معرفی و دانلود کتاب راهنمای ارزیابی عوامل آمادگی جسمانی مرتبط با سلامتی ACSM

عکس جلد کتاب راهنمای ارزیابی عوامل آمادگی جسمانی مرتبط با سلامتی ACSM
قیمت:
۱۱۴,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب راهنمای ارزیابی عوامل آمادگی جسمانی مرتبط با سلامتی ACSM و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب راهنمای ارزیابی عوامل آمادگی جسمانی مرتبط با سلامتی ACSM و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب راهنمای ارزیابی عوامل آمادگی جسمانی مرتبط با سلامتی ACSM

گریگوری بی دویر و شالان دیویس در کتاب راهنمای ارزیابی عوامل آمادگی جسمانی مرتبط با سلامتی ACSM به مخاطبان می‌آموزند که چه چیز به‌طور علمی و رسمی، آمادگی جسمانی تلقی می‌شود و ترکیب بدن چیست و چطور می‌توان آمادگی عضلانی را سنجید.

درباره‌ی کتاب راهنمای ارزیابی عوامل آمادگی جسمانی مرتبط با سلامتی ACSM

آمادگی جسمانی به‌طور معمول، طیف گسترده‌ای از تعاریف را در بر می‌گیرد اما به‌طورکلی به آمادگی فرد برای انجام فعالیت‌های روزانه با سرزندگی و بدون خستگی و صرف وقت زیاد گفته می‌شود. بگذارید این‌طور در این باره صحبت کنیم. تصور کنید از خرید روزانه بازگشته‌اید و حالا ناچارید خریدهای خود را بدون کمک، از پله‌ها بالا ببرید. چند پله را می‌توانید بدون خستگی طی کنید؟ حجم باری که می‌توانید با خود حمل کنید چقدر است؟ چقدر طول می‌کشد تا به نفس‌نفس بیفتید؟ آیا می‌توانید به تنهایی از پس این کار بربیایید یا ناچارید از کسی کمک بگیرید؟

آمادگی جسمانی امری کاملاً مهم و حیاتی در زندگی است که کیفیت زندگی فرد را تعیین می‌کند. ضعف جسمانی می‌تواند فرد را از انجام فعالیت‌های روزانه باز دارد و دایره‌ی فعالیت‌های او را محدود کند. محدود شدن فعالیت‌های بدنی نیز می‌تواند منجر به بیماری‌های جسمی و روانی مختلف مانند بیماری‌های قلبی و عروقی، اضافه وزن، دیابت، چربی، افسردگی و... گردند؛ همچنین آثار جانبی این اتفاق می‌تواند بر اعتمادبه‌نفس فرد نیز تاثیر گذاشته و از او فردی منزوی بسازد.

حال که از اهمیت آمادگی جسمانی مطلع شدیم، چطور می‌توانیم آن را بسنجیم؟ آیا برای سنجش آمادگی جسمانی نیاز است که به پزشک یا متخصص مراجعه کنیم و یا خودمان می‌توانیم از پس آن بربیاییم؟

معرفی و دانلود کتاب راهنمای ارزیابی عوامل آمادگی جسمانی مرتبط با سلامتی ACSM

گریگوری بی دویر (Gregory Byron Dwyer) و شالان دیویس (Shala E. Davis) در کتاب راهنمای ارزیابی عوامل آمادگی جسمانی مرتبط با سلامتی ACSM (ACSM’s Health-Related Physical Fitness Assessment Manual) به سوالات بالا پاسخ داده و راهنمایی جامع و صحیح برای سنجش آمادگی جسمانی در اختیار مخاطبان قرار می‌دهند.

این کتاب شامل 10 فصل است و هر فصل جنبه‌ای از آمادگی جسمانی را مورد بحث قرار می‌دهد. در ابتدای هر فصل از کتاب، بخشی به‌عنوان مقدمه در نظر گرفته شده که یک آمادگی کلی برای مطالعه‌ی مبحث در اختیار خوانندگان قرار می‌دهد. گریگوری بی دویر و شالان دیویس پس از آن، به سراغ ارائه‌ی مطالب پیشرفته‌تر می‌روند. از ویژگی‌های مثبت این کتاب می‌توان به این مسئله اشاره کرد که تمام مطالب به‌صورت گام‌به‌گام ارائه شده‌اند و همین مسئله سبب می‌شود خوانندگان فرصت لازم برای جمع‌آوری داده‌ها و انجام دستورالعمل‌ها بیابند. از طرف دیگر متن کتاب پر از تصاویر، جداول و نمودارهایی‌ست که به فهم بهتر مطالب کمک می‌نمایند.

از عناوین فصول این کتاب می‌توان به «غربالگری پیش از فعالیت»، «فشارخون و ضربان قلب استراحتی و فعالیت ورزشی»، «ترکیب بدن» و... اشاره کرد.

کتاب راهنمای ارزیابی عوامل آمادگی جسمانی مرتبط با سلامتی ACSM به همت حامد عباسی، علی صمدی و مریم خالصی به فارسی ترجمه و توسط انتشارات حتمی به چاپ رسیده است.

کتاب راهنمای ارزیابی عوامل آمادگی جسمانی مرتبط با سلامتی ACSM

این کتاب برای دانشجویان و مربیان رشته‌ی تربیت بدنی مناسب و کاربردی خواهد بود.

در بخشی از کتاب راهنمای ارزیابی عوامل آمادگی جسمانی مرتبط با سلامتی ACSM می‌خوانیم

یکی از گام‌ها در ارزیابی آمادگی جسمانی مرتبط با سلامتی رضایت‌نامه است. رضایت‌نامه صرفا یک فرم نیست بلکه فرایندی است که به چندین دلیل باید آن را انجام دهیم. هدف از رضایت‌نامه آگاه کردن فرد از فرایند کار، مزایا و خطرات مرتبط با ارزیابی و همچنین تهیه‌ی فهرستی از مواردی است که می‌توانند جایگزین ارزیابی شوند. هدف جلب رضایت کامل فرد متقاضی (آزمودنی) است.

دو بخش اصلی رضایت‌نامه عبارت است از:

- مزایای ارزیابی

- خطرات ارزیابی

تنها از طریق تهیه‌ی فهرستی از خطرات و مزایای ارزیابی است که می‌توان به فرد نشان داد خطرات ارزیابی کمتر از مزایایی است که از انجام آن انتظار می‌رود. همچنین، مواردی درباره ارزیابی وجود دارد که باید به اطلاع فرد برسد. حداقل سه مورد مهم وجود دارد که آزمودنی پیش از ارزیابی باید از آن مطلع باشد:

- فرد (آزمودنی) داوطلبانه در آزمون شرکت می‌کند.

- او مسئولیت دارد که هرگونه مشکلی را که ممکن است بر اثر اجرای آزمون تجربه کند به آزمونگر گزارش کند.

- او می‌تواند هر زمان و در هر مرحله از کار بدون هیچ‌گونه پیامدی از ادامه آزمون انصراف دهد.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: مقدمه
فصل دوم: غربال‌گری پیش از فعالیت
فصل سوم: فشارخون و ضربان قلب استراحتی و فعالیت ورزشی
فصل چهارم: ترکیب بدن
فصل پنجم: آمادگی عضلانی: قدرت عضلانی، استقامت عضلانی و انعطاف‌پذیری
فصل ششم: تحلیل وضعیت بدنی و ارزیابی راستای بدن
فصل هفتم: اندازه‌گیری آمادگی قلبی تنفسی: آزمون‌های پله و میدانی برای برآورد آمادگی قلبی تنفسی
فصل هشتم: آزمون‌های ورزشی زیربیشینه آزمایشگاهی: آزمون دوچرخه کارسنج YMCA، آزمون دوچرخه کارسنج آستراند، آزمون زیربیشینه نوارگردان بروس
فصل نهم: آزمون ورزشی بیشینه
فصل دهم: تفسیر نتایج ارزیابی‌ها: مطالعات موردی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب راهنمای ارزیابی عوامل آمادگی جسمانی مرتبط با سلامتی ACSM
نویسنده،
مترجمحامد عباسی، علی صمدی، مریم خالصی
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات213
زبانفارسی
شابک978-600-6904-21-4
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب راهنمای ارزیابی عوامل آمادگی جسمانی مرتبط با سلامتی ACSM

برای دریافت کتاب راهنمای ارزیابی عوامل آمادگی جسمانی مرتبط با سلامتی ACSM و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.