معرفی و دانلود خلاصه کتاب صوتی بینوایان

عکس جلد خلاصه کتاب صوتی بینوایان
قیمت:
۳۹۹۰۰ ۱۹,۹۵۰ تومان ۵۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی بینوایان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی بینوایان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب صوتی بینوایان

با خلاصه کتاب صوتی بینوایان به اوایل قرن نوزدهم میلادی و کشور فرانسه بروید و به داستان دردناک ژان وال ژان، کوزت و ماریوس گوش بسپارید. این کتاب چکیده‌ای از رمان بینوایان، اثر عظیم ویکتور هوگو را در اختیارتان قرار می‌دهد و شما را به سادگی با زندگی شخصیت‌های تیره‌روز پاریسِ آن روزها آشنا می‌کند.

درباره‌ی خلاصه کتاب صوتی بینوایان

ژان وال ژان بعد از 19 سال از زندان آزاد می‌شود. او به جرم دزدیدن تکه نانی به زندان افتاده بود و حالا از این حبس ناعادلانه بازگشته تا یک زندگی جدید را آغاز کند. از همان بدو ورودش به شهر متوجه می‌شود که هیچ‌کس حاضر نیست با او مراوده‌ای داشته باشد. هیچ‌کس به او اتاق نمی‌دهد و او آواره و سرگردان به اقامتگاه اسقف مایرل می‌رسد. این شروع داستان خلاصه کتاب صوتی بینوایان (Les Miserables) است که در ادامه ژان وال ژان را به شخصیت‌های دیگر داستان، یعنی کوزت، فانتین و ماریوس می‌رساند.

خلاصه کتاب صوتی بینوایان نسخه‌ای فشرده از داستان رمان نام‌آشنای بینوایان اثر نویسنده‌ی شهیر فرانسوی، ویکتور هوگو (Victor Hugo) است. این رمان که یکی از طولانی‌ترین رمان‌های تاریخ ادبیات اروپا به حساب می‌آید، شرحی دردناک از بی‌عدالتی‌ها و مشکلات ساختاری کشور فرانسه در قرن نوزدهم به دست می‌دهد و در زمره‌ی مشهورترین و بزرگترین رمان‌های قرن نوزدهم فرانسه قرار دارد.

معرفی و دانلود خلاصه کتاب صوتی بینوایان

تا وقتی که جهل و بدبختی در جهان حاکم باشد، به کتاب‌هایی همچون بینوایان نیاز داریم. این جمله‌ای است که خود ویکتور هوگو در ابتدای رمان عظیمش نوشته و ضرورت وجود آن را گوشزد می‌کند. این رمان برای نخستین بار در سال 1862 منتشر شد و همچنان بر تارک ادبیات جهان می‌درخشد. خلاصه کتاب صوتی بینوایان توسط سینا رجبی به فارسی ترجمه شده و با صدای سهراب پاکزاد به روایت درآمده است. این کتاب ذیل مجموعه‌ی نوولا و به همت انتشارات نوژین به انتشار رسیده و نسخه‌ی صوتی آن نیز با کوشش همین انتشارات در دسترس مخاطبین فارسی زبان قرار گرفته است.

درباره‌ی مجموعه‌ی نوولا

مجموعه‌ی «نوولا» یا «چکیده پنجاه رمان کلاسیک» (Fifty classic novel summaries: an aid to the pleasure of reading the classics) با همت نشر نوژین گزیده‌ای از شاهکار‌های ادبی جهان را در قالب «چکیده رمان» و «کتابچه»، به دست مخاطب فارسی‌زبان می‌رساند. این مجموعه توسط کلاید نرنز (Clyde Nehrenz) به تلخیص درآمده و راه آشنایی با ادبیات داستانی جهان را در کم‌ترین زمان ممکن هموار می‌کند و گنجینه‌ای از ادبیات کلاسیک و معاصر را در اختیار خوانندگان قرار می‌دهد. مجموعه‌ کتاب‌های نوولا فرصت مناسبی است برای کسانی که قصد دارند اوقات فراغت و زمان‌های بلااستفاده‌ی روزانه‌ی خود را در جهان ادبیات بگذرانند. گفتنی است که مجموعه کتاب‌های نوولا در عین خلاصه بودن، نثر نویسنده، ارزش داستانی و ادبی اثر را به‌خوبی حفظ کرده و فضای داستان را برای مخاطب ترسیم می‌کند. «آلیس در سرزمین عجایب»، «طوفان»، «فنشاو» و «بلندی‌های بادگیر» نمونه‌ای از کتاب‌های این مجموعه هستند.

خلاصه کتاب صوتی بینوایان برای چه کسانی مناسب است؟

دوستداران ادبیات داستانی کلاسیک، به ویژه ادبیات قرن نوزدهم فرانسه، از گوش سپردن به خلاصه کتاب صوتی بینوایان با این اثر داستانی عظیم آشنا و به آن علاقه‌مند خواهند شد.

در بخشی از خلاصه کتاب صوتی بینوایان می‌شنویم

ژان دستگیر شده و به زندگی در اردوگاه کار اجباری محکوم می‌شه. روزی یک کشتی از ناوگان فرانسه برای تعمیر به بندر میاد. ژان همراه با یک زندانی دیگه برای کار بر روی عرشه رفته. ناگهان مردی از روی بادبان کشتی سقوط می‌کنه و با طناب روی آب آویزون می‌شه. از ژان می‌خوان که اونو نجات بده. ژان از بادبان بالا می‌ره و خودشو به اون مرد می‌رسونه و اونو بر روی عرشه‌ی کشتی پایین میاره. بعد خودشو تو آب می‌اندازه و ناپدید می‌شه. فردای اون روز، روزنامه‌های محلی گزارش می‌دن مجرمی به نام ژان وال ژان غرق شده. جسد ژان هرگز پیدا نمی‌شه.

کریسمس سال 1823 میلادیه. حالا کوزت هشت‌ساله است. از زمانی که مادرش اونو در مهمون‌خونه ترک کرده، خانم تناردیه مثل یک برده با اون رفتار کرده. تناردیه‌ها از نظر اجتماعی پایین‌ترین قشر جامعه محسوب می‌شن. خانم تنادریه زنی قدبلند، بور، سرخ‌روی، چاق، نیرومند، چهارگوش، عظیم‌الجثه، چابک و در یک نگاه همانند زنی چوپان یا ماهیگیر به نظر می‌رسید. از اینکه می‌تونست با مشت خودش یک گردو رو خورد کنه، احساس غرور می‌کرد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
2 دقیقه
معرفی کتاب
3 دقیقه
چکیده‌ی پنجاه رمان کلاسیک
2 دقیقه
شخصیت‌ها و مکان‌ها
15 دقیقه
بخش اول: فانتین
5 دقیقه
بخش دوم: کوزت
12 دقیقه
بخش سوم: ماریوس
5 دقیقه
بخش چهارم: خیابان روسینت‌دنیس
12 دقیقه
بخش پنجم: ژان‌وال‌ژان

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابخلاصه کتاب صوتی بینوایان
نویسنده
مترجمسینا رجبی
راویسهراب پاکزاد
ناشر صوتیانتشارات نوژین
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۵۶ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابخلاصه کتاب صوتی داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
۳۹۹۰۰ ۱۹,۹۵۰ ت ۵۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات خلاصه کتاب صوتی بینوایان

مریم مرتضوى
۱۴۰۳/۴/۳
بیشتر مثل یک گزارش کار بیان میشه تا داستان، یا سناریو که هر فرد باید چکار کنه و چى بگه و حالِ و هواى داستان نداره
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب صوتی بینوایان

برای دریافت خلاصه کتاب صوتی بینوایان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.