معرفی و دانلود کتاب صوتی ویکی و تاریکی

عکس جلد کتاب صوتی ویکی و تاریکی
قیمت:
۱۵,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی ویکی و تاریکی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی ویکی و تاریکی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی ویکی و تاریکی

ویکی امشب مهمان عجیبی دارد، تاریکی قرار است به خانه‌ی آن‌ها بیاید. اما مشکل کوچکی وجود دارد: ویکی از تاریکی متنفر است! کتاب صوتی ویکی و تاریکی نوشته‌ی اما یارلت ماجرای بانمک پسربچه‌ی شیرینی است که از تاریکی می‌ترسد و یک شب دعوت می‌شود تا با بزرگ‌ترین ترس خود، یعنی تاریکی، در شهر قدم بزند.

درباره‌ی کتاب صوتی ویکی و تاریکی

شب آرام و زیباست اما اگر سری به خانه‌های شهر بزنیم کوچولوهایی را می‌بینیم که در تاریکی شب گوشه‌ای نشسته‌اند و زانوهایشان را توی شکم‌شان جمع کرده‌اند و منتظرند تا هیولایی از دل سیاهی بیرون بزند. یکی از چیزهایی که بچه‌ها را در تاریکی می‌ترساند شکل‌ها و صداهایی است که در شب می‌بینند و می‌شنوند. اما یارلت (Emma Yarlett) در کتاب صوتی ویکی و تاریکی (Orion and the Dark) به کودکان یاد می‌دهد که اگر تاریکی را بشناسیم دیگر نه ‌تنها از آن نخواهیم ترسید بلکه می‌توانیم با تاریکی دوست شویم.

داستان صوتی ویکی و تاریکی از یک ماجراجویی غیرمنتظره شروع می‌شود. ویکی از تاریکی وحشت دارد اما شبی از شب‌ها تاریکی به خانه‌ی ویکی می‌آید و او را به یک سفر هیجان‌انگیز دعوت می‌کند. ویکی و تاریکی شروع می‌کنند به گردش در دل شهر و ویکی یکی‌یکی با تمام چیزهایی که فکر می‌کرد در دل شب هیولاهای ترسناکی هستند روبه‌رو می‌شود. ویکی آن شب می‌فهمد که هیچ‌چیز ترسناکی در دل تاریکی وجود ندارد. بعد از آن ویکی و تاریکی به دوست‌های همیشگی هم تبدیل می‌شوند و ویکی شجاعانه درس مهمی از سفرش با تاریکی می‌گیرد؛ این‌که تاریکی چیز ترسناکی نیست. فقط چون برای ما ناشناخته است فکر می‌کنیم که باید از آن بترسیم.

معرفی و دانلود کتاب صوتی ویکی و تاریکی

کتاب صوتی ویکی و تاریکی ماجرایی شوخ و بانمک درباره‌ی ترس از تاریکی است. این کتاب صوتی توسط انتشارات مهرسا تولید شده است و وظیفه‌ی ترجمه‌ی آن نیز برعهده‌ی سمیه حیدری بوده است. شما می‌توانید این داستان صوتی جذاب را با صدای دل‌نشنین سارا عرب پوریان گوش دهید.

جوایز و افتخارات کتاب ویکی و تاریکی

  • نامزد مدال کیت گرینوی
  • کتاب مورد اقتباس فرهنگی در سال 2016
  • برنده‌ی جایزه‌ی کتاب تصویری انجمن انگلیسی 4-11
  • نامزد نهایی جایزه‌ی Mad About Books Stockport Children
  • از جمله بهترین کتاب‌های تصویری هافینگتون پست در سال 2015
  • از جمله بهترین کتاب‌های تصویری وب‌سایت آمازون در سال 2015

اقتباس سینمایی و فرهنگی از کتاب ویکی و تاریکی

در سال 2016 کمپانی Peaceful Lion Productions با الهام گرفتن از داستان کتاب پیش‌رو دست به اجرای تئاتری زده است و موفق شده است تا تور نمایشی این اجرا را در بریتانیا برگزار کند. در سال 2024 کمپانی نتفلیکس و دریم ورکس انیمیشن با اقتباس از متن داستانی این کتاب دست به ساخت انیمیشنی زیبا و خوش‌ساخت به نام اوریون و تاریکی زدند.

نکوداشت‌های کتاب ویکی و تاریکی

  • یک داستان شگفت‌انگیز درباره‌ی مواجهه با ترس‌های‌تان که پر از شوخ‌طبعی، نیروی جنبدنگی، اعتماد و قسمت‌های پوینده است. (Miss Marple's Musings)
  • اما یارلت یکی از بهترین نویسنده‌تصویرگرانی است که فونت‌های هیجان‌انگیز را در میان تصویرنگاری‌های شگفت خود گنجانده و خواننده را بارها و بارها به درون متن دعوت می‌کند. متن او برای کودکان خردسال ساده است و در عین حال حاوی نکات مفیدی است که بزرگسالان را سرگرم می‌کند. (وبسایت بوک‌پیج)
  • مخاطبان این کتاب با مطالعه‌ی داستان ویکی و تاریکی از دیدن رابطه‌ی محبت‌آمیز میان دو قهرمان احساس شادی می‌کنند. (پایلیشرز ویکلی)
  • داستان ویکی و تاریکی به ما یاد می‌دهد که ما از چیزهایی می‌ترسیم که نسبت به آن‌ها آگاهی کافی نداریم. (Shelf Awareness)

کتاب صوتی ویکی و تاریکی برای چه کسانی مناسب است؟

کودکان 3 تا 8 ساله می‌توانند با شنیدن داستان ماجراجویی ویکی و تاریکی در دل شب یاد بگیرند که تاریکی چیز ترسناکی نیست. وقتی که تاریکی را بشناسیم می‌بینیم که می‌توانیم حتی با آن دوست باشیم.

در بخشی از کتاب صوتی ویکی و تاریکی می‌شنویم

می‌دونید چیه؟ از رخت‌خواب متنفرم. شبی که همه‌چیز تغییر کرد مثل همه‌ی شب‌های دیگه شروع شد. من چهارچشمی مراقب هیولاها بودم. گوش‌هامو تیز کرده بودم تا سروصداهای ترسناک رو بشنوم. اما هرچقدر تاریک‌تر و تاریک‌تر و تاریک‌تر می‌شد کاسه‌ی صبر منم لبریزتر می‌شد. من تا جایی‌که تونستم تحمل کردم. بعدشم داد زدم و گفتم: «آهای! تاریکی! آهای! امیدوارم تو و اون صداهای ترسناک و هیولاهای تیره و دنیای سیاهت فقط و فقط و فقط برید بیرون از اتاقم!» آخ آخ آخ آخ... درست در همین لحظه اتفاق عجیبی رخ داد. انگار تاریکی پشت پنجره‌ی اتاقم زنده شده بود.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
11 دقیقه
ویکی و تاریکی

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی ویکی و تاریکی
نویسنده
مترجمسمیه حیدری
راویسارا عرب پوریان
ناشر صوتیانتشارات مهرسا
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۱۰ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب‌های داستان آموزنده کودک، کتاب‌های داستان کودک 6 تا 8 سال
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی ویکی و تاریکی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی ویکی و تاریکی

برای دریافت کتاب صوتی ویکی و تاریکی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.