معرفی و دانلود کتاب استروک (ماهیت، ارزیابی، روش‌های توانبخشی)

عکس جلد کتاب استروک (ماهیت، ارزیابی، روش‌های توانبخشی)
قیمت:
۱۲,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب استروک (ماهیت، ارزیابی، روش‌های توانبخشی) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب استروک (ماهیت، ارزیابی، روش‌های توانبخشی) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب استروک (ماهیت، ارزیابی، روش‌های توانبخشی)

کتاب استروک (ماهیت، ارزیابی، روش‌های توانبخشی)، از منابع مهمی‌ست که با ارائه‌ی تعریف استروک و روش‌های درمان آن می‌تواند برای دانشجویان رشته‌های حوزه‌ی توانبخشی مفید واقع شود. این اثر توسط الهام فاطمی و علی اسدالهی تالیف شده است.

درباره‌ی کتاب استروک (ماهیت، ارزیابی، روش‌های توانبخشی)

با توجه به این که استروک به عنوان یکی از شایع‌ترین اختلالات عصبی و سومین عامل مرگ‌ومیر شناخته می‌شود، نیاز است تا دانشجویان رشته‌های مرتبط با پزشکی و پیراپزشکی اطلاعات تئوری و عملی خود را در این زمینه تکمیل کنند تا بتوانند با ارتقای دانش خود در درمان این مشکل موثر روبه‌رو شوند. از همین رو مراجعه به منابعی که به صورت اختصاصی استروک و روش‌های درمان آن را مورد مطالعه قرار می‌دهند، ضروری‌ست. کتاب استروک (ماهیت، ارزیابی، روش‌های توانبخشی) که به کوشش الهام فاطمی و علی اسدالهی تالیف شده، یکی از مهم‌ترین منابعی‌ست که می‌تواند دانشجویان را در این زمینه به خوبی و به صورت کامل راهنمایی کند و راهگشای مسائل و مشکلات این حوزه باشد. این کتاب حاوی تعریف مفصلی از استروک و جزئیات و نکات مرتبط با آن و چند روش درمانی تاثیرگذار و راهگشاست.

مولفان، این اثر را با ارائه‌ی تعریف جامعی از استروک آغاز کرده‌اند و اپیدمیولوژی آن، طبقه‌بندی انواع استروک بر اساس مراقبت‌های پزشکی که باید برای آن‌ها صورت گیرند، جریان خون مغزی، سندرم‌های عروقی و مراقبت‌های پزشکی در استروک را به صورت مفصل مورد بررسی قرار می‌دهند. در ادامه، 3 فصل بعدی کتاب استروک (ماهیت، ارزیابی، روش‌های توانبخشی)، به روش‌های درمانی رایج برای این اختلال عصبی اختصاص داده شده‌اند.

روش درمانی BOBATH، اولین روشی‌ست که برای درمان استروک در کتاب حاضر ارائه می‌شود. نکات نروفیزیولوژی این روش درمانی نیز در این بخش مورد بحث قرار داده شده‌اند. فصل سوم از کتاب استروک (ماهیت، ارزیابی، روش‌های توانبخشی) به سراغ دومین روش درمانی رفته و BRUNNSTROM را با ذکر اصول تئوری آن، مراحلی که برای بهبودی با این روش درمانی طی می‌شوند و اصول درمان را از این طریق بررسی می‌کند. سومین و آخرین روش درمانی ارائه‌شده در این اثر نیز، روش درمانی M.R.P است که به همراه چارچوب‌های نظری خود و تکنیک‌های درمانی مختلف، مطرح و ارائه شده است؛ همچنین برنامه‌ی بازآموزی حرکتی در این فصل قرار دارد. این اثر می‌تواند منبعی راهگشا برای دانشجویان باشد و آن‌ها را با اصول پایه‌ای و حیاتی درمان استروک آشنا کند. گفتنی‌ست این اثر توسط نشر بشری به چاپ رسیده و در اختیار دانشجویان قرار گرفته است.

کتاب استروک (ماهیت، ارزیابی، روش‌های توانبخشی) برای چه کسانی مناسب است؟

اثر حاضر برای تمام دانشجویان رشته‌های مرتبط با توانبخشی، حتی دانشجویان سال‌های پایین مناسب خواهد بود.

در بخشی از کتاب استروک (ماهیت، ارزیابی، روش‌های توانبخشی) می‌خوانیم

یک ارزیابی خوب و ماهرانه، پایه‌ای برای درمان مناسب است، هرچند که در بیماران مبتلا به همی پلژی مشخصات معینی وجود دارد، ولی هر بیمار مشکلات خاص خود را داشته و با تابلوی متفاوتی که بستگی به سن و شرایط بدنی قبل از بیماری دارد حاضر می‌شود. معاینات باید شامل موارد استاتیک و دینامیک باشد.

در معاینات استاتیک وضعیت بیمار در حال نشسته، ایستاده و یا خوابیده بررسی می‌شود. در این بررسی تراپیست به تقارن تنه کمربند شانه‌ای، اندام‌های فوقانی و کمربند لگنی توجه می‌کند، در صورت وجود عدم تقارن جهت تشخیص علت اصلی عدم تقارن اندام درگیر، به‌صورت غیرفعال در سرتاسر دامنه حرکتی الگوهای نرمال و در راستای صحیح حرکت داده می‌شود. به هر گونه درد یا عدم تحمل نسبت به حرکت توجه می‌شود، اگر بیمار توانایی داشت از او خواسته می‌شود که درد خود را توصیف کند: (گنگ، سوزشی، سوزنی). همچنین در حین اینکه بیمار به‌صورت غیرفعال حرکت داده می‌شود تون عضلانی نیز قابل بررسی است. برای ارزیابی تونوس عضلانی درمانگر اندام بیمار را به الگوهای حرکتی مختلف می‌برد و توانایی بیمار جهت حفظ حرکت یا کنترل حرکت را بررسی می‌کند.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: استروک STROKE
فصل دوم: روش درمانی BOBATH
فصل سوم: روش درمانی BRUNNSTROM
فصل چهارم: روش درمانی M.R.R

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب استروک (ماهیت، ارزیابی، روش‌های توانبخشی)
نویسنده،
ناشر چاپینشر بشری
سال انتشار۱۳۸۵
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات119
زبانفارسی
شابک964-399-048-6
موضوع کتابتخصص‌های پزشکی، کتاب‌های دانشگاهی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب استروک (ماهیت، ارزیابی، روش‌های توانبخشی)

برای دریافت کتاب استروک (ماهیت، ارزیابی، روش‌های توانبخشی) و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.