معرفی و دانلود کتاب گمرک الکترونیک و کارآفرینی

برای دانلود قانونی کتاب گمرک الکترونیک و کارآفرینی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب گمرک الکترونیک و کارآفرینی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب گمرک الکترونیک و کارآفرینی

اگر به دنبال مرجعی هستید که در آن اصول صادرات و مسائل مربوط به آن را به صورت علمی توضیح دهد، کتاب گمرک الکترونیک و کارآفرینی نوشته‌ی علیرضا مقدسی و سجاد اعتمادیان را بخوانید. با توجه به قوانین و همچنین افزایش نیازِ مخاطبان به شناخت از مباحث مربوط به صادرات، این دو نویسنده تصمیم گرفتند کتابی جامع و مفید در این زمینه منتشر کنند. در این کتاب در باب مطالبی چون «تجارت الکترونیک» و «اصول کارآفرینی» می‌خوانید.

درباره‌ی کتاب گمرک الکترونیک و کارآفرینی

در برآوردهای آماریِ به دست آمده، در حال حاضر صادرات کالاهای صنعتی از اهمیت زیادی برخوردار است و در این زمینه تحولی تازه در سطح جهانی رخ داده است. حساسیتی که در مورد خدمات و صادرات برای کشورها وجود دارد، باعث شده تا نیاز به اثری باشد که برای مخاطب اصول و قواعد و ویژگی‌های آن را توضیح دهد. در ایران، کمتر اثری به صورت مرجع و منبع وجود دارد که به طور اختصاصی به این بستر اقتصادی و تجاری پرداخته باشد. کتاب گمرک الکترونیک و کارآفرینی کوشش دارد با تحقیقات و پژوهش‌هاش آماری و بررسیِ دقیقی که از آن‌ها به دست آورده، به شرح مباحث مورد نظر بپردازد. پس با اثری مواجه هستید که با نثری ساده و با بهره بردن از بیانی شفاف، این بستر را برای شما تحلیل می‌کند.

کتاب گمرک الکترونیک و کارآفرینی برای مخاطب مسئله‌ی مهمی را شرح می‌دهد: در عصر کنونی تجارتِ الکترونیکی جایگزین تجارت کاغذی شده است. اکثر فعالیت‌ها و مراحلی که باید برای صادراتِ کالا‌ها سیر کرد، از طریق پلتفرم‌ها و شبکه‌های اینترنتی اتفاق می‌افتند. به همین روی، علیرضا مقدسی و سجاد اعتمادیان فصل اول کتاب خود را به طور کامل به آموزش و توضیح جزئیات مربوط به تجارت الکترونیک اختصاص داده‌اند. شرح این مسئله که به واقع برای تجارت الکترونیک یک فرد یا شرکت حقوقی باید چه قوانینی را در زمینه‌ی گمرگ رعایت کنند، باید از چه امتیازاتی برخوردار باشند و در سیر کردن مراحلِ گمرگ به چه نکاتی توجه کنند.

کتاب از چهار فصل تشکیل شده است: تجارت الکترونیک، گمرک الکترونیک، فضای کسب و کار، اصول کارآفرینی. دو نویسنده‌ی این کتاب، علیرضا مقدسی و سجاد اعتمادیان، در هر فصل به تعریف مبحث، شرح ویژگی‌ها، اصول و قوانین مربوط به آن‌ها پرداخته‌اند. در هر فصل مطالب مفصلی ارائه شده است و سعی شده هر آنچه که در بستر علمِ تجارت الکترونیک، صادرات، گمرک و کارآفرینی وجود دارد برای مخاطب کالبدشکافی شود. در فصل اول، در مورد تاریخچه‌ی تجارت الکترونیک و روش‌های اجرای آن در ایران می‌خوانید. در فصل دوم، گمرک الکترونیک توضیح داده می‌شود. اینکه چه نقشی در اقتصاد ایفا می‌کند و اهداف راهبردی آن چیست. در فصل سوم نیز به مبحث فضای کسب و کار پرداخته می‌شود. مطالبی چون اصول و اهمیت آن و عوامل مؤثر بر فضای کسب و کار. در فصل پایانی نیز، علیرضا مقدسی و سجاد اعتمادیان مطالبی در زمینه‌ی اصول کارآفرینی ارائه داده‌اند و به فرهنگ و نقش آن پرداخته‌اند.

کتاب گمرک الکترونیک و کارآفرینی تألیف علیرضا مقدسی و سجاد اعتمادیان توسط انتشارات شرکت چاپ و نشر بازرگانی منتشر شده است.

کتاب گمرک الکترونیک و کارآفرینی برای چه کسانی مناسب است؟

خواندن این کتاب به کارکنان گمرکات ایران، تجار، کارگزاران گمرکی، دانشجویان رشته‌ی مدیریت و امور گمرکی و شرکت‌های فعال در این حوزه توصیه می‌شود.

در بخشی از کتاب گمرک الکترونیک و کارآفرینی می‌خوانیم

تجارت و روش‌های کسب‌وکار، یکی از مهم‌ترین حوزه‌هایی است که با به کارگیری فناوری‌های نوین اطلاعاتی و ارتباطی و اینترنت به سرعت و به شدت تحت تأثیر قرار گرفت. بسیاری از روش‌های سنتی کسب درآمد متحول گشته و روش‌ها و ارزش‌های جدید فراوانی نیز پا به عرصه‌‌ی وجود نهادند.

آنچه در این میان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، مکمل بودن استراتژی کسب‌وکار سازمان با استراتژی فناوری اطلاعات آن است. اگر این دو استراتژی در مسیرهای متفاوتی حرکت کنند، خطر شکست کسب‌وکار سازمان افزایش می‌یابد. با توجه به سرمایه‌گذاری زیادی که امروزه سازمان‌های مختلف در زمینه‌ی فناوری اطلاعات انجام می‌دهند آنچه برای آن‌ها بسیار مهم است این اسنت که فناوری اطلاعات به عنوان یک منبع استراتژیک در جهت رسیدن به اهداف استراتژیک آن‌ها مورد استفاده قرار گیرد.

تجارت چه به صورت سنتی باشد و چه به صورت الکترونیکی، تکیه‌ی آن به انتقال اطلاعات است. انتقال صحیح و درست اطلاعات در موقعیت فضای الکترونیکی هم حائز اهمیت فراوان است. لیکن وسیله‌ی انتقال در تجارت الکترونیکی با تجارت سنتی متفاوت است. در تجارت الکترونیکی برای انتقال اطلاعات به طور معمول از شبکه،‌ استفاده می‌شود. این محیط کار را برای هر دو طرف، کاربران و ارائه‌دهدگان اطلاعات آسان کرده است.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: تجارت الکترونیک
فصل دوم: گمرک الکترونیک
فصل سوم: فضای کسب‌وکار
فصل چهارم: اصول کارآفرینی
فصل پنجم: نتیجه‌گیری

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب گمرک الکترونیک و کارآفرینی
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات شرکت چاپ و نشر بازرگانی
سال انتشار۱۳۹۴
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات202
زبانفارسی
شابک978-964-468-487-6
موضوع کتابکتاب‌های کارآفرینی، کتاب‌های حقوق بازرگانی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب گمرک الکترونیک و کارآفرینی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب گمرک الکترونیک و کارآفرینی

برای دریافت کتاب گمرک الکترونیک و کارآفرینی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.