معرفی و دانلود کتاب اقتصاد نئوکلاسیک و چالش‌های پیش رو - جلد دوم: اقتصاد ارتدکس و چالش‌های هترودکس به آن

برای دانلود قانونی کتاب اقتصاد نئوکلاسیک و چالش‌های پیش رو - جلد دوم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب اقتصاد نئوکلاسیک و چالش‌های پیش رو - جلد دوم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب اقتصاد نئوکلاسیک و چالش‌های پیش رو - جلد دوم: اقتصاد ارتدکس و چالش‌های هترودکس به آن

ابراهیم گنجی و فرزانه انوری در کتاب اقتصاد نئوکلاسیک و چالش‌های پیش رو - جلد دوم این بار به سراغ تشریح و توضیح پارادایم فکری اقتصادی هیترودکس رفته‌اند و از مواردی همچون مکتب پساکینزی، اقتصاد کلان سیاسی و... سخن به میان آورده‌اند. این مجموعه کتاب، مناسب افرادی‌ست که مایلند از طریق منبعی جامع با مکتب‌های فکری اقتصادی آشنا شده و نظریات ارائه شده در این باب را مطالعه کنند.

درباره‌ی کتاب اقتصاد نئوکلاسیک و چالش‌های پیش رو - جلد دوم

همانطور که در جلد پیش خواندیم، چیزی که ما اکنون به عنوان اقتصاد کلان می‌شناسیم حاصل نظریات و ایده‌های اقتصاد‌دانان گذشته است که تصحیح، تایید یا مردود شده‌اند. این نظریات همگی به هم وابسته‌اند و هرکدام به سبب وجود نظریه‌ی قبلی به وجود آمده‌اند اما همیشه این‌طور نیست که این ایده‌ها و نظریات مکمل هم بوده و هم‌سو با یکدیگر به یک مقصود خاص اشاره داشته باشند؛ در بین بسیاری از اقتصاددانان اختلاف نظراتی وجود داشته است. سرچشمه‌ی این اختلاف نظرها می‌تواند دانش محدود، قضاوت ارزشی متفاوت یا گستردگی دامنه‌ی موضوعات باشد. این اختلاف نظرات مسبب به وجود آمدن ایده‌ها و فرضیات متفاوت شده و به نوعی به این علم پویایی می‌بخشد. همچنین به سبب همین اختلاف نظرها، پارادایم‌های فکری اقتصادی به دو دسته‌ی هیترودکس و ارتدوکس تقسیم شده‌اند.

در جلد اول به تفصیل درباره‌ی اقتصاد ارتدوکس خواندیم. این بار ابراهیم گنجی و فرزانه انواری در کتاب اقتصاد نئوکلاسیک و چالش‌های پیش رو - جلد دوم به سراغ تشریح اقتصاد هیترودکس رفته‌اند و مواردی همچون دیدگاه‌های اتریشی، پساکینزی‌ها، ساختارگرایان، سیکل‌های تجاری، مسیرهای امروزین در روش‌شناسی اقتصاد و ... را مورد بحث و بررسی قرار داده‌اند.

از نکات مثبت این کتاب جامعیت آن است که تقریبا به طور کامل اغلب نظریات و مکاتب فکری در این باب را تحت پوشش قرار می‌دهد، در ابتدای اغلب فصول این کتاب بخشی به عنوان مقدمه قرار گرفته که ذهن مخاطب را برای مباحث پیشِ رو آماده می‌کند. از آنجایی که این کتاب به طور تخصصی به بحث درباره‌ی مکاتب مختلف فکری و نظریات و فرضیات اقتصاددانان مختلف پرداخته، بهتر است مخاطب پیش از مطالعه‌ی این کتاب آشنایی اجمالی با تاریخ اقتصاد داشته باشد تا درک مطالب سنگین برایش سهل‌تر و آسان‌تر شود.

کتاب اقتصاد نئوکلاسیک و چالش‌های پیش رو - جلد دوم توسط انتشارات شرکت چاپ و نشر بازرگانی به چاپ رسیده و روانه‌ی بازار شده است.

درباره‌ی مجموعه کتاب اقتصاد نئوکلاسیک و چالش‌های پیش‌رو

اقتصاد نئوکلاسیک و چالش‌های پیش‌رو مجموعه کتابی دو جلدی است که توسط دکتر ابراهیم گرجی استاد اقتصاد دانشگاه تهران و فرزانه انواری به رشته‌ی تحریر درآمده و توسط انتشارات شرکت چاپ و نشر بازرگانی به چاپ رسیده است. در هر کدام از جلدهای این کتاب یکی از پارادایم‌های اقتصادی ارتدوکس و هیترودکس مورد بررسی قرار گرفته و سیر و تحولات نظریات ارائه شده درباره‌ی آن‌ها مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

کتاب اقتصاد نئوکلاسیک و چالش‌های پیش رو - جلد دوم برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به مطالعه درباره‌ی اقتصاد و سیر تحولات فکری در آن علاقمند هستید، این کتاب برایتان جذاب و کاربردی خواهد بود.

در بخشی از کتاب اقتصاد نئوکلاسیک و چالش‌های پیش رو - جلد دوم: اقتصاد ارتدکس و چالش‌های هترودکس به آن می‌خوانیم

ساختارگرایان و یا ساختارگرایی یک دیدگاه فکری است که اساساً فروض پذیرفته شده توسط نظریه‌‌پردازان جریان عمده و متعارف را نپذیرفته و آن را به چالش کشیده‌اند. مشخصه و خصوصیت اساسی ساختارگرایی این است که اهدافی را که می خواهند مورد بررسی قرار دهند آن‌ها را به صورت یک سیستم در نظر می‌گیرند.

بدین معنی، به جای اینکه بخش‌های مختلف را به صورت جداگانه و بدون توجه به عملکرد بخش‌های دیگر مورد مطالعه قرار دهند، در مقابل رابطه‌ای دوجانبه و دوطرفه بین اجزاء یک چیز کلی‌تر مورد بررسی قرار خواهند داد. این پارادایم اقتصادی بدین مسئله توجه می‌دهد که مجموعه‌ای از ساختارهای اجتماعی و اقتصادی وجود دارند که قابل مشاهده نبوده بلکه در مقابل پدیده‌های قابل مشاهده اجتماعی و اقتصادی را به وجود خواهند آورد.

فهرست مطالب کتاب

فصل هجدهم: کلیات
فصل نوزدهم: اقتصاد پساکینزی
فصل بیستم: آکسیوم‌های عمده کلاسیک‌ها و دیدگاه پساکینزی‌ها در بلندمدت
فصل بیست‌ویکم: ساختارگرایان و یا ساختارگرایی
فصل بیست‌ودوم: اقتصاد مکتب اتریش و مکتب لوزان
فصل بیست‌وسوم: اقتصاد کلان سیاسی
فصل بیست‌وچهارم:‌سیکل‌های تجاری سیاسی: نگاهی دیگر
فصل بیست‌وپنجم: کالبدشکافی روش مطالعه اقتصاد کلان
فصل بیست‌وششم: آیا علم اقتصاد مواجه با بحران است؟
فصل بیست‌وهفتم: مسیرهای امروزین در روش‌شناسی اقتصاد

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب اقتصاد نئوکلاسیک و چالش‌های پیش رو - جلد دوم: اقتصاد ارتدکس و چالش‌های هترودکس به آن
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات شرکت چاپ و نشر بازرگانی
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات225
زبانفارسی
شابک978-964-468-699-3
موضوع کتابکتاب‌های اقتصاد کلان
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب اقتصاد نئوکلاسیک و چالش‌های پیش رو - جلد دوم

برای دریافت کتاب اقتصاد نئوکلاسیک و چالش‌های پیش رو - جلد دوم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.