معرفی و دانلود کتاب دونده‌ی هزارتو 3: علاج مرگ

عکس جلد کتاب دونده‌ی هزارتو 3: علاج مرگ
قیمت:
۸۰۰۰۰ ۵۶,۰۰۰ تومان ۳۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب دونده‌ی هزارتو 3: علاج مرگ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب دونده‌ی هزارتو 3: علاج مرگ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب دونده‌ی هزارتو 3: علاج مرگ

کتاب دونده‌ی هزارتو 3: علاج مرگ نوشته‌ی جیمز دشنر، روایتگر ماجراجویی هیجان‌انگیز و ترسناک توماس و دوستانش است. او که تصور می‌کند با گذر از جهنم دیگر از دست سازمان خلاصی یافته، ناگهان خود را در آزمایشی جدید می‌یابد. به او می‌گویند که او پیش از این دچار بیماری فلر شده اما مقاوم بوده است و باید برای نجات انسان‌ها در آزمایش نهایی با سازمان همکاری کند اما توماس کم کم دارد در چیزهایی به شک می‌افتد و مطمئن نیست که همه‌ی حقیقت را به او می‌گویند.

درباره‌ی کتاب دونده‌ی هزارتو 3: علاج مرگ

در جلد دوم از مجموعه‌ی دونده‌ی هزارتو خواندیم که توماس فکر می‌کرد، فرارش از محوطه و پیدا کردن راهی به آن سوی دیوارها قرار است بلیطی برای آزادی‌اش باشد اما دریافت که «شرارت» قرار نیست به همین سادگی‌ها دست از سر او بردارد. کتاب پیشین، استقامت و توان مبارزه‌ی توماس و یارانش را پیش چشمان مخاطب تصویر کرد. حالا تنها کاری که آن‌ها باید انجام دهند این است که در یک آزمایش نهایی داوطبانه، برای درمان بیماری فلر شرکت کنند. این موضوعی است که کتاب دونده‌ی هزارتو 3: علاج مرگ (death cure) حول محورش می‌چرخد.

اما اتفاقی غیرمنتظره تمام نقشه‌های سازمان «شرارت» را به‌هم می‌ریزد. توماس که مثل بقیه تمام حافظه‌ و خاطراتش را از دست داده بود، ناگهان تکه‌ای از گذشته‌اش را به خاطر می‌آورد. این خاطرات او را به سمت نتیجه‌ای باور نکردنی سوق می‌دهند: به سازمان «شرارت» نمی‌شود اعتماد کرد! این سازمان که می‌گفت تنها هدفش کمک به نجات جان انسان‌هاست و می‌خواهد بیماری فلر را ریشه‌کن کند، زیر سوال می‌رود و وجهه‌ای جدید می‌یابد.

معرفی و دانلود کتاب دونده‌ی هزارتو 3: علاج مرگ

دنیای بیرون از گذرگاه، تبدیل به ویرانه‌ای متروکه شده است و بیماری فلر انسان‌ها را تبدیل به موجوداتی شرور و خون‌خوار کرده است. «شرارت» ادعا می‌کند که توماس و تمام افرادی که در گذرگاه هستند، کسانی‌اند که پیش از این به فلر دچار شده‌اند اما از آن مصون ماندند و حالا می‌توانند با شرکت در آزمایش نهایی جان بقیه‌ی انسان‌های زمین را نجات دهد اما توماس به انگیزه‌ی آن‌ها شک می‌کند. زمزمه‌های شورش در میان یاران توماس پیچیده است. نزدیک‌ترین دوست توماس به تردید افتاده است. خبری از ترزا نیست. اصلا آیا ترزا دوست توماس است و یا او نیز مهره‌ایست که در زمین سازمان و به نفع آن کار می‌کند؟

آزمایش نهایی که قرار بود داوطبانه باشد، هر چیزی‌ست به‌جز داوطلبانه و جان تمام افراد به‌خصوص توماس را تهدید می‌کند. آن‌ها باید از آنجا بگریزند اما مشکلاتی سر راه است که سختی این کار را دو چندان می‌کند. دوست توماس دچار فلر شده و وقتش رو به پایان است. آیا آن‌ها موفق می‌شوند که از دست «شرارت» بگریزند؟ آیا راه نجات و درمانی برای فلر هست؟

کتاب دونده‌ی هزارتو 3: علاج مرگ نوشته‌ی جیمز دشنر (James Dashner)، داستانی فانتزی و هیجان‌انگیز است که از همان فصل اول خوانندگان را مجذوب خود می‌کند. مخاطبان در اتاق سفید با توماس همراه می‌شوند و پا به پای او برای نجات و بقا تلاش می‌کنند. این کتاب انتخابی مناسب و جذاب برای همه‌ی نوجوانانی‌ست که به داستان‌هایی هیجان‌انگیز با سبک آخرزمانی علاقه‌مندند.

این کتاب به همت مینا موسوی به فارسی ترجمه شده و توسط انتشارات افق به چاپ رسیده است.

درباره‌ی مجموعه کتاب دونده‌ی هزارتو

دونده‌ی هزارتو، نام مجموعه‌ای پنج جلدی، نوشته‌ی جیمز دشنر است که از نشر افق به چاپ رسیده. این مجموعه کتاب روایتگر زمین در آخر الزمان است. زمانی که بیماری‌ای سهمگین همه‌جا را فرا گرفته و انسان‌های زیادی به سبب آن جان خود را از دست داده‌اند. در این حین سازمانی مرموز تصمیم می‌گیرد تا برای پیدا کردن درمان بیماری دست به یک سری آزمایش بر روی نوجوانان بزند. این مجموعه کتاب موفق به کسب افتخارات زیادی در حوزه‌ی کودک و نوجوان شده است. از دیگران کتاب‌های این مجموعه می‌توان از «لانه‌ی گریورها»، «علاج مرگ»، «فرمان کشتار» و «کد تب» نام برد.

معرفی و دانلود کتاب دونده‌ی هزارتو 3: علاج مرگ

اقتباس‌های سینمایی از دونده‌ی هزارتو 3: علاج مرگ

در سال 2018، فیلمی با همین نام به نویسندگی تی.‌اس.نولین و کارگردانی وس بال ساخته شده است.

جوایز و افتخارات کتاب دونده‌ی هزارتو 3: علاج مرگ

  • کتاب پرفروش شماره یک نیویورک تایمز؛
  • کتاب پرفروش یو.اس.ای تودی؛
  • بهترین کتاب نوجوان برگزیده‌ی کرکوس ریویوز؛
  • بهترین کتاب داستانی برای نوجوانان انجمن کتاب‌خانه‌ی آمریکا (ALA- YASLA).

نکوداشت‌های کتاب دونده‌ی هزارتو 3: علاج مرگ

  • کتابی شگفت‌انگیز و خواندنی (رمانتیک تایمز)
  • قبل از شروع هر کتابی از جیمز دشنر، نفسی عمیق بکشید... (Desert news)
  • کتاب با نوشتار فوق‌العاده در قسمت‌های اکشن و پرهیجان، هوشمند و دقیق. (Newsday)
  • کتابی اکشن، نفس‌گیر و سینمایی (پابلیشرز ویکلی)

کتاب دونده‌ی هزارتو 3: گذر از جهنم برای چه کسانی مناسب است؟

اگر طرفدار داستان‌های فانتزی و هیجان‌انگیز هستید و پی داستانی می‌گردید که از همان ابتدای امر شما را به خود جذب کند، این کتاب مناسب شماست. گفتنی‌ست که مخاطبین اصلی این اثر نوجوانان هستند.

در بخشی از کتاب دونده‌ی هزارتو 3: علاج مرگ می‌خوانیم

توماس یکی دو قدم به سمت چپش تلوتلو خورد و دستش را به جعبه‌ی بزرگی گرفت تا زمین نخورد. فکر می‌کرد شاید در بدترین شرایط کرانک‌ها به آن جا هجوم آورده باشند یا گروه‌های مخالف شرارت به آن‌ها حمله کرده و ترزا و بقیه را گرفته باشند. یا حتی آن‌ها را نجات داده‌ باشند.

یعنی ترزا با بقیه فرار کرده بود؟ یعنی آن‌ها نگهبان‌ها را شکست داده بودند، راه بیرون را پیدا کرده و با یک برگ از اینجا رفته‌ بودند؟ بدون او و بقیه؟ اتفاق‌های زیادی افتاده بود که در ذهن توماس هیچ‌کدام با هم جور درنمی‌آمدند.

جورج در برابر همهمه‌ی سؤال‌های نیوت و مینهو فریاد زد: «دهنتون رو ببندید!»
توماس با این داد به خودش آمد. جورج ادامه داد: «همه‌تون دارید تو مغزم میخ می‌کوبید، یه دقیقه ساکت بشید. یکی بهم کمک کنه بلند بشم.»

نیوت دست جورج را گرفت و بلندش کرد: «بهتره زودتر توضیح بدی چه اتفاق لعنتی‌ای افتاده. از اول اولش توضیح بده.»
مینهو اضافه کرد: «و لفتش نده.»

جورج به جعبه‌ای چوبی تکیه داد و دست به سینه شد. هنوز بدنش کمی از درد می‌لرزید: «ببین، هرمانو، اولش هم بهتون گفتم چیز زیادی نمی‌دونم. چیزی که گفتم همونی بود که اتفاق افتاد. سرم مثل...»
مینهو با عصبانیت گفت: «آره فهمیدیم. سرت درد می‌کنه. فقط بهمون بگو چی می‌دونی، خودم برات چند تا آسپیرین تُفی پیدا می‌کنم.»

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب دونده‌ی هزارتو 3: علاج مرگ
نویسنده
مترجممینا موسوی
ناشر چاپینشر افق
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات384
زبانفارسی
شابک978-600-353-344-8
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک
۸۰۰۰۰ ۵۶,۰۰۰ ت ۳۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب دونده‌ی هزارتو 3: علاج مرگ

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب دونده‌ی هزارتو 3: علاج مرگ

برای دریافت کتاب دونده‌ی هزارتو 3: علاج مرگ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.