معرفی و دانلود کتاب درسنامه طلایی بیماری‌های خون و آنکولوژی

عکس جلد کتاب درسنامه طلایی بیماری‌های خون و آنکولوژی
قیمت:
۳۰۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب درسنامه طلایی بیماری‌های خون و آنکولوژی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب درسنامه طلایی بیماری‌های خون و آنکولوژی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب درسنامه طلایی بیماری‌های خون و آنکولوژی

کتاب درسنامه طلایی بیماری‌های خون و آنکولوژی، منبعی آموزشی برای دانشجویان رشته‌های آزمایشگاهی و شرکت‌کنندگان در آزمون‌های دستیاری و پیش‌کارورزی است. عصمت یزدی و سید مجتبی نکوقدم، اطلاعات این کتاب را بر اساس آخرین رِفرِنس اعلام‌شده‌ی وزارت بهداشت برای شرکت در آزمون‌ها جمع‌آوری کرده‌‌اند. پس از مطالعه‌ی کتاب حاضر، درک جامعی از بیماری‌های خون، سرطان‌ و روش‌های درمان عارضه‌های خونی به‌‌دست می‌آورید.

درباره‌ی کتاب درسنامه طلایی بیماری‌های خون و آنکولوژی

کتاب درسنامه طلایی بیماری‌های خون و آنکولوژی، اثری سودمند برای هماتولوژیست‌ها و آنکولوژیست‌ها و دانشجویان رشته‌های آزمایشگاهی است. کتاب حاضر چیزی حدود 95 درصد از پرسش‌های آزمون‌ دستیاری را در بر گرفته‌است. عصمت یزدی و سید مجتبی نکوقدم، اطلاعات این کتاب را به‌گونه‌ای تدوین‌ کرده‌اند تا در حین مطالعه، با کمترین زمان، بیشترین مفاهیم آموزشی به خواننده منتقل شود. مطالب این کتاب با توضیحاتی درباره‌ی آنمی و پلی سایتمی، آغاز می‌شود. آنمی یا کم‌خونی، وضعیتی است که در آن بدن به اندازه‌ی کافی گلبول قرمز سالم ندارد. گلبول‌های قرمز مسئولیت حمل اکسیژن به سلول‌های بدن را بر عهده دارند. کمبود گلبول‌های قرمز، باعث احساس خستگی و ضعف می‌شود.

در بخش بعدی کتاب، به آنمی فقر آهن و سایر آنمی‌های هایپوپرولیفراتیو، پرداخته شده‌ است. اختلالات هموگلوبین را در ادامه‌ی کتاب درسنامه طلایی بیماری‌های خون و آنکولوژی مطالعه می‌کنید. هموگلوبین، پروتئینی است که در گلبول‌های قرمز وجود دارد و اکسیژن را به قسمت‌های مختلف بدن، منتقل می‌کند. اختلالات هموگلوبین به گروهی از بیماری‌های خونی گفته می‌شود که در آن‌ها ساختار یا عملکرد هموگلوبین دچار مشکل می‌شود. این اختلال‌ها، کاهش توانایی خون در حمل اکسیژن و در نتیجه بروز علائمی مانند خستگی، ضعف و رنگ‌پریدگی را به‌دنبال دارند. آنمی‌های مگالوبلاستیک و آنمی‌های همولیتیک در ادامه‌ی کتاب تشریح شده‌اند. پس از توضیحِ این مفاهیم، به بخش آنمی ناشی از خونریزی شدید می‌رسیم. این عارضه،‌ به دلیل از دست دادن مقدار زیادی خون به وجود می‌آید. هنگامی که بدن خون زیادی از دست می‌دهد، تعداد گلبول‌های قرمز خون کاهش می‌یابد و در نتیجه اکسیژن کافی به بافت‌های بدن نمی‌رسد.

اطلاعات آموزشی این کتاب در کنار متن با تصاویری واضح و جدول‌هایی گویا مطرح شده‌است. این رویکرد اثربخشی چشمگیری در انتقال بهترِ مفاهیم آموزشی به ذهن خواننده دارد. عصمت یزدی و سید مجتبی نکوقدم توضیحاتی کاملی درباره‌ی سندرم‌های نارسایی مغز استخوان نوشته‌اند. این توضیحات شامل توضیح مفاهیمی مانند آنمی آپلاستیک و میلودیسپلازی می‌شود. بیولوژی ترانسفوزیون، اختلال‌های بالینی گرانولوسیت‌ها و مونوسیت‌ها و لوسمی میلوئید حاد را در ادامه‌ی کتاب درسنامه طلایی بیماری‌های خون و آنکولوژی، مطالعه می‌کنید.

سرطان خون که به آن، لوسمی هم گفته می‌شود، در مغز استخوان شکل می‌گیرد. به گفته‌ی نویسنده‌های کتاب، مغز استخوان جایی است که سلول‌های خونی در آن تولید می‌شوند. در لوسمی، سلول‌های خونی به‌طور غیر طبیعی رشد می‌کنند و تقسیم می‌شوند. این رشد و تقسیمِ غیرطبیعی، فرایند تولید سلول‌های سالم خونی را مختل می‌کند و آسیب‌های مختلفی را برای بدن به‌دنبال دارد. مطالب کتاب با توضیحاتی درباره‌ی اختلال‌های هموستاز و سندرم‌های پارانئوپلاستیک خاتمه پیدا می‌کند.

کتاب درسنامه طلایی بیماری‌های خون و آنکولوژی را انتشارات نوآوران دانش ماهان، چاپ و روانه‌ی بازار کرده‌ است.

کتاب درسنامه طلایی بیماری‌های خون و آنکولوژی برای چه کسانی مناسب است؟

تمامی متقاضیان شرکت در آزمون‌های دستیاری و پیش‌کاروزی، مخاطب اصلی کتاب درسنامه طلایی بیماری‌های خون و آنکولوژی به‌حساب می‌آیند. مطالعه‌ی این کتاب برای فارغ‌التحصیلان رشته‌های آزمایشگاهی و کارمندان آزمایشگاه‌ نیز خالی از لطف نخواهد بود.

در بخشی از کتاب درسنامه طلایی بیماری‌های خون و آنکولوژی می‌خوانیم

حمله همولیز با ضعف و بی‌حالی، درد شکم یا کمر شروع شده و در عرض چند ساعت تا 3 - 2 روز زردی و ادرار تیره ظاهر می‌شود. شروع علائم به‌ویژه در فاویسم کودکان می‌تواند به شدت ناگهانی باشد. آنمی، متوسط تا بسیار‌ شدید و نرموکرومیک - نرموسیتیک است و به علت همولیز داخل عروقی هموگلوبینمی هموگلوبینوری، LDH بالا، هاپتوگلوبین سرمی پایین تا صفر دیده می‌شود.

در PBS آنیزوسیتوز، پلی‌کرومازی و اسفروسیت و تیپیک‌ترین ویژگی کمبود G6PD یعنی hemighostها (پویکیلوسیت‌های عجیب‌و‌غریب با هموگلوبین ناهمگن) و bite cell یا blister cell (سلول‌های قرمزی که بخشی‌هایی از آن‌ها گاز زده‌شده) دیده می‌شود.

رنگ‌آمیزی سوپراویتال با متیل ویولت Heinz body‌ها (رسوب هموگلوبین و همی‌کروم دناتوره) که نشان‌دهنده آسیب اکسیداتیو به سلول قرمز است و در هموگلوبین‌های ناپایدار نیز دیده می‌شود، نشان می‌دهد.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: آنمی و پلی‌سایتمی
فصل 2: آنمی فقر آهن و سایر آنمی‌های هایپوپرولیفراتیو
فصل 3: اختلالات هموگلوبین
فصل 4: آنمی‌های مگالوبلاستیک
فصل 5: آنمی‌های همولیتیک
فصل 6: آنمی ناشی از ازدست‌رفتن حاد خون
فصل 7: سندرم‌های نارسایی مغز استخوان شامل آنمی آپلاستیک و میلودیسپلازی
فصل 8: بیولوژی ترانسفوزیون
فصل 9: اختلالات بالینی گرانولوسیت‌ها و مونوسیت‌ها
فصل 10: لوسمی میلوئید حاد
فصل 11: لوسمی میلوئید مزمن
فصل 12: بیماری‌های لنفوسیتی
فصل 13: هموستاز نرمال
فصل 14: اختلالات هموستاز خونریزی
فصل 15: اختلالات هموستاز ترومبوز
فصل 16: سندرم‌های پارانئوپلاستیک - اندوکرینولوژیک/هماتولوژیک

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب درسنامه طلایی بیماری‌های خون و آنکولوژی
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات نوآوران دانش ماهان
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات232
زبانفارسی
شابک978-622-5468-02-3
موضوع کتابتخصص‌های پزشکی، کتاب‌های دانشگاهی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب درسنامه طلایی بیماری‌های خون و آنکولوژی

برای دریافت کتاب درسنامه طلایی بیماری‌های خون و آنکولوژی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.