معرفی و دانلود خلاصه کتاب راهی که همه می‌روند

عکس جلد خلاصه کتاب راهی که همه می‌روند
قیمت:
۱۱,۹۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب راهی که همه می‌روند و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب راهی که همه می‌روند و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب راهی که همه می‌روند

خلاصه کتاب راهی که همه می‌روند رمانی نوشته‌ی ساموئل باتلر، نویسنده‌ی پرآوازه‌ی انگلیسی است که پس از درگذشت او به انتشار رسید. باتلر در کتاب راهی که همه می‌روند سرگذشت خانواده‌ای روبه‌زوال در انگلستان عصر ویکتوریا را به تصویر کشیده است. این اثر داستانی به زعم بسیاری از منتقدان، از مهم‌ترین رمان‌های قرن بیستم محسوب می‌شود و از طرف Modern Library در فهرست 100 رمان برجسته‌ی جهان قرار گرفته است.

درباره‌ی خلاصه کتاب راهی که همه می‌روند

ساموئل باتلر (Samuel Butler) در کتاب راهی که همه می‌روند (The Way of All Flesh) زندگی اهالی انگلستان در عصر ویکتوریا را به زیبایی و شیوایی هر چه تمام‌تر به تصویر می‌کشد. باتلر در بینگهام در ناتینگهام‌شایر به دنیا آمد. او پسر یک روحانی بود و در مدرسه‌ای درس خواند که پدربزرگ و اجدادش، از مالکانِ آن به شمار می‌رفتند. باتلر از کالج سنت جان در کمبریج فارغ‌التحصیل شد اما پس از نزاعی که با پدرش در مورد حرفه‌ی آینده‌ی خود داشت، به نیوزلند مهاجرت کرد. او در آنجا به گله‌داری می‌پرداخت. اولین گام باتلر در فعالیت‌های هنری، نقاشی بود که چندان با اقبال و استقبال مواجه نشد. پس از آن بود که به نوشتن روی آورد. از ساموئل باتلر آثاری به جا مانده است که برجسته‌ترین و به نوعی شاهکار وی، کتاب راهی که همه می‌روند، است.

کتاب راهی که همه می‌روند، به نوعی خودزندگی‌نامه‌ی ساموئل باتلر است. باتلر این کتاب را با روایت زندگی جان پونتیفکس آغاز می‌کند و رمان، به زندگیِ چهار نسل از این خانواده اختصاص دارد. هر کدام از اعضای این خانواده طی سالیان زندگی خود، با ناامیدی‌ها، تحقیرها و سرکوب‌های نسل قبل از خود مواجه بوده است. سرانجام این نوه‌ی خانواده است که موفق می‌شود چرخه‌ی معیوب را درهم بشکند.

ساموئل باتلر، کتاب راهی که همه می‌روند را بین سال‌های 1873 تا 1884 به نگارش درآورد اما این کتاب پس از درگذشت او و در سال 1903 به انتشار رسید. کتاب راهی که همه می‌روند، تربیت سخت‌گیرانه، سرکوب و تحقیری را به تصویر می‌کشد که نتایج و آثارش در بزرگسالی به‌وضوح قابل مشاهده است. ریاکاری‌های خانواده‌های اشرافی، فروپاشی آرمان‌های بورژوازی قرن نوزدهم و پرسشگری و سنت‌شکنی نسل‌های جدید، همگی از مضامین این رمان فوق‌العاده هستند. بسیاری معتقدند که ساموئل باتلر، نویسنده‌ای از سنخ نویسندگان قرن بیستم بوده که در سال 1835 متولد شده است. خلاصه کتاب راهی که همه می‌روند را مریم قنبری به فارسی ترجمه کرده و نشر نوژین آن را به انتشار رسانده است.

نکوداشت‌های کتاب راهی که همه می‌روند

  • راهی که همه می‌روند، یکی از بمب‌های ساعتی ادبیات است؛ انگار که سی سال روی میز ساموئل باتلر خاک می‌خورده و منتظر بوده تا روزی، یک خانواده‌ی ویکتوریایی را با آن همه عمارت ستون‌دار و پر از باغ و نرده‌اش، منفجر کند. (وی. اس . پریچت)

  • اگر خانه آتش بگیرد، تنها رمان ویکتوریایی که از شعله‌های آتش نجات می‌دهم، رمان راهی که همه می‌روند خواهد بود. این رمان اغلب توسط جوانانی خوانده می‌شود که از بزرگ‌ترهایشان شاکی هستند. اما باتلر پنجاه ساله بود که کار روی این کتاب را متوقف کرد و شاید درک زیبایی‌های وحشت‌آور این کتاب، برای خواننده‌های کم‌سن‌وسال‌تر، دشوار باشد. (ویلیام ماکسول، نیویورکر)

خلاصه کتاب راهی که همه می‌روند برای چه کسانی مناسب است؟

راهی که می‌روند، شاهکار ساموئل باتلر، برای تمامی علاقه‌مندان به رمان‌خوانی، به‌ویژه رمان‌های دوران ویکتوریا، بسیار جذاب و هیجان‌انگیز خواهد بود.

در بخشی از خلاصه کتاب راهی که همه می‌روند می‌خوانیم

داستان در اوایل سال 1800 میلادی اتفاق می‌افتد. جورج پونتیفکس تنها فرزند نجار پالهام و همسرش است. آقای پونتیفکس، پدر جورج زمانی نیز کشیش یک ناحیه بود و در یک دوره نقاشی نیز می‌کرد و تصاویری از افراد محلی می‌کشید. او و همسرش در سال 1750 ازدواج کردند اما همسرش برای مدت 15 سال بچه‌دار نشد و بعد از گذشت این‌همه سال، روزی خانم پونتیفکس تمام دهکده را با خبر بارداری خود متعجب کرد.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابخلاصه کتاب راهی که همه می‌روند
نویسنده
مترجممریم قنبری
ناشر چاپیانتشارات نوژین
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات34
زبانفارسی
شابک978-622-287-024-9
موضوع کتابخلاصه کتاب داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات خلاصه کتاب راهی که همه می‌روند

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب راهی که همه می‌روند

برای دریافت خلاصه کتاب راهی که همه می‌روند و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.