معرفی و دانلود کتاب بهداشت روان و ورزش

عکس جلد کتاب بهداشت روان و ورزش
قیمت:
۶۴,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب بهداشت روان و ورزش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب بهداشت روان و ورزش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب بهداشت روان و ورزش

ورزش و یادگیری مهارت‌های جسمی می‌تواند بسیاری از اختلالات روانی و جسمانی را بهبود بخشد و سطح سلامت جامعه را ارتقا دهد. کتاب بهداشت روان و ورزش نوشته‌ی احمد خاکی و عباس شعبانی بیش از هر چیز بر اعتمادبه‌نفس، افسردگی و اضطراب و تکنیک‌های ورزشی و روانی برای بهبود ناهنجاری‌های روانی تکیه دارد. این کتاب از کتاب‌های تخصصی میان‌رشته‌ای در حوزه‌ی روانشناسی و علوم ورزشی است.

درباره‌ی کتاب بهداشت روان و ورزش

کسانی که مشکلات روانی دارند، عموما در معرض بیماری‌هایی قرار می‌گیرند که افراد کم‌تحرک مبتلا می‌شوند. مانند: بیماری‌های قلبی-عروقی یا دیابت. بنابراین بهبود سبک زندگی و سلامت جسمانی با بهداشت روانی رابطه‌ی معناداری دارد. کتاب بهداشت روان و ورزش نوشته‌ی احمد خاکی و عباس شعبانی بر رابطه‌ی سلامت روانی با فعالیت بدنی و ورزش تمرکز دارد. این کتاب در 6 فصل تنظیم شده و انتشارات حتمی آن را منتشر کرده است.

معرفی و دانلود کتاب بهداشت روان و ورزش

نویسندگان در فصل‌های آغازین کتاب بهداشت روان و ورزش، ابتدا فشارهای روانی و و عوامل ایجاد فشار روانی را بررسی می‌کنند. بعد از آن، عوامل ایجاد فشار روانی را در چند گروه، مانند عوامل وراثتی، عوامل اجتماعی، محیطی و عوامل بیولوژیکی مطالعه می‌کنند و درباره‌ی هزینه‌ی این فشارها توضیح می‌دهند. سپس درباره‌ی انواع بیماری‌های روانی مانند افسردگی یا استرس و روش‌های مقابله با آن‌ها شرح می‌دهند.

پس از شرح مقدمات، احمد خاکی و عباس شعبانی به بحث روانشناسی سلامت می‌پردازند و نقش عوامل زیستی، روانی و اجتماعی را در ایجاد سلامت روان شرح می‌دهند. در فصل پنجم کتاب بهداشت روان و ورزش نیز، بحث تأثیر ورزش بر سلامت روان از جنبه‌های مختلف همچون تأثیر ورزش بر اجتماعی شدن، شخصیت، اخلاق، کاهش افسردگی، کاهش اضطراب، حافظه و... بررسی می‌شود.

سرانجام در فصل آخر کتاب بهداشت روان و ورزش، بحث بهداشت روان برای ورزشکاران مطرح می‌شود. نویسندگان در این فصل از کتاب به دو مفهوم اعتماد‌به‌نفس و اضطراب ورزشی می‌پردازند و راه‌های افزایش اعتمادبه‌نفس ورزشکاران و مدیریت اضطراب ورزشی را شرح می‌دهند. افزایش کیفیت تمرین، شناسایی الگوهای فکری منفی، تلقین مثبت، تصویرسازی ذهنی، نظم و برنامه‌ریزی از مواردی هستند که در این کتاب توضیح داده می‌شوند.

اهمیت کتاب بهداشت روان و ورزش در آن است که نویسندگان با نگاهی میان‌رشته‌ای به بیان اهمیت درمان بیماری‌های روان‌تنی به کمک ورزش می‌پردازند. همچنین در فصلی جداگانه به بهداشت روان ورزشکاران می‌پردازند. توجه به فنون آرامش‌بخش، مراقبه‌ی شهودی، مراقبه‌ی سکوت، مراقبه با موسیقی و شرح این تکنیک‌ها از نقاط قوت این کتاب است که برای مدیریت و کاهش اضطراب ورزشی توصیه می‌شوند.

درباره‌ی مجموعه‌ی روان‌شناسی ورزشی

انتشارات حتمی، ناشر تخصصی حوزه‌ی علوم ورزشی، مجموعه‌ای با نام روان‌شناسی ورزشی منتشر می‌کند. در این مجموعه، بیش از 20 کتاب تخصصی با موضوعاتی مانند اصول اولیه روان‌شناسی ورزشی، روان‌شناسی تصویرسازی ذهنی در ورزش، کاربرد روان‌شناسی در پزشکی ورزشی و مبانی روانی دوپینگ در ورزش وجود دارد. کتاب بهداشت روان و ورزش یکی از عنوان‌های این مجموعه است که به‌طور ویژه به درمان بیماری‌های روانی از طریق ورزش می‌پردازد.

کتاب بهداشت روان و ورزش برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای همه کسانی که با بیماری‌های روان‌تنی درگیر هستند، مناسب است و به آن‌ها کمک می‌کند تا از طریق ورزش از بیماری‌ها و تنش‌های زندگی بکاهند. همچنین همه‌ی دانشجویان، پژوهشگران و متخصصانی که درباره‌ی تأثیر ورزش بر سلامت روان مطالعه می‌کنند، می‌توانند از این کتاب استفاده ببرند.

در بخشی از کتاب بهداشت روان و ورزش می‌خوانیم

اعتمادبه‌نفس، احساس حقیقی و واقعی توانایی رسیدن به یک هدف مشخص است. این احساس، قسمت حیاتی شخصیت ورزشکار را تشکیل می‌دهد و چیزی است که دیگران درباره‌ی شخص او خیلی زود تشخیص می‌دهند. اعتمادبه‌نفس موجب افزایش احساس مثبت، توانایی تمرکز و تلاش برای موفقیت است و اهداف، راهبردهای بازی و نیروی روانی ورزشکار را تحت تأثیر قرار می‌دهد. اعتمادبه‌نفس، انتظار واقع‌گرایانه‌ی انجام عمل است. اعتمادبه‌نفس غرور ورزشکار پس از انجام کار نیست؛ بلکه قضاوت ورزشکار از انجام کاری است که قادر به انجام آن است. اعتمادبه‌نفس را می‌توان در یک درجه‌بندی قرار دارد. این درجه‌بندی اعتمادبه‌نفس، از عدم اعتمادبه‌نفس شروع می‌شود و به اعتمادبه‌نفس بیش‌ازحد و اندازه ختم می‌گردد. بنابراین می‌توان گفت اعتمادبه‌نفس مطلوب بین این دو حیطه قرار دارد. بین اعتمادبه‌نفس و سطح اجرای مهارت رابطه وجود دارد. میزان اعتمادبه‌نفس مبتنی بر توانایی‌ها و عملکرد گذشته است و به تجربیات ورزشکار در حیطه درونی و بیرونی ورزش بستگی دارد. برخی از ورزشکاران چنین می‌اندیشند که اعتمادبه‌نفس پیش‌باوری و یا باور درونی به بُرد است. اشتباهاً به ورزشکاران تلقین می‌شود که دائماً فکر کنند که برنده خواهند شد و اگر باور به شکست رقیب نداشته باشند، تفکر و روحیه آن‌ها مانند بازنده‌ها خواهد بود و همین خود، موجب شکست می‌گردد. این باور غلط معمولاً منجر به شکل‌گیری و اعتمادبه‌نفس ضعیف و یا اعتماد به نفس بیش‌ازحد و غیرواقعی می‌شود.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: مقدمه‌ای بر بهداشت روان
فصل 2: تعاریف انواع بیماری‌های روانی
فصل 3: جامعه‌شناسی بیماری‌های روانی
فصل 4: روانشناسی سلامت
فصل 5: تأثیر ورزش بر بهداشت روان
فصل 6: بهداشت روان برای ورزشکاران
منابع و مآخذ

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب بهداشت روان و ورزش
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات115
زبانفارسی
شابک978-600-6904-13-9
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی، کتاب‌های روانشناسی بزرگسالان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب بهداشت روان و ورزش

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب بهداشت روان و ورزش

برای دریافت کتاب بهداشت روان و ورزش و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.