معرفی و دانلود کتاب کمیسر کوگل بلیتس - جلد ششم: اتاق آبی

عکس جلد کتاب کمیسر کوگل بلیتس - جلد ششم: اتاق آبی
قیمت:
۱۳,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب کمیسر کوگل بلیتس - جلد ششم: اتاق آبی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب کمیسر کوگل بلیتس - جلد ششم: اتاق آبی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کمیسر کوگل بلیتس - جلد ششم: اتاق آبی

یک داستان مهیج دیگر، از اورزل شفلر، نویسنده‌ی پرفروش نیویورک تایمز. کتاب کمیسر کوگل بلیتس - جلد ششم: اتاق آبی روایتگر ماجرای کارآگاهی زبده‌دست است که می‌خواهد از ماجرای سرقت از بانک سر درآورد. این شما و این داستانی هیجان‌انگیز که گاه و بی‌گاه بر لبانتان لبخند می‌نشاند. لازم به یادآوری است که این کتاب ذیل مجموعه‌ای به همین نام (کمیسر کوگل بلیتس) منتشر و تاکنون به چندین زبان ترجمه و در سرتاسر جهان منتشر شده است.

درباره‌ی کتاب کمیسر کوگل بلیتس - جلد ششم: اتاق آبی

کتابی که هم‌اکنون مقابل شما قرار گرفته، با نام اتاق آبی (Kommissar Kugelblitz: Das blaue Zimmer) ششمین مجلد از مجموعه کتاب‌های کمیسر کوگل بلیتس است. اگر از طرفداران پروپاقرص این مجموعه باشید، حتماً با شخصیتی که اورزل شفلر (Ursel Scheffler)، نویسنده‌ی کتاب، خلق کرده آشنایی دارید. منظورمان آقای کوگل بلیتس است: کارآگاهی زبده‌دست که در کار خود نظیر ندارد. او کله‌ی طاسی دارد و شکمی گِرد، و حاضر است برای حل و فصل پرونده‌های معمایی به آن سر دنیا هم سفر کند. حالا می‌خواهد ماجرای رخ‌داده در فرانسه باشد، یا آمریکا. در هر روی، کمیسر کوگل بلیتس برای گشودن راز آن معما حاضر و آماده است!

ماجرای کتاب کمیسر کوگل بلیتس - جلد ششم: اتاق آبی از یک جمعه‌ی آفتابی در ماه ژوئن شروع شد. همه چیز به نظر عادی می‌آمد. توگویی امروز نیز روزی بود مثل باقی روزهای هفته. دو جوان با لباس‌های رنگی مقابل یک کافه گیتار می‌زندند و آواز می‌خواندند؛ کلاهی برای جمع کردن پول کنار جعبه‌های سازشان قرار داشت و گربه‌ای کنار این کلاه دراز کشیده بود. خلاصه این که همه چیز در عادی‌ترین حالت ممکن به پیش می‌رفت، تا اینکه صدای فریادی توجه همه را به‌ خود جلب کرد و خبری با سرعت پخش شد: «دزدی از بانک!»

خوب می‌دانیم که دل در دل‌تان نیست تا از ماجرای دزدیِ بانک سر درآورید. با این حساب، پیشنهاد می‌کنیم که بیش از این تعلل نکنید! با کتاب کمیسر کوگل بلیتس - جلد ششم: اتاق آبی همراه شوید و خود مشاهده کنید که عاقبت دزدی از بانک به کجا ختم می‌شود و آیا کوگل بلیتس این مرتبه هم می‌تواند ماجرا را حل و فصل و سارق را دستگیر کند یا شکست خواهد خورد؟!

همانطور که پیش‌تر اشاره شد، اتاق آبی ششمین جلد از مجموعه‌ی کمیسر کوگل بلیتس است که همچون مجلدهای دیگر آن را فریبا فقیهی به زبان فارسی برگردانده، فریبا دیندار ویراستاری آن را بر عهده داشته و نشر چ (واحد کودک و نوجوان نشر چشمه) آن را در اختیار علاقه‌مندان رمان‌های معمایی قرار داده است.

درباره‌ی مجموعه کتاب‌های کمیسر کوگل بلیتس

کمیسر کوگل بلیتس (Kommissar Kugelblitz) نام یک مجموعه کتاب نوشته‌ی اورزل شفلر برای رده‌ی سنی کودک و نوجوان است. نویسنده در مجلدهای این مجموعه داستان کارآگاهی به نام کمیسر کوگل‌ بلیتس را پی می‌گیرد که عاشق حل کردن معماهای دزدی، کلاه‌برداری و دستگیری مجرمان است. هر کدام از ماجراهای کتاب‌های این مجموعه در یک کشور رخ می‌دهد؛ به عبارت دقیق‌تر، کمیسر کوگل‌ بلیتس در هر کتاب به کشورهای مختلفی می‌رود و آن‌جا درگیر ماجرایی رازآلود و معمایی می‌شود. بد نیست اشاره کنیم نخستین مجلد این مجموعه در سال 1986 در آلمان منتشر شد و از آن زمان تا کنون به چندین زبان مختلف ترجمه و در نقاط گوناگون جهان منتشر شده است. این کتاب‌ها اغلب به خاطر طرح‌های جذاب و شخصیت‌های طنزشان شناخته می‌شوند که باعث محبوبیت آن‌ها در بین کودکان شده است.

از نکات قابل توجه این کتاب این است که اورزل شفلر قدم‌به‌قدم با کودکان همراه می‌شود و از آن‌ها می‌خواهد تا جواب معمای هر کتاب را حدس بزنند و در نهایت، پاسخ‌شان را با پاسخ کارآگاه زبده و دوست‌داشتنی مجموعه‌ی کمیسر کوگل بلیتس مقایسه کنند.

نشر چشمه مجموعه کتاب‌های کمیسر کوگل بلیتس را در ایران منتشر کرده که در ادامه نام هر مجلد را به ترتیب مطالعه می‌کنید: «کمیسر کوگل بلیتس - جلد اول: جوراب قرمز»، کمیسر کوگل بلیتس - جلد دوم: نقاب نارنجی،«کمیسر کوگل بلیتس - جلد سوم: چمدان زرد»، «کمیسر کوگل بلیتس - جلد چهارم: طوطی سبز»،«کمیسر کوگل بلیتس - جلد پنجم: جعبه‌ی موسیقی بنفش»، «کمیسر کوگل بلیتس - جلد ششم: اتاق آبی» و «کمیسر کوگل بلیتس - جلد هفتم: روح سیاه».

جوایز و افتخارات مجموعه کتاب‌های کمیسر کوگل بلیتس

  • برنده‌ی جایزه‌ی ادبی کودکان آلمانی در سال 1990 برای نخستین کتاب این مجموعه، با نام جوراب قرمز
  • برنده‌ی جایزه‌ی کتاب کودک North Rhine-Westphalia در سال 1996 برای سومین کتاب این مجموعه، با نام چمدان زرد
  • برنده‌ی جایزه‌ی Austrian Children's and Youth Book در سال 2000 برای کتاب جوراب قرمز
  • برنده‌ی جایزه‌ی کتاب کودک و نوجوان اتریش در سال 2000 برای کتاب جوراب قرمز
  • برنده‌ی جایزه‌ی اتریش برای ادبیات کودکان و نوجوانان در سال 2015 برای مجموعه کتاب‌های کوگل بلیتس
  • ترجمه به چندین زبان زنده‌ی دنیا
  • و ...

کتاب کمیسر کوگل بلیتس - جلد ششم: اتاق آبی برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب کمیسر کوگل بلیتس - جلد ششم: اتاق آبی برای کودکان در رده‌ی سنی 10تا 12 نگاشته شده است. مطالعه‌ی این کتاب را به کودکان و نوجوانانی که به داستان‌های پلیسی، معمایی و کارآگاهی علاقه‌مند هستند، پیشنهاد می‌کنیم.

با اورزل شفلر بیشتر آشنا شویم

اورزل شفلر از نویسندگان مطرح ادبیات آلمان است. این نویسنده‌ی زبردست در هفدهم اکتبر سال 1938 به دنیا آمد. او در دانشگاه درس ادبیات آلمانی و جامعه‌شناسی خواند و پس از اتمام دوره‌ی دانشگاه، در چندین شرکت انتشاراتی مختلف به عنوان ویراستار شروع به فعالیت کرد. بااین‌همه، آنچه نام او را بر سر زبان‌ها انداخته، بیش از هر چیز دیگری کتاب‌هایی است که او برای مخاطبان کودک و نوجوان به رشته‌ی تحریر در آورده است. از میان این آثار می‌توان به مجموعه داستان کودک کمیسر کوگل بلیتس اشاره کرد که توانسته جوایز و افتخارات زیادی را از آن نویسنده‌ی خود سازد.

بد نیست اشاره کنیم که اورزل شفلر کار نویسندگی را به طور جدی از اوایل دهه‌ی 1970 آغاز کرد. او تا کنون بیش از سیصد کتاب را به چاپ رسانده که بسیاری از آن‌ها در لیست پرفروش‌ها بوده‌اند و یا موفق به دریافت جایزه شده‌اند. آنچه در ادامه ملاحظه می‌کنید، نام برخی از آثار این نویسنده‌ی محبوب آلمانی هستند: «جادوگر همسایه (The Witch Next Door)»، «ماجراهای شبح کوچک (The Adventures of the Little Ghost)»، «فلیکس و تئو - ماجراجویی بزرگ (Felix and Theo - The Big Adventure)»

اورزل شفلر در حال حاضر هامبورگِ آلمان زندگی می‌کند و همچنان به قصه‌‌گویی و داستان‌سرای برای کودکان و نوجوانان مشغول است.

در بخشی از کتاب کمیسر کوگل بلیتس - جلد ششم: اتاق آبی می‌خوانیم

خانم آدلهاید ویرزینگ در اتاق زیرشیروانی یک خانه‌ی قدیمی زندگی می‌کند. نه او خبر دارد، نه برادرزاده‌ی طمع‌کارش، که بالای میز غذاخوری یک لوسترِ عتیقه آویزان است. والتر، هر وقت پولی در بساط ندارد، از عمه‌اش قرض می‌گیرد. این‌بار هم با یکی از دوستانش که عتیقه خریدوفروش می‌کند، برای قرض گرفتن به دیدن عمه‌اش آمده است. دوست والتر با کنجکاوی به وسایل خانه‌ی عمه‌آدلهاید نگاه می‌کند و وقتی چشمش به لوستر رنگارنگ و زیبای بالای میز می‌افتد، دهانش از تعجب باز می‌ماند: «این لوستر یک گنج واقعی است.»

در گوش والتر می‌گوید: «می‌دانی این لوستر چه‌قدر ارزش دارد؟» چشم‌های والتر برق می‌زند. در روزهای بعد، خیلی سعی می‌کند عمه‌اش را راضی کند این لوستر را با یک لوستر امروزی عوض کند، اما عمه‌آدلهاید قبول نمی‌کند. یک روز صبح وقتی آدلهاید از خواب بیدار می‌شود، می‌بیند لوستر قدیمی سرجایش نیست و به‌ جایش مقداری سیم از سقف آویزان است. چند ساعتی با غصه به جای خالی لوستر نگاه می‌کند که یک‌دفعه به فکرش می‌رسد به کُمیسر کوگِل‌بلیتس خبر بدهد. «از وقتی والتر و دوستش این‌جا آمدند، خیلی والتر سعی کرد لوستر کم‌نورم را با یک لوستر پُرنور جدید عوض کند، اما من قبول نکردم.» کُمیسر کوگِل‌بلیتس متوجه می‌شود برادرزاده‌ی‌ خانم آدلهاید و دوستش از لوستر قدیمی خوش‌شان آمده است. کوگِل‌بلیتس به والتر زنگ می‌زند و می‌گوید: «از خانه‌ی عمه‌تان دزدی شده، اما فقط یک لوستر به سرقت رفته. خیلی ناراحت است. شاید بد نباشد سری بهش بزنید.» والتر می‌گوید: «حتماً. یک لوستر جدید هم برایش می‌برم تا بالای میزش آویزان کند و دوباره نور کافی برای بافتنی بافتن داشته باشد.» وقتی این برادرزاده‌ی باوفا و نگران به خانه‌ی عمه‌اش می‌آید، پلیس منتظر است، چون یک بی‌دقتی او را لو داده است. سؤالی از کارآگاهانی که چراغ مغزشان روشن است: والتر چه‌طور خودش را لو داد؟

فهرست مطالب کتاب

اتاق آبی
دروغ‌گو
پیام مخفی
مجسمه‌ی ابوالهول
متخصص همه‌کاره
دزدی در هتل
روحِ سرگردان
الماسِ صورتی
هوگو و تئوِ بدشانس
خبرچین
ساعت دزدگیر
خانه‌ی شماره‌ی نوزده خیابان فربر
اصلی یا جعلی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کمیسر کوگل بلیتس - جلد ششم: اتاق آبی
نویسنده
مترجمسید امین الدین ابطحی
ناشر چاپیانتشارات کتاب چ
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات90
زبانفارسی
شابک978-622-01-0532-9
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب کمیسر کوگل بلیتس - جلد ششم: اتاق آبی

برای دریافت کتاب کمیسر کوگل بلیتس - جلد ششم: اتاق آبی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.