معرفی و دانلود کتاب ریاضیات و برنامه نویسی با MATLAB

عکس جلد کتاب ریاضیات و برنامه نویسی با MATLAB
قیمت:
۱۰۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب ریاضیات و برنامه نویسی با MATLAB و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ریاضیات و برنامه نویسی با MATLAB و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ریاضیات و برنامه نویسی با MATLAB

کتاب ریاضیات و برنامه نویسی با MATLAB نوشته‌ی مجتبی کوشا است که با خواندن آن می‌توانید طرز استفاده از برنامه‌ی متلب را آموزش ببینید. متلب یک برنامه‌ی کامپیوتری و یک نوع زبان برنامه‌نویسی است که با استفاده از آن می‌توانید انواع محاسبات عددی پیچیده را انجام دهید. با یاد گرفتن این برنامه می‌توانید انواع مسائل تئوری ریاضی مانند ماتریس‌ها، جبر خطری، توابع و… را به سادگی حل کنید.

درباره‌ی کتاب ریاضیات و برنامه نویسی با MATLAB

برنامه‌ی متلب یک نوع نرم‌افزار کامپیوتری و در واقع یک نوع زبان برنامه‌نویسی نسل چهارم است که بیشترین کاربرد آن برای دانشجویان رشته‌های مهندسی و ریاضی و افرادی است که در این حوزه‌ها به صورت تخصصی فعالیت و تحقیق انجام می‌دهند. متلب در واقع ترکیبی از دو کلمه‌ی ماتریس و معادل انگلیسی کلمه‌ی آزمایشگاه است و همین موضوع نشان می‌دهد که از این برنامه بیشتر برای محاسبات عددی پیچیده، مانند محاسبه‌ی ماتریس‌ها استفاده می‌شود. از سال 2000 که این برنامه ساخته شد تا به امروز چندین کتابخانه کاربردی به آن اضافه شده که تقریبا همه‌ی افرادی که به نوعی کار تحقیقاتی انجام می‌دهند، از هر حوزه‌ای که باشند می‌توانند از امکانات متلب برای پیشبرد پروژه‌های خودشان استفاده کنند.

در کتاب ریاضیات و برنامه نویسی با MATLAB نوشته‌ی دکتر مجتبی کوشا، که در موسسه‌ی فرهنگی هنری دیباگران تهران منتشر شده می‌توانید طرز کار با متلب را از یکی از اعضای هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی یاد بگیرید و مطمئن باشید که از تسلط بالایی نسبت به تمامی امکانات و ویژگی‌های کلیدی این برنامه برخوردار شده‌اید.

این کتاب در 12 فصل تالیف شده که از ابتدا شما را با نرم‌افزار و محیط کاربری متلب آشنا کرده و سپس قدم‌به‌قدم همراه شما می‌شود تا بتوانید با پیچیده‌ترین ابزارهای متلب نیز کار کنید. البته از آنجایی که در نهایت از این برنامه برای حل کردن انواع معادلات و انجام انواع محاسبات ریاضی استفاده می‌شود، در کنار توضیحات شفاهی، تمارین و تصاویری برای خوانندگان طراحی شده تا بتوانند در کنار خواندن مطالب کتاب، درک درستی نیز از انواع پیچیدگی‌ها داشته باشند و با حل کردن تمرین‌ها پیشرفت خودشان را در مسیر یادگیری محک بزنند.

از آنجایی که امکانات متنوع نرم‌افزار متلب آن را به یک ابزار کاربردی و همه‌گیر در انواع صنایع تبدیل کرده است با یادگیری آن می‌توانید در هر حوز‌ه‌ای که به صورت آکادمیک فعالیت می‌کنید و تحقیقات انجام می‌دهید محاسبات و آزمایش‌هایی انجام دهید. از برخی از جعبه‌ابزارهای متلب که با استفاده از آن‌ها انجام انواع کارهای تحقیقاتی امکان‌پذیر می‌شود، می‌توان به جعبه‌ابزار پردازش سیگنال و تصویر، کنترل، شبکه‌های عصبی و … اشاره کرد.

تمامی این مطالب توسط دکتر مجتبی کوشا با ساده‌ترین زبان توضیح داده شده و سعی شده در این 12 فصل به صورت شفاف تمامی امکانات و ابزار متلب به شما آموزش داده شوند. در 12 فصل این کتاب مباحث آشنایی با محیط MATLAB، اصول و کلیات، آرایه‌ها، ورود و خروج داده‌ها، برنامه‌نویسی، ایجاد و به‌کارگیری توابع، توابع آنالیز داده، حل معادلات دیفرانسیل، چند جلمه‌ای‌ها، پردازش نمودار، عملیات نمادین و گرافیک دو بعدی و سه بعدی بررسی می‌شوند.

کتاب ریاضیات و برنامه نویسی با MATLAB برای چه کسانی مناسب است؟

از آنجایی که متلب یک نرم‌افزار کامپیوتری و یک زبان برنامه‌نویسی طراحی‌شده برای انجام انواع محاسبات پیچیده‌ی ریاضی است، کتاب ریاضیات و برنامه نویسی با MATLAB را به محققین و دانشجویان رشته‌های ریاضی و مهندسی پیشنهاد می‌کنیم. البته به دلیل امکانات و جعبه ابزار‌های متنوع این برنامه‌، دانشجویان و محققان سایر رشته‌های تحصیلی که در انجام کارهای علمی خود به محاسبات ریاضی پیچیده برمی‌خورند نیز می‌توانند از کتاب ریاضیات و برنامه نویسی با MATLAB استفاده کنند.

در بخشی از کتاب ریاضیات و برنامه نویسی با MATLAB می‌خوانیم

MATLAB یک برنامه کامپیوتری بهینه شده است که برای انجام محاسبات مهندسی و علمی تولید شده است.

MATLAB یک برنامه بزرگ با منبع غنی از توابع می‌باشد. حتی نسخه اصلی آن بدون هیچ برنامه جانبی از سایر زبان‌های برنامه‌نویسی فنی غنی‌تر است. تنها در محصول اصلی آن، هزار تابع وجود دارد و برنامه‌های جانبی این قابلیت‌ها را در زمینه‌های خاص افزایش می‌دهند.

برای استفاده از کامپیوتر برای انجام محاسبات علمی و مهندسی، شناخت انواع داده‌ها بسیار ضروری است. در این کتاب به معرفی انواع داده‌ها، عملگرهای مقداردهی، ریاضیاتی و منطقی، تعریف متغیر و توابع رایج در MATLAB می‌پردازیم.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: آشنایی با محیط MATLAB
فصل دوم: اصول و کلیات
فصل سوم: آرایه‌ها: بردارها و ماتریس‌ها
فصل چهارم: ورود و خروج داده‌ها
فصل پنجم: برنامه‌نویسی
فصل ششم: ایجاد و به‌کارگیری توابع
فصل هفتم: توابع آنالیز داده، ریشه‌یابی، مشتق و انتگرال‌گیری عددی
فصل هشتم: حل معادلات دیفرانسیل
فصل نهم: چندجمله‌ای‌ها
فصل دهم: برازش نمودار، درون‌یابی و برون‌یابی
فصل یازدهم: عملیات سمبلیک (نمادین)
فصل دوازدهم: گرافیک دوبعدی و سه‌بعدی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ریاضیات و برنامه نویسی با MATLAB
نویسنده
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات277
زبانفارسی
شابک978-622-218-651-7
موضوع کتابکتاب‌های آموزش نرم افزارهای کاربردی، کتاب‌های آموزش برنامه نویسی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب ریاضیات و برنامه نویسی با MATLAB

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب ریاضیات و برنامه نویسی با MATLAB

برای دریافت کتاب ریاضیات و برنامه نویسی با MATLAB و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.