معرفی و دانلود کتاب بی‌بال پریدن

عکس جلد کتاب بی‌بال پریدن
قیمت:
۶۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب بی‌بال پریدن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب بی‌بال پریدن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب بی‌بال پریدن

کتاب بی‌بال پریدن، اثر شاعر و نویسنده‌ی نام‌آشنای ایرانی، قیصر امین پور است. این کتاب از یازده قطعه‌ی ادبی مستقل و کم‌حجم شکل گرفته است و هر قطعه حال‌وهوایی مابین شعر و داستان کوتاه دارد. به بیانی، این نویسنده‌ی محبوب کودک و بزرگ‌سال، سبک و سیاق تازه و خلاقانه‌ای در این اثر پیش گرفته است و با کلام صمیمی و طنازانه و بیان شعرگونه و موزون خود، تاریکی و پستی‌های جهان پیرامون خود را به نقد و چالش می‌کشاند.

درباره‌‌ی کتاب بی‌بال پریدن

از میان آثار و نوشته‌های مختلفی که به قلم پرتوان قیصر امین‌پور نگارش یافته است، کتاب بی‌بال پریدن اثری خاص و کم‌نظیر به‌حساب می‌آید. این چهره‌ی جاویدان در ادبیات معاصر ایرانی، در مجموعه قطعات ادبی پرمغز خود، دست از قالب‌های رسمی و معمول ادبی شسته و با تعریف و نگاه تازه‌ای به کلمات و جادوی پشت آن‌ها نگاه انداخته است.

کتاب بی‌بال پریدن، شامل چندین قطعه‌ی ادبی کوتاه و اثرگذار است؛ قطعاتی که اگر بخواهیم از نظر طبقه‌بندی ادبی به آن‌ها نگاه کنیم، هم به شکل و شمایل اشعار سپید و نو تمایل دارند و هم از نظر روایی به داستان‌هایی کوتاه و متل‌های دل‌نشین شبیه هستند. نویسنده‌ی این آثار، در هر قطعه، نگاه تحلیل‌گر خود را متوجه یک موضوع ساده از جهان پیرامون می‌کند و از دریچه‌ی نگاه شاعرانه و پراحساس خود به توصیف آن می‌پردازد. پرنده‌ها، انسان‌ها، کتاب و زندگی روستایی تعدادی از موضوعاتی است که قیصر امین‌پور در این قطعات از آن‌ها به‌عنوان سوژه‌ی نگارشی استفاده می‌کند.

قطعات کتاب بی‌بال پریدن، در عین لطافت و شاعرانگی، رگه‌هایی از ادبیات انتقادی را نیز در دل خود دارند. قیصر امین‌پور، خالق این مجموعه، با لحنی عامیانه و ملموس و با همان زبان شیرین همیشگی، از مسائل و چالش‌هایی صحبت می‌کند که به‌نوعی نسبت به آن‌ها رویکرد انتقادی و نگاهی دغدغه‌مند دارد. حاشیه‌نشینی، زندگی کارگری و اختلاف طبقاتی گوشه‌ای از موضوعاتی است که نویسنده به‌واسطه‌ی کلام شگفت‌انگیز خود، درباره‌ی آن‌ها به پرسشگری می‌پردازد.

کتاب بی‌بال پریدن، اثری کوتاه و فشرده است و می‌تواند در اوقات فراغت میان‌روز یا در ساعاتی که نیاز به انسی کوتاه با جهان ادبیات داریم، همدم و هم‌نشین ما باشد. همچنین کلام این کتاب به مخاطب خاصی محدود نمی‌شود و بلکه لحن ساده و گیرای نویسنده و سادگی و دلنشینی سخن، از نوجوان تا مخاطب حرفه‌ای ادبیات را به خود جذب می‌کند. در آخر گفتنی است که این اثر ارزنده را نشر افق به دست علاقه‌مندان ادبیات پارسی می‌رساند.

کتاب بی‌بال پریدن برای چه کسانی مناسب است؟

علاقه‌مندان به دنیای شعر معاصر و داستان‌های کوتاه و پیگیران نوشته‌های قیصر امین ‌پور با این اثر خواندنی انس خواهند گرفت. همچنین اگر به مطالعه‌ی آثار و متون تلفیقی علاقه دارید، از خواندن این کتاب غافل نشوید.

در بخشی از کتاب بی‌بال پریدن می‌خوانیم

دلهره داشتم، آیا در شهر هم می‌توانم هر روز صبح کفش‌هایم را دربیاورم و با پای برهنه روی علف‌های شبنم‌زده راه بروم؟
آیا باز می‌توانم نزدیک ظهر، توی آفتاب خواب‌آور بهاری روی گل بابونه‌ها دراز بکشم؟ روی یک سنگ بنشینم و کتاب بخوانم؟ روی سنگی که از مخمل سبز و مرطوب پوشیده شده است.
آیا تابستان‌ها می‌توانم با فریدون و بچه‌های دیگر در رودخانه‌ی کارون شنا کنم. از آب بیرون بیایم و در حالی که می‌لرزم، روی ماسه‌های داغ کنار رودخانه غلت بزنم؟

فهرست مطالب کتاب

بی‌بال پریدن
کتاب‌ها مثل آدم‌ها هستند
آدم‌ها مثل کتاب‌ها هستند
زندگی در حاشیه
تقسیم عادلانه
خدا در همسایگی ما
مثل کوچه‌های روستا
مثل جاده‌های شهر
سرودی برای پاکی
پیش از آفتاب
چراغ سبز

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب بی‌بال پریدن
نویسنده
ناشر چاپینشر افق
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات64
زبانفارسی
شابک978-964-6003-78-1
موضوع کتابکتاب‌های داستان کوتاه نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب بی‌بال پریدن

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب بی‌بال پریدن

برای دریافت کتاب بی‌بال پریدن و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.