معرفی و دانلود کتاب خانواده سمی

عکس جلد کتاب خانواده سمی
قیمت:
۳۶,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب خانواده سمی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب خانواده سمی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب خانواده سمی

کتاب خانواده سمی اثر ارزشمند استیون تات براین یک کتاب در حیطه‌ی خودیاری و خودمراقبتی است که شما را به سفری برای درک زخم‌های عمیق خود و یافتن شفایی برای آن‌ها دعوت می‌کند. این کتاب با ارائه‌ی راهکارهایی قدم‌به‌قدم شما را در بازیابی هویت واقعی‌تان و اصلاح روابط خود با اعضای خانواده یاری می‌رساند.

درباره‌ی کتاب خانواده‌ی سمی

به نظر می‌رسد هر عصر نیاز به یک ابراهیم دارد تا بتی را بشکند. همان‌طورکه ماهیت بت‌های هر عصر متفاوت است، ابراهیمِ هر زمان نیز شکل جدیدی به خود می‌گیرد، گویی در هیئت جدیدی تناسخ می‌یابد. گاهی به هیبت گالیله ثابت می‌کند که زمین به دور خورشید می‌چرخد و گاهی با صدای نیچه فریاد می‌زند خدا مرده است. شاید استیون تات براین (Steven Todd Bryant) را هم بتوان ابراهیمی نو خواند، کسی که بت خانواده و قداست آن را در کتاب خانواده‌ی سمی (The Toxic Family Solution) می‌شکند.

در فرهنگ ما مفهوم خانواده در هاله‌ای از تقدس پیچیده شده و همین الوهیتِ رسوخ‌کرده به نقش‌های خانواده‌ی هسته‌ای، مادر و پدر، دیگر اعضای خانواده را در تنگناهای عاطفی شدیدی قرار می‌دهد؛ تا جایی‌که از لحاظ روان‌شناسی در نقش قربانی فرو می‌روند. روابط مخدوش والد- فرزند و فرزندان با یکدیگر حتی می‌تواند تا جایی بغرنج و خطرناک شود که به فروپاشی روانی و مدفون شدن زیر رنج و شرم ناشی از این روابط مخرب بیانجامد. اولین قدم برای شکستن تله‌های عاطفی، یافتن سازوکار آن‌هاست. کتاب خانواده‌ی سمی یک گزارش کامل از عملکرد این‌گونه خانواده‌ها ارائه می‌دهد. اولویت کتاب با شرح و تبیین رابطه‌ی میان والدین و فرزندان است.

معرفی و دانلود کتاب خانواده سمی

کتاب خانواده‌ی سمی در هفت فصل به همراه یک مقدمه و یک نتیجه‌گیری تدوین شده است. استیون تات براین در بخش مقدمه شما را با واقعیتی دردناک روبرو می‌کند: امکان ندارد زخم‌هایی که از خانواده‌ی سمی برمی‌دارید بهبود یابند. این واقعیت تلخ به‌اندازه‌ی کافی تکان‌دهنده هست تا خواننده‌ی خسته از زخم‌های پی‌درپی را برای خواندن ادامه‌ی کتاب ترغیب کند. در فصل اول با عنوان «ماهیت مخرب خانواده‌های سمی» تات براین شما را با ماهیت خانواده‌ی سمی و ویژگی‌های آن آشنا می‌سازد و در مقابل ویژگی‌های یک خانواده‌ی سالم را بیان می‌دارد. از این طریق شما می‌توانید به‌راحتی با مقایسه‌ی ویژگی‌های دو خانواده به نقاط قوت و ضعف خانواده‌ی خود پی ببرید و در پی اصلاح آن‌ها برآیید. در قدم دوم براین به شما خواهد آموخت که با رفتارهای سمی خانواده چطور مقابله کنید و عواطف خود را در روند این مقابله بازبشناسید. فصل سوم پاسخی است به این سوال مهم: «آیا لزوماً باید با خانواده‌ی سمی قطع رابطه کرد؟». با خواندن این فصل خواهید آموخت که جدایی از این خانواده باید چه هنگام و چطور اتفاق بیفتد. تمرکز این کتاب بر حفظ شما و سلامت روانتان است. درنتیجه، به شما آموزش می‌دهد چطور به‌عنوان یک انسان بالغ روابط سالم بسازید، تفکرات سمی را که به‌طور موروثی از خانواده‌ی خود کسب کرده‌اید کنار بگذارید و بدون شرم و احساس گناه خود واقعی‌تان را زندگی کنید. این اثر به مخاطب خود شهامت خروج از روابط سمی را می‌دهد و کمک می‌کند که هویتتان را پس از سال‌ها اندوه و آسیب بازیابی کنید.

کتاب خانواده‌ی سمی پر از مثال‌های ملموس و عملی است و نتایج ارزشمند تحقیقات روان‌شناختی در آن، در قالب ساده‌ترین کلمات به خواننده عرضه شده‌اند. استیون تات براین دلسوزانه در پی دادن راهکارهایی انسانی، جامع و جهان‌شمول است که فارغ از تفاوت‌های فرهنگی نجات‌بخش افراد باشد. این کتاب را امید حسینی با حمایت کتابسرای همراز برای همه‌ی آنانی ترجمه کرده است که می‌خواهند از خاکستر خود به شمایل سیمرغی متهور و شجاع برخیزند.

نکوداشت‌های کتاب خانواده سمی

  • محشر است! کاش این کتاب را سی سال پیش خوانده بودم، وقتی تازه کارم را به‌عنوان روان‌شناس شروع کرده بودم. کتاب خانواده‌ی سمی مفاهیم پیچیده‌ای را در یک روند ساده و خوش‌فهم بیان می‌کند که هم برای تازه‌کارها و هم برای باتجربه‌ها مفید است. (ویلیام ای رنج، روان‌درمانگر معتبر)
  • کتاب خانواده‌ی سمی برای مخاطبانش یک مسیر طراحی می‌کند، مسیری برای خروج از روان‌زخم‌های خانوادگی و رنج مدام. هرجای مسیر خود در تحمل زندگی‌ای دردآور هستید، این کتاب به شما کمک می‌کند که با زندگی خود به صلح برسید. (Caleb Sheldrup)
  • من سادگی این کتاب را دوست دارم؛ چراکه مخاطب خود را حمایت و تشویق می‌کند. یک منبع مفید برای متخصصانی که در کار حمایت از خانواده‌ها هستند. (توصیه‌ای از جانب یک مددکار اجتماعی)
  • یک کتاب درخشان و پربار با قلمی بسیار خوب که هرکس زیستن در خانواده‌ای سمی را تجربه کرده باشد با آن ارتباط برقرار می‌کند. (جمعی از روان‌شناسان)

کتاب خانواده‌ی سمی برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب خانواده‌ی سمی اثری در موضوع خودیاری و اصلاح روابط است که مخاطب اصلی آن بزرگ‌سالانی هستند که نیاز به مدیریت روابط خود با اعضای خانواده‌یشان دارند.

در بخشی از کتاب خانواده سمی می‌خوانیم

حس می‌کنید کنار بعضی از اعضای خانواده، باید همیشه مراقب رفتارتان باشید و خود واقعی‌تان نیستید؟

خانواده‌یتان مدام با شما دعوا می‌کنند؟

کنار خانواده‌یتان حس امنیت و آرامش ندارید؟

به‌خاطر خانواده‌یتان اسیر افکار منفی، تفکر بیش‌ازحد یا منتقد درونیِ سخت‌گیری ‌شده‌اید؟

حتی بعد از اینکه به خانواده‌یتان اعتراض می‌کنید، باز به شما آسیب می‌زنند؟

به‌جای زندگی واقعی و دلخواهتان، برای راضی‌کردن خانواده‌یتان زندگی می‌کنید؟

از رفتن دنبال رؤیاها و گوش‌ کردن به ندای قلبتان می‌ترسید؟

مدام حس می‌کنید توی دردسر افتاده‌اید یا یک جای کار می‌لنگد؟

برای راضی‌کردن خانواده‌یتان، دچار کمال‌گرایی شده‌اید؟

خانواده‌یتان همیشه می‌خواهد تغییرتان دهد یا مدام می‌گوید چه کنید و چه نکنید؟

مجبورید رازهایتان را از خانواده مخفی کنید و این باعث رنجتان می‌شود؟

دردهایی که از جانب خانواده‌یتان وارد شده را با پرخوری، الکل یا مواد مخدر آرام می‌کنید؟

به‌خاطر خانواده‌یتان دچار استرس و اضطراب بلندمدت شده‌اید؟

در این کتاب، با اصول و راهکارهایی برای تخلیه‌ی استرس آشنا می‌شوید که گام‌به‌گام راهنمایی‌تان می‌کنند تا با زخم‌های خانواده‌ی سمی‌تان مقابله کنید؛ چون با گذر زمان خوب نمی‌شوند. اگر آماده باشید که گذشته‌یتان را رها کنید و به زندگی دلخواهتان برسید، بهبودی‌تان از همین لحظه شروع می‌شود.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه: زمان نمی‌تواند زخم‌های خانواده‌ی سمی را تسکین دهد
1. ماهیت مخرب خانواده‌های سمی
2. مقابله با خانواده سمی‌تان
3. کی قطع رابطه کنیم و جدا شویم
4. مرزها و روابط سالم
5. مراقب خودتان باشید
6. تفکر سمی را کنار بگذارید
7. زندگی واقعی‌تان را کنید
نتیجه‌گیری

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب خانواده سمی
نویسنده
مترجمامید حسینی
ناشر چاپیانتشارات کتابسرای همراز
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات145
زبانفارسی
شابک978-622-90584-4-2
موضوع کتابکتاب‌های خانواده و روابط، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب خانواده سمی

ملکه
۱۴۰۳/۳/۲۸
چقد قشنگ بود🥹 جزو معدود کتابایی که به دلم نشست و صفحات آخرش اونقدر نویسنده حس و درد و تجربه هاش رو قشنگ بیان کرده که گریه م گرفت. از ترجمه‌ی روان و زیبا و ساده و قابل درک این کتاب لذت بردم ممنونم از امید حسینی. فک میکنم هیچکس نباشه که با خوندن این کتاب یاد زخمها و خاطرات و آسیب‌های خودش نیفته. همه بهرحال آدمها و روابط و خانواده‌ها امن و بی نقص نیستند‌ هرکدوم دارای درجاتی از نقص و آسیب‌های عاطفی جسمی جنسی مادی معنوی روحی و روانی هستن. ولی این آسیب‌ها باید به حدی رسیده باشه که بتونیم بهش بگیم سمّی. من در این زمینه کتابای زیادی خوندم ولی این کتاب واقعا قشنگ و بی نظیره‌. در یک قالب مفید و مختصر به طوری که خواننده خسته نشه، تمام مطالب مورد نیاز درمورد هرچیزی که نیازه درباره یک خانواده سمی و آسیب زننده دونسته بشه، توضیح داده شده. مفاهیم، عناوین، اصطلاحات سخت و تخصصی روانشناسی در متن دیده نمیشه. همه جملات، ساده و بسیار کاربردی استفاده شده. در پاورقی‌ها اصطلاحات یا توضیحات کافی به خواننده کمک میکنه به درک مطلب راحت‌تر. سر فصل‌ها کوتاه و مفید و کاربردی هستن. نویسنده خودش قربانی یک خانواده سمی و آسیب زننده بوده پس خیلی راحت با انتقال حس همدردی و همذات پنداری به خواننده تونسته مفاهیم رو به بهترین شکل ممکن بیان کنه‌. راهکارها دور از ذهن و خیالی نیستن‌. همین کمک میکنه با ساده‌ترین روش‌ها بتونی بهترین تصمیم رو بگیری و انجام بدی. خیلی کتاب خوبیه. اگر ممکنه کتاب "عاشقم باش رهایم نکن" از "میشل اسکین" رو هم در زمینه طرحواره درمانی موجود کنید‌ از شما ممنونم
مهدیه یزدان منش
۱۴۰۳/۴/۷
من واقعا به این کتاب احتیاج داشتم و تا آخرش خوندم، متنش روان بود و کاملا با متن همراه شدم، و تصمیم دارم یه بار دیگه هم بخونمش
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب خانواده سمی

برای دریافت کتاب خانواده سمی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.