معرفی و دانلود کتاب اینترنت اشیا و مدل صنعتی آن

عکس جلد کتاب اینترنت اشیا و مدل صنعتی آن
قیمت:
۵۸,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب اینترنت اشیا و مدل صنعتی آن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب اینترنت اشیا و مدل صنعتی آن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب اینترنت اشیا و مدل صنعتی آن

کتاب اینترنت اشیا و مدل صنعتی آن کتابی آموزشی به نویسندگی حمید ایزدی‌نیا است که به طور کامل مفاهیم این تکنولوژی کمابیش ناشناخته را به علاقه‌مندان توضیح می‌دهد. او در ادامه با بررسی دقیق‌تر آن به خوانندگان آموزش می‌دهد که چگونه می‌توانند از کاربری‌های زیاد و متنوع این تکنولوژی استفاده کنند. در این کتاب مفاهیم اصلی مربوط به اینترنت اشیا توضیح داده شده و در ادامه نیز انواع کاربردهای آن در صنایع مختلف معرفی می‌شوند.

درباره‌ی کتاب اینترنت اشیا و مدل صنعتی آن

کتاب اینترنت اشیا و مدل صنعتی آن نوشته‌ی حمید ایزدی‌نیا، به صورت جامع به مفاهیم و تکنولوژی‌های اینترنت اشیا (IoT) و کاربردهای صنعتی آن پرداخته است. نویسنده در این کتاب، به زبانی ساده و قابل فهم، اصول، فرآیندها، و مدل‌های صنعتی مرتبط با اینترنت اشیا را توضیح داده و به خوانندگان کمک می‌کند تا از این فناوری پیشرفته در موارد مختلف بهره ببرند. در این کتاب، مفاهیم اصلی مرتبط با IoT از جمله ساختار و معماری اینترنت اشیا، مفاهیم و اصطلاحات مربوط به آن، کاربردهای اینترنت اشیا و اینترنت اشیای صنعتی، اینترنت اشیا به عنوان انقلاب صنعتی چهارم، اینترنت اشیا صنعتی و سیستم‌های اتوماسیون صنعتی، امنیت و آینده‌ی اینترنت اشیا در ۶ فصل مورد بررسی قرار می‌گیرد.

اینترنت اشیا (IoT) به شبکه‌ای از دستگاه‌ها و اشیاء متصل به یکدیگر از طریق اینترنت اشاره دارد که بدون نیاز به تعامل انسان به انسان یا انسان به رایانه، قادر به ارتباط و تبادل داده میان هم هستند. در این فناوری، اشیاء روزمره مانند لوازم خانگی، ماشین‌آلات صنعتی و وسایل نقلیه با سنسورها و فناوری‌های دیگر مجهز شده‌اند که امکان جمع‌آوری و تبادل داده‌ها را فراهم می‌کنند. هدف اصلی از اینترنت اشیا، امکان جمع‌آوری، تجزیه و تحلیل و استفاده از داده‌ها برای اتوماسیون وظایف، افزایش کارایی، بهبود فرآیندها، و ارائه خدمات و تجربیات جدید است. با اتصال اشیاء فیزیکی به اینترنت و اجازه دادن به آن‌ها برای ارتباط با یکدیگر و به کمک سیستم‌های مرکزی، امکان کاربردهای گسترده‌ای در صنایع مختلف از جمله بهداشت، حمل و نقل، تولید، کشاورزی و … فراهم می‌شود. دستگاه‌های IoT می‌توانند از سنسورهای ساده تا سیستم‌های پیچیده با قابلیت‌های محاسباتی پیشرفته متغیر باشند. آن‌ها می‌توانند داده‌ها را درباره محیط خود مانند دما، رطوبت، مکان، حرکت و... جمع‌آوری کرده و این داده‌ها را به سایر دستگاه‌ها یا به پلتفرم‌های مبتنی بر ابر (Cloud based) برای تجزیه و تحلیل و پردازش ارسال کنند. این داده‌ها سپس برای نظارت و کنترل دستگاه‌ها به صورت از راه دور، بهینه‌سازی فرآیندها، شناسایی الگوها و ناهماهنگی‌ها، و تولید برازش‌ها برای تصمیم‌گیری استفاده می‌شوند.

حمید ایزدی‌نیا در کتاب اینترنت اشیا و مدل صنعتی آن با استفاده از مثال‌ها، نمودارها، و تصاویر توضیحی، مفاهیم پیچیده‌ی این تکنولوژی ناشناخته در ایران را به طور روشن و قابل فهم برای خوانندگان توضیح می‌دهد. همچنین، به خوانندگان این امکان را می‌دهد تا با استفاده از تمرین‌ها، مهارت‌های خود را در زمینه IoT و کاربردهای صنعتی آن ارتقا دهند. این کتاب در انتشارات موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران نوشته شده و برای دانشجویان رشته‌های مهندسی و افراد علاقه‌مند به اینترنت اشیا مناسب است.

کتاب اینترنت اشیا و مدل صنعتی آن برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب اینترنت اشیا و مدل صنعتی آن برای متخصصان و علاقه‌مندان به فناوری IoT که به دنبال یادگیری مفاهیم اساسی و کاربردهای عملی آن در صنایع مختلف هستند، مناسب است.

در بخشی از کتاب اینترنت اشیا و مدل صنعتی آن می‌خوانیم

در اتحادیه بین‌المللی، ارتباطات اینترنت اشیا را شبکه‌ای از اشیا فیزیکی بیان می‌کنند که به حسگرها، نرم‌افزارها، قطعات الکترونیکی و اتصالات شبکه مجهز هستند و امکان جمع‌آوری و تبادل اطلاعات را دارند. نحوه ارتباط اشیا معمولاً به دو صورت در نظر گرفته می‌شود. ارتباط اشیا فیزیکی با انسان که این اختیار را به شخص می‌دهد تا روی آن کنترل داشته باشد و نوع دیگری از ارتباط که بیانگر ارتباط اشیا با یکدیگر است و با استفاده از نرم‌افزارهای مختلف این قابلیت فراهم می‌شود.

در حالت کلی می‌توان گفت اینترنت اشیا شبکه‌ای از اشیا فیزیکی تعبیه شده با قطعات الکترونیکی، نرم‌افزار، سنسورها و اتصالات است تا آن‌ها توسط تبادل اطلاعات با تولیدکننده، اپراتور و یا دستگاه‌های دیگر قادر به ارائه ارزش و خدمات بیشتر باشند. هر کدام از اعضاء اینترنت اشیا به‌تنهایی توسط سیستم تعبیه شده در آن، قادر به شناسایی است و همچنین می‌تواند با زیرساخت اینترنت موجود نیز تعامل داشته باشد.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: تعریف مفاهیم و اصطلاحات
فصل دوم: ساختار و معماری اینترنت اشیا
فصل سوم: کاربردهای اینترنت اشیا و اینترنت اشیا صنعتی
فصل چهارم: اینترنت اشیا به‌عنوان انقلاب صنعتی چهارم
فصل پنجم: اینترنت اشیا صنعتی و سیستم‌های اتوماسیون صنعتی
فصل ششم: امنیت و آینده اینترنت اشیا

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب اینترنت اشیا و مدل صنعتی آن
نویسنده
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات201
زبانفارسی
شابک978-600-124-721-7
موضوع کتابکتاب‌های آموزش کامپیوتر و اینترنت
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب اینترنت اشیا و مدل صنعتی آن

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب اینترنت اشیا و مدل صنعتی آن

برای دریافت کتاب اینترنت اشیا و مدل صنعتی آن و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.