معرفی و دانلود کتاب آموزش عملی و به زبان ساده تعمیر پرینتر

عکس جلد کتاب آموزش عملی و به زبان ساده تعمیر پرینتر
قیمت:
۶۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آموزش عملی و به زبان ساده تعمیر پرینتر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آموزش عملی و به زبان ساده تعمیر پرینتر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آموزش عملی و به زبان ساده تعمیر پرینتر

علیرضا کشاورز باحقیقت در کتاب آموزش عملی و به زبان ساده تعمیر پرینتر، اجزای مختلف پرینترهای لیزری اچ‌پی و نحوه‌ی عیب‌یابی و تعمیر آن‌ها را به زبانی ساده و قابل‌فهم مطرح کرده تا راهنمایی کاربردی را در اختیار افرادی قرار دهد که به‌صورت روزانه با پرینتر سر و کار دارند و یا از تعمیرکاران وسایل الکترونیکی و تجهیزات کامپیوتری هستند.

درباره‌ی کتاب آموزش عملی و به زبان ساده تعمیر پرینتر

اگر شغل شما به صورتی باشد که به‌طور روزانه با چاپگرهایی مانند پرینتر سروکار داشته باشید و یا به تعمیر تجهیزات مرتبط مشغول باشید، قطعاً می‌دانید که یادگیری روش عیب‌یابی و رفع عیوب دستگاه‌هایی مانند پرینتر که قیمت‌های بالایی دارند، از چه میزان اهمیتی برخوردار است. از طرفی، استفاده از پرینتر به‌عنوان یکی از ابزارهای اصلی کارتان ممکن است شما را با چالش‌هایی روبه‌رو کرده باشد که هنگام ایجاد آن‌ها، قادر به رفعشان نبوده‌اید و از راه‌های مختلفی برای رفع مشکل خود استفاده کرده باشید. علیرضا کشاورز باحقیقت، کتاب آموزش عملی و به زبان ساده تعمیر پرینتر را گردآوری و ترجمه کرده تا افراد بتوانند به‌سادگی مشکلاتی را که با این دستگاه ضروری پیدا می‌کنند، برطرف نمایند.

آشنایی با نحوه‌ی کارکرد و شناسایی اجزای مختلف ریز و درشتی که پرینتر لیزری اچ‌پی دارد، بازکردن و بستن قسمت‌های گوناگون پرینتر، یافتن عیب‌ها و مشکلات، تعویض قطعات آسیب‌دیده که منبع اصلی مشکل ایجادشده هستند و رفع خطاها و ایرادات پرینتر، مباحثی هستند که در کتاب آموزش عملی و به زبان ساده تعمیر پرینتر به آن‌ها پرداخته شده است.

معرفی و دانلود کتاب آموزش عملی و به زبان ساده تعمیر پرینتر

اصلی‌ترین مشکلاتی که ممکن است هنگام کار با پرینتر لیزری اچ‌پی به آن بر بخورید، در کتابی که پیش رو داریم پوشش داده شده‌اند. اصول اولیه‌ای مانند شناخت اجزا و نحوه‌ی کار هر یک از آن‌ها، تمیز کردن قسمت‌های مختلف، شارژ کارتریج، باز و بسته کردن کاور پشتی و بیرون آوردن موتور اصلی و پاسخ سوالات رایج، در کتاب آموزش عملی و به زبان ساده تعمیر پرینتر به شیوه‌های کاربردی توضیح داده شده‌اند.

از طرفی، یکی از مواردی که ممکن است به دفعات در رابطه با آن دچار مشکلات و چالش‌هایی بشوید، تعویض اجزای مختلف پرینتر است، به شیوه‌ای که هیچ‌یک از قسمت‌ها دچار آسیب نشوند. از همین رو، نویسنده در کتاب آموزش عملی و به زبان ساده تعمیر پرینتر، تعویض اجزایی مانند چرخ‌دنده‌ها، کنترل پنل، سینی داپلکسر، فیوزینگ، درب کارتریج و تعویض و تعمیر برد اصلی و همچنین فن پرینتر را با ذکر جزئیات و نکات لازم، مورد بررسی قرار داده است.

اثر حاضر که یکی از بهترین و ساده‌ترین منابع راهنما در زمینه‌ی تعمیر تجهیزات پرینترهای لیزری اچ‌پی به شمار می‌رود – که گاه ممکن است در تعمیر دیگر انواع چاپگرها نیز مفید واقع شود- و نکاتی کاربردی و دقیق را شامل می‌شود، توسط انتشارات نبض دانش به چاپ رسیده است.

کتاب آموزش عملی و به زبان ساده تعمیر پرینتر برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب راهنمای دقیق و کاربردی را به تمام افرادی که مشغول به فعالیتی هستند که باید به صورت مداوم از پرینتر استفاده کنند و نیز تعمیرکاران تجهیزات مرتبط پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب آموزش عملی و به زبان ساده تعمیر پرینتر می‌خوانیم

«درام» قطعه‌ای استوانه‌ای شکل و دوار است که با لایه‌ای نازک از نوعی ماده‌ی رسانای نوری پوشش داده شده است. به عبارت ساده‌تر «درام» به وسیله‌ی «ولتاژ»، «شارژ» می‌شود و به وسیله‌ی نور، «دشارژ» می‌گردد.

جنس «درام» درآغاز از «سیلینیوم» بود ولی به‌خاطر سمی بودن ایت ماده اکنون «درام» در اغلب موارد از مواد عالی تهیه می‌شود.

مواد اصلی نگهداری و خرابی «درام»: در موارد مربوط به شارژ کارتریج باید «درام» با احتیاط و بدون هیچ‌گونه فشار یا ضربه‌ای خارج و جای‌گذاری شود. هیچ‌گونه خط و خش نباید بر روی درام ایجاد شود زیرا این قطعه کلاً به ضربه و نور بسیار حساس است. خرابی «درام» باعث کم‌رنگ شدن پرینت شده و گاهی نیز با هر چرخش «درام» یک صفحه‌ی سیاه چاپ می‌شود. اگر «درام» ضربه خورده باشد با هر چرخش آن، عین همان حالت به برگه‌ی پرینت انتقال می‌یابد.

فهرست مطالب کتاب

بخش اول: شناخت نحوه کار و اجزای ظاهری پرینتر
نحوه تمیز کردن پرینتر لیزری در 5 مرحله ساده
شارژ کارتریج
چگونه از تونر پس دادن پرینتر لیزری جلوگیری نماییم؟
باز و بسته کردن کاور پشتی پرینتر
تعویض چرخ‌دنده‌های داپلکسر پشت پرینتر
تعویض کنترل پنل پرینتر
تعویض سینی داپلکسر
تعویض فیوزر (فیوزینگ) پرینتر
راهنمای نصب (FILM FUSER)
تعویض و یا تعمیر برد اصلی
تعویض و یا تعمیر موتور اصلی
تعویض رولر پیکاب PICKUP ROLLER و یا بررسی کاغذکش
تعویض درب کارتریج
تعویض و یا تعمیر فن
تعویض فرمتر
تعویض چرخ‌دنده اصلی و سلونوئیدهای پیکاب
بخش سوم: برخی از خطاهای رایج و نحوه رفع آن‌ها
خلاصه برخی از خطاهای رایج در حین کار با پرینترهای تک‌کاره و چندکاره

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آموزش عملی و به زبان ساده تعمیر پرینتر
مترجمعلیرضا کشاورز باحقیقت
ناشر چاپیانتشارات نبض دانش
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات161
زبانفارسی
شابک978-622-6726-00-9
موضوع کتابکتاب‌های آموزش سخت افزار
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب آموزش عملی و به زبان ساده تعمیر پرینتر

برای دریافت کتاب آموزش عملی و به زبان ساده تعمیر پرینتر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.