معرفی و دانلود کتاب آموزش مخراج کاری، مرصع کاری، نصب نگین

عکس جلد کتاب آموزش مخراج کاری، مرصع کاری، نصب نگین
قیمت:
۶۳,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آموزش مخراج کاری، مرصع کاری، نصب نگین و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آموزش مخراج کاری، مرصع کاری، نصب نگین و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آموزش مخراج کاری، مرصع کاری، نصب نگین

کتاب آموزش مخراج کاری، مرصع کاری، نصب نگین، نوشته‌ی حمیدرضا عارف‌زاده، مبانی و اصول این رشته‌ی هنری را با زبانی ساده آموزش می‌دهد. نویسنده با بهره‌گیری از تجربه‌ی 50 ساله‌ای که در رشته‌های نام‌برده کسب کرده، به شیوه‌ی آموزشی و به نحوی بسیار کاربردی و قابل استفاده، همه‌چیز را درباره‌ی این رشته‌ی هنری بیان می‌کند.

درباره‌ی کتاب آموزش مخراج‌کاری، مرصع‌کاری، نصب نگین

مخراج‌کاری یا مرصع‌کاری، همان هنر نصب نگین روی فلزات گران‌بهاست و یکی از مراحل صنعت جواهرسازی به حساب می‌آید. این هنر با پیشینه‌ای بسیار زیاد در طول تاریخ، از ظرافت و حساسیت بسیاری نیز برخوردار است. حمیدرضا عارف‌زاده که خود، مخراج‌کاری با سابقه‌ی 50 ساله است، در کتاب آموزش مخراج‌کاری، مرصع‌کاری، نصب نگین در پی آن است که خودآموزی را دربار‌ه‌ی حرفه‌ی مخراج‌کاری یا مرصع‌کاری ترتیب دهد.

نویسنده در این کتاب به شیوه‌ای آموزشی، همه‌ی مسائل را از آغاز توضیح می‌دهد، تا به بخش‌های حرفه‌ای برسد. بنابراین، خوانندگان در برابر این کتاب، با منبعی گام‌به‌گام طرف‌اند که از صفر تا صد مطالب را توضیح خواهد داد. به همین سبب، کتاب حاضر برای آموزش خودخوان حرفه‌ی مرصع‌کاری بسیار مناسب است. خصوصاً با توجه به اینکه کتاب، مملو از تصاویر راهنماست.

کتاب آموزش مخراج‌کاری، مرصع‌کاری، نصب نگین در هفت فصل اصلی طراحی و نگاشته شده است. در آغاز نویسنده ابزار و وسایلی را که هنرجو برای ورود به حرفه‌ی مخراج‌کاری، نیاز به آشنایی با آن‌ها دارد، معرفی می‌کند. این ابزارها شامل مواردی مانند انواع مته، انواع قلم، انواع ترازو و ... خواهد بود. سپس خواننده با انواع سنگ‌ها و ویژگی‌هایی که مرتبط با کار مرصع‌کاری است، آشنا خواهد شد. نویسنده در این بخش به طور ویژه و مفصل به سنگ برلیان می‌پردازد. پس از معرفی ابزارها و سنگ‌ها، پرمصرف‌ترین قلم‌ها در مخراج‌کاری، معرفی می‌شوند و ویژگی‌های هریک بیان خواهد شد. پس از مسائل گفته‌شده، شیوه‌ی کار با دستگاه اولتراسونیک تبیین می‌شود. سپس نویسنده به مسئله‌ی نصب سنگ‌ها خواهد پرداخت. مبحث بعدی، آموزش شیوه‌ی تعمیر سنگ‌های شکسته است و مطالب کتاب با معرفی سنگ‌های مصرفی پایان می‌پذیرد.

نویسنده برای محک زدن آموخته‌های خوانندگان، در پایان کتاب بخشی را با عنوان نمونه‌سوالات تستی، ارائه کرده است. این نمونه‌سوالات هم به تعمیق مطالب آموخته‌شده کمک می‌کند و هم آموخته‌های هنرجو را می‌سنجد.

همان‌طور که گفته شد، زبان نویسنده در این کتاب بسیار ساده و فارغ از پیچیدگی‌های تخصصی است. از طرفی نحوه‌ی بیان او نیز کاملاً مناسب یک کتاب آموزشی تنظیم شده. به همین سبب، مخاطبان می‌توانند از این کتاب به عنوان یک منبع خودآموز نیز بهره بگیرند.

کتاب آموزش مخراج‌کاری، مرصع‌کاری، نصب نگین نوشته‌ی حمیدرضا عارف‌زاده به همت انتشارات مؤسسه‌ی فرهنگی هنری دیباگران تهران به چاپ رسیده است.

کتاب آموزش مخراج‌کاری، مرصع‌کاری، نصب نگین برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب حاضر برای علاقه‌مندان به یادگیری رشته‌ی مخراج‌کاری و مرصع‌کاری و هنرجویان این حرفه مناسب است.

در بخشی از کتاب آموزش مخراج کاری، مرصع کاری، نصب نگین می‌خوانیم

هنرمندان ایرانی از هزاران سال پیش در صنعت طلا و جواهرسازی صاحب سبک بوده‌اند. در کاوش‌های باستان‌شناسی انواع زیورآلات، کاسه‌ها و جام‌های جواهرنشان از دوران کهن به دست آمده است. آثار به‌ جای مانده از دوره‌ی مادها، هخامنشیان، اشکانیان، ساسانیان و دیگر دوران نشان می‌دهد که مخراجکاری و هنر قرار دادن جواهر بر روی فلزات گرانبها در ایران سابقه‌ای طولانی دارد. بدون تردید ابزار استفاده شده در ادوار گذشته دارای تفاوت‌هایی با تجهیزات مرصع‌کاری در این سال‌هاست، ولی نتیجه‌ی کار همواره خلق اثری شگفت‌انگیز بوده است. امروزه ساخت ظروف جواهرنشان کمتر رواج دارد، ولی زیورآلات جواهرنشان همچنان پرطرفدار است.

یکی از مهمترین مراحل که در زمینه‌ی ساخت زیورآلات ترکیبی از فلز و سنگ وجود دارد قسمت نهایی کار قرار دادن در پایه‌ی مخصوص طراحی شده روی کار است که این عمل را (مخراجکاری یا مرصع‌کاری) می‌نامند که در زبان انگلیسی به آن stone setting هم گفته می‌شود و یکی از حساس‌ترین بخش‌های طراحی یک محصول زینتی جواهر نشانی آن می‌باشد.

در این امر (مخراجکاری) سنگ‌ها بسته به نوع پایه طراحی شده به روش‌های مختلفی نصب می‌گردند که از عمده روش‌های آن نشاندن سنگ می‌باشد که برای سنگ‌های ریزه کاربرد دارند.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
فصل اول: ابزارشناسی
فصل دوم: آشنایی با سنگ‌ها
فصل سوم: پرمصرف‌ترین قلم‌ها در مخراجی
فصل چهارم: دستگاه اولتراسونیک
فصل پنجم: نصب بیشترین سنگ‌ها در مخراجی
فصل ششم: تعمیر سنگ‌های شکسته و آشنایی با آن‌ها
فصل هفتم: معرفی سنگ‌های مصرفی و سختی آن‌ها
نمونه‌سوالات تستی
روزمه‌ی کاری

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آموزش مخراج کاری، مرصع کاری، نصب نگین
نویسنده
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات125
زبانفارسی
شابک978-622-218-591-6
موضوع کتابکتاب‌های فنی حرفه‌ای
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب آموزش مخراج کاری، مرصع کاری، نصب نگین

برای دریافت کتاب آموزش مخراج کاری، مرصع کاری، نصب نگین و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.