معرفی و دانلود کتاب تربیت فرزند در دوره مدرن: چرا فرزندپروری در این دوره‌ سخت است

عکس جلد کتاب تربیت فرزند در دوره مدرن: چرا فرزندپروری در این دوره‌ سخت است
قیمت:
۵۷,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب تربیت فرزند در دوره مدرن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تربیت فرزند در دوره مدرن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تربیت فرزند در دوره مدرن: چرا فرزندپروری در این دوره‌ سخت است

جنیفر سنیور در کتاب تربیت فرزند در دوره مدرن به وضعیت پیچیده‌ی والدین امروزی می‌پردازد و تلاش می‌کند احساسات متناقض آن‌ها را توضیح دهد. سنیور با مرور داستان‌های واقعی و کمک گرفتن از روانشناسی، جامعه‌شناسی، فلسفه و اقتصاد، به جنبه‌های مختلف والدگری اشاره می‌کند، از تأثیر کودکان بر استقلال، ازدواج، کار و تفریحات والدین می‌گوید و نشان می‌دهد چطور می‌توانند در زندگی جدید به تعادل برسند. این کتاب از پرفروش‌ترین آثار نیویورک‌تایمز بوده است.

درباره‌ی کتاب تربیت فرزند در دوره مدرن

والدگری در عصر جدید با سال‌های گذشته فرق دارد. به نظر می‌رسد پدر و مادرهای قدیمی از الگوهای تثبیت‌شده‌ای تبعیت می‌کردند و مسیرشان مشخص و از پیش تعیین‌شده بود. اما این موضوع برای والدین امروزی فرق دارد. اکثر آن‌ها پس از تولد فرزندشان دچار انواع احساسات متناقض می‌شوند که زندگی را برایشان پیچیده می‌کند. جنیفر سنیور (Jennifer Senior)، روزنامه‌نگار و نویسنده‌ی معروف آمریکایی، در کتاب تربیت فرزند در دوره مدرن (All Joy and No Fun) به وضعیت تربیتی والدین در عصر معاصر پرداخته و کوشیده آن را توضیح دهد. سنیور از اینجا آغاز می‌کند که برای والدین یک وضعیت رویایی وجود دارد و یک واقعیت محض. تا پیش از تولد کودک، معمولاً همه شرایط ایده‌آل را در نظر می‌گیرند و تصور می‌کنند با حضور فرزند زندگی زیباتر و شادتر از همیشه خواهد شد. اما واقعیت تا حد خیلی زیادی با این تصویر فرق دارد. تربیت و بزرگ کردن فرزندان بسیار سخت است و شرایط غیرقابل‌تصور و پیش‌بینی نشده‌ای را به وجود می‌آورد. شرایطی که شاید پدرها و مادرها هیچ‌وقت به آن‌ها فکر نکرده بودند. به اعتقاد سنیور این گسست باعث می‌شود والدین شوکه شده و زندگی‌شان تا حد زیادی دستخوش تغییر شود.

معرفی و دانلود کتاب تربیت فرزند در دوره مدرن

تا چند نسل پیش بیشتر وظیفه‌ی تربیت فرزندان با مادرها بود. زنان وظیفه داشتند زندگی‌شان را وقف کودکان کنند. به این شکل عملاً زندگی شخصی و بیرونی‌ای برایشان وجود نداشت. اما این الگو به‌مرور تغییر کرده. حالا پدرها هم خود را موظف می‌دانند که در این فرآیند شرکت داشته باشند و بخشی از وظایف را بر عهده بگیرند. از سوی دیگر بسیاری از مادرهای امروزی شاغل هستند و انواع فعالیت‌های حرفه‌ای را انجام می‌دهند. این بدان معناست که آن‌ها هویت جداگانه‌ای هم دارند. حضور فرزند اما همه‌ی این‌ها را تحت تأثیر قرار خواهد داد. مادر مستقل دیگر نمی‌تواند به‌راحتی سر کار برود یا زندگی شخصی‌اش را پی بگیرد. پدر هم به خاطر وظایف جدیدش شاید مجبور شود در شغلش تجدیدنظر کند و ساعت‌های کمتری را به گذراندن در بیرون از خانه اختصاص دهد. به‌تبع آن تفریحات و سرگرمی‌های والدین هم عوض می‌شود. هیچ‌کدام از این چالش‌ها در زندگی والدینِ نسل‌های پیش نبود یا خیلی اهمیتی نداشت. اما امروز وجود دارد و باعث شده پدرها و مادرهای جوان گاهی احساس ناخوشایندی پیدا کنند. جنیفر سنیور که خود، یک فرزند نوجوان دارد، در کتاب تربیت فرزند در دوره مدرن، از تجربیات خودش و پژوهش‌های علمی الهام گرفته و کوشیده نگاهی فلسفی، روان‌شناختی، جامعه‌شناختی و اقتصادی به این وضعیت جدید داشته باشد. از دید او این چالش‌های جدید بسیار مهم هستند و نمی‌توان آن‌ها را نادیده گرفت. چون به حاشیه راندن آن‌ها درنهایت باعث می‌شود والدین با فرزندانشان دچار مشکل شده و وضعیت حادتر شود.

والدین امروزی معمولاً یک یا دو فرزند دارند. پیش از تولد برنامه‌ریزی می‌کنند و تا حد ممکن خود را برای حضور آن‌ها آماده می‌سازند. اما با تمام این‌ها، آمدن فرزند همچنان اتفاق غیرمنتظره‌ای است! هرچقدر هم که در مورد تربیت کودک مطالعه کرده و دوره دیده باشید باز هم نمی‌دانید کودکتان چه خلق‌وخو و رفتاری خواهد داشت. نمی‌دانید باید متحمل چه فشار و اضطرابی شوید. و از همه مهم‌تر نمی‌دانید چقدر همه‌چیز برایتان تغییر خواهد کرد. و این برای پدرها و مادرها مهم‌ترین پیامد فرزندآوری است. جنیفر سنیور در کتاب تربیت فرزند در دوره مدرن، به دنبال همین پیامدهاست و می‌خواهد آن‌ها را توضیح دهد. کتاب او در مورد کودکان نیست، بلکه فرزند بهانه‌ای است تا خود والدین را بررسی و وضعیتشان را تجزیه‌وتحلیل کند. او در جستارهایش از داستان‌ها و روایت‌های واقعی کمک می‌گیرد و هر موضوع را با مثالی حقیقی و عینی توضیح می‌دهد.

کتاب تربیت فرزند در دوره مدرن را انتشارات کتاب خوانا با ترجمه‌ی میترا دانشور منتشر کرده است.

جوایز و افتخارات کتاب تربیت فرزند در دوره مدرن

  • در لیست پرفروش‌ترین آثار نیویورک‌تایمز
  • نامزد بهترین کتاب غیرداستانی جایزه‌ی گودریدز
  • کتاب منتخب سردبیران وب‌سایت آمازون در بخش غیرداستانی

نکوداشت‌های کتاب تربیت فرزند در دوره مدرن

  • اثری سرزنده و کوتاه! (San Francisco Chronicle)
  • این کتاب اثری عمیقاً سرگرم‌کننده، روشنگر، ناراحت‌کننده و بامزه است! (واشنگتن‌پست)
  • کتابی دقیق... واضح و مفید... نیروبخش... و راهگشا که به خیلی از والدین کمک می‌کند کمتر احساس تنهایی و فرسودگی کنند. (نیویورک‌تایمز)

کتاب تربیت فرزند در دوره مدرن برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب به والدین جوان توصیه می‌شود. اگر به دنبال اثری پژوهشی در مورد شیوه‌های فرزندپروری هستید، می‌توانید این راهنما را مطالعه کنید.

در بخشی از کتاب تربیت فرزند در دوره مدرن: چرا فرزندپروری در این دوره‌ سخت است می‌خوانیم

روزگاری مظهر حق تعیین سرنوشت خود هستید و هرجور که دوست دارید رفتار می‌کنید. بعد، به پدر یا مادری غرق در شتاب و خارج از ریتم زندگی عادی بزرگسالان تبدیل می‌شوید. تصادفی نیست که سال‌های اول فرزندپروری، در بیشتر مطالعات، سال‌هایی با حداقل شادی ثبت می‌شوند. این‌ها سال‌های پردست‌اندازی هستند، در کل کوتاهند، اما در واقعیت پایان‌ناپذیر به نظر می‌رسند. این خودمختاری که زمانی والدین مسلم فرضش می‌کردند، با خشونت از آن‌ها گرفته شده است. این واقعیت بارها و بارها در بین والدین حاضر در برنامه‌ی آموزش خانوادگی سال‌های ابتدایی کودکی مطرح می‌شد.

پدری که انتخاب کرده بود با دو فرزندش در خانه بماند، درباره‌ی دیدار تصادفی با یکی از همکاران قدیمی‌اش - که داشت به کوبا می‌رفت - به گروه خودش که همه‌ی اعضای آن پدران خانه‌دار بودند، گفت: «با خودم گفتم به‌به، عالیه!» و دندان‌هایش را روی هم سایید تا نشان بدهد که در واقع تا مدت‌ها فکر می‌کرده این بدترین خبری است که شنیده. او اضافه کرد: «آدم‌هایی رو می‌بینم که به نظر خیلی آزادترن و کارهایی می‌کنن که آرزو می‌کنم می‌تونستم انجام بدم؛ البته اگه این حقیقت وجود نداشت که خانواده‌ام رو دارم! معلومه، خانواده‌ام رو می‌خواستم؟ بله، می‌خواستم. آیا کلی به‌خاطر بچه‌هام خوشحالم؟ بله، هستم. اما توی زندگی روزمره، گاهی دیدنش سخته. به‌ندرت فرصت پیدا می‌کنی تا کاری رو که می‌خوای، تو وقتی که می‌خوای انجام بدی.»

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
فصل اول: خودمختاری
فصل دوم: ازدواج
فصل سوم: هدایای ساده
فصل چهارم: پرورش هماهنگ
فصل پنجم: نوجوانی
فصل ششم: لذت

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تربیت فرزند در دوره مدرن: چرا فرزندپروری در این دوره‌ سخت است
نویسنده
مترجممیترا دانشور
ناشر چاپینشر کتاب خوانا
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات300
زبانفارسی
شابک978-622-97964-6-7
موضوع کتابکتاب‌های علوم تربیتی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب تربیت فرزند در دوره مدرن

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب تربیت فرزند در دوره مدرن

برای دریافت کتاب تربیت فرزند در دوره مدرن و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.