معرفی و دانلود کتاب هفت نقطه‌ی قوت بچه‌ها: تمرین‌هایی کوچک برای پرورش کودکان موفق

عکس جلد کتاب هفت نقطه‌ی قوت بچه‌ها: تمرین‌هایی کوچک برای پرورش کودکان موفق
قیمت:
۷۹,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب هفت نقطه‌ی قوت بچه‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب هفت نقطه‌ی قوت بچه‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب هفت نقطه‌ی قوت بچه‌ها: تمرین‌هایی کوچک برای پرورش کودکان موفق

با کمک کتاب هفت نقطه‌ی قوت بچه‌ها، جهان منحصر‌به‌فرد ذهن کودک خود را کشف کنید و با او ارتباطی لذت‌بخش و سودمند بسازید. میشل بربا، روان‌شناس موفق آموزشی، در اثر تحسین‌شده‌‌ی خود درباره‌ی تمریناتی صحبت می‌کند که در عین سادگی نقش ویژه‌ای در شناخت مهارت‌های درونی فرزندان، تقویت و رشد روحیه و اعتماد‌به‌نفس و تضمین موفقیت آینده‌ی آن‌ها خواهد داشت. این کتاب شامل هفت بخش اساسی‌ست و هر فصل آن به پرورش یکی از مهارت‌های ذهنی اختصاص دارد.

درباره‌‌ی کتاب هفت نقطه‌ی قوت بچه‌ها

درباره‌ی نقاط قوت و نقاط ضعف رفتاری فرزندان خود چه می‌دانید؟ تا چه اندازه با استعداد‌های برجسته و توانمندی‌های آن‌ها آشنا هستید؟ آیا برای تقویت روحیه و پشتکار کودک خود به در بسته خورده‌اید؟ یا همچنان برای پرورش اعتماد‌به‌نفس او دچار چالش جدی هستید؟ دکتر میشل بربا (Michele Borba) روان‌شناس خوش‌سابقه در زمینه‌ی آموزش کودکان این‌جاست تا به دغدغه‌های فکری پدر‌ومادر‌ها درخصوص پرورش مهارت‌های درون‌فردی فرزندان پاسخ دهد. او در اثر شناخته‌شده‌ی خود یعنی کتاب هفت نقطه‌ی قوت بچه‌ها (Thrivers: the surprising reasons why some kids struggle and others shine) مخاطبان را با مجموعه‌ای از توانمندی‌های مهم ذهنی که پرورش آن در دوران کودکی نقش کلیدی و مهمی خواهد داشت آشنا می‌کند و ضمناً از راه‌های ارزیابی این مهارت‌ها و همچنین روش‌های ارتقاء آن‌ها سخن می‌گوید.

معرفی و دانلود کتاب هفت نقطه‌ی قوت بچه‌ها

نویسنده‌ی کتاب هفت نقطه‌ی قوت بچه‌ها، بیش از هرچیز بابت سابقه‌ی حرفه‌ای خود در آموزش رشد شخصیت کودکان و آگاهی‌رسانی به والدین در این زمینه شناخته می‌شود. دکتر میشل بربا، مانند بسیاری از روان‌شناسان تربیتی بر کشف استعداد‌های نهفته‌ی کودکان و ارتقا دادن توانمندی‌هایی که کم‌تر به آن پرداخته شده، تأکید ویژه‌ای دارد. او این هدف را از طریق مجموعه تمرینات عملی و ساده‌ای‌ پیاده‌سازی می‌کند که در عین قابل اجرا بودن، تاثیرات شگرفی در درازمدت و در سرنوشت کودکان خواهد داشت. به عبارت دیگر، این کتاب والدین را تشویق می‌کند تا از تجربه‌ی روزمرگی در کنار فرزند خود، به عنوان فرصتی برای آموزش و پرورش او و رشد مهارت‌هایی مثل استقلال، پشتکار و عزت نفس بهره ببرند. نویسنده‌ی کتاب هفت نقطه‌ی قوت بچه‌ها همچنین به پدر و مادر‌هایی که در شناخت ویژگی‌ها‌ی شخصیتی فرزند خود با چالش رو‌به‌رو هستند کمک می‌کند تا به یاری گروهی از سوالات و جدول‌های آموزشی، به درک عمیق و دقیق‌تری نسبت به جهان درونی کودک خود دست پیدا کنند.

اما چرا مهارت‌هایی که کتاب هفت نقطه‌ی قوت بچه‌ها، از آن حرف می‌زند تا به این اندازه مهم هستند؟ یا سوال مهم‌تر آن که این مهارت‌های درون‌شخصی چطور قرار است از فرزندان ما در برابر چالش‌های آینده محافظت کنند؟ دکتر میشل بربا در ادامه، از اهمیت و ضرورت‌های ویژه‌ی توانمندی‌های ذهنی مختلفی مثل تاب‌آوری و کنجکاوی خواهد گفت و نقش اختصاصی هر کدام در شکل‌گیری شخصیت کودک را برخواهد شمرد. او برخلاف رویه‌ای که کودکان را به موفقیت‌های بیرونی، مثل مدال‌آوری در رشته‌های ورزشی یا یادگیری زبان‌های مختلف، سوق می‌دهد؛ برای یک‌بار از اهمیت بی‌حد‌واندازه‌ی موفقیت‌ درونی می‌گوید و توجه والدین را به سمت این حقیقت فراموش‌شده جلب می‌کند: هیچ مدال و هیچ مدرک علمی‌ای بدون بهره‌مندی از مهارت‌هایی مثل اعتماد‌به‌نفس، اراده و همدلی، ارزشمند نخواهد بود. کتاب هفت نقطه‌ی قوت بچه‌ها، به‌طور خلاصه این مهارت‌ها را در هفت عنوان به خواننده معرفی می‌کند و در هر بخش تصویر علمی و واضحی از ابعاد مختلف این مهارت‌ها ارائه می‌دهد. آشنایی با مهارت خودکنترلی و تسلط بر خود، آشنایی با درست‌کاری و راست‌گویی و همچنین یادگیری اصل امیدواری و از دست ندادن روحیه بخشی از درس‌‌های ارزشمندی‌ست که در کتاب هفت نقطه‌ی قوت بچه‌ها یاد خواهیم گرفت. این کتاب خواندنی محصولی از سال 2021 میلادی‌ست و نسخه‌ی فارسی آن با تلاش نشر کتاب خوانا و ترجمه‌ای از سید مرتضی نظری و صدیقه مومنی فر در دست شما قرار می‌گیرد.

نکوداشت‌های کتاب هفت نقطه‌ی قوت بچه‌ها

  • کتاب هفت نقطه‌ی قوت بچه‌ها، ضرورت به‌روز‌رسانی شیوه‌های تربیتی امروزی و لزوم پیروی از علم را به خواننده نشان می‌دهد؛ هدف چنین رویکردی آن است که کودکان به حداکثر ظرفیت رشدی خود برای تبدیل شدن به بهترین اشخاص دست پیدا کنند. (نشریه‌ی روان‌شناسی امروز)
  • کودکان ما امروزه بیش از هرزمانی نیازمند یک شیوه‌ی تربیتی هستند که در آن مهارت منعطف بودن در برابر چالش و سختی‌ها را بیاموزند. کتاب هفت نقطه‌ی قوت بچه‌ها در این خصوص همچون یک راهنمای ضروری و لازم عمل می‌کند. (دکتر تینا پین برایسن، روان‌شناس کودک و نویسنده)
  • نکات و بینش‌های عملی کتاب هفت نقطه‌ی قوت بچه‌ها، به بزرگ‌سالان کمک می‌کند تا ابزار‌های لازم برای داشتن زندگی بهتر را در اختیار فرزندان خود قرار دهند. (ایمی مورین، نویسنده)
  • دکتر میشل بربا، درک عمیق خود از جهان کودکان را با حاصل ده‌ها تحقیق را در هم می‌آمیزد. نتیجه‌ی این کار یک راهنمای عملی و اصولی‌ست که والدین امروزی به آن نیاز فوری خواهند داشت. (لیسا دامور، نویسنده)

کتاب هفت نقطه‌ی قوت بچه‌ها برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب آموزنده را به پدر و مادر‌هایی که به سرنوشت و موفقیت آینده‌ی فرزندان کوچک خود اهمیت می‌دهند پیشنهاد می‌کنیم. همچنین خواندن این اثر یک گزینه‌ی عالی برای مربیان و مشاورین تربیتی و روان‌شناسان کودک خواهد بود

در بخشی از کتاب هفت نقطه‌ی قوت بچه‌ها: تمرین‌هایی کوچک برای پرورش کودکان موفق می‌خوانیم

«موفق‌ها» می‌توانند درست فکر کنند؛ آن‌ها تکانشی عمل نمی‌کنند.

اینکه والدین بخواهند فرزندانشان برتر باشند، پدیده‌ی جدیدی نیست، اما این روزها همه در تلاش هستند «بچه‌های از لحاظ فکری فوق‌العاده‌ای» تربیت کنند. ما تمام تلاش خود را می‌کنیم تا با استفاده از فلش‌کارت، نمودار اعداد، کتاب‌های حروف الفبا، معلم‌های خصوصی گران‌قیمت و پیش‌دبستانی‌های سخت‌گیر و با شهریه‌های بالا، به بچه‌های خردسال خود «برتری تحصیلی» بدهیم. اما آیا تمام تلاش‌های محبت‌آمیز ما به بچه‌ها کمک می‌کنند تا در مدرسه و زندگی موفق شوند؟ پس از بازدید از یک مدرسه‌ی خصوصی شیک در شهر نیویورک، ویژه‌ی کودکان سه تا چهارساله، به این نتیجه رسیدم که ما انرژی خود را در مسیر اشتباهی صرف می‌کنیم.

حدود ساعت 9 صبح وارد کلاس شدم و بیست کودک چهارساله را دیدم که اعداد را در کتاب‌های کارشان تمرین می‌کردند. معلم آماده برای تصحیح اشتباهات، ایستاده بود، درحالی‌که دستیارش برچسب‌هایی را بین این «سخت‌کوش‌ها» توزیع می‌کرد. اکثر بچه‌ها مشغول انجام وظیفه بودند، اما همیشه یک بزرگسال آماده بود تا برای مدیریت وضعیت دخالت کند. آن‌ها تمام صبح بر یادگیری اعداد و حروف متمرکز بودند: بدون فرصتی برای درست ‌لباس‌ پوشیدن، نقاشی با انگشت، بازی در جعبه‌ی شنی یا فرصتی برای رشد ویژگی‌هایی همچون کنجکاوی، اعتماد‌به‌نفس، همدلی یا خودکنترلی. (معلم به من گفت: «زمانی برای آموزش "این چیزها” نداریم؛ باید بچه‌ها را برای پیش‌دبستانی آماده کنیم.» لحظه‌به‌لحظه‌ی این کلاس را بزرگسالان هدایت می‌کردند و انگیزه‌ی بچه‌ها بیشتر تحصیلی بود.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه‌ی مترجمان
مقدمه‌ی مؤلف
بخش اول: پرورش روحیه‌ی قوی
فصل 1: اعتمادبه‌نفس
فصل 2: همدلی
بخش دوم: پرورش ذهن قوی
فصل 3: خودکنترلی
فصل 4: درستکاری
فصل 5: کنجکاوی
بخش سوم: پرورش اراده
فصل 6: پشتکار
فصل 7: خوشبینی
سخن پایانی
درباره‌ی نویسنده

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب هفت نقطه‌ی قوت بچه‌ها: تمرین‌هایی کوچک برای پرورش کودکان موفق
نویسنده
مترجمسید مرتضی نظری، صدیقه مومنی فر
ناشر چاپینشر کتاب خوانا
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات340
زبانفارسی
شابک978-622-93551-8-3
موضوع کتابکتاب‌های روانشناسی کودک
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب هفت نقطه‌ی قوت بچه‌ها

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب هفت نقطه‌ی قوت بچه‌ها

برای دریافت کتاب هفت نقطه‌ی قوت بچه‌ها و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.