معرفی و دانلود کتاب حرف‌هایت را مزه مزه کن!

عکس جلد کتاب حرف‌هایت را مزه مزه کن!
قیمت:
۲۱,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب حرف‌هایت را مزه مزه کن! و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب حرف‌هایت را مزه مزه کن! و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب حرف‌هایت را مزه مزه کن!

قبل از حرف زدن فکر کنید و قبل از فکر کردن، این کتاب جذاب را بخوانید. کتاب حرف‌هایت را مزه مزه کن! داستانی آموزنده و تصویری برای کودکان، به‌نویسندگی بونی کلارک است. نویسنده در این اثر با استفاده از تصویرهای زیبا، داستان دختری را روایت می‌کند که دهانش، به خاطر گفتن حرف‌های بد به دوستش، مزه‌ی گندی گرفته! حالا چطور باید از این مزه‌ی بد و حال‌به‌هم‌زن خلاص شود؟

درباره‌ی کتاب حرف‌هایت را مزه مزه کن!

آیا تابه‌حال برایتان پیش آمده که حرفی را بزنید و خیلی زود از گفتن آن پشیمان شوید و بخواهید آن را پس بگیرید؟ قطعاً برای هر کسی حداقل یک بار اتفاق افتاده است؛ زیرا این یکی از ویژگی‌های طبیعی انسان است که گاهی اوقات احساسات بر او غلبه کنند و از روی عواطف و بدون فکر، حرفی بزند که پشیمان شود. انگار در آن لحظه نیرویی وجود دارد که تفکر منطقی ما را فلج می‌کند. در همین بین، ذهن احساسی ما باعث می‌شود به کلماتی که از دهانمان خارج می‌شوند، فکر نکنیم.

بونی کلارک (Bonnie Clark) در کتاب حرف‌هایت را مزه مزه کن! (!Taste Your Words) می‌خواهد بدانیم چرا باید قبل از حرف ‌زدنمان خوب فکر کنیم و اجازه ندهیم احساساتمان بر ما چیره شوند. آمرا دختر مهربانی است که روز بدی را پشت سر گذاشته؛ چون زمانی که به ملاقات دوست صمیمی‌اش رفته، دوستش طی یک اتفاق کیک آمرا را خراب کرده و هر دو کنترل خود را از دست داده و حرف‌های بدی به یکدیگر گفته‌اند. آمرا که از دست دوستش عصبانی است، حال بد و خشمش را با خود به خانه می‌آورد، مادرش از او دعوت می‌کند که طعم کلماتش را بچشد و به او می‌گوید: «حرف‌هایت را مزه‌ مزه کن!». در آن هنگام آمرا متوجه می‌شود که حرف‌ها و کلمات نامناسبی که گفته بود، طعمی شبیه به تخم مرغ و شیر فاسد و لیموی مانده دارند! حالا باید چه کار کند؟!

بونی کلارک قصد دارد کتاب تصویری حرف‌هایت را مزه مزه کن! راهنمای خوبی برای پدرومادرهایی باشد که می‌خواهند به کودکان خود بیاموزند چطور قبل ازحرف زدن، فکر کنند. این کتاب با قلم طنز نویسنده و تصاویر جذابی که دارد، باعث می‌شود کودکان در سنین مختلف تأثیر کلام خود را به‌خوبی درک کنند و به ضرورت فکر کردن قبل از هر عمل و حرفی پی ببرند.

کتاب حرف‌هایت را مزه مزه کن! به‌کوشش فاطمه مهدیان به فارسی ترجمه شده است و انتشارات مهرسا آن را چاپ کرده است.

نکوداشت‌های کتاب حرف‌هایت را مزه مزه کن!

  • یک یادآوری دوست‌داشتنی برای مکث قبل از صحبت! (Rashmi Bismark)
  • کتاب حرف‌هایت را مزه مزه کن! اثری است که بچه‌ها عاشق تجربه کردن آن می‌شوند؛ زیرا آمرا از ذائقه‌های ناخوشایند عبور می‌کند و به سمت طعم‌های لذت‌بخش می‌رود. (Jolene Gutierrez)
  • این کتاب یک تجربه‌ی آموزنده را برای بچه‌ها به‌ارمغان می‌آورد. (Katelyn Aronson)
  • داستانی لذت‌بخش با یکنتیجه‌گیری بسیار مهم. کلارک متن‌های جذاب را با تصاویر دلپذیر و خوش‌رنگ ترکیب می‌کند تا جمله‌ی «قبل از صحبت کردنت فکر کن» را به‌خوبی به کودکان بیاموزد. (Norene Paulson)

کتاب حرف‌هایت را مزه مزه کن! مناسب چه کسانی است؟

کودکان 5 تا 8 ساله از خواندن این کتاب جذاب و تصویری بسیار لذت خواهند برد. همچنین این کتاب به کمک والدینی می‌آید که قصد دارند درست صحبت کردن و ادب را به کودکانشان آموزش دهند بسیار مفید است.

در بخشی از کتاب حرف‌هایت را مزه مزه کن! می‌خوانیم

مادر گفت: «حرف زشت حتما مزه‌ی حال به هم‌زنی داشته. یادت باشد قبل از اینکه حرفی را به زبان بیاوری، مزه‌مزه‌اش کنی.» الیزابت فقط اخم کرد.

الیزابت مدادشمعی و دفترچه‌ی برادر کوچولویش را برداشت و انداخت روی زمین. رِمی، یکی از مدادشمعی‌ها را برداشت. اما الیزابت گفت: «نه‌خیرم! تو نمی‌توانی با من این نقاشی‌ها را رنگ بزنی! هنوز نی‌نی کوچولو هستی.»

وقتی داشت این حرف‌ها را می‌زد، انگار دهانش... مزه‌ی لیمو وآشغال می‌داد! «اه چه بدمزه!»

او سعی کرد تا مزه‌ی ترش را تف کند، اما هرکاری کرد نشد که نشد.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب حرف‌هایت را مزه مزه کن!
نویسنده
مترجمفاطمه مهدیان
ناشر چاپیانتشارات مهرسا
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات33
زبانفارسی
شابک978-622-7924-47-3
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب حرف‌هایت را مزه مزه کن!

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب حرف‌هایت را مزه مزه کن!

برای دریافت کتاب حرف‌هایت را مزه مزه کن! و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.