معرفی و دانلود کتاب خانواده‌ی آگاه: چگونه فرزندانی توانمند، تاب‌آور و پربازده پرورش دهیم

عکس جلد کتاب خانواده‌ی آگاه: چگونه فرزندانی توانمند، تاب‌آور و پربازده پرورش دهیم
قیمت:
۷۸,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب خانواده‌ی آگاه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب خانواده‌ی آگاه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب خانواده‌ی آگاه: چگونه فرزندانی توانمند، تاب‌آور و پربازده پرورش دهیم

دکتر شفالی ساباری، روانشناس و معلم حوزه‌ی خانواده و نویسنده‌ی کتاب خانواده‌ی آگاه، به بررسی و تحلیل این مسئله می‌پردازد که اضطراب‌ها و مشکلات حل‌نشده‌ی والدین، چگونه تربیت فرزندان را تحت تاثیر قرار می‌دهد. او با ارائه‌ی راهکارهایی به والدین برای کنار آمدن با ترس‌ها و اضطراب‌های خود، به آن‌ها کمک می‌کند رابطه‌ی عمیق‌تر و سالم‌تری با کودک خود برقرار کرده و در نهایت فرزند سالم‌تری پرورش بدهند. این اثر از جمله کتاب‌های پرفروش نیویورک تایمز است و از سوی بسیاری از متخصصان و صاحب‌نظران حوزه‌ی سلامت روان تحسین و تمجید شده است.

درباره‌ی کتاب خانواده‌ی آگاه

تربیت فرزند یکی از مهم‌ترین چالش‌هایی است که هر والدی در زندگی خود با آن روبه‌رو می‌شود. واقعیت این است که اهمیتی ندارد چقدر مطمئنیم آماده‌ی تربیت فرزند هستیم، یا چقدر اطمینان داریم که اشتباهات والدین خود را تکرار نخواهیم کرد، یا حتی اینکه چقدر عاشق فرزندان خود هستیم؛ در نهایت تنها راه یادگیری ارتباط با فرزند، با کسب تجربه و طبیعتاً انجام برخی اشتباهات و درس گرفتن از آن‌ها ممکن می‌شود. دکتر شفالی ساباری (Shefali Tsabary) در کتاب خانواده‌ی آگاه (The Awakened Family: A Revolution in Parenting) به بررسی این موضوع می‌پردازد که چگونه گذشته‌ی ما در آینده‌ی تربیت فرزندانمان نمایان می‌شود. او در واقع معتقد است کلید تربیت فرزند سالم در سلامت روان والدین نهفته است و در این اثر به معرفی راهکارهایی برای کنار آمدن والدین با مسائل دیروز و امروزشان می‌پردازد.

دکتر شفالی ساباری، روانشناس موفق هندی‌الاصل ساکن آمریکا، فعالیت حرفه‌ای خود را وقف سخنرانی، پژوهش و نگارش در زمینه‌ی تربیت فرزندان کرده است. دکتر ساباری، خود به دلیل اختلافات فرهنگی و عقیدتی که با والدینش تجربه کرده، با چالش‌های بسیاری در دوران کودکی‌اش مواجه بوده است. همین مشکلات و اختلافات، الهام‌بخشِ او برای نگارش کتاب خانواده‌ی آگاه بوده است. ساباری در این اثر در واقع به شرح و توضیح این نکته می‌پردازد که بسیاری از چالش‌هایی که والدین با فرزندان خود تجربه می‌کنند، ناشی از اضطراب‌ها، باورهای فرهنگیِ ریشه دوانده در اعماق ذهن، تکرار الگوهای تربیتیِ به ارث رسیده از والدین نسل‌های گذشته و در نهایت تجربیات شخصی خودشان است. شفالی ساباری این استدلال کلی را مطرح می‌کند که والدین، با وجود اینکه اغلب باور دارند استقلال فرزندان خود را به رسمیت می‌شناسند، اما متوجه نیستند که تا چه حد ترس‌ها و درگیری‌های عاطفی و روانی خود را بر کودکانشان تحمیل می‌کنند.

معرفی و دانلود کتاب خانواده‌ی آگاه

کتاب خانواده‌ی آگاه در سه بخش کلی نگاشته شده است. بخش اول کتاب تحت عنوان بیداری نو به توضیح و تشریح مسئله‌ی اصلی کتاب می‌پردازد و تلاش می‌کند خواننده را درباره‌ی اهمیت موضوع توجیه کند. بخش دوم کتاب تحت عنوان افسانه‌های فرزندپروری ما، به تشریح و معرفی تعدادی از مشهورترین کژفهمی‌ها درباره‌ی تربیت فرزند میان عامه‌ی مردم پرداخته و دلایل مخالفت خود با هر کدام را به تفصیل شرح داده است. دکتر ساباری در نهایت راهکارهایی برای مقابله با هر کدام از این باورهای نادرست را معرفی کرده است. بخش سوم کتاب تحت عنوان مهارت‌های فرزندپروری دگرگون‌کننده، به معرفی راهکارهای عملی و تمریناتی برای تبدیل شدن به یک والد بهتر و برقراری رابطه‌ی عمیق‌تر و سالم‌تر با فرزندان اختصاص یافته است.

کتاب خانواده‌ی آگاه با ترجمه‌ی فرزانه خمیسی و چاپ نشر راوشید در اختیار مخاطبان فارسی‌زبان قرار گرفته است.

نکوداشت‌های کتاب خانواده‌ی آگاه

  • والدین! شما با آشنا شدن با دکتر شفالی ساباری شگفت‌زده و هیجان‌زده خواهید شد. (اپرا وینفری)
  • از عذاب کشیدن دست بکشید. راه برقراری آرامش در خانواده و میان فرزندانتان همینجاست. ساباری کتاب جدیدی نوشته که همه‌ی ما را از شر فشار "ساختن" فرزند بی‌عیب و نقص رها می‌کند. (واشنگتن پست)
  • من عاشق "خانواده‌ی آگاه" شدم. ساباری در این اثر توضیح می‌دهد که چرا باید به استعداد فرزندانمان ایمان داشته باشیم و استدلال می‌کند که بهترین روش تربیت فرزند در سکوت و پذیرش نهفته است. (Bookpage)
  • شفالی ساباری در این کتاب بر یکی از مهم‌ترین جنبه‌های تربیت فرزند تمرکز می‌کند: کشف استقلال هویت و اهداف فرزند و فراهم کردن امکانات مناسب برای تحقق آن. (مایکل برنارد بکویت، نویسنده‌ی کتاب 7 درس ثروتمند شدن)

افتخارات کتاب خانواده‌ی آگاه

  • کتاب پرفروش نیویورک تایمز؛
  • نامزد جایزه‌ی BOOKS FOR A BETTER LIFE.

کتاب خانواده‌ی آگاه برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی کتاب خانواده‌ی آگاه به تمام والدینی که به دنبال راهی برای تعمیق رابطه‌ی خود با کودکانشان هستند توصیه می‌شود.

در بخشی از کتاب خانواده‌ی آگاه: چگونه فرزندانی توانمند، تاب‌آور و پربازده پرورش دهیم می‌خوانیم

همه‌ی ما باید بدانیم که گذشته بر اکنون ما تاثیر می‌گذارد. گیر کردن در گذشته یک چیز است، اما آگاهی از تأثیر آن بر اکنون ما کاملاً چیز دیگری است. یادآوری بی‌پایان اتفاقاتی که مدت‌ها پیش برای ما رخ داده است، تنها حفره‌ای را که در آن هستیم عمیق‌تر می‌کند. در عین حال، هر چقدر از تاثیری که گذشته بر ما گذاشته است ناآگاه باشیم، درک این امر که ما چه اندازه به فرزندانمان سختگیرانه واکنش نشان می‌دهیم، دشوار خواهد بود.

تجربیات دوران کودکی ما الگویی را ایجاد می‌کند که زندگی خود را بر اساس آن می‌سازیم. از این الگو الگوهای رفتاری کنونی ما بیرون می‌آیند که شباهت زیادی به زندگی اولیه‌ی ما دارند. تا زمانی که متوجه این موضوع نشویم، آن الگوها را مدام تکرار می‌کنیم. در واقع، بیشتر تجربیات و روابط بزرگسالی ما به آن الگوها پایبند هستند. به این ترتیب، میزان آگاهی که والدین ما، ما را با آن بزرگ کرده‌اند، یک تعیین‌کننده‌ی کلیدی است که نشان می‌دهد چقدر خوب پرورش یافته‌ایم.

شاید بیش از هر چیز، فرزنددار شدن این فرصت را به ما می‌دهد تا از الگوهای ایجادشده در دوران کودکی آگاه شویم. به دلیل نزدیکی فرزندانمان به ما، آینه‌ای از خودمان را به ما عرضه می‌کنند. از طریق آن‌ها، ما با احساسی که کودک بودن باید برای ما داشته باشد، روبه‌رو می‌شویم. این می‌تواند دردناک باشد. با این درد چه کنیم؟

فهرست مطالب کتاب

بخش یکم: بیداری نو
فصل اول: یادگیریِ یک راه جدید
فصل دوم: چگونه الگوهای رفتاری باعث شکست والدین می‌شوند
فصل سوم: محرک‌های نامرئیِ واکنش‌پذیری ما
بخش دوم: افسانه‌های فرزندپروری ما
فصل چهارم: افسانه‌ی شماره‌ی 1 - فرزندپروری درباره‌ی کودک است
فصل پنجم: افسانه‌ی شماره‌ی 2 - کودکِ موفق جلو‌تر از منحنی است
فصل ششم: افسانه‌ی شماره‌ی 3 - بچه‌های خوب و بچه‌های بد وجود دارند
فصل هفتم: افسانه‌ی شماره‌ی 4 - والدین خوب طبیعی هستند
فصل هشتم: افسانه‌ی شماره‌ی 5 - پدر و مادر خوب، پدر و مادری هستند که مهربان باشند
فصل نهم: افسانه‌ی شماره‌ی 6 - فرزندپروری درباره‌ی پرورش یک فرزند شاد است
فصل دهم: افسانه شماره 7 - والدین باید تحت کنترل باشند
فصل یازدهم: پرورش فرزند واقعی
فصل دوازدهم: به راستی در پس واکنش‌های ما چیست؟
فصل سیزدهم: تبدیل ترس به آگاهی
بخش چهارم: مهارت‌های فرزندپروریِ دگرگون‌کننده
فصل چهاردهم: از انتظارات تا تعامل
فصل پانزدهم: از واکنش ناآگاهانه تا حضور آگاهانه
فصل شانزدهم: از هرج و مرج تا سکون
فصل هفدهم: از نقش داشتن به بی‌نقشی
فصل هجدهم: از عواطف تا احساسات
فصل نوزدهم: از در‌هم‌تنیدگی تا خودمختاری
فصل بیستم: از پیش‌داوری تا همدلی
فصل بیست و یکم: از نظم و انضباط تا مرزهای روشنگرانه
فصل بیست و دوم: از میدان نبرد تا میز مذاکره

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب خانواده‌ی آگاه: چگونه فرزندانی توانمند، تاب‌آور و پربازده پرورش دهیم
نویسنده
مترجمفرزانه خمیسی
ناشر چاپیانتشارات راوشید
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات190
زبانفارسی
شابک978-622-8259-02-4
موضوع کتابکتاب‌های علوم تربیتی، کتاب‌های خانواده و روابط
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب خانواده‌ی آگاه

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب خانواده‌ی آگاه

برای دریافت کتاب خانواده‌ی آگاه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.