معرفی و دانلود کتاب تمرکز حواس در کلاس درس: ذهن آگاهی

عکس جلد کتاب تمرکز حواس در کلاس درس: ذهن آگاهی
قیمت:
۴۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب تمرکز حواس در کلاس درس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تمرکز حواس در کلاس درس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تمرکز حواس در کلاس درس: ذهن آگاهی

کتاب تمرکز حواس در کلاس درس نوشته‌ی مینا انصاری سامانی کتابی آموزنده و پربار است که به مدرسان و والدین کمک می‌کند تا فرزندانی ذهن‌آگاه‌تر و با بهره‌وری بیشتر تربیت کنند. این کتاب به‌طور اختصاصی به تمرکز حواس در محیط‌های آموزشی می‌پردازد.

درباره‌ی کتاب تمرکز حواس در کلاس درس

احتمالاً شما هم مثل نودونه درصد جمعیت کره‌ی زمین مرغ خیالی دارید که به آنی می‌پرد و باز نمی‌گردد. حتماً تجربه کرده‌اید که در اوج تمرکز، ناگهان نظرتان به موضوعی بی‌اهمیت جلب می‌شود و حتی ساعت‌ها طول می‌کشد تا دوباره بتوانید بر موضوعی متمرکز شوید. واقعیت این است که در عصر ریل‌های 30 ثانیه‌ای اینستاگرام حفظ تمرکز سخت است، خصوصاً اگر کودکی یا نوجوانی را مجبور کرده باشیم درسی را فرابگیرد که شوقی در او برنمی‌انگیزد. کتاب تمرکز حواس در کلاس درس نوشته‌ی مینا انصاری سامانی به همین معضل مهم توجه کرده است. مولف در این کتاب حداکثر تلاش خود را به کار می‌بندد تا برپایه‌ی مفاهیم انسانی و تمرین‌های ساده به بهبود تمرکز حواس کمک کند.

معرفی و دانلود کتاب تمرکز حواس در کلاس درس

مینا انصاری سامانی در صدد است تا کتاب خود را برمبنای علوم روز دنیا به مخاطب عرضه کند. کتاب او در نه فصل بر ذهن‌آگاهی و مباحث مرتبط به آن تمرکز دارد. فصل اول با عنوان «ذهن‌آگاهی چیست؟» تعریفی از ذهن‌آگاهی و ارتباط آن با استرس فراگیر دانش‌آموزان ارائه می‌دهد. او در این فصل آمار و ارقامی از پژوهش‌های انجام‌گرفته در حوزه‌ی اضطراب به خواننده عرضه می‌کند که محوریت اکثر آن‌ها دانش‌آموزان و نظام آموزشی است. در فصل دوم، مولف با طرح مستندات علمی در حوزه‌ی علوم اعصاب نشان می‌دهد که استرس چگونه قسمت‌های مختلف مغز را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد. پس از اتمام این فصل، انصاری سامانی به سراغ ارائه‌ی راهکارهایی می‌روند که به ذهن‌آگاهی کمک کنند. تنفس عمیق، انجام حرکات کششی و انجام فعالیت‌های روزمره می‌توانند از شدت استرس بکاهند و به ذهن‌آگاهی بیفزایند. در فصل چهارم، با نام «مراقبت از خود»، نویسنده به مشکلات و معضلات معلمان در نظام آموزشی تنش‌زا می‌پردازد. از نظر او با کاهش استرسِ معلمان تغییرات محسوسی در فضای تربیتی و آموزشی ایجاد خواهد شد.

مینا انصاری سامانی در فصل پنجم، مهربانی را حلقه‌ی گم‌شده‌ی جامعه‌ی پرتنش می‌بیند. او معتقد است روش‌های بسیاری وجود دارند که مهربانی به فضای آموزشی رسوخ کند و طیف گسترده‌ای از فعالیت‌های آموزشی را بهبود بخشد. راهکارهای کتاب تمرکز حواس در کلاس درس در فصل ششم به انواع راهکارها برای گروه‌های مختلف سنی تقسیم‌بندی می‌شود. توانمندسازی دانش‌آموزان هدف اصلی مولف در این فصل است. در فصل‌های هفتم، هشتم و نهم مباحث برپایه‌ی راهکارها و چالش‌ها مطرح می‌شوند. پس از خواندن کتاب از شما انتظار می‌رود که راهکارهای خلاقه‌ای برای ذهن‌آگاهی در چنته داشته باشید.

این کتاب را انتشارات برگ و باد به چاپ رسانده است.

کتاب تمرکز حواس در کلاس درس برای چه کسانی مناسب است؟

اگر شغل شما مرتبط با آموزش کودکان و نوجوانان است قطعاً از این کتاب بهره خواهید برد. کتاب تمرکز حواس در کلاس درس همچنین برای والدینی مفید است که نیاز به راهکارهایی برای افزایش بهره‌وری فرزندانشان دارند.

در بخشی از کتاب تمرکز حواس در کلاس درس: ذهن آگاهی می‌خوانیم

ویژگی‌های اصلی رهبران ذهن‌آگاهی یا تمرکزحواس مدرسه:

امید را به دیگران القا می‌کند.
نسبت به همه احساس دلسوزی می‌کند.
آزادی برای ریسک‌پذیری را مجاز می‌داند.
اشتباهات را به‌عنوان فرصتی برای یادگیری می‌بیند.
با اعضای مدرسه فرهنگ اعتمادسازی می‌کند.
عمیقاً به دیگران گوش می‌دهد.
در حال ارتباط برقرار می‌کند.
با آرامش و منطقی به حوادث غیرمنتظره واکنش نشان می‌دهد.
هوش هیجانی را نشان می‌دهد.
از استراتژی‌هایی برای کاهش استرس در خود و دیگران استفاده می‌کند.
انعطاف‌پذیری را هنگام رخ دادن وقایع منفی نشان می‌دهد.
حس همدلی بسیار خوبی دارد.
به‌عنوان یک مرکز آرامش در میان طوفان خدمت می‌کند.
علاقه‌ی واقعی به آنچه دیگران می‌گویند و انجام می‌دهند دارد.
درک درستی از علوم اعصاب ذهن‌آگاهی دارد.
یک محیط کار ایمن را پرورش می‌دهد.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: ذهن‌آگاهی چیست؟
فصل دوم: علوم اعصاب و تمرکز حواس
فصل سوم: اصول اولیه ذهن آگاهی
فصل چهارم: مراقبت از خود
فصل پنجم: دلسوزی و مهربانی
فصل ششم: ذهن آگاهی در کلاس درس
فصل هفتم: روش‌های اجرای تمرکز حواس
فصل هشتم: اشاعه ذهن آگاهی در مدارس
فصل نهم: چالش‌های فرا رو
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تمرکز حواس در کلاس درس: ذهن آگاهی
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات برگ و باد
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات138
زبانفارسی
شابک978-622-8091-03-7
موضوع کتابکتاب‌های روانشناسی کودک و نوجوان، کتاب‌های علوم تربیتی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب تمرکز حواس در کلاس درس

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب تمرکز حواس در کلاس درس

برای دریافت کتاب تمرکز حواس در کلاس درس و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.