معرفی و دانلود کتاب کمد دیواری و سه نمایشنامه دیگر

عکس جلد کتاب کمد دیواری و سه نمایشنامه دیگر
قیمت:
۳۹۰۰۰ ۲۷,۳۰۰ تومان ۳۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب کمد دیواری و سه نمایشنامه دیگر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب کمد دیواری و سه نمایشنامه دیگر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کمد دیواری و سه نمایشنامه دیگر

کتاب کمد دیواری و سه نمایشنامه دیگر اثر کیوان میرمحمدی مجموعه‌ای از چهار نمایشنامه‌ است که برپایه‌ی روابط زوجین بنا شده‌اند. این نمایشنامه‌ها با شخصیت‌های محدود و دیالوگ‌های عمیق انتخاب خوبی برای مطالعه و به اجرا درآوردن هستند.

درباره‌ی کتاب کمد دیواری و سه نمایشنامه‌ی دیگر

روح میرزا فتحعلی آخوندزاده به‌عنوان اولین نمایشنامه‌نویس مدرن ایران شاد که بابی را برای نویسندگان جوان باز کرد تا در قالب‌های جدید درباره‌ی مهم‌ترین دغدغه‌های ذهنی‌شان طبع‌آزمایی کنند. نوادگان این نویسنده و آزادی‌خواه آذربایجانی که نمایشنامه‌نویسان امروز ایران باشند، در ژانر نمایشنامه‌ی اجتماعی آثار گوناگونی را آفریده‌اند که کتاب کمد دیواری و سه نمایشنامه‌ی دیگر اثر کیوان میرمحمدی یکی از آن‌هاست. این اثر به واکاوی رابطه‌ی زوجین و تبعات زندگی شهرنشینی می‌پردازد. نمایشنامه‌های کیوان میرمحمدی لحنی روان و ساده دارند و مخاطب با آن‌ها ارتباط برقرار می‌کند.

معرفی و دانلود کتاب کمد دیواری و سه نمایشنامه دیگر

کیوان میرمحمدی یکی از نام‌های شناخته شده در عرصه‌ی تئاتر است. او مدرک کارشناسی ارشد کارگردانی تئاتر را از دانشکده‌ی هنرهای زیبای دانشگاه تهران دریافت کرده و پس از آن به نوشتن نمایشنامه‌های مختلف و تدریس در دانشگاه مشغول بوده است. میرمحمدی همچنین دستی بر آتش پژوهش دارد و آثاری هم در باب پژوهش در نمایشنامه و ساختار درام از او منتشر شده است. تلاش او در کتاب کمد دیواری و سه نمایشنامه‌ی دیگر ترسیم رابطه‌های انسانی و ظرایف آن بوده است. درحقیقت دغدغه‌ی نویسنده‌ی کتاب تنها غور در چگونگی ارتباط آدم‌ها با یکدیگر بوده است. شخصیت‌های نمایشنامه معمولاً از دو یا سه نفر فراتر نمی‌روند و همین موضوع به مخاطب اجازه می‌دهد تا در عمق روابط موجود در نمایشنامه غرق شود. البته نباید از ذکر این نکته چشم‌پوشی کرد که ممکن است از نظر برخی مخاطبان، این روابط نیاز به نگاه دقیق‌تری داشته‌اند و نویسنده باید کلمات بیشتری را صرف عمق بخشیدن به شخصیت‌های خود می‌کرده است. در مجموع، این نمایشنامه‌ها راحت‌خوانند و زوج‌های امروزی، خصوصاً آنانی که زندگی در کلان‌شهرهایی مانند تهران را تجربه کرده‌اند به‌سرعت با آن‌ها ارتباط برقرار خواهند کرد.

عناوین نمایشنامه‌های این کتاب عبارتند از: «کمد دیواری»، «دزدها به چه می‌اندیشند؟»، «ما به هم دروغ نمی‌گیم»، «G». گفتنی‌ست نمایشنامه‌ی ما به هم دروغ نمی‌گیم نامزد دریافت جایزه‌ی ویژه‌ی اکبر رادی و نامزد دریافت جایزه‌ از دومین جشنواره‌ی نمایش‌نامه‌نویسی افراز شده است.

کتاب کمد دیواری و سه نمایشنامه‌ی دیگر با حمایت انتشارات علمی و فرهنگی به چاپ رسیده است.

کتاب کمد دیواری و سه نمایشنامه‌ی دیگر برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به نمایشنامه‌های ایرانی رئالیستی و دوپرسوناژه علاقه‌مندید، این کتاب را می‌توانید در یک نشست به‌آسانی بخوانید.

در بخشی از کتاب کمد دیواری و سه نمایشنامه دیگر می‌خوانیم

زن: بهتره شما گوش بدین آقای طلوعی. همه از شما و نحوه‌ی مدیریتتون ناراضی‌ان. شما لیاقت مدیریت رو ندارین. فریب تشکرهای الکی همسایه‌ها رو نخورین. اگه کسی حرف نمی‌زنه، به خاطر اینه که دیگه کسی حوصله‌ی دردسر نداره. من از شما خواهش کردم... مگه من ازتون چی خواستم؟... فقط گفتم... این... وجود این دختر تو آپارتمان... به خاطر خانواده‌ها... من زندگی‌م رو دوست دارم آقای طلوعی... می‌فهمین چی می‌گم؟... زندگی‌م رو دوست دارم. برای ما زن‌ها این مسئله‌ی مهمیه... اون وقت شما از شرایط انسانی‌تون صحبت می‌کنین. بهتره بدونین که هیچ کس از شما راضی نیست؛ از شما و خودخواهی‌هاتون. باید دوباره رأی‌گیری کنیم. مطمئن باشین من نمی‌ذارم شما رأی بیارین. مطمئن باشین. خانم امینی چهار ماهه از مبلغ شارژ شکایت می‌کنن، ولی شما شارژ رو کم نمی‌کنین. شوهر خانم امینی مرده و سه تا یتیم داره. دو شیفت کار می‌کنه، اینا رو می‌دونین؟ هیچ می‌دونین از کجا پول درمی‌آره یا اصلاً درمی‌آره؟ اگه شارژ رو دیر بده، چی می‌شه؟ اخطار می‌دین و اون وقت فقط لازمه اخطارها به سه برسه! اون وقت شما از بی‌کسی خانم فروزنده و دختر... آقای محترم، شما چه می‌دونین مردم دارن چه‌جوری زندگی می‌کنن. شما یه آدم خودخواه و مغرورید آقای طلوعی. یه آدم خودخواه و خودرأی. یه آدم دروغگو و البته بی‌شرم و حیا. تو زندگی مردم سرک نکشید آقا. زندگی خصوصی آقای مدنی رو برای من... شما شرم ندارین با حوله‌ی حموم می‌آیید در رو باز می‌کنین؟ اونم جلوی یه زن غریبه! البته حواسم بود که اول از چشمی نگاه کردین. نمی‌تونین دروغ بگین. دقیقاً چه منظوری دارین آقای طلوعی؟ زمانی که ده دقیقه دم در می‌ایستید، چه منظوری دارین؟ بعد هم با بی‌شرمی تمام، اون زن غریبه رو به خونه‌تون دعوت می‌کنین، اونم در صورتی که زنتون خونه نیست.

فهرست مطالب کتاب

کمد دیواری
دزدها به چه می‌اندیشند؟
ما به هم دروغ نمی‌گیم
G

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کمد دیواری و سه نمایشنامه دیگر
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات علمی و فرهنگی
سال انتشار۱۳۹۵
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات133
زبانفارسی
شابک978-600-121-751-7
موضوع کتابنمایشنامه ایرانی
قیمت نسخه الکترونیک
۳۹۰۰۰ ۲۷,۳۰۰ ت ۳۰%
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب کمد دیواری و سه نمایشنامه دیگر

برای دریافت کتاب کمد دیواری و سه نمایشنامه دیگر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.