معرفی و دانلود کتاب هنر طراحی جواهر، مبانی طراحی کلاسیک جواهرات

برای دانلود قانونی کتاب هنر طراحی جواهر، مبانی طراحی کلاسیک جواهرات و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب هنر طراحی جواهر، مبانی طراحی کلاسیک جواهرات و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب هنر طراحی جواهر، مبانی طراحی کلاسیک جواهرات

کتاب هنر طراحی جواهر، مبانی طراحی کلاسیک جواهرات اثر موریس.پ.گالی، دومینیک رویبر، فان فان لی و نینا جامیلی، یک منبع کامل و دقیق برای آموختن هنر طراحی جواهر است. این کتاب به شما می‌آموزد چگونه در مسیر طراحی جواهر قدم بگذارید و از ابتدای ورود به این حرفه تا مراحل پیشرفته‌ی آن به چه نکاتی توجه کنید.

درباره‌ی کتاب هنر طراحی جواهر، مبانی طراحی کلاسیک جواهرات

کتاب هنر طراحی جواهر، مبانی طراحی کلاسیک جواهرات (Desining jewelry-Brooches, bracelets, neclaces & accessories) اثر موریس.پ.گالی (Maurice P Galli)، دومینیک رویبر (Dominique Rivere)، فان فان لی (Fanfan Li) و نینا جامیلی (Nina Giambelli)، یکی از مهم‌ترین منابع برای مخاطبان فارسی‌زبان فعال در حوزه‌ی جواهرسازی و طراحی جواهر محسوب می‌شود. این کتاب به‌شکلی جامع تمام جوانب مربوط به طراحی جواهر را پوشش می‌دهد و برای هنرجویان و سایر علاقه‌مندان به این رشته، یک راهنمای کارآمد و مفید به‌شمار می‌رود.

این کتاب دربرگیرنده‌ی ترجمه‌ی هر دو جلد کتاب هنر طراحی جواهر و مبانی طراحی کلاسیک جواهرات است. جلد اول شامل سه بخش مجزا می‌شود و در نخستین بخش این جلد از کتاب، نویسندگان اصول ابتدایی طراحی و مطالعات مستند را ارائه می‌کنند. خواننده‌ی این کتاب پس از مطالعه‌ی 24 بخش یا به تعبیر نویسندگان، پس از 24 قاب، روی اصول مورد نیاز این رشته مسلط خواهد شد. برخی از این اصول شامل مباحث مربوط به ابزار اصلی، اشکال اصلی و اصول مقدماتی ترکیب‌بندی، آنالیز گل سینه، وزن بصری: تنالیته و تضاد، بررسی عدم تقارن، فضای مثبت و منفی، منابع نوری، پرسپکتیو و... هستند.

محوریت مضامین در بخش دوم کتاب هنر طراحی جواهر، مبانی طراحی کلاسیک جواهرات، تکنیک‌های راندو فلزات و سنگ‌ها است. نویسندگان در 23 قاب، به زوایا و ابعاد گوناگون این تکنیک‌ها پرداخته‌اند. طلا، پالت ابتدایی، گواش و آبرنگ، نوارهای فلزی، سیم، بافت‌ها، طلا، تکنیک‌های جایگزین و... از جمله سرفصل‌های این بخش محسوب می‌شوند.

در بخش سوم کتاب هنر طراحی جواهر، مبانی طراحی کلاسیک جواهرات، نویسندگان به سراغ دسته‌بندی جواهرات رفته‌اند. عناوینی نظیر مقدمه‌ای بر انگشتر، ترسیم فنی، سه‌نما، سولیتر، مداد مکانیکی، مخراج‌کاری‌های خاص و... در این بخش ارائه شده‌اند. این بخش به‌طور ویژه گوشواره و انواع آن را مورد بررسی قرار داده است و پس از مطالعه‌ی آن با نکاتی در مورد ساخت گوشواره‌های طلا و الماس، گوشواره‌های مروارید و... آشنا خواهید شد. تصاویر موجود در تمام صفحات کتاب در فهم اهداف بخش‌ها، بسیار راهگشاست.

عنوان جلد دوم، طراحی جواهر است که به‌طور خاص به طراحی گل‌سینه، دستبند، گردنبند و اکسسوری می‌پردازد. در بخش گل‌سینه، علاوه بر این‌که فنون طراحی گل‌سینه با طرح حیوانات دریایی مطرح می‌شود، نمونه‌هایی برای گل‌سینه با طرح حیوانات، پرندگان، گل و فرم‌های آزاد نیز به نمایش گذاشته می‌شود. بخش بعدی شامل مقدمه‌ای بر دستبند و فرمت ارائه‌ی طرح است، پس از آن نیز مطالبی نظیر دستبند و النگو، نقوش برگ و قلب، طرح‌های کاربردی برای دستبندها و... بحث را کامل می‌کنند. گردنبند عنوان بخش بعدی کتاب هنر طراحی جواهر، مبانی طراحی کلاسیک جواهرات است. نویسندگان پس از ارائه‌ی مقدمه‌ای در مورد نمونه‌های تاریخی جواهرات، فرمت‌ها، سبک‌ها، الگوها و انواع گردنبندها را برمی‌شمرند و شرح می‌دهد. اکسسوری بخش پایانی این جلد از کتاب هنر طراحی جواهر، مبانی طراحی کلاسیک جواهرات را در برمی‌گیرد که در آن اکسسوری‌هایی مانند تاج، اکسسوری‌های مخصوص مردانه، کیف مهمانی، ساعت پلنگ و جواهرات آوانگارد طرح شده است.

مؤسسه‌ی فرهنگی و هنری دیباگران تهران با هدف ایجاد فرصت شغلی و یادگیری مهارت، این کتاب را با ترجمه‌ی کیمیا خدادادی روانه‌ی بازار کرده است.

کتاب هنر طراحی جواهر، مبانی طراحی کلاسیک جواهرات برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به طراحی جواهر علاقه‌مندید یا گمان می‌کنید آموختن این مهارت مسیر جدیدی را پیش روی زندگی شما می‌گذارد، مبانی، الگوها و فنون پیشنهادی این کتاب بهترین چشم‌انداز را برای شما ایجاد خواهد کرد. همچنین مطالعه‌ی این کتاب را به طراحان جواهر و مدرسان مهارت جواهرسازی پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب هنر طراحی جواهر، مبانی طراحی کلاسیک جواهرات می‌خوانیم

گوشواره‌های آویزدار، دارای بیشترین تزیینات هستند. زیورآلاتی که از طلا و یا با داشتن سنگ‌های قیمتی، رسمی و یا غیررسمی ساخته می‌شوند و جزیی لاینفک از آراستگی هر بانویی هستند.

طرح‌های قاب 95 پیش‌زمینه‌ای برای معرفی گوشواره‌های دارای آویز است که سه مفهوم متفاوت را معرفی می‌کند:‌ گوشواره‌های طلا، گوشواره‌های طلا با تعداد کمی الماس و گوشواره‌های الماس در ترکیب با طلا.

وزن گوشواره‌های آویزدار تنها محدودیت آن‌ها در طراحی است و از آن مهم‌تر جلوگیری کردن از ضررهای بعدی است. به‌علاوه باید در طراحی این مدل گوشواره‌ها به امکان حرکت کردن آن‌ها توجه نمود. زیرا خشک بودن کار به‌خصوص با وجود سنگ در طراحی، از زیبایی و ظرافت کار خواهد کاست. این در حالی است که بخش بالایی کار باید کاملا برعکس باشد، زیرا محکم بودن این بخش در محکم نگه داشتن گوشواره بر روی لاله گوش اثر می‌گذارد.

فهرست مطالب کتاب

جلد اول: هنر طراحی جواهر: اصول طراحی، انگشتر و گوشواره
بخش اول: اصول ابتدایی طراحی و مطالعات مستند
بخش دوم: تکنیک‌های راندو فلزات و سنگ‌ها
بخش سوم: دسته‌بندی جواهرات
انگشتر
گوشواره
جلد دوم: طراحی جواهر: گل‌سینه، دستبند، گردنبند و اکسسوری
درباره‌ی نویسندگان
درباره‌ی مترجم
کتاب‌های پیشنهادی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب هنر طراحی جواهر، مبانی طراحی کلاسیک جواهرات
نویسنده، ، ،
مترجمکیمیا خدادادی
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات401
زبانفارسی
شابک978-600-1245-66-4
موضوع کتابکتاب‌های فنی حرفه‌ای
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب هنر طراحی جواهر، مبانی طراحی کلاسیک جواهرات

برای دریافت کتاب هنر طراحی جواهر، مبانی طراحی کلاسیک جواهرات و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.