معرفی و دانلود کتاب اولین روز مدرسه

عکس جلد کتاب اولین روز مدرسه
قیمت:
۲۱۰۰۰ ۱۰,۵۰۰ تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب اولین روز مدرسه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب اولین روز مدرسه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب اولین روز مدرسه

رفتن به مدرسه یکی از نقاط عطف در زندگی هر کودکی است و خاطره‌ی اولین روز مدرسه، از خاطرات ماندگار زندگی هر فردی خواهد بود. کتاب اولین روز مدرسه نوشته‌ی گلنیس نلیست، داستانی آموزنده با این موضوع است که برای ورود به جامعه و جدا شدن از خانواده، آمادگی ذهنی کافی را به کودک می‌دهد.

درباره‌ی کتاب اولین روز مدرسه

اولین روز رفتن به مدرسه ممکن است برای کودکان هیجان‌انگیز یا حتی نگران‌کننده باشد. بنابراین خوب است که آن‌ها آمادگی ذهنی کافی برای پاگذاشتن به این مقطع از زندگی را کسب کنند. کتاب اولین روز مدرسه (Little Mole Goes to School) نوشته‌ی گلنیس نلیست (Glenys Nellist) با ترجمه‌ی فاطمه مهدیان، درباره‌ی همین موضوع نوشته شده تا در قالب داستان، کودکان را برای رفتن به مدرسه آماده کند و آن‌ها را با چنین محیطی آشنا سازد.

این داستان جذاب و آموزنده که توسط انتشارات مهرسا به چاپ رسیده، در بطن روایتش مواجهه با رویدادهای زندگی را به کودکان می‌آموزد. گفتنی‌ست که کتاب اولین روز مدرسه، یک کتاب تصویری است که در کنار داستان جذاب گلنیس نلیست، با تصویرگری‌های جذاب سالی آن گارلند، برای کودکان دوست‌داشتنی‌تر شده و بهتر به آموزششان کمک می‌کند.

گلینس نلیست در کتاب اولین روز مدرسه، داستانی دوست‌داشتنی درباره‌ی موش کوچولویی به نام مول را خلق کرده است. مول می‌خواهد به مدرسه برود و از این بابت کمی نگران است. او با خود فکر می‌کند چه اشکالی دارد اگر باسواد نشود و الفبا را یاد نگیرد؟ مول کوچولو به مدرسه می‌رود و خود را با هم‌کلاسی‌هایش مقایسه می‌کند. در مدرسه، چالشی در زمین بازی اتفاق می‌افتد و همین ماجرا سبب می‌شود او متوجه شود که دو پنجه‌ی قوی‌ دارد و می‌تواند برای رفع نیاز خود از آن‌ها کمک بگیرد.

در کتاب اولین روز مدرسه از گلینس نلیست،‌ بچه‌های مدرسه ابتدا با شک و تردید با مول کوچولو ارتباط می‌گیرند؛ اما زمانی که او استعدادها و توانایی‌های منحصربه‌فرد خود را کشف می‌کند، دیگر به‌عنوان مشوق در کنارش حاضر می‌شوند. کودکانی که این داستان را می‌خوانند یا می‌شنوند، از مول کوچولو برای مقابله با احساس ناتوانی و ناامنی خود الهام می‌گیرند و به این ترتیب قدر توانایی و و داشته‌های خود را خواهند دانست.

درباره‌ی مجموعه قصه‌های موش کوچولو

مجموعه‌ی قصه‌های موش کوچولو (Little Mole) یک مجموعه‌ی چهارجلدی است که برای کودکان بین 3 تا 9 سال تألیف شده است. این مجموعه را گلنیس نلیست نوشته و سالی آن گارلند، تصویرگری کرده است. در هر جلد از این مجموعه، مول کوچولو با یک چالش روبه‌رو می‌شود و در انتها به کشف جدیدی درباره‌ی خود و توانایی‌هایش می‌رسد. عناوین سه جلد از این مجموعه به این شرح هستند: «امید تازه»، «هدیه‌ی خوشمزه» و «روز اول مدرسه». جلد چهارم قصه‌های موش کوچولو نیز هنوز به فارسی چاپ نشده است. این مجموعه را انتشارات مهرسا برای کودکان ایرانی منتشر کرده است.

نکوداشت‌های کتاب اولین روز مدرسه

  • گلنیس نلیست یکی از نویسندگان مورد علاقه‌ی من در حوزه کتاب‌های تصویری است. در این کتاب نگاه وی به ترس‌، نگرانی و ناامنی، بسیار عملی و عمیق است. (متیو پل ترنر، نویسنده‌ی پرفروش نیویورک تایمز)
  • در این داستان شیرین، کودکان هم درباره‌ی طبیعت اطراف و هم درباره‌ی غلبه بر ترس‌هایشان می‌آموزند. (جنیفر گرنت، نویسنده)
  • کتاب اولین روز مدرسه برای هر کودکی که با اضطراب روزهای مدرسه روبه‌روست یا احساس می‌کند که به اندازه‌ی بچه‌های دیگر باهوش و آماده نیست، لذت‌بخش است. این داستان جذاب بر استعدادهای فردی و لذت ارائه‌ی آن‌ها در جمع تأکید می‌کند. (کارین ریوادنیرا، نویسنده)
  • کتاب اولین روز مدرسه، کودکان را با شادی و امید برای سال تحصیلی جدید آماده می‌کند و هم‌زمان به آن‌ها راهی را نشان می‌دهد تا با هر اضطراب و ترسی در سال تحصیلی جدید مقابله کنند. این کتاب هدیه‌ای مناسب برای کودکانی است که در شرف رفتن به مدرسه هستند. ضمن آنکه می‌تواند برای والدین آن‌ها نیز مفید باشد. (تریسی اسمیت، نویسنده)
  • کتاب اولین روز مدرسه به کودکان و والدین مضطرب آن‌ها، دل‌گرمی می‌دهد. (اسقف دیوید بارد)

کتاب اولین روز مدرسه برای چه کسانی مناسب است؟

اگر کودکی دارید که برای رفتن به مدرسه آماده می‌شود، داستان اولین روز مدرسه از گلینس لینت برای او مناسب است. این کتاب برای کودکان سنین 4 تا 7 سال مناسب است.

در بخشی از کتاب اولین روز مدرسه می‌خوانیم

درست وسط کلاس، چکاوک کوچولو نشسته بود و سرود الفبا را خیلی زیبا می‌خواند. صدایش راست‌راستکی قشنگ بود. موش کوچولو با خودش گفت: «کاش من هم می‌توانستم الفبا را این‌شکلی بخوانم.» آن روز صبح،‌ توی کلاس،‌ موش کوچولو یک‌عالمه تلاش کرد، گوش‌هایش را تیز کرد تا بتواند صدای خانم معلم را بشنود. او چشم‌هایش را ریز می‌کرد و به تخته زل می‌زد تا بتواند حروف الفبا را ببینید. راستش، او همه‌ی تلاشش را کرد، اما همین که زنگ خورد حسابی ذوق کرد. همه‌ی بچه‌ها به سمت زمین‌بازی رفتند. همین که موش کوچولو می‌خواست تاب‌بازی کند، چشمش افتاد به سنجاب کوچولو که بدوبدو می‌رفت سمت سوراخ گنده‌ی درخت کهنسال.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب اولین روز مدرسه
نویسنده
مترجمفاطمه مهدیان
ناشر چاپیانتشارات مهرسا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات33
زبانفارسی
شابک978-622-3360-33-6
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک
۲۱۰۰۰ ۱۰,۵۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب اولین روز مدرسه

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب اولین روز مدرسه

برای دریافت کتاب اولین روز مدرسه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.