معرفی و دانلود کتاب الاغ سبز کوچولو

عکس جلد کتاب الاغ سبز کوچولو
قیمت:
۲۴,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب الاغ سبز کوچولو و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب الاغ سبز کوچولو و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب الاغ سبز کوچولو

آیا تابه‌حال فکر کرده‌اید چه اتفاقی می‌افتد اگر فقط یک نوع غذا بخورید؟ کتاب الاغ سبز کوچولو نوشته‌ی آنوسکا آلپوز، یک داستان شیرین است که کودکان را سرگرم می‌کند و به آن‌ها می‌آموزد گاهی تغییر نوع تغذیه چقدر می‌تواند جذاب و مفید باشد. تصویرسازی‌های دلنشین و متن ساده و روان، کودکان را همراه با قهرمان داستان به سفری هیجان‌انگیز می‌برد.

درباره‌ی کتاب الاغ سبز کوچولو

عشق به غذا چه پیامدهای خنده‌داری می‌تواند داشته باشد؟ کتاب الاغ سبز کوچولو (Little Green Donkey)، اثر شیرین و هوشمندانه‌ی آنوسکا آلپوز (Anuska Allepuz )، این سؤال را با ظرافت و طنزی دوست‌داشتنی پاسخ می‌دهد. در این داستان جذاب، با الاغ کوچک و بازیگوشی آشنا می‌شویم که شیفتگی‌اش به علف، او را به ماجرایی غیرمنتظره می‌کشاند؛ الاغ سبز کوچولو هر غذایی را که می‌خورد دقیقا به همان رنگ تغییر می‌کند و این موضوع جذاب کودکان زیادی را به خودش جذب کرده است!

این داستان از زبان خود الاغ کوچولو روایت می‌شود و با لحنی صمیمی و بی‌پیرایه خوانندگان کوچک را بی‌درنگ مجذوب خود می‌کند. مثلا او با اشتیاقی وصف‌ناپذیر از عشقش به علف می‌گوید: «علف خیلی آبدار و تازه است. جانمی، واقعاً شیرین و خوشمزه است. وای، عجب مزه‌ای! چه رنگ سبز قشنگی!»

آنوسکا آلپوز، در این اثر داستانی را خلق کرده که در عین سادگی، بسیار آموزنده است. این قصه هم کودکان را سرگرم می‌کند و هم آن‌ها را به فکر کردن درباره خوردن خوراکی و غذاهای متنوع وامی‌دارد. این کتاب می‌تواند نقطه‌ی شروعی برای گفت‌وگوهای مهم میان والدین و فرزندان درباره‌ی تغذیه‌ی مناسب باشد. ترجمه‌ی روان و دلنشین سمیه حیدری توانسته روح شادی و بازیگوشی متن اصلی را به خوبی به زبان فارسی منتقل کند. انتشارات مهرسا نیز این اثر را به انتشار رسانده است.

نکوداشت‌های کتاب الاغ سبز کوچولو

  • در سراسر کتاب، تصویرسازی‌های رنگارنگ آنوسکا آلپوز، طنز متن را تقویت می‌کند. به‌ویژه در صفحه‌ای که وحشت الاغ کوچولو را از سبز شدن از سر تا پا نشان می‌دهد. این کتاب حتی برای خوانندگان سخت‌پسند نیز انتخاب مناسبی است. (نقد کرکوس)
  • آنوسکا آلپوز با نگاهی طنزآمیز به موضوع بسیار رایجی می‌پردازد و درعین‌حال، الاغی دوست‌داشتنی را در تصاویری با رنگ‌های ملایم به تصویر می‌کشد. این کتاب به کودکان بدغذا کمک می‌کند تا درباره‌ی پیامدهای رژیم غذایی نامناسب تأمل کرده و درباره‌ی تغذیه‌ی سالم گفت‌وگو کنند. (بوک‌لیست)
  • آنوسکا آلپوز با استفاده از تصاویر پرجنب‌وجوش و ترکیبی، و به‌تصور کشیدن شخصیت اصلی پرشور و یک‌دنده، داستانی طنزآمیز و هشداردهنده برای کودکان بدغذا ارائه می‌دهد. طنز شاد و سرزنده‌ی آنوسکا آلپوز در توصیف این شکمو‌ی خوشحال، حتی بدغذاترین کودکان را نیز به خنده وا می‌دارد. (پابلیشرز ویکلی)
  • متن و تصاویر آنوسکا آلپوز با هم ترکیب شده‌اند تا موضوع پافشاری بر یک انتخاب و نادیده گرفتن سایر گزینه‌ها را به‌خوبی نشان دهند. (مجله‌ی آنلاین کتابخانه‌ی مدرسه)
  • داستانی ساده و فوق‌العاده. (Fallen Star Stories)

کتاب الاغ سبز کوچولو برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب الاغ سبز کوچولو برای طیف گسترده‌ای از مخاطبان مناسب است. کودکان سه تا پنج سال از داستان شیرین و تصاویر جذاب آن لذت می‌برند. این کتاب برای کودکانی که در برابر خوردن غذاهای جدید و مقوی مقاومت می‌کنند، بسیار مفید است.

در بخشی از کتاب الاغ سبز کوچولو می‌خوانیم

آخ! آخ!‌ انگار مامان بو برده است. او می‌گوید: «الاغ کوچولو، چرا همه جایت سبز شده؟! آخرش کار خودت را کردی و یک عالمه علف خوردی. دیگه واقعاً وقتش رسیده خوراکی‌های دیگری هم بخوری. قول می‌دهم از آن‌ها هم مثل علف خوشت بیاید.» من که فکر نمی‌کنم چیزی خوشمزه‌تر از علف هم وجود داشته باشد... اَه! پرتقال خیلی آبکی است. اَه! اَه! هندوانه خیلی دانه دارد! اوم! بروکلی... اصلاً خوشمزه نیست. اوه! سیب... نه، ممنون. پیف پیف! انگورررر... اَی. هویج. به‌به! هویج...

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب الاغ سبز کوچولو
نویسنده
مترجمسمیه حیدری
ناشر چاپیانتشارات مهرسا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات27
زبانفارسی
شابک978-622-336-061-9
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب الاغ سبز کوچولو

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب الاغ سبز کوچولو

برای دریافت کتاب الاغ سبز کوچولو و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.