معرفی و دانلود کتاب جیبی پزشکی (ترجمه ماساچوست 2023)

عکس جلد کتاب جیبی پزشکی (ترجمه ماساچوست 2023)
قیمت:
۲۴۹,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب جیبی پزشکی (ترجمه ماساچوست 2023) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب جیبی پزشکی (ترجمه ماساچوست 2023) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب جیبی پزشکی (ترجمه ماساچوست 2023)

کتاب جیبی پزشکی (ترجمه ماساچوست 2023) یک منبع ضروری برای پاسخ‌های سریع به سؤالات تشخیصی و درمانی است که دانشجویان پزشکی در امتحانات مختلف با آن‌ها مواجه می‌شوند. این مرجع پرفروش که توسط دکتر مارک اس ساباتین نوشته شده را دستیاران، همکاران و پزشکان بیمارستان عمومی معروف ماساچوست جمع‌آوری کرده‌اند. اطلاعات این مرجع قابل‌اعتماد، به‌روز و برای تشخیص دقیق و ایجاد یک طرح درمانی پیشرفته کاربردی‌ست.

درباره‌ی کتاب جیبی پزشکی (ترجمه ماساچوست 2023)

طب داخلی را به‌نوعی مادر علوم پزشکی و از پایه‌های طب بالینی می‌دانند. در این میان دسترسی به منابعی کامل که دانشجویان انترن و دستیاران داخلی و قلب را راهنمایی کرده و در مواقع ضروری به‌عنوان متون قابل‌اعتماد بتوان به آن‌ها مراجعه کرد، از آرزوهای فراگیران علوم پزشکی بوده است. به‌عقیده‌ی بسیاری، دانشجویان باید این امکان را داشته باشند که ابزار کار خود اعم از وسایل معاینه و کتاب‌های راهنما را به‌طور دائم همراه خود داشته باشند. و کتاب جیبی فرصتی عالی‌ست برای اینکه پزشکان تازه‌کار تمام مدتِ کار خود را با دسترسی کامل به داروها و راه‌های تشخیص بیماری‌ها بگذرانند.

دکتر مارک اس. ساباتین (Dr. Marc S Sabatine MD) نیز با چنین هدفی اقدام به نگارش کتاب جیبی پزشکی (ترجمه ماساچوست 2023) (Pocket Medicine) کرده است. به اعتقاد او و همکارانش در بخش عمومی بیمارستان معروف ماساچوست، یکی از مسائلی که باعث موفقیت پزشکان می‌شود، داشتن دانش به‌روز و استفاده از درمان‌های جدید بر بالین بیماران در بخش‌های بستری و اورژانس بیمارستان‌هاست که البته با دسترسی به چنین منابعی امکان‌پذیر خواهد شد. حقیقت این است که دانشجویان پزشکی و علوم مرتبط، کتاب‌های بسیار زیادی را در طول دوران تحصیل خود مطالعه می‌کنند اما کتاب جیبی پزشکی (ویراست هشتم) یکی از معدود منابع بسیار مفید و ارزشمند است که تقریباً تمامی نیازهای پزشکان در زمینه‌ی طب داخلی و اورژانس‌های پزشکی را به‌راحتی در اختیارشان قرار داده و آن‌ها را از رجوع هم‌زمان به دیگر منابع مشابه بی‌نیاز می‌کند. به همین دلیل می‌توان ادعا کرد که تقریباً هر دانشجوی پزشکی‌ای این کتاب را می‌شناسد و استفاده از آن را به دیگر همکاران تازه‌کار خود نیز پیشنهاد می‌دهد.

معرفی و دانلود کتاب جیبی پزشکی (ترجمه ماساچوست 2023)

کتاب‌های جیبی را می‌توان شکل تجاری‌شده و ادامه‌ی سنت یادداشت‌برداری از درسنامه‌ها و مطالب آموزش شفاهی دانست که در کلاس‌های درسی ارائه می‌شوند. در فرآیند تألیف کتاب‌های جیبی یا به اصطلاح رایج‌تر هندبوک، اگرچه ممکن است نویسنده تلاش کرده باشد که با ترفندهایی مثل چینش مطالب، به‌خاطرسپاری محتوای آن را برای خواننده آسان‌تر کند اما در هر صورت قرار نیست تمام مطالب این کتاب‌های مرجع، که اغلب در علم پزشکی هزاران صفحه هستند، جزءبه‌جزء به‌خاطر سپرده شوند. به همین خاطر نکته‌ای که بیشتر حائز اهمیت است، جامع بودن مطالب درعین خلاصه بودن و قابل‌حمل بودن کتاب است. و این‌های البته مهمی هستنند هستند که در تألیف و انتشار کتاب جیبی پزشکی (ترجمه ماساچوست 2023) به‌خوبی رعایت شده‌اند.

نتیجه‌ی طبیعی ساختار کتاب‌های جیبی‌ای چون کتاب پیش رو آن است که اهل فن، در زمان مطالعه‌ی آن‌ها به‌نوعی توانایی مشخص کردن این موارد که چه بخش‌هایی مهم هستند، کجای کتاب را را باید به‌خوبی آموخت و به خاطر سپردن کدام دانسته‌ها هنگام کار بر بالین بیمار حیاتی‌ست را داشته باشند. و به جرئت می‌توان ادعا کرد که دکتر مارک اس. ساباتین و همکارانش منبعی ارزشمند را در اختیار مخاطبان خود قرار داده‌اند که تمامی این نکات در آن رعایت شده است. دکتر ساباتین این کتاب را در ده فصل به رشته‌ی تحریر درآورده که هر فصل مربوط به دسته‌ای از بیماری‌هاست، برای مثال، قلب و عروق، تنفس، گوارش و کبد، کلیه و مجاری ادراری، غدد، اعصاب و... . در بخش پایانی نیز دو بخش نمایه‌ی فارسی و انگلیسی قرار گرفته که به آشنایی هرچه بهتر مخاطب با لغات اصلی و تلفظ صحیح آن‌ها کمک خواهند کرد.

انتشارات تیمورزاده کتاب جیبی پزشکی (ترجمه ماساچوست 2023) را با ترجمه‌ی دکتر رامین اعتصامی منتشر و روانه‌ی بازار کتاب کرده است.

کتاب جیبی پزشکی (ترجمه ماساچوست 2023) برای چه کسانی مناسب است؟

مخاطب اصلی این کتاب دانشجویان علوم پزشکی و اینترن‌های بخش عمومی هستند.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: بیماری‌های قلب و عروق
فصل دوم: بیماری‌های تنفس
فصل سوم: بیماری‌های گوارش و کبد
فصل چهارم: بیماری‌های کلیه
فصل پنجم: بیماری‌های خون و سرطان
فصل ششم: بیماری‌های عفونی
فصل هفتم: بیماری‌های غدد
فصل هشتم: بیماری‌های روماتیمسی
فصل نهم: بیماری‌های اعصاب
فصل دهم: مشاوره
ضمائم
فرمول‌ها و مرجع سریع
نمایه‌ی فارسی
نمایه‌ی انگلیسی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب جیبی پزشکی (ترجمه ماساچوست 2023)
نویسنده
مترجمرامین اعتصامی
ناشر چاپیانتشارات تیمورزاده
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات853
زبانفارسی
شابک978-622-348-048-5
موضوع کتابتخصص‌های پزشکی، کتاب‌های دانشگاهی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب جیبی پزشکی (ترجمه ماساچوست 2023)

برای دریافت کتاب جیبی پزشکی (ترجمه ماساچوست 2023) و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.