معرفی و دانلود رایگان کتاب بوته‌ی گوجه

عکس جلد کتاب بوته‌ی گوجه
قیمت:
رایگان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب بوته‌ی گوجه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب بوته‌ی گوجه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب بوته‌ی گوجه

کتاب بوته‌ی گوجه داستان کودکانه‌ای به قلم ماریتا کاظم‌پور ماشک است که ماجرای آشنایی و دوستی یک حلزون مهربان به نام سانی، یک مورچه‌ی شجاع به نام زلزله و یک سنجاب زرنگ به نام قهوه‌ای را دنبال می‌کند. روزی از روزهای زیبای بهاری، سانی تصمیم می‌گیرد از این طرف باغ به طرف دیگر برود و میوه‌های قرمز خوشمزه‌ای که دیده را امتحان کند. او در این راه با زلزله و قهوه‌ای آشنا می‌شود. این سه تا حیوان کوچولو، با یکدیگر هم‌سفر می‌شوند و در این راه، اتفاقات عجیب و غریبی را از سر می‌گذرانند.

درباره‌ی کتاب بوته‌ی گوجه

ماریتا کاظم‌پور ماشک در کتاب بوته‌ی گوجه داستان سفر یک روزه‌ی سانی در باغ محل زندگی‌اش را دنبال می‌کند. سانی حلزون کوچولویی است که بوته‌ی گوجه‌ی تازه کاشته شده در آن طرف باغ حسابی اشتهایش را باز کرده. رسیدن به آن طرف باغ برای سانی به آن سادگی که فکرش را می‌کرده نیست. او بار و بندیلش را جمع می‌کند و برای راهی شدن آماده می‌شود. اگر همه چیز خوب پیش برود تا روز آینده می‌تواند به خانه‌ی خودش برگردد. سانی در راه به مورچه‌هایی برمی‌خورد که در حال جمع‌آوری دانه و آذوقه هستند. یکی از آن‌ها به سمت سانی آمده و از او می‌پرسد که به کجا می‌رود. سانی به مورچه توضیح می‌دهد که می‌خواهد از میوه‌های قرمز آن طرف باغ کمی بخورد و کمی هم با خود به خانه بیاورد. زلزله، مورچه‌ی کوچولوی نترس می‌گوید که فکر خوبی است و از سانی می‌خواهد که با او همراه شود. سانی با کمال میل قبول می‌کند.

معرفی و دانلود کتاب بوته‌ی گوجه

سانی و زلزله در راه هستند که با سنجاب سربه‌هوا و شیطانی روبه‌رو می‌شوند. قهوه‌ای و زلزله اولِ آشنایی باهم درگیر می‌شوند و زلزله به قهوه‌ای هشدار می‌دهد که بیخود نیست او را زلزله صدا می‌زنند. سنجاب کوچولو زیر بار نمی‌رود و به سربه‌سر گذاشتن زلزله ادامه می‌دهد. بالاخره زلزله و قهوه‌ای با هم آشتی می‌کنند و تصمیم می‌گیرند باهم همراه شوند. اما این اول ماجراهای تمام‌نشدنی این سه دوست عجیب و غریب است. سانی و دوستانش در مسیر رسیدن به بوته‌ی گوجه و برگشتن به سمت خانه اتفاقات عجیب زیادی را تجربه می‌کنند. اما در نهایت همه با دست پر به خانه برمی‌گردند: با گوجه‌های خوشمزه و کلی دوستان جدید.

شخصیت‌های داستان بوته‌ی گوجه در دیگر آثار ماریتا کاظم‌پور ماشک، مانند مشکل سانی نیز ظاهر می‌شوند. نویسنده درکتاب حاضر علاوه‌بر روایت یک داستان کودکانه‌ی جذاب و دوست‌داشتنی، با تصویرسازی‌های نوستالژیک و زیبا و نکات آموزنده، جذابیت کتاب را دوچندان می‌کند.

کتاب بوته‌ی گوجه به قلم ماریتا کاظم‌پور ماشک و چاپ نشر کرمانشاه به شما تقدیم می‌شود.

کتاب بوته‌ی گوجه برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی کتاب بوته‌ی گوجه را به تمام کودکان 6 تا 8 سال توصیه می‌کنیم.

در بخشی از کتاب بوته‌ی گوجه می‌خوانیم

زمان موعود فرا رسید و آن ها شروع به حرکت کردند. قهوه‌ای مدام با سرعت خیره کننده‌اش به آن سمت مسیر موزائیک شده می‌رفت و می‌آمد و دل سانی را آب می‌کرد. تقریبا به وسط مسیر، رسیده بودند و همگی خسته بودند و از گرمای خورشید، به ستوه آمده بودند که یک‌دفعه، در یک خانه باز شد و یک پسر از آن خارج شد و با گام‌های بلند، به سمت آن‌ها آمد. سانی داخل خانه‌ی خود رفت‌. زلزله کنار آن ایستاد، اما خیلی کوچک بود و دیده نمی‌شد و قهوه‌ای، کنار سانی بالا پایین پرید. سانی به‌شدت در خطر بود. هر آن، ممکن بود، آن پسر پایش را روی او بگذارد.

سانی داشت به رویای از دست رفته‌ی میوه‌های قرمز فکر می‌کرد که اشک در چشمانش جمع شد. ناگهان احساس کرد در هواست. فکر کرد که مُرده.

صدای پسر را شنید که می‌گفت حلزون کوچک آیا تو عقل نداری که در این مسیر می‌روی؟ اگر این سنجاب را نمی‌دیدم تو الان له شده بودی!
سپس روی زمین قرار گرفت.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب بوته‌ی گوجه
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات کرمانشاه
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات26
زبانفارسی
شابک978-622-5392-43-4
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب بوته‌ی گوجه

فرشاد
۱۴۰۳/۶/۲۴
عالی، دست شما درد نکنه. منتظر کتاب‌های زیبای بعدی شما هستیم.
برای خواهرزاده هام خوندم و خیلی شخصیت‌های داستان رو دوست داشتن. بازم ممنونم.
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب بوته‌ی گوجه

برای دریافت کتاب بوته‌ی گوجه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.