معرفی و دانلود کتاب برگزیده‌ای از اصول ایمنی در صنعت برای مدیران و کارشناسان

عکس جلد کتاب برگزیده‌ای از اصول ایمنی در صنعت برای مدیران و کارشناسان
قیمت:
۹۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب برگزیده‌ای از اصول ایمنی در صنعت برای مدیران و کارشناسان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب برگزیده‌ای از اصول ایمنی در صنعت برای مدیران و کارشناسان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب برگزیده‌ای از اصول ایمنی در صنعت برای مدیران و کارشناسان

با کمک آموزه‌های کتاب برگزیده‌ای از اصول ایمنی در صنعت برای مدیران و کارشناسان، می‌توانید دربرابر انواع خطرات و عوامل تهدید‌زای محیط صنعتی، از خود محافظت کنید. ساتیه حسین‌پور نویسنده‌ی این اثر آموزشی، مدیران مراکز صنعتی را با مجموعه‌ای از به‌روز‌ترین استاندارد‌های جهانی در حوزه‌ی بهداشت و ایمنی آشنا می‌کند و کمک آن‌ها می‌آید تا فضایی امن و به‌دور از ریسک و خطر برای کارکنان خود فراهم آورند.

درباره‌‌ی کتاب برگزیده‌ای از اصول ایمنی در صنعت برای مدیران و کارشناسان

از فرایند ایمنی‌سازی در محیط کار صنعتی تا چه میزان باخبر هستید؟ چطور می‌توان یک برنامه‌ی بدون‌نقص برای کاهش صدمات و خسارات محیط کار در هنگام بروز حریق ترتیب داد؟ برای کار با تجهیزات برقی، چه اصول و مقرراتی را باید از قبل رعایت کرد؟ فضای کار با مواد شیمیایی به چه ملزومات و شرایطی نیاز دارد؟ این‌ها تنها گوشه‌‌ای از سوالاتی‌ست که ساتیه حسین‌پور کارشناس ایمنی‌سازی صنعتی در کتاب برگزیده‌ای از اصول ایمنی در صنعت برای مدیران و کارشناسان به آن پاسخ خواهد داد.

سازوکار‌های ایمنی‌سازی، این‌روز‌ها حرف اول را در محیط کار صنایع می‌زنند. اقدامات پیشگیرنده برای جلوگیری از بروز سوانح در کارخانه‌ها، آنچنان موضوع مهم و گسترده‌ای‌ست که در سال‌های اخیر به‌عنوان یک رشته‌ی دانشگاهی مستقل، یعنی مهندسی ایمنی صنعتی، مطالعه می‌شود. کتاب برگزیده‌ای از اصول ایمنی در صنعت برای مدیران و کارشناسان، یک گزینه‌ی جامع و عالی برای مدیرانی‌ست که می‌خواهند مهم‌ترین موضوعات این حوزه را به‌صورت فشرده مطالعه کنند. این اثر به شما این امکان را می‌دهد تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن به مجموعه‌ای از سرفصل‌های لازم درمورد ایمنی‌سازی محیط کار، دسترسی داشته باشید.

معرفی و دانلود کتاب برگزیده‌ای از اصول ایمنی در صنعت برای مدیران و کارشناسان

برای رسیدن به این هدف، ساتیه حسین‌پور در ابتدا به تعریف مبانی و مفاهیم اولیه‌ی این حوزه می‌پردازد و همچنین ضرورت‌های آموزش ایمنی در محیط کار را برمی‌شمارد. در مرحله‌ی بعد، مخاطب با مبحث شناسایی خطرات، ارزیابی، تخمین و مدیریت خطرات آشنا خواهد شد و سپس به سراغ مبحث ایمنی‌سازی در محیط‌های مختلف کار خواهد رفت. اصول ایمنی کار در ارتفاع، ایمنی کار در فرایند حفاری، ایمنی در سطوح و مسیر‌ها، ایمنی در رابطه با حمل‌ونقل بار و ایمنی کار با انوع تجهیزات و ماشین‌آلات، گوشه‌ای از موضوعاتی‌ست که در سرفصل‌های مختلف کتاب برگزیده‌ای از اصول ایمنی در صنعت برای مدیران و کارشناسان مطرح گردیده‌اند. همچنین اگر در محیط کار خود با مواردی همچون سیستم برق، مواد آتش‌زا و شیمیایی سروکار دارید، سرفصل‌های بعدی کتاب به کمک شما خواهد آمد تا محیط کار خود را به شیوه‌ای اصولی برای جلوگیری از بروز خسارت، ایمنی‌سازی کنید. آشنایی با قوانین و آئین‌نامه‌های کار درباره‌ی اصول ایمنی‌سازی، بحث ایمنی پیمان‌کاران و همچنین تهیه‌ی وسایل لازم برای حفاظت شخصی، از دیگر موضوعات مهمی‌ست که حسین‌پور به آن‌ها توجه نشان می‌دهد.

درنهایت نویسنده‌ی کتاب برگزیده‌ای از اصول ایمنی در صنعت برای مدیران و کارشناسان، امید دارد تا با مطالعه‌ی این اثر، آگاهی عمومی درباره‌ی ضرورت‌های ایمنی‌سازی در محیط کار افزایش پیدا کند و همچنین کارشناسان و مدیران صنعتی، با دید گسترده‌تری به مزیت‌ها و ضرورت‌های این موضوع در فضای صنایع، توجه داشته باشند. این اثر زیر نظر یکی از ناشرین موفق کشور در حوزه‌ی کتاب‌های آموزش تخصصی، یعنی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران به دست علاقه‌مندان می‌رسد.

کتاب برگزیده ای از اصول ایمنی در صنعت برای مدیران و کارشناسان برای چه کسانی مناسب است؟

مدیران و کارشناسان مراکز صنعتی و همچنین دانش‌جویان رشته‌های مهندسی ایمنی صنعتی می‌توانند از مطالب آموزنده‌ی این اثر بهره ببرند.

در بخشی از کتاب برگزیده‌ای از اصول ایمنی در صنعت برای مدیران و کارشناسان می‌خوانیم

درواقع مفهوم اصلی ایمنی همانطور که قبلاً ذکر شده میزان دوری از خطر است که ماهیتی کاملاً نسبی دارد. به‌طور مثال شرایط هر فردی برای دوچرخه‌سواری ایمن متفاوت است؛ برخی علاوه‌بر کنترل سلامت دوچرخه و کارایی سیستم ترمز و لاستیک و فرمان، تجهیزاتی چون چراغ و بوق هم نیاز دارند و برخی دیگر تنها با استفاده از تجهیزات حفاظتی فردی حاضر به دوچرخه‌سواری هستند و در سطحی بالاتر، افرادی که با تمام این امکانات نیز تنها در مسیر ویژه! بنابراین برای جلوگیری از این اعمال سلیقه‌ها حداقل‌های استاندارد به‌صورت بین‌المللی تحت عنوان ISO45001 تعریف شده است. قلب تپنده‌ی این سیستم‌های مدیریتی و در واقع کلید اصلی برقراری ایمنی شناسایی خطرات و اولویت‌بندی صحیح درجه وقوع و آسیب‌رسانی آن است.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1- مقدمه و مبانی مهندسی ایمنی صنعتی
فصل 2- جایگاه اصلی ایمنی
فصل 3- نقش آموزش ایمنی اثربخش
فصل 4- شناسایی خطرات و ارزیابی ریسک‌ها
فصل 5- ایمنی کار در ارتفاع
فصل 6- ایمنی حفاری، تخریب و گودبرداری
فصل 7- ایمنی مسیرهای دسترسی
فصل 8- ایمنی باربرداری
فصل 9- ایمنی ماشین‌آلات
فصل 10- ایمنی ابزارآلات و تجهیزات دستی
فصل 11- ایمنی تعمیرات و سیستم‌های LOTO
فصل 12- ایمنی برق
فصل 13- ایمنی حریق
فصل 14- ایمنی مواد شیمیایی
فصل 15- ایمنی انبار
فصل 16- نظام آراستگی و S5
فصل 17- ایمنی پیمانکاران
فصل 18- شرایط اضطراری
فصل 19- وسایل حفاظت فردی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب برگزیده‌ای از اصول ایمنی در صنعت برای مدیران و کارشناسان
نویسنده
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات229
زبانفارسی
شابک978-622-218-602-9
موضوع کتابکتاب‌های ایمنی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب برگزیده‌ای از اصول ایمنی در صنعت برای مدیران و کارشناسان

برای دریافت کتاب برگزیده‌ای از اصول ایمنی در صنعت برای مدیران و کارشناسان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.