مدیریتی مغز بر انجام حرکت‌هاست. بدون فرمان مغز هیچ حرکتی آغاز نمی‌شود و هر چیزی که بر عملکرد مغز تأثیر می‌گذارد مستقیماً در کوچک‌ترین حرکات بدن نیز دخالت دارد.

کتاب رفتار حرکتی سعی دارد تا خوانندگان را با سیستم‌هایی که همچون رودخانه‌ای همیشه خروشان بین مغز و بدن در جریان هستند، آشنا کند. یکی از این‌ها، سیستم عصبی و محیطی نام دارد. این سیستم فرمان را از مغز می‌گیرد و به ساختارهای عضلانی عصبی ویژه‌ی هر عضو تقدیم می‌کند. اجرای نهایی هر حرکت، بر عهده‌ی نورون حرکتی تحتانی و فیبر عضلانی است. جفری سی. ایوس با مشاهده‌ی نتایج آزمایش‌ها و تحقیقات گوناگون، به این نتیجه رسید که کارگران مبتلا به ناهنجاری‌های اسکلتی عضلانی شش ماه پس از انجام تمرینات گوناگون، ایجاد تغییر در سبک زندگی و کاهش استرس، سلامت نسبی خود را بازیافتند؛ این شیوه‌ی درمان در دسته‌بندی علم روان‌فیزیک قرار می‌گیرد.

در کتاب رفتار حرکتی 12 فصل برای خوانندگان ارائه شده‌ است که هر کدام از آن‌ها به بخشی از دایره‌ی ارتباطات مغز و عضلات می‌پردازد. جفری سی. ایوس فصل‌های آغازین کتاب را به بررسی کنترل حرکتی و بیومکانیکی عضلات اختصاص داده است. فصل‌های میانی کتاب درباره‌ی طبقه‌بندی و اندازه‌گیری مهارت‌های حرکتی است. فصل‌های انتهایی کتاب نیز به جنبه‌های بیولوژیکی و روان‌شناختی انسان اشاره دارد.

کتاب رفتار حرکتی به کوشش نشر حتمی و با ترجمه‌ی زهرا سلمان به چاپ رسیده و در اختیار خوانندگان قرار گرفته است.

کتاب رفتار حرکتی برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای دانشجویان کارشناسی علوم ورزشی، تربیت‌بدنی و متخصصان فیزیولوژی ورزشی مناسب است.

در بخشی از کتاب رفتار حرکتی: ارتباط ذهن و بدن با هدف اجرای مطلوب می‌خوانیم

انسان‌ها به روش‌های زیادی حرکت می‌کنند، از کمترین تکان با استفاده از بخش کوچکی از عضلات گرفته تا حرکت انفجاری که در آن تمام عضلات بدن استفاده و درگیر می‌شوند. حرکات برای انجام کار، رساندن پیام‌ها و نشان دادن هیجان به کار می‌روند. عضلات نیز برای تنظیم درونی فرایندهای فیزیولوژیکی مانند حرکت غذا از مجرای گوارشی و پمپ کردن خون به کار می‌روند. تمام این عملکردها و حرکات عضله تحت عنوان چیزی قرار می‌گیرند که آن را رفتار حرکتی می‌نامیم.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: مقدمه‌ای بر رفتار حرکتی و ارتباط ذهن-بدن
بخش اول: کنترل حرکتی
فصل 2: مکانیزم عصبی در برنامه‌ریزی و آغاز حرکت
فصل 3: مکانیزم عضلانی عصبی محیطی در اجرای حرکت
فصل 4: سیستم حسی محیطی در نمایش حرکت
فصل 5: مدلهای حرکتی
بخش دوم: یادگیری حرکتی
فصل 6: درک مهارت حرکتی و توانایی حرکتی
فصل 7: یادگیری و توسعه مهارت
فصل 8: پردازش اطلاعات و عملکرد مهارت حرکتی
فصل 9: تمرین و تعلیم
بخش سوم: تعلیم و تمرین ذهن، بدن و مغز
فصل 10: مکانیزم کنترل وضعیت بدنی
فصل 11: کنترل وضعی در بهبود و عملکرد
فصل 12: آموزش عملی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب رفتار حرکتی: ارتباط ذهن و بدن با هدف اجرای مطلوب
نویسنده
مترجمزهرا سلمان
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات392
زبانفارسی
شابک978-600-355-042-1
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی، کتاب‌های دانشگاهی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب رفتار حرکتی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب رفتار حرکتی

برای دریافت کتاب رفتار حرکتی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.