معرفی و دانلود کتاب دکتر نمی‌خواد

عکس جلد کتاب دکتر نمی‌خواد
قیمت:
۲۴۰۰۰ ۱۴,۴۰۰ تومان ۴۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب دکتر نمی‌خواد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب دکتر نمی‌خواد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب دکتر نمی‌خواد

کتاب دکتر نمی‌خواد، یک قصه‌ی شیرین و خنده‌دار برای تمام بچه‌هاست؛ خصوصاً آن‌هایی که کمی از دکتر ترس دارند! پریسا شمس، نویسنده‌ی دنیای کودکان، در این قسمت از سری ماجراهای خونه‌ات کجاست؟ تو باغچه راوی ماجرای آموزنده‌ای خواهد بود. تربچه‌کوچولو این‌روز‌ها حال خوشی ندارد؛ به‌نظر می‌رسد تنها دوای درد او، ملاقات با دکتر مهربان باشد؛ اما تربچه‌ی داستان ما خیال می‌کند نیازی به دکتر ندارد.

درباره‌‌ی کتاب دکتر نمی‌خواد

امروز در باغچه‌ی سبزیجات خبر تازه‌ای به گوش می‌رسد. پس با کتاب دکتر نمی‌خواد همراه شوید تا ببینید این سروصداها در خانه‌ی تربچه برای چیست؟ پریسا شمس، خالق قصه‌های کودکانه این ماجرای خواندنی را برای شما روایت می‌کند. درضمن، هاجر مرادی نیز با تصویر‌گری‌های شاد و تماشایی خود در این قصه همراه خوانندگان کوچک خواهد بود.

چرا تربچه از اتاقش بیرون نمی‌آید؟ خورشید خانم از پشت کوه سرزده و همه برای شروع یک روز دل‌انگیز دیگر آماده می‌شوند. اما برعکس همیشه، سبزی کوچک قصه‌ی ما از دیشب در اتاق خود مانده و البته صدایی نیز از او بلند نمی‌شود. بابابادمجون در ابتدا تصور می‌کند تربچه کوچولو به یک خواب عمیق و ناز رفته و قصد بیدار شدن هم ندارد. اما طولی نمی‌کشد که در اتاق باز می‌شود و بابابادمجون از دیدن صحنه‌ی رو‌به‌رو جا می‌خورد. چرا تربچه زیر پتو می‌لرزد؟ صورتش چه قرمز و داغ شده. این سرفه‌ها برای چیست؟ حدس بابابادمجون درست بود؛ تربچه حسابی سرما خورده. باید هرچه زود‌تر سوپ داغ و شیر گرم آماده کرد. اما همه می‌دانیم که در این جور مواقع، هیچ‌چیز به اندازه‌ی ملاقات با پزشک به بهتر شدن حالمان کمک نمی‌کند. اما چرا تربچه‌ی بازیگوش تصور می‌کند به دکتر نیازی ندارد؟!

کتاب دکتر نمی‌خواد قصه‌ای کوتاه و ساده با روایت آموزنده است. داستان خواندنی میان سبزیجات یک باغچه‌ی کوچک شکل می‌گیرد و تصویر‌های فانتزی و رنگارنگ قصه، لحظه‌های شادی برای خواننده‌ی خردسال خلق می‌کند. راوی قصه یعنی تربچه نیز یک سبزی کوچک است؛ فکر و رویاها و حتی ترس‌های او نیز به بسیاری از کودکان شباهت دارد. او در این قسمت از سری ماجراهای خونه‌ات کجاست؟ تو باغچه، درباره‌ی احساسات مختلف خود هنگام بیماری صحبت می‌کند و از تجربه‌ی مواجهه با دکتر می‌گوید. گفتنی‌ست که این داستان با تلاش‌های نشر پرنده‌ی آبی،‌ واحد کودک و نوجوان انتشارات علمی و فرهنگی، به دست خوانندگان می‌رسد.

درباره‌ی مجموعه‌ی خونه‌ات کجاست؟ تو باغچه

«خونه‌ات کجاست؟ تو باغچه» نام یک مجموعه داستان مصور برای کودکان به‌قلم نویسندگان مختلف دنیای ادبیات کودکان است. سازندگان این مجموعه‌ی آموزنده، با الهام از قصه‌های محلی ایرانی، روایت خود را در یک باغچه‌ی سبزیجات تعریف می‌کنند. شخصیت‌های اصلی این داستان‌ها همگی سبزیجاتی دوست‌داشتنی‌ هستند که در کنار یک‌دیگر قصه‌سرایی می‌کنند و ماجراهای بامزه و هیجان‌انگیز می‌آفرینند. همچنین نویسندگان در دل روایت هر قسمت از این مجموعه، یک موضوع مفید و آموزنده را به خوانندگان کوچک خود یادآوری می‌کنند. دوستی، شفقت و مهربانی، احترام به یک‌دیگر، توجه به مسئولیت‌ها، گرامی داشتن تفاوت‌ها و آشنایی بهتر با توانمندی‌ها، گوشه‌ای از موضوعات پرفایده‌ای‌ست که در این مجموعه دنبال می‌شود. «موش قهرمان»، «ورود ممنوع»، «نمره‌ی ما رو بده بریم» نام برخی از جلد‌های این مجموعه هستند. همچنین این سری داستان خواندنی با تلاش انتشارات پرنده آبی به دست کودکان می‌رسد.

کتاب دکتر نمی‌خواد برای چه کسانی مناسب است؟

کودکان 4 تا 8 ساله و علاقه‌مند به داستان‌های تصویری با خواندن این قصه نکته‌های مفیدی خواهند آموخت.

در بخشی از کتاب دکتر نمی‌خواد می‌خوانیم

تربچه نقلی بی‌حال و رمق افتاده بود روی تختش که پیازچه از راه رسید. پیازچه که یک خودکار تازه دستش بود به تربچه گفت: «بابابادمجونت گفت که مریض شدی. بگو الان حالت چه‌طوره؟»
تربچه نقلی سرفه‌ای کرد و گفت: «بد، خیلی بد. این‌قدر تنم درد می‌کنه که انگار رفته باشم زیر ساطور و نگینی خرد شده باشم.»
پیازچه سری تکان داد و گفت: «خب، من می‌دونم که راه خوب شدنت چیه.»
تربچه نقلی بازهم پتو را تا نزدیک برگ‌هایش بالا کشید و گفت: «من پیش دکتر مارچوبه نمی‌آم. اون فقط بلده آمپول بزنه.»
پیازچه خودکار تازه‌اش را گرفت جلوی چشم تربچه و گفت: «اینو امروز از موش خنزری خریدم. ببین روش چی نوشته!»
تربچه از زیر پتو سرک کشید و روی خودکار پیازچه را خواند. روی خودکار نوشته شده بود: «خودکار نسخه‌نویس.»

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب دکتر نمی‌خواد
نویسنده
ناشر چاپی پرنده آبی
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات36
زبانفارسی
شابک978-600-436-556-7
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک
۲۴۰۰۰ ۱۴,۴۰۰ ت ۴۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب دکتر نمی‌خواد

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب دکتر نمی‌خواد

برای دریافت کتاب دکتر نمی‌خواد و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.