معرفی و دانلود کتاب تکنیک‌ها و پروژه‌های کاربردی Raspberry PI

عکس جلد کتاب تکنیک‌ها و پروژه‌های کاربردی Raspberry PI
قیمت:
۶۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب تکنیک‌ها و پروژه‌های کاربردی Raspberry PI و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تکنیک‌ها و پروژه‌های کاربردی Raspberry PI و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تکنیک‌ها و پروژه‌های کاربردی Raspberry PI

کتاب تکنیک‌ها و پروژه‌های کاربردی Raspberry PI، این برد کوچک و مهم را معرفی می‌کند و شیوه‌ی نصب، راه‌اندازی، تنظیم و پیکربندی آن را می‌آموزد. این راهنمای جامع پس از آموزش برنامه‌نویسی برای رزبری پای و نحوه‌ی کنترل کردن آن، از کاربرد این سخت‌افزار در انواع موتورها، سنسورها، اتوماسیون و دوربین‌های ضبط تصاویر می‌گوید و نحوه‌ی استفاده از آن را به‌صورت مصور و گام‌به‌گام نشان می‌دهد.

درباره‌ی کتاب تکنیک‌ها و پروژه‌های کاربردی Raspberry PI

کامپیوترهای نسل اول ابعاد بزرگی داشتند و حجم زیادی از فضا را اشغال می‌کردند. به‌مرور که فناوری پیشرفت کرد، اندازه‌ی این دستگاه نیز کوچک‌تر شد و به چند اینچ رسید. اما سال 2012 یک اتفاق بزرگ رخ داد. کامپیوتری بسیار کوچک به‌اندازه‌ی یک‌ کف‌دست معرفی شد که فقط یک برد داشت. این سخت‌افزار که رسپبری پای نامیده شد، در صنایعی همچون بازی و سرگرمی، استریم و رباتیک تحول بزرگی به وجود آورد. کتاب تکنیک‌ها و پروژه‌های کاربردی Raspberry PI این محصول مدرن را معرفی می‌کند و می‌کوشد نحوه‌ی نصب و راه‌اندازی آن را بیاموزد. کتاب پیش رو به شکل مصور نشان می‌دهد که چطور می‌توان قطعات این برد را نصب و سپس آن را تنظیم کرد و کار پیکربندی آن را انجام داد. نویسندگان، در ادامه در مورد برنامه‌نویسی با پایتون برای آن صحبت می‌کنند و شیوه‌ی کنترل آن با کامپیوتر را آموزش می‌دهند؛ این کنترل هم می‌تواند از طریق کابل اتفاق بیفتد و هم این امکان وجود دارد که بتوان از راه دور آن را اجرا کرد.

هدف توسعه‌ی رسپبری پای، ساخت کامپیوترهایی ساده با حداقل قطعات و هزینه بود. به همین دلیل این سخت‌افزار صرفاً از یک مادربرد تشکیل شده که روی آن چند قطعه مثل پردازنده‌ی آرم، کارت حافظه، پردازشگر گرافیکی و چند خروجی برای صدا و تصویر قرار می‌گیرد. همین ساختار ساده، تا حدی محدودیت عملکرد را در پی داشته و باعث شده در خیلی از موارد برای کارهایی مثل محاسبات ساده‌ی اداری، اجرای بازی‌های کم‌حجم و دسترسی به اینترنت از آن استفاده شود. اما فلسفه‌ی رزبری پای فراتر از سرگرمی و بازی بود و می‌خواست کامپیوترهایی سبک، ارزان و در دسترس بسازد که در هر نقطه‌ای از دنیا بتوان از آن استفاده کرد. همین فلسفه باعث شده تا توسعه‌دهندگان آن انعطاف قابل‌توجهی در این برد ایجاد کنند. برای مثال می‌توان انواع سیستم‌عامل‌ها را روی آن نصب کرد. همین‌طور می‌توان آن را در خیلی از تجهیزات مهم مثل دوربین‌ها، سنسورها یا کنترلرها به کار گرفت.

کتاب تکنیک‌ها و پروژه‌های کاربردی Raspberry PI تلاش کرده به تعدادی از کاربردهای این سخت‌افزار اشاره کند و آن‌ها را آموزش دهد. این کتاب راهنما پس از توضیحات اولیه، نشان می‌دهند که چطور می‌توان از رزبری پای برای کنترل انواع موتورهای DC و استپر استفاده کرد. همین‌طور به نقش این برد در ساخت سنسورهای تشخیص حرکت و دمای دیجیتال اشاره می‌کند و از کارکرد آن در فرآیند تشخیص فاصله‌ی سنسورهای التراسونیک می‌گوید. کاربرد رسپبری پای در دوربین و ضبط تصاویر هم دیگر موضوعی است که در این کتاب در موردش صحبت می‌شود.

کتاب تکنیک‌ها و پروژه‌های کاربردی Raspberry PI را انتشارات نبض دانش به چاپ رسانده است.

کتاب تکنیک‌ها و پروژه‌های کاربردی Raspberry PI برای چه کسانی مناسب است؟

اگر می‌خواهید با برد رسپبری پای آشنا شوید و کاربردهای آن را یاد بگیرید، این راهنما را مطالعه کنید.

در بخشی از کتاب تکنیک‌ها و پروژه‌های کاربردی Raspberry PI می‌خوانیم

یکی از تفاوت‌های اصلی برد رسپبری بای zero با نمونه‌های قبلی، عدم وجود پین هدر لحیم‌شده برای پین‌های GPIO می‌باشد. این موضوع روی هزینه تأثیری ندارد، بلکه باعث حفظ اندازه‌ی کوچک برد می‌شود.

معایب: لحیم‌کاری برای استفاده از پین‌ها به گردن شما افتاده است.

مزایا: در صورتی که به پین‌های GPIO نیاز ندارید می‌توانید آن‌ها را به همین صورت باقی بگذارید و از مزیت اندازه‌ی کوچک برد رسپبری بای zero بهره ببرید. سیم‌ها را به طور مستقیم فقط به پین‌هایی که احتیاج دارید لحیم کنید. می‌توانید از پین هدرهای مختلف با توجه به نیازتان استفاده کنید.

فهرست مطالب کتاب

1) معرفی سخت‌افزار رسیبری پای
معرفی برد رسپبری پای zero
معرفی رسپبری پای 2 مدل B
معرفی برد رسپبری پای مدل B +
2) اولین برنامه پایتون خود را برای رسپبری پای بنویسید
3) آماده کردن کارت حافظه SD برای برد رسپبری پای
4) پیکره‌بندی برای اولین بار
5) تنظیمات اینترنت و شبکه
6) تنظیمات GPIO
7) کنترل برد رسپبری پای با کامپیوتر توسط کابل USB
8) کنترل برد رسپبری پای با کامپیوتر از راه دور
9) کنترل سروو موتور با برد رسپبری پای
10) کنترل موتور DC با برد رسپبری پای
11) کنترل استپر موتور با برد رسپبری پای
12) راه‌اندازی سنسور دمای دیجیتال DS18B20 با برد رسپبری پای
13) راه‌اندازی سنسور تشخیص حرکت با برد رسپبری پای
14) کنترل سیستم اتوماسیون خانگی با برد رسپبری پای
15) شروع کار با دوربین رسپبری پای با زبان برنامه‌نویسی پایتون
ضبط کردن ویدئو
16) آموزش موتورهای استیر با رسپبری پای
17) چگونه به رسپبری پای LCD لمسی اضافه کنیم
18) استفاده از رسپبری پای برای تشخیص ورود افراد به اتاق
19) ساخت فاصله‌سنج رسپبری پای با سنسور تشخیص فاصله آلتراسونیک HC-SR04
20) شروع کار با رابط کاربری گرافیکی (GUI) در رسپبری پای با پایتون
21) نحوه استفاده از ترمینال (Shell) لینوکس برای رسپبری پای
22) ضمیمه: آشنایی با سیستم عامل لینوکس و دستورات مقدماتی آن
دستورات سطح متوسط

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تکنیک‌ها و پروژه‌های کاربردی Raspberry PI
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات نبض دانش
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات248
زبانفارسی
شابک978-600-8871-71-2
موضوع کتابکتاب‌های آموزش سخت افزار
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب تکنیک‌ها و پروژه‌های کاربردی Raspberry PI

برای دریافت کتاب تکنیک‌ها و پروژه‌های کاربردی Raspberry PI و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.