معرفی و دانلود کتاب ایمنی در برق و تاسیسات الکتریکی

عکس جلد کتاب ایمنی در برق و تاسیسات الکتریکی
قیمت:
۸۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب ایمنی در برق و تاسیسات الکتریکی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ایمنی در برق و تاسیسات الکتریکی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ایمنی در برق و تاسیسات الکتریکی

کتاب ایمنی در برق و تاسیسات الکتریکی نوشته‌ی امیرثابت محمدی، در تلاش است تا مبانی و اصولی را که موجب حفظ ایمنی انسان‌ها در مواجهه با برق و وسایل و تأسیسات الکتریکی می‌شود، برای خوانندگان تبیین کند. نویسنده برای دنبال کردن این هدف، شناختی جامع و کامل از مسئله‌ی برق و وسایل برقی و اشکالاتی که در تأسیسات الکتریکی موجب بروز خطر می‌شوند، ارائه می‌دهد.

درباره‌ی کتاب ایمنی در برق و تأسیسات الکتریکی

حفظ ایمنی در برابر تجهیزات و تأسیسات الکتریکی به کسب اطلاعات درباره‌ی چیستی این تجهیزات و چگونگی کارکرد آن‌ها و هم‌چنین مسائل خطرساز و خطرات رایج در مواجهه با این تأسیسات نیاز مبرم دارد. کسانی که با چنین وسایل و تجهیزاتی سروکار دارند، باید اطلاعات لازم و کافی را برای محافظت از خود و حفظ ایمنی دیگر انسان‌ها، به خوبی بیاموزند و در به‌کاربردن این اطلاعات، بکوشند. کتاب ایمنی در برق و تأسیسات نوشته‌ی امیرثابت محمدی، منبعی جامع و بسیار مفید است که می‌تواند برای دست یافتن به هدف پیش‌گفته، مورد استفاده قرار گیرد.

نویسنده در این کتاب، نه‌تنها به توضیح و تبیین خطرات و تأثیرات ناشی از برق می‌پردازد، بلکه با دیدی وسیع‌تر، شناختی بسیار گسترده از موضوع به خواننده عرضه می‌کند. مباحث کتاب حاضر شامل شش فصل اصلی و یک پیوست است. در فصل اول، امیرثابت محمدی مسائل مقدماتی مربوط به ایمنی برق را بیان می‌کند. این بخش حاوی برخی توصیه‌هاست که انجام آن‌ها موجب ایمنی بیشتر خواهد شد.

معرفی و دانلود کتاب ایمنی در برق و تاسیسات الکتریکی

در فصل دوم نویسنده اصطلاحات الکتریکی را تعریف خواهد کرد. تعریف اصطلاحات موجب می‌شود که کتاب حاضر برای افرادی که تخصص زیادی در این زمینه ندارند و در حال یادگیری مهارت‌های مربوط به برق هستند، مفید و کاربردی باشد. موضوعاتی از قبیل اجزای مدار الکتریکی، انواع مدارهای الکتریکی، مقاومت الکتریکی، جریان متناوب و جریان مستقیم و ... در این فصل تعریف شده‌اند.

فصل سوم به‌طور کامل درباره‌ی آثار فیزیولوژیک برق نوشته شده. در این فصل تأثیراتی که برق بر بدن انسان می‌گذارد، بررسی خواهد شد. هم‌چنین اطلاعاتی مانند مقاومت الکتریکی بدن، ولتاژ خطرناک برای انسان، مدت زمان مواجهه و ... نیز در این بخش بررسی شده و تبیین می‌گردند تا خواننده شناختی جامع نسبت به بدن انسان کسب کند و رابطه‌ی برق و بدن را به شکلی عمیق درک نماید.

فصل چهارم خطرات الکتریکی را معرفی کرده و توضیح می‌دهند. این فصل دلایل ایجاد این خطرات، عوارض بروز خطرات، اصول ایمنی پیشگیری‌کننده از خطرات و مسائل این‌چنینی را تبیین خواهد کرد.

در فصل پنجم کتاب، تجهیزات حفاظت فردی و گروهی معرفی می‌شوند. نویسنده در این بخش علاوه‌بر معرفی لوازم ایمنی فردی و گروهی، دلایل استفاده از هر کدام از لوازم را نیز بیان می‌کند تا یادگیری خواننده، جنبه‌ای عمیق داشته باشد.

فصل ششم به مبحث امداد و نجات در برق‌گرفتگی اختصاص دارد. در این بخش، خطرات برق، علائم و عوارض برق‌گرفتگی و راه تشخیص آن و شیوه‌ی نجات شخص برق‌گرفته بیان می‌شود.

لیست استانداردهای برق، محتوای پیوست کتاب است. خواننده در این بخش با استانداردهای مربوط به برق، در جنبه‌ها و زمینه‌های مختلف آشنا خواهد شد.

در نهایت نویسنده سوالاتی با موضوع ایمنی برق طراحی کرده است که خواننده می‌تواند به وسیله‌ی آن‌ها یادگیری خود را بسنجد. علاوه‌بر آن، نمونه‌سوالاتی برای تدوین چک‌لیست ایمنی برق نیز در پایان کتاب قرار داده شده.

کتاب ایمنی در برق و تأسیسات الکتریکی با زبان و بیانی ساده، هرآنچه را که برای ایمن بودن در برابر برق و برق‌گرفتگی لازم است، به نویسنده عرضه خواهد کرد. این کتاب که توسط امیرثابت محمدی تألیف شده، به همت مؤسسه‌ی فرهنگی هنری دیباگران تهران به چاپ رسیده است.

کتاب ایمنی در برق و تأسیسات الکتریکی برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب حاضر برای کسانی که به سبب رشته‌ی تحصیلی یا زمینه‌ی شغلی‌شان با برق سروکار دارند بسیار کاربردی و حتی ضروری است.

در بخشی از کتاب ایمنی در برق و تاسیسات الکتریکی می‌خوانیم

کارگری در یک کارگاه فولاد در حال افزودن آلیاژ به یک ملاقه‌ی فلزی گداخته بود. او در جواب این پرسش که چگونه از درستی کار خود مطمئن است گفت «بستگی دارد. من یک روال فلزکاری در ملات آبی و یک روال ایمنی در ملات خاکستری دارم.» اما از هیچ‌کدام استفاده‌ای نمی‌کرد. این مثال نشان می‌دهد که معمولاً بازده و ایمنی را متضاد هم می‌دانند. بسیاری از کارکنان سر کار می‌روند تا صرفاً «کاری انجام داده باشند» و وقتی هم که به هدفشان می‌رسند، احساس رضایت می‌کنند. اگر مدیریت، اولویت ایمنی را تلقین نکند، آن‌ها ممکن است به این نتیجه برسند که ایمنی را می‌توان فدای بازده و کارآمدی کرد.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه‌ی ناشر
سخنی از مولف
فصل یک: مقدمه‌ای بر اصول ایمنی برق
فصل دو: تعاریف
فصل سه: آثار فیزیولوژیک در برق
فصل چهار: خطرات الکتریکی
فصل پنج: تجهیزات حفاظت فردی و گروهی
فصل شش: امداد و نجات در برق‌گرفتگی
پیوست: لیست استانداردهای برق

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ایمنی در برق و تاسیسات الکتریکی
نویسنده
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات209
زبانفارسی
شابک978-622-218-569-5
موضوع کتابکتاب‌های ایمنی، کتاب‌های مهندسی برق
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب ایمنی در برق و تاسیسات الکتریکی

برای دریافت کتاب ایمنی در برق و تاسیسات الکتریکی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.