معرفی و دانلود کتاب درسنامه طلایی روانپزشکی

عکس جلد کتاب درسنامه طلایی روانپزشکی
قیمت:
۲۳۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب درسنامه طلایی روانپزشکی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب درسنامه طلایی روانپزشکی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب درسنامه طلایی روانپزشکی

طراحی کتاب‌‌های کمک ‌آموزشی روانپزشکی در قالبی مختصر و مفید به داوطبان کمک می‌کند تا آمادگی لازم را برای شرکت در آزمون کسب کنند. کتاب درسنامه طلایی روانپزشکی نوشته‌ی رضا بیدکی یک کتاب کمک آموزشی دانشگاهی در حوزه‌ی روانپزشکی است که مطالب را به‌صورت طبقه‌بندی شده در اختیار مخاطب قرار می‌دهد.

درباره‌ی کتاب درسنامه طلایی روانپزشکی

یکی از کتاب‌های کمک آموزشی دانشگاهی در رشته‌ی روان‌پزشکی کتاب درسنامه طلایی روانپزشکی تألیف رضا بیدکی است که در حجم کم برای داوطلبانی طراحی شده که قصد دارند در آزمون دستیاری شرکت کنند. این کتاب را انتشارات نوآوران دانش ماهان در 25 فصل گرمنتشر کرده است. نویسنده در این کتاب برای تسهیل در آموزش از جدول، نمودار و تصاویر رنگی بهره‌ گرفته است.

رضا بیدکی، متخصص روان‌پزشکی و دستیار فلوشیپ نوروسایکیاتری دانشگاه علوم پزشکی تهران، در کتاب درسنامه طلایی روانپزشکی (The golden notes of psychiatry) ابتدا تاریخچه‌ی علم روانپزشکی را به‌صورت مختصر شرح می‌دهد. سپس مکاتب مختلف روانپزشکی را معرفی می‌کند. نویسنده در این کتاب همه‌گیری اختلالات روانپزشکی را در ایران و جهان از طریق نمودار و جدول نشان می‌دهد و پس از طرح مسائلی چون سبب‌شناسی، طبقه‌بندی در روانپزشکی و نشانه‌‍شناسی و معاینه‌ی بالینی به انواع اختلالات می‌پردازد. مانند: اختلالات عصبی-شناختی، اختلالات اعتیادی و مصرف مواد، اختلالات اسکیزوفرنیا و سایر اختلالات روان‌پریشی، اختلالات خلقی، اضطرابی، جنسی، اختلال در خواب، اختلال انطباقی و اختلالات شخصیتی. نویسنده در فصل‌های آخر به روانپزشکی کودک و نوجوان و درمان‌های سایکوفارماکولوژیک نیز می‌پردازد.

یکی از مزیت‌های کتاب درسنامه طلایی روانپزشکی در دسته‌بندی مطالب است. در این کتاب، نکات مهم هر مبحث برجسته و بولت‌گذاری شده‌اند و مؤلف هرجا لازم دانسته پرسش‌های چهارگزینه‌ای طرح کرده و پاسخ آن را شرح داده است. این کتاب یکی از بهترین منابع آزمون دستیاری در رشته‌ی روان‌پزشکی‌ست که درس‌های تخصصی این رشته را در قالبی جامع و فشرده عرضه کرده است. ضمناً مؤلف این کتاب را بر اساس رفرنس جدید تألیف کرده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی درسنامه‌ی طلایی

کتاب درسنامه طلایی روانپزشکی یکی از مجلدات مجموعه‌ی درسنامه طلایی است که انتشارات نوآوران دانش ماهان منتشر کرده است. این مجموعه یک مجموعه‌ی کمک آموزشی دانشگاهی است که برای داوطلبان شرکت در آزمون دستیاری طراحی شده است. هر جلد آن به یکی از علوم مانند ارتوپدی، اورولوژی، اطفال و... اختصاص دارد و یکی از استادان متخصص رشته مربوطه آن را تألیف کرده است.

کتاب درسنامه طلایی روانپزشکی برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب درسنامه طلایی روانپزشکی نوشته رضا بیدکی برای دانشجویان رشته‌ی روانپزشکی، به‌ویژه کسانی مناسب است که قصد دارند در آزمون دستیاری پیش‌کارورزی یا آزمون وزارت بهداشت شرکت کنند.

در بخشی از کتاب درسنامه طلایی روانپزشکی می‌خوانیم

شک به وجود ضایعات فضاگیر داخل جمجمه یکی از کنتراندیکاسیون‌های بنزودیازپین‌ها می‌باشد. لذا درصورتی‌که بیمار سابقه اخیر تصادف با ضربه به جمجمه با شواهدی به نفع ضایعات فضاگیر داخل جمجمه نداشته باشد، می‌توان از بنزودیازپین‌ها استفاده نمود. برای این منظور بهتر است از لورازپام mg - وریدی استفاده شود. در صورت عدم دسترسی می‌توان از دیازپام با احتیاط استفاده کرد. تزریق وریدی باید آهسته و در طی 2 دقیقه انجام شده و مراقب خطر ایست تنفسی بود. تزریق باید حتما در وضعیت دراز کشیده باشد و از تزریق در انتهاها (از مچ به پایین) اجتناب شود چراکه ممکن است موجب گانگرن شود.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: تعریف و تاریخچه روان‌پزشکی در ایران و جهان
فصل 2: مغز ذهن و رفتار
فصل 3: مکاتب روان‌پزشکی
فصل 4: روان‌پزشکی فرهنگی
فصل 5: روان‌پزشکی عمومی و روان‌پزشکی جامعه‌نگر
فصل 6: همه‌گیرشناسی اختلالات روان‌پزشکی در ایران و جهان
فصل 7: سبب‌شناسی
فصل 8: طبقه‌بندی در روان‌پزشکی
فصل 9: ارتباط بین بیمار و پزشک
فصل 10: نشانه‌شناسی در روان‌پزشکی
فصل 11: معاینه بالینی در روان‌پزشکی
فصل 12: اختلالات عصبی-شناختی
فصل 13: اختلالات اعتیادی و مصرف مواد
فصل 14: طیف اسکیزوفرنیا و سایر اختلالات روان‌پریشی
فصل 15: اختلالات خلقی
فصل 16: اختلالات اضطرابی
فصل 17: طب روان‌تنی یا علایم اختلال جسمی و اختلالات مرتبط
فصل 18: اختلالات روانی - جنسی
فصل 19: اختلالات خواب- بیداری
فصل 20: رفتارهای مخرب اختلال کنترل تکانه و سلوک
فصل 21: اختلالات انطباقی
فصل 22: اختلالات شخصیتی
فصل 23: اورژانس‌های روان‌پزشکی
فصل 24: روان‌پزشکی کودک و نوجوان
فصل 25: درمان‌های سایکوفارماکولوژیک

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب درسنامه طلایی روانپزشکی
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات نوآوران دانش ماهان
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات249
زبانفارسی
شابک978-622-7698-31-2
موضوع کتابکتاب‌های روانشناسی بزرگسالان، کتاب‌های دانشگاهی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب درسنامه طلایی روانپزشکی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب درسنامه طلایی روانپزشکی

برای دریافت کتاب درسنامه طلایی روانپزشکی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.