معرفی و دانلود کتاب آموزش جامع الگوریتم و برنامه نویسی در MATLAB

برای دانلود قانونی کتاب آموزش جامع الگوریتم و برنامه نویسی در MATLAB و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آموزش جامع الگوریتم و برنامه نویسی در MATLAB و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آموزش جامع الگوریتم و برنامه نویسی در MATLAB

کتاب آموزش جامع الگوریتم و برنامه نویسی در MATLAB نوشته‌ی علیرضا بلورفروش و نجمه نشاط، برنامه‌ی متلب را معرفی می‌کند، محیط آن را توضیح می‌دهد و دستورات کلیدی و توابع کاربردی این نرم‌افزار را می‌آموزد. این راهنما در مورد اصول فلوچارت‌نویسی و الگوریتم در متلب صحبت می‌کند و نحوه‌ی ترسیم انواع نمودار و گراف و انیمیشن‌سازی در آن را با ذکر مثال و تمرین‌های متعدد آموزش می‌دهد.

درباره‌ی کتاب آموزش جامع الگوریتم و برنامه نویسی در MATLAB

یکی از نرم‌افزارهای کاربردی و مهم در رشته‌های فنی و مهندسی، متلب است. این نرم‌افزار که درواقع زبان برنامه‌‌نویسی هم محسوب می‌شود، برای محاسبه و انجام عملیات‌های ریاضی و شبیه‌سازی و تجزیه‌وتحلیل بسیار کاربردی است. به همین دلیل هم بسیاری از دانشجویان رشته‌های مهندسی سعی دارند آن را یاد بگیرند و با توانایی‌هایش آشنا شوند. کتاب آموزش جامع الگوریتم و برنامه نویسی در MATLAB نوشته‌ی علیرضا بلورفروش و نجمه نشاط به همین نرم‌افزار پرداخته و کوشیده محیط کار و منوهای اصلی آن را توضیح دهد. این راهنمای کاربردی ابتدا اصول و قواعد این برنامه را تشریح می‌کند و می‌گوید که چه داده‌هایی را می‌توان در آن وارد کرد. در ادامه به بحث دستورات و توابع وارد می‌شود و کلیدی‌ترین و مهم‌ترین آن‌ها را آموزش می‌دهد. در این قسمت شما با توابع ریاضی، دستور مثلثات و چند تابع عملیاتی دیگر آشنا خواهید شد و یاد می‌گیرد که چطور اعداد را در متلب گرد کنید.

متلب اولین بار در دهه‌ی 1970 ابداع شد و به‌عنوان نرم‌افزار مهندسی توسعه پیدا کرد. نسخه‌های اولیه‌ی آن متشکل از توابع بودند و با کمک آن‌ها می‌شد برخی از محاسبات را انجام داد. باوجوداینکه این نرم‌افزار ساده بود و هنوز جعبه‌ابزاری نداشت، ولی از نرم‌افزارهای هم‌دوره‌ی خود به‌مراتب قدرتمندتر بود و کارایی خیلی بیشتری داشت. به همین دلیل هم خیلی زود مورد استقبال جامعه‌ی دانشگاهی قرار گرفت و به شکل گسترده‌ای از آن استفاده می‌شد. بعدتر قابلیت‌های دیگری همچون برنامه‌‌نویسی هم به آن اضافه شد و کارکردهای بیشتر پیدا کرد؛ مثلاً حل مسائل پیچیده‌ی ریاضی، امکان آنالیز داده‌ها، ترسیم نمودار و گراف، شبیه‌سازی سیستم‌ها یا پردازش سیگنال‌ها را می‌شد با کمک آن انجام داد.

امروزه حتی برای تحقیق و توسعه‌ی هوش مصنوعی هم از متلب استفاده می‌شود. ویژگی مهم متلب این است که برای هر کاری ابزاری دارد و به کاربر این امکان را می‌دهد تا به‌راحتی عملیات موردنظرش را انجام دهد. برای کاربران حرفه‌ای هم‌ زبان برنامه‌نویسی مخصوصی طراحی شده تا خود بتواند عملیاتش را بنویسد و اجرا کند. مجموعه‌ی این عوامل از متلب یک نرم‌افزار ایده‌آل ساخته است. علیرضا بلورفروش و نجمه نشاط در کتاب آموزش جامع الگوریتم و برنامه‌نویسی در MATLAB پس از مرور و توضیحات اولیه بر روی یکی از قابلیت های اساسی این نرم‌افزار، یعنی طراحی الگوریتم و فلوچارت متمرکز می‌شوند و هر یک را به‌تفصیل توضیح می‌دهند. دو مفهومی که در مهندسی بی‌نهایت مهم هستند و اساس خیلی از پروژه‌ها محسوب می‌شوند. نویسندگان در ادامه به ساختارهای بلوکی متلب اشاره می‌کنند و برخی از این ساختارها را شرح می‌دهند. در پایان نیز چند مبحث کاربردی این نرم‌افزار را موردبحث قرار می‌دهند.

کتاب آموزش جامع الگوریتم و برنامه نویسی در MATLAB را موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران منتشر کرده است.

کتاب آموزش جامع الگوریتم و برنامه نویسی در MATLAB برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب راهنما به دانشجویان رشته‌های علوم پایه و مهندسی پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب آموزش جامع الگوریتم و برنامه نویسی در MATLAB می‌خوانیم

اساسی‌ترین واحد داده‌ها در هر برنامه متلب آرایه است. آرایه دارای مجموعه‌ای از مقادیر داده‌ها است که از سطرها و ستون‌ها تشکیل شده و دارای یک نام واحد می‌باشد. با آوردن نام آرایه و اندیس آرایه در یک پرانتز بعد از آن که مشخص‌کننده سطر و ستون یک درایه مشخص می‌باشد می‌توان به مقادیر آرایه‌های موجود در هر آرایه دسترسی پیدا کرد.

آرایه‌ها دارای دو نوع بردارها و ماتریس‌ها می‌باشند. غالباً عبارت بردار بیانگر آرایه‌های یک‌بعدی و ماتریس معمولاً برای توصیف آرایه‌ای با دو یا بیش از دو بعد استفاده می‌گردند. اگر مبحثی مربوط به هر دو نوع شود از عبارت عمومی آرایه استفاده می‌کنیم.

اندازه یک آرایه با استفاده از تعداد سطرها و ستون‌های آن آرایه مشخص می‌شود.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: معرفی محیط MATLAB
فصل دوم: دستورات و توابع کلیدی در MATLAB
فصل سوم: اصول فلوچارت نویسی و الگوریتم‌ها
فصل چهارم: ساختارهای بلوکی و برنامه نویسی در متلب
فصل پنجم: مباحث کاربردی در MATLAB

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آموزش جامع الگوریتم و برنامه نویسی در MATLAB
نویسنده،
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات207
زبانفارسی
شابک978-600-124-958-7
موضوع کتابکتاب‌های آموزش نرم افزارهای کاربردی، کتاب‌های آموزش برنامه نویسی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب آموزش جامع الگوریتم و برنامه نویسی در MATLAB

برای دریافت کتاب آموزش جامع الگوریتم و برنامه نویسی در MATLAB و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.