معرفی و دانلود کتاب درخشش: دانش انقلابی نوین درباره تمرین و مغز

عکس جلد کتاب درخشش: دانش انقلابی نوین درباره تمرین و مغز
قیمت:
۷۳,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب درخشش: دانش انقلابی نوین درباره تمرین و مغز و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب درخشش: دانش انقلابی نوین درباره تمرین و مغز و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب درخشش: دانش انقلابی نوین درباره تمرین و مغز

جان ریتی، پزشک و روانکاو فارغ‌التحصیل دانشگاه هاروارد، در کتاب درخشش: دانش انقلابی نوین درباره تمرین و مغز، به تحلیل و بررسی رابطه‌ی ورزش و تحرک بدنی با سلامت روان می‌پردازد. او در این کتاب این ایده‌ی جذاب را معرفی می‌کند که تنها با بالا بردن ضربان قلب و افزایش فعالیت بدنی می‌توان با مشکلات بسیاری از جمله اضطراب، افسردگی، مشکلات هورمونی و اختلالات تمرکز جنگید و به افزایش بهره‌وری و فعالیت ذهن کمک کرد. او برای اثبات ایده‌های خود از شواهد و مدارک علمی غیرقابل انکار و تجربیات شخصی خود و مراجعانش کمک می‌گیرد.

درباره‌ کتاب درخشش: دانش انقلابی نوین درباره تمرین و مغز

آیا می‌دانستید که در آخرین تحقیقات میدانی نشان داده شده که تمرینات آیروبیک در مبارزه با افسردگی از داروهایی مانند سرترالین بهتر عمل می‌کنند؟ آیا می‌دانستید که زنان ورزشکار شانس درگیری با آلزایمر در سنین پیری را تا پنجاه درصد در خود کاهش می‌دهند؟ همچنین می‌دانستید یک برنامه‌ی ورزشی انقلابی باعث شد 19000 نفر از دانش‌آموزان یک منطقه‌ی ایالات متحده در صدر رده‌های علمی جهان قرار بگیرند؟ و در نهایت ورزش باعث رشد و تولید دوباره‌ی سلول‌های جدید مغزی می‌شود؟ این‌ها همه از جمله کشفیات و نتیجه‌ی پژوهش‌های تکان‌دهنده‌ای است که به وسیله‌ی جان ریتی (John Ratey) در کتاب درخشش: دانش انقلابی نوین درباره تمرین و مغز (Spark: The Revolutionary New Science of Exercise and the Brain) معرفی و تشریح شده‌اند.

جان ریتی، متخصص پزشکی بالینی و روانکاوی از دانشگاه هاروارد است که در سال‌های اخیر فعالیت حرفه‌ای و پژوهشی خود را وقف بررسی رابطه‌ی سلامت جسم با سلامت ذهن و روان کرده است. او در مقدمه‌ی کتاب درخشش به این نکته اشاره می‌کند که خاصیت و شکل سبک زندگی مدرن به عدم تحرک و ضعف جسمی گسترده در میان نسل جدید منجر می‌شود. دکتر ریتی در ادامه آمار تکان‌دهنده‌ای از سطح سلامت نسل جدید جوانان و بزرگسالان ایالات متحده ارائه می‌دهد: 65 درصد بزرگسالان از چاقی مفرط رنج می‌برند. او سپس این نکته را یادآور می‌شود که دیابت نوع دو، که زمانی تنها در میان بزرگسالان دیده می‌شد، امروزه به سطح نگران‌کننده‌ای در میان کودکان و نوجوانان رسیده است. این‌ها همه آمار و شواهد تکان‌دهنده‌ای است که ثابت می‌کند انسان مدرن در آستانه‌ی روبرویی با معضل بزرگی قرار دارد که در صورت مقابله نکردن با آن، می‌تواند بر قدرت و بهره‌ی هوشی نسل‌های آینده‌ی بشر اثرهای غیرقابل برگشتی داشته باشد.

معرفی و دانلود کتاب درخشش: دانش انقلابی نوین درباره تمرین و مغز

دکتر جان ریتی در کتاب درخشش: دانش انقلابی نوین درباره تمرین و مغز به اثبات و توجیه این موضوع می‌پردازد که عدم تحرک باعث مرگ سریع‌تر سلول‌های مغزی و درنتیجه کاهش قدرت یادگیری و فعالیت ذهنی می‌شود. او در ادامه از پژوهش‌های علمی و تجربی برای اثبات این ایده کمک می‌گیرد که ورزش در واقع با کمک به معکوس کردن فرآیند زوال و پیری مغز، می‌تواند به مبارزه با مشکلاتی مانند افسردگی و اضطراب مزمن، اختلالات توجه، مشکلات هورمونی و حتی آلزایمر و مشکلات حافظه کمک کند.

کتاب درخشش: دانش انقلابی نوین درباره‌ تمرین و مغز در ده فصل مجزا نگاشته شده و جان ریتی در هر فصل به بررسی و تحلیل رابطه‌ی تحرک جسمی و یکی از مشکلات رایج اعصاب و روان مانند اضطراب، اعتیاد و تغییرات هورمونی پرداخته و در این مسیر از نمونه‌های علمی و عملی بسیاری برای اثبات مدعاهای خود کمک گرفته است. کتاب درخشش: دانش انقلابی نوین درباره‌ تمرین و مغز یک اثر علمی است که به پژوهشی گسترده و جامع در زمینه‌ی ارتباط فعالیت جسم و ذهن اختصاص یافته و امیدوار است طرز تفکر شما را راجع‌به تمرینات خسته‌کننده‌ی صبحگاهی و حتی فرایند تفکر به‌طور اساسی تغییر بدهد.

کتاب درخشش: دانش انقلابی نوین درباره‌ی تمرین و مغز با ترجمه‌ی فاطمه عزیزیان و چاپ نشر راوشید به دست مخاطبان فارسی‌زبان می‌رسد.

نکوداشت‌های کتاب درخشش: دانش انقلابی نوین درباره تمرین و مغز

  • این کتابِ خودیاری منتخب من برای این فصل است. (Houston Chronicle)
  • بالاخره کتابی نوشته شد که به من توضیح می‌دهد چرا وقتی صبح‌ها می‌دوم احساس بهتری دارم. (دکتر سوزان لاو)
  • جان ریتی نتایج آخرین پژوهش‌های علمی را گلچین کرده و به این نتیجه رسیده که ورزش منظم می‌تواند به ساختن یک ذهن بهتر و سریع‌تر کمک کند. (یواس‌ای تودی)
  • کتاب درخشش نشان‌دهنده‌ی یک تحول عظیم است و به توضیح موضوعی می‌پردازد که سال‌هاست دارم تلاش می‌کنم آن را بفهمم. دکتر ریتی نشان می‌دهد که ورزش منظم یک ضرورت برای درمان دردهایمان است. (گرِگ لموند، ورزشکار)

کتاب درخشش: دانش انقلابی نوین درباره‌ تمرین و مغز برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی کتاب درخشش: دانش انقلابی نوین درباره‌ی تمرین و مغز به تمام بزرگسالانی که به دنبال یافتن انگیزه‌ای برای شروع دوباره‌ی ورزش و درک تاثیر آن بر سلامت جسم و روان هستند توصیه می‌شود.

در بخشی از کتاب درخشش: دانش انقلابی نوین درباره تمرین و مغز می‌خوانیم

در سال 2004، یک پژوهشگر به نام جوشوا برومن-فولکس از دانشگاه جنوبی میسیسیپی، بررسی کرد که آیا ورزش می‌تواند حساسیت اضطرابی را کاهش دهد یا خیر. او پنجاه‌وچهار دانشجوی دانشگاه با اختلال اضطراب عمومی که نمرات حساسیت اضطرابی بالاتری داشتند و کمتر از یک بار در هفته ورزش می‌کردند، پیدا کرد. او افراد بی‌تحرک خود را به‌صورت تصادفی به دو گروه تقسیم کرد، هر دو گروه به شش جلسه‌ی ورزشی بیست دقیقه‌ای در طی دو هفته اختصاص داده شدند. گروه اول با شدتی در حد 60 تا 90 درصد ضربان قلب حداکثر خود روی تردمیل دویدند. گروه دوم با سرعتی حدود 1600 متر در ساعت، با ضربان قلب حداکثر 50 درصد روی تردمیل راه می‌رفتند.

هر دو روش ورزشی به کاهش حساسیت اضطرابی کمک کردند، اما ورزش شدید به‌طور سریع‌تر و کارآمدتر عمل کرد. فقط گروه ورزش با شدت بالا کمتر از علائم فیزیکی اضطراب نگران بودند و این تفاوت پس از دومین جلسه‌ی ورزشی شروع به مشاهده شد. نظریه آن است که وقتی در حین ورزش ضربان قلب و تنفسمان را افزایش می‌دهیم، یاد می‌گیریم که این علائم فیزیکی به حمله‌ی اضطرابی منجر نمی‌شوند. با تدریجی شدن راحت‌تر از حالت فعالیت بدنی، دیگر فرض نمی‌کنیم که این فعالیت برای بدن آسیب‌زا است.

این یک یافته‌ی کلیدی است که با توجه به مفهوم اضطراب به‌عنوان یک تفسیر اشتباه شناختی ارائه شده است. با استفاده از ورزش برای مقابله با علائم اضطراب، می‌توانید حالت اضطراب را درمان کنید و با بهبود سطح تناسب اندام خود، به تدریج ویژگی اضطرابی را کاهش دهید.

فهرست مطالب کتاب

درباره‌ی نویسنده
مقدمه: ایجاد ارتباط
1. به انقلاب خوش آمدید
یک مطالعه‌ی موردی درباره‌ی ورزش و مغز
عملکرد برتر
تربیت بدنی جدید
حامی بودن
یک تصویر ذهنی جدید: ورزشکار باهوش
موقعیت کاملاً جدید
سلامت بدن، سلامت مغز
پیروی از رهبری
فراتر از تناسب اندام
فراخوان
2. یادگیری
سلول‌های مغزتان را رشد دهید
یادگیری باعث رشد می‌شود
ارتباط ذهن و بدن
اولین جرقه
ماهیت تربیت
انعطاف‌پذیری
ارتباط بین ذهن و بدن
از امکانات خود استفاده کنید.
3. استرس
بزرگترین چالش
تعریف مجدد استرس
به خودتان تلقین کنید.
سیستم هشدار
تمرکز
سوخت
عقل
غلبه بر غریزه‌های طبیعی‌مان
آنچه شما را نکشد، قوی‌تر می‌کند…
دیگر کافی است.
تأثیرات آسیب‌زای استرس
فرآیند‌های علمی چربی‌سوزی
بدن
تلاش کن
4. اضطراب
دلیلی برای نگرانی وجود ندارد
مورد مطالعه
دفاع
شواهد
خود ترس
درد حملات اضطرابی
پشت سر گذاشتن درد
ارتباط از دست رفته
مواجهه با ترس
فرار از ترس
برنامه‌ریزی یک ضد‌حمله
5. افسردگی
خلق‌وخوی خود را تغییر دهید
شایعه جدید
مسیر‌های همگرا
آزمون واقعی
بهترین راه حل
تفسیر نظریه
ارتباط پنهان
خروج از محدودیت‌های روانی
نسخه دارویی
6. کمبود توجه
فرار از حواس‌پرتی
حواس‌پرتی جمعی
علائم مشکل
در حال عبور، با صدای بلند و نامشخص
توجه، کنترل ‌کننده‌ی حافظه
نشانه‌های زود هنگام
تمرکز بر ورزش
فعال‌سازی فعالیت‌های مغزی
بیمار پیشین
ابتکار عمل را به دست بگیرید
7. اعتیاد
احیای زیست‌شناسی خود‌کنترلی
پاداش‌های نا‌عادلانه
بازگشت به وضعیت عادی پس از مشکل
تمایل به دریافت دوز دوپامین
یک شادی‌آور طبیعی
به چیز‌های خوب و مفید اعتیاد دارم
جایگزین کردن اعتیاد با ورزش
بازیابی کنترل
8. تغییرات هورمونی
تأثیر بر سلامت مغز زنان
سندرم پیش قاعدگی: نوسانات طبیعی
بارداری: تحرک داشته باشیم یا نداشته باشیم؟
جنین را فراموش نکنید
افسردگی پس از زایمان: یک حالت افسردگی شدید و ناگهانی
بازگشت به جامعه
یائسگی: تغییر بزرگ
علائم را در نظر بگیرید
درمان جایگزین هورمونی
ایجاد روال
9. پیری
راه خردمندانه
حفظ تعادل و هماهنگی بین بدن و ذهن در پیری
چگونگی پیر شدن ما
کاهش شناختی یا زوال عقلی
کاهش عملکرد عاطفی
دمانس مغزی
لیست زندگی
پیروی کردن از مادرم
رژیم غذایی: سبک بخورید، درست بخورید.
تمرین بدنی: کاری که استدی انجام می‌دهد.
تمرین ذهنی‌: ادامه یادگیری
10. رژیم
مغز خود را بسازید.
دونده‌ی مادرزاد
پیاده‌روی
آهسته دویدن
دویدن
فعالیت غیرهوازی
پیوسته تلاش کردن (علی‌رغم سختی‌ها)
قدرت در تعداد زیاد وجود دارد (یک دست صدا ندارد)
انعطاف‌پذیر بمانید
پس از پایان
شعله برافروختن
قدردانی
واژه‌نامه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب درخشش: دانش انقلابی نوین درباره تمرین و مغز
نویسنده
مترجمفاطمه عزیزیان
ناشر چاپیانتشارات راوشید
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات157
زبانفارسی
شابک978-622-5767-99-7
موضوع کتابکتاب‌های سلامتی و بهداشت
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب درخشش: دانش انقلابی نوین درباره تمرین و مغز

برای دریافت کتاب درخشش: دانش انقلابی نوین درباره تمرین و مغز و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.