معرفی و دانلود کتاب درسنامه طلایی بیماری‌های گوارش و کبد

عکس جلد کتاب درسنامه طلایی بیماری‌های گوارش و کبد
قیمت:
۳۰۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب درسنامه طلایی بیماری‌های گوارش و کبد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب درسنامه طلایی بیماری‌های گوارش و کبد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب درسنامه طلایی بیماری‌های گوارش و کبد

کتاب درسنامه طلایی بیماری‌های گوارش و کبد اثر مشترک محمد طاهر و سید مجتبی نکوقدم است که با زبانی ساده و روان مباحث تخصصی را شرح می‌دهند و داوطلبان را برای آزمون‌های دستیاری و پیش‌کارورزی آماده می‌سازند. گفتنی‌ست این کتاب بر اساس آخرین رفرنس اعلام‌شده از سوی وزارت بهداشت نگاشته شده است.

درباره‌ی کتاب درسنامه طلایی بیماری‌های گوارش و کبد

اگر می‌خواهیم بدن سالمی داشته باشیم، مهم‌ترین اصل این است که دستگاه گوارشمان را سالم نگه داریم. هر کسی می‌داند مشکلات گوارشی دردسرهای بسیاری را برای شخص به وجود می‌آورد. درواقع مشکلات گوارشی کیفیت زندگی را تا حد قابل توجهی پایین می‌آورند.

درسنامه منبعی است که جهت آموزش یک یا چند مبحث مشخص نوشته می‌شود. کتاب درسنامه طلایی بیماری‌های گوارش و کبد اثر مشترک محمد طاهر و سید مجتبی نکوقدم اثری است که به‌منظور آموزش علایم و ویژگی‌های بیماری‌های مربوط به گوارش و کبد نوشته شده. نویسندگان این کتاب معتقدند که عوامل زیادی مانند محدود کردن غلط برنامه‌ی غذایی یا اضطراب می‌توانند باعث به وجود آمدن مشکلات گوارشی در انسان شوند. اگر افراد با این عوامل و حتی ویژگی‌های بدن و بیماری‌های گوارشی آشنا باشند، می‌توانند پیشگیری‌های لازم را انجام دهند.

محمد طاهر و سید مجتبی نکوقدم در کتاب درسنامه طلایی بیماری‌های گوارش و کبد با تعریف وظیفه‌ی دستگاه گوارش که هضم غذا و رساندن انرژی به بدن است، مباحث تخصصی‌تر را پیش می‌برند. دستگاه گوارش از مجموعه‌ای از لوله‌ها ساخته شده که غذا هنگامِ عبور از آن‌ها، به مواد جذب‌شدنی‌ای تبدیل می‌شود و به گردش خون و سلول‌ها یاری می‌رساند. دستگاه گوارش همچنین وظیفه‌ی ذخیره‌سازی یا حذف مواد زائدی را بر عهده دارد که بر اثر گوارش و دیگر فعالیت‌های داخلی ایجاد شده است.

کتاب درسنامه طلایی بیماری‌های گوارش و کبد در پانزده فصل مجزا داوطلبین آزمون دستیاری پزشکی را با انواع مسائل مربوط به گوارش و کبد آشنا می‌کند. محمد طاهر و سید مجتبی نکوقدم در این کتاب آموزنده به معرفی بیماری‌های گوارش و کبد و ارائه‌ی راه‌حل‌های مناسب هنگام مواجهه با این بیماری‌ها همت گماشته‌اند.

کتاب درسنامه طلایی بیماری‌های گوارش و کبد توسط انتشارات نوآوران دانش ماهان چاپ شده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی درسنامه‌ی طلایی انتشارات نوآوران دانش ماهان

مجموعه‌ی درسنامه‌ی طلایی انتشارات نوآوران دانش ماهان، برای داوطلبین آزمون دستیاری یا تخصص پزشکی طراحی شده است. این کتاب‌ها همه‌ی دروس موجود در آزمون دستیاری را پوشش می‌دهد و ویدئوهایی نیز دارد که در آن مؤلف کتاب به توضیح و تشریح مباحثی می‌پردازد که به‌صورت خلاصه در کتاب به آن‌ها اشاره شده. این کتاب‌ها همگی به جامع، کامل و در عین حال خلاصه بودن معروفند و برای یادگیری در زمان محدود و دوره‌ی دروس بسیار کاربردی محسوب می‌شوند. مؤلفین این کتاب‌ها که همگی از متخصصان و اساتید برتر رشته‌ی پزشکی هستند، کتاب‌ها را بر اساس منبع اصلی آزمون که توسط وزارت بهداشت معرفی شده است، گردآوری کرده‌اند. عناوین درسنامه‌ی طلایی اطفال، درسنامه‌ی طلایی گوش و حلق و بینی، درسنامه‌ی طلایی جراحی و... تعدادی از کتاب‌های این مجموعه است.

کتاب درسنامه طلایی بیماری‌های گوارش و کبد مناسب چه کسانی است؟

دانشجویان پزشکی و داوطلبین آزمون‌های دستیاری و پیش‌کارورزی از این کتاب سود خواهند برد.

در بخشی از کتاب درسنامه طلایی بیماری‌های گوارش و کبد می‌خوانیم

در بیمارانی که با وجود آندوسکوپی فوقانی و کولونوسکوپی منشا خون‌ریزی آن‌ها مشخص نشده باشد، محل خونریزی اغلب در روده باریک است و خونریزی با منشا نامشخص نامیده می‌شود. تکرار آندوسکوپی و کولونوسکوپی انجام شود تا 25٪ احتمال یافتن منشا وجود دارد. در صورت عدم یافتن منشا، ویدئو کپسول انجام شود.

اگر خون‌ریزی گوارشی شدید و حجیم باشد، اقدام بعدی آنژیوگرافی است. اما در مواردی که خون‌ریزی حجیم نیست و منشا آن با آندوسکوپی و کولونوسکوپی مشخص نشده است، اقدام بعدی تکرار آندوسکوپی فوقانی و کولونوسکوپی است. اگر مجددا منشا خون‌ریزی مشخص نشد، اقدام بعدی استفاده از ویدئو کپسول آندوسکوپی است.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: درد شکم و سوء‌جذب
فصل 2: اسهال و یبوست
فصل 3: خونریزی‌های گوارشی
فصل 4: بیماری‌های مری
فصل 5: زخم پپتیک
فصل 6: سندرم روده تحریک‌پذیر
فصل 7: بیماری‌های التهابی روده
فصل 8: بیماری‌های پانکراس
فصل 9: بیماری‌های کیسه صفرا و مجاری صفراوی
فصل 10: نحوه ارزیابی بیمار مبتلا به بیماری کبدی
فصل 11: زردی
فصل 12: هیپربیلی‌روبینمی‌ها
فصل 13: هپاتیت حاد ویروسی (فصل 339 هاریسون)
فصل 14: نارسایی حاد کبد
فصل 15: سیروز و عوارض آن

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب درسنامه طلایی بیماری‌های گوارش و کبد
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات نوآوران دانش ماهان
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات130
زبانفارسی
شابک978-622-7698-91-6
موضوع کتابتخصص‌های پزشکی، کتاب‌های دانشگاهی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب درسنامه طلایی بیماری‌های گوارش و کبد

برای دریافت کتاب درسنامه طلایی بیماری‌های گوارش و کبد و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.