معرفی و دانلود کتاب اصول طب داخلی هاریسون: بیماری‌های اعصاب (ویراست نوزدهم): اختلالات آتاکسیک،‌ تقسیم بندی

برای دانلود قانونی کتاب اصول طب داخلی هاریسون: بیماری‌های اعصاب (ویراست نوزدهم): اختلالات آتاکسیک،‌ تقسیم بندی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب اصول طب داخلی هاریسون: بیماری‌های اعصاب (ویراست نوزدهم): اختلالات آتاکسیک،‌ تقسیم بندی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب اصول طب داخلی هاریسون: بیماری‌های اعصاب (ویراست نوزدهم): اختلالات آتاکسیک،‌ تقسیم بندی

کتاب اصول طب داخلی هاریسون: بیماری‌های اعصاب (ویراست نوزدهم): اختلالات آتاکسیک،‌ تقسیم بندی یکی از بخش‌های ویرایش نوزدهم کتاب بسیار ارزشمند اصول طب داخلی هاریسون است که در آن، تقسیم‌بندی اختلالات آتاکسیک، تشخیص و درمان آن‌ها مورد بررسی دقیق قرار می‌گیرد. این کتاب به همت جمعی از حاذق‌ترین متخصصین داخلی جهان نوشته شده است.

درباره‌ی کتاب اصول طب داخلی هاریسون: بیماری‌های اعصاب (ویراست نوزدهم): اختلالات آتاکسیک،‌ تقسیم بندی

اختلالات آتاکسیک، اختلالاتی هستند که منجر به مشکل در هماهنگی و حرکت عضلات می‌شود، بدون آن که عضلات به خودی خود مشکلی داشته باشند و بیماری به علت اختلال در اعصاب پدید آمده است. این اختلالات که گاه در راه رفتن، تکلم، پلک زدن و... قابل شناسایی است، انواع مختلفی دارد. بعضی از این اختلالات ارثی هستند و برخی دیگر، بر اساس مشکلات محیطی یا بیماری‌های ثانویه به وجود می‌آیند. در هر صورت، بررسی اختلالات آتاکسیک و انواع آن‌ها، برای متخصصین اعصاب بسیار پراهمیت است. کتاب اصول طب داخلی هاریسون: بیماری‌های اعصاب (ویراست نوزدهم): اختلالات آتاکسیک،‌ تقسیم بندی (Harrison's Principles of Internal Medicine 19TH Eddition) این بیماری‌ها را به طور کامل بررسی کرده است.

کتاب اصول طب داخلی هاریسون: بیماری‌های اعصاب (ویراست نوزدهم): اختلالات آتاکسیک،‌ تقسیم بندی، بخشی از کتاب اصول طب داخلی هاریسون است که پرفروش‌ترین کتاب در زمینه‌ی طب داخلی در سراسر آمریکا شناخته می‌شود. این بخش از کتاب را دکتر فرزاد پورقاضی، دکتر امیررضا نبی‌قدیم بناب، دکتر رامین اعتصامی و دیگران ترجمه کرده و انتشارات تیموزاده، ناشر تخصصی کتاب‌های پزشکی، به چاپ رسانده است.

کتاب اصول طب داخلی هاریسون: بیماری‌های اعصاب (ویراست نوزدهم): اختلالات آتاکسیک،‌ تقسیم بندی با توضیح کلی اختلالات آتاکسیک شروع می‌شود و در فصل ابتدایی به رویکرد به بیمار با اختلالات آتاکسیک، آتاکسی‌های ارثی، و درمان اختلالات آتاکسیک می‌پردازد. در فصول بعدی، اسکلروز جانبی آمیوتروفیک و دیگر بیماری‌های نورون حرکتی، بیماری‌های پرایون و اختلالات سیستم عصبی اتونوم بررسی می‌شوند.

کتاب اصول طب داخلی هاریسون: بیماری‌های اعصاب (ویراست نوزدهم): اختلالات آتاکسیک،‌ تقسیم بندی با جداول کاربردی، عکس‌های متعدد و توضیحات روشن و شفاف، به یادگیری هر چه بهتر مخاطبان کمک می‌کند. این کتاب، مرجع خوبی برای آموزش دانشجویان پزشکی و همچنین، کتاب خوبی برای همه‌ی متخصصین داخلی اعصاب است تا با دوره‌ی مطالب و اطلاعات مفید آن، به بهبود تشخیص و ارتقای توانمندی درمان خود کمک کنند.

درباره‌ی مجموعه کتاب‌های اصول طب داخلی هاریسون

کتاب‌ اصول طب داخلی هاریسون، از سال 1950، دهه‌هاست که معتبرترین کتاب در حوزه‌ی پزشکی داخلی شناخته می‌شود و چند سال یک بار، در چاپ جدید خود، پیشرفت‌های علمی و روش‌های جدید تشخیص و درمان را نیز به مطالب قبلی اضافه می‌کند. این کتاب که همه‌ی حوزه‌های طب داخلی، از بیماری‌های عفونی تا بیماری‌های اعصاب را در خود جای داده است، پرفروش‌ترین کتاب در زمینه‌ی پزشکی داخلی در آمریکا نیز هست. دیاگرام‌های شاخه‌ای تشخیص بیماری، عکس‌های رنگی و شکل‌ها، جداول و از همه مهم‌تر، محتوای جامع و کامل، این کتاب‌ها را ارزشمندتر می‌کند. صدها پزشک موفق در طول دهه‌ها در نوشتن و ویرایش محتوای این مجموعه همکاری کرده‌اند. هماتولوژی، بیماری‌های قلب و عروق، بیماری‌های کبد و مجاری صفراوی، بیماری‌های انکولوژی و... تعدادی از عناوین دیگر مجموعه‌ی اصول طب داخلی هاریسون است که در ایران به چاپ رسیده.

جوایز و افتخارات کتاب اصول طب داخلی هاریسون

  • پرفروش‌ترین کتاب در زمینه‌ی پزشکی داخلی در آمریکا
  • معتبرترین مرجع پاتوبیولو‌ژی برای همه‌ی پزشکان داخلی
  • امتیاز پنج ستاره در سایت منابع پزشکی دودیز (DOODY’S)

کتاب اصول طب داخلی هاریسون: بیماری‌های اعصاب (ویراست نوزدهم): اختلالات آتاکسیک،‌ تقسیم بندی برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب اصول طب داخلی هاریسون: بیماری‌های اعصاب (ویراست نوزدهم): اختلالات آتاکسیک،‌ تقسیم‌بندی مرجعی قدرتمند برای آموزش پزشکی است و همین‌طور هر متخصص داخلی اعصاب باید یک جلد از آن را در مطب خود داشته باشد.

در بخشی از کتاب اصول طب داخلی هاریسون: بیماری‌های اعصاب (ویراست نوزدهم): اختلالات آتاکسیک،‌ تقسیم بندی می‌خوانیم

در هریک از این بیماری‌ها، نورون‌های حرکتی درگیر، دچار چروک خوردگی می‌شوند که اغلب با تجمع لیپید پیگمانته (لیپوفوشین)، که معمولا با افزایش سن در این سلول‌ها ایجاد می‌شود، همراه است. در ALS، اسکلت سلولی نورون حرکتی، معمولا خیلی زود درگیر می‌شود. بزرگ شدگی موضعی در اکسون‌های حرکتی پروگزیمال شایع است؛ به صورت تراساختاری، این اجسام کروی شکل، از تجمع نوروفیامان‌ها و دیگر پروتئین‌ها ساخته می‌شوند. به طور شایع، در هر دو فرم خانوادگی و اکتسابی ALS، نورون‌های درگیر تجمع‌های ubiquitin مثبت را نشان می‌دهند که معمولا با پروتئین TDP43 در ارتباط است. همچنین تکثیر آستروگلیا و میکروگلیا مشاهده می‌شود، که همراهی غیرقابل اجتنابی با تمامی پروسه‌های تخریبی در سیستم عصبی مرکز دارد.

فهرست مطالب کتاب

فصل 450: اختلالات آتاکسیک
رویکرد به بیمار با اختلالات آتاکسیک
آتاکسی‌های ارثی
درمان: اختلالات آتاکسیک
فصل 451e: تقسیم‌بندی آتاکسی‌اسپینوسربلار
فصل 452: بیماری اسکلروز جانبی آمیوتروفیک و دیگر بیماری‌های نورون حرکتی
اسکلروز جانبی آمیوتروفیک
درمان اسکلروز جانبی آمیوتروفیک
دیگر بیماری‌های نورون حرکتی
فصل 453e: بیماری‌های پرایون
طیف بیماری‌های پرایون
بیماری‌های PrP پرایون اسپورادیک و موروثی
بیماری‌های PrP پرایون عفونی
پرایون‌های مختلفی که عامل بیماری‌های نورودژنراتیو دیگری هستند
فصل 454: اختلالات سیستم عصبی اتونوم
سازماندهی‌آناتومیک
ارزیابی بالینی
رویکرد به بیماری: ارتوستاتیک هایپوتنشن و دیگر اختلالات ANS
سندرم‌های ویژه اختلال ANS
درمان نارسایی اتونومیک

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب اصول طب داخلی هاریسون: بیماری‌های اعصاب (ویراست نوزدهم): اختلالات آتاکسیک،‌ تقسیم بندی
نویسنده، ، ، ، ،
مترجمفرزاد پورقاضی، امیررضا نبی قدیم بناب، رامین اعتصامی، سید مرسل مسلمی عقیلی
ناشر چاپیانتشارات تیمورزاده
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات60
زبانفارسی
شابک978-600-238-506-2
موضوع کتابتخصص‌های پزشکی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب اصول طب داخلی هاریسون: بیماری‌های اعصاب (ویراست نوزدهم): اختلالات آتاکسیک،‌ تقسیم بندی

برای دریافت کتاب اصول طب داخلی هاریسون: بیماری‌های اعصاب (ویراست نوزدهم): اختلالات آتاکسیک،‌ تقسیم بندی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.