معرفی و دانلود کتاب کلید مهارت بررسی عملکرد، شناخت قطعات، تعمیر و عیب‌ یابی خودروهای دوگانه سوز CNG

عکس جلد کتاب کلید مهارت بررسی عملکرد، شناخت قطعات، تعمیر و عیب‌ یابی خودروهای دوگانه سوز CNG
قیمت:
۶۹,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب کلید مهارت بررسی عملکرد، شناخت قطعات، تعمیر و عیب‌ یابی خودروهای دوگانه سوز CNG و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب کلید مهارت بررسی عملکرد، شناخت قطعات، تعمیر و عیب‌ یابی خودروهای دوگانه سوز CNG و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کلید مهارت بررسی عملکرد، شناخت قطعات، تعمیر و عیب‌ یابی خودروهای دوگانه سوز CNG

کتاب کلید مهارت بررسی عملکرد، شناخت قطعات، تعمیر و عیب‌ یابی خودروهای دوگانه سوز CNG، منبعی برای فراگیریِ روش‌های بررسیِ عملکرد، شناخت قطعات، تعمیر و عیب‌یابی خودروهای دوگانه‌سوز است. اسماعیل شعبانی، نویسنده‌ی کتاب، اطلاعات کاملی را برای آشنایی تعمیرکاران و علاقه‌مندان بحث‌های فنیِ خودروهای دوگانه‌سوز در این اثر جمع‌آوری کرده است. با مطالعه‌ی کتاب حاضر از عملکرد قطعه‌های دوگانه‌سوزِ خودرو آگاه خواهید شد.

کتاب کلید مهارت بررسی عملکرد، شناخت قطعات، تعمیر و عیب‌ یابی خودروهای دوگانه سوز CNG

کتاب کلید مهارت بررسی عملکرد، شناخت قطعات، تعمیر و عیب‌ یابی خودروهای دوگانه سوز CNG، مرجعی برای کسب اطلاعات از سازوکار دوگانه‌سوز خودرو به حساب می‌آید. اسماعیل شعبانی، نویسنده‌ی کتاب،‌ خواننده را در این اثر با تمامی اطلاعات لازم برای دوگانه‌سوز کردن خودرو آشنا کرده است. با مطالعه‌ی کتاب حاضر، مهارتِ عیب‌یابی، شناسایی قطعات و تعمیر خودروهای دوگانه سی.ان.‌جی را فرا می‌گیرید. اطلاعات این اثر با تعریفی از مفهوم گاز طبیعی آغاز می‌شود. سپس نویسنده به معرفی سیستم گاز به عنوان یک سیستم سوخت‌رسانی می‌پردازد. در ادامه‌ی کتاب از ویژگی‌های نسل اول کیت‌های سی.‌ان‌.جی سخن به میان آمده و توضیح و تشریح عملکرد کیت‌های نسل دوم، نسل سوم و نسل چهارم سی.‌ان.‌جی را در بخش‌های بعدی این کتاب مطالعه خواهید کرد. نویسنده پس از آشنایی خواننده با این کیت‌ها، به آموزش اصول عملکرد سیستم‌های سی.‌ان‌.‌جی پرداخته است. در بخش بعدی کتاب کلید مهارت بررسی عملکرد، شناخت قطعات، تعمیر و عیب‌ یابی خودروهای دوگانه سوز CNG جانمایی قطعات و تصویرسازی سازوکار دوگانه‌سوز خودرو را مطالعه خواهید کرد. نویسنده‌ برای انتقال بهتر مفاهیم آموزشی این کتاب از نمودارهای رنگی نیز بهره گرفته است. تصویر قطعه‌های مختلف کیت‌های سی.‌ان.‌جی نیز در این کتاب ذکر شده تا دیدگاه بهتری از این قطعه‌ها در ذهن خواننده شکل بگیرد.

در ادامه‌ی مطالعه‌ی کتاب کلید مهارت بررسی عملکرد، شناخت قطعات، تعمیر و عیب‌ یابی خودروهای دوگانه سوز CNG، با براکت مخزن آشنا می‌شوید. نویسنده در بخش‌های بعدی این اثر قسمت‌های مختلف دیگری مانند شیر دستی سر مخزن، وسیله‌ی اطمینان تخلیه‌ی‌فشار، شیر برقی سر مخزن، سیستم تهویه، شیر پرکن گاز یا شیر سوخت‌گیری، شیر یک طرفه، شیر دستی سرویس و فشار سنج را برای خواننده توضیح داده است. شیر برقی فشار بالا، رگولاتور، ریل انژکتور یا ریل سوخت، نازل‌ها، میکسر و لوله‌های لاستیکی گاز و خلاء را می‌توان ازجمله قسمت‌‌های دیگری نام برد که نویسنده در این کتاب به تعریفِ عملکردِ آن‌ها پرداخته است. پس از این تعریف‌ها، اسماعیل شعبانی، نویسنده‌ی کتاب، خواننده را با نحوه‌ی نصب و جانمایی اجزای الکتریکی کیت تبدیل آشنا می‌کند. مفاهیم کنترل الکترونیک، پیش‌انداز زاویه‌ی جرقه،‌ امولاتور، موتور پله‌ای، انژکتور گاز، کلید انتخاب سوخت و شیرهای اتوماتیک در ادامه‌ی کتاب حاضر توضیح داده شده‌اند.

با مطالعه‌ی کتاب حاضر، تعمیر دستگاه‌های خودروهای دوگانه‌ CNG را یاد می‌گیرید. به همین منظور نویسنده در این اثر به تعریف ابزارهای مخصوص تعمیرات خودروهای دوگانه‌سوز پرداخته است. روش سوخت‌گیری و تست نشتی، عیب‌های مشترک در حالت‌های بنزین و گاز، کم شدن آب رادیتور خودرو و ریپ‌ زدن در حالت گاز، نکته‌های دیگری هستند که با مطالعه‌ی این کتاب در زمینه‌ی عیب‌یابی خودروهای دوگانه‌سوز فرا خواهید گرفت. نویسنده‌ در این اثر از سرویس‌های اولیه و ادواری سیستم‌ گاز نیز صحبت کرده تا با مطالعه‌ی این کتاب، با تمامی روش‌های نگه‌داری و دوام خودروهای دوگانه سی.‌ان‌.‌جی آشنا شوید. در انتهای این اثر، منابعی برای مطالعه‌ و کسب اطلاعات بیشتر از سازوکار خودروهای دوگانه‌سوز گنجانده شده است.

انتشارات نبض دانش، چاپ و نشر کتاب کلید مهارت بررسی عملکرد، شناخت قطعات، تعمیر و عیب‌ یابی خودروهای دوگانه سوز CNG را بر عهده گرفته است.

کتاب کلید مهارت بررسی عملکرد، شناخت قطعات، تعمیر و عیب‌ یابی خودروهای دوگانه سوز CNG برای چه کسانی مناسب است؟

تمامی تعمیرکارانِ فعال در حوزه‌ی دوگانه‌سوزکردن خودرو، مخاطب اصلی این کتاب به حساب می‌آیند. مطالعه‌ی این کتاب برای افرادِ علاقه‌مند به آشنایی با عملکرد خودروهای دوگانه‌سوز نیز خالی از لطف نیست.

در بخشی از کتاب کلید مهارت بررسی عملکرد، شناخت قطعات، تعمیر و عیب‌ یابی خودروهای دوگانه سوز CNG می‌خوانیم

گاز طبیعی که در این جا به اختصار CNG نامیده خواهد شد، انتخاب جدیدی برای جایگزینی سوخت‌های رایج فعلی همانند سوخت‌های مایع، از قبیل بنزین و گازوئیل و همچنین گاز مایع (LPG) است. مزایای قابل توجه و بی نظیر CNG توجیه این جایگزینی را فراهم می‌آورد. گاز طبیعی بعد از هیدروژن پاک‌ترین سوخت جایگزین است. بیش از 80 درصد این سوخت از متان تشکیل گردیده است. گازهای آلاینده منتشره از خودروهای با سوخت گاز طبیعی کمتر از خودروهای بنزینی یا گازوئیل سوز مشابه است.

به عنوان مثال: آلاینده مونواکسید کربن (CO) یک خودرو گازسوز تقریباً 65% کمتر از خودروهای بنزینی یا گازوئیل‌سوز است. اکسیدهای نیتروژن (NOX) حداقل 70 درصد کمتر از حالت بنزین سوز منتشر می‌شود. انتشار آلاینده‌های سمی ناشی از تبخیر بنزین از باک خودرو، در زمان سوخت‌گیری در خودروهای دوگانه‌سوز به وقوع نمی‌پیوندد. همچنین در واحد انرژی، گاز طبیعی نسبت به سایر سوخت‌های کربنی مایع (بنزینی، گازوئیل) کربن کمتری داشته که از این رو میزان انتشار دی اکسید کربن طی یک مسافت یکسان از خودروهای گازسوز کمتر است.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: معرفی گاز CNG
گاز طبیعی چیست؟
LPG چیست؟
فصل 2: معرفی سیستم گاز به عنوان یک سیستم سوخت‌‌رسانی
نسل اول
تشریح عملکرد کیت‌های نسل اول
نسل دوم
تشریح عملکرد کیت‌های نسل دوم
نسل سوم
تشریح عملکرد کیت‌های نسل سوم
نسل چهارم
سیستم‌های تزریق چندنقطه‌ای
تشریح عملکرد کیت‌های نسل چهارم
فصل 3: اصول عملکرد سیستم
فصل 4: جانمایی قطعات و تصویرسازی
مخزن CNG
براکت مخزن
شیر دستی سر مخزن
وسیله اطمینان تخلیه فشار (PRD)
شیر برقی سرمخزن
سیستم تهویه
شیر پرکن گاز یا شیر سوخت‌‌گیری
شیر یک طرفه
شیر دستی سرویس
فشارسنج
شیر برقی فشار بالا
رگولاتور
ریل انژکتور با ریل سوخت
نازل‌ها
میکسر
لوله‌های لاستیکی گاز و خلاء
فیلتر
آشنایی با نحوه نصب و جانمایی اجزای الکتریکی کیت تبدیل
واحد کنترل الکترونیک (ECU)
پیش‌انداز زاویه جرقه (Spark Advancer)
امولاتور (Emulator)
موتور پله‌ای (Stepper Motor)
انژکتور گاز (فقط در کیت‌های انژکتوری)
کلید انتخاب سوخت (Changeover Switch)
شیرهای اتوماتیک (خودکار)
فصل 5: معرفی مدارات الکتریکی
سیگنال‌های ورودی
سیگنال‌های خروجی
فصل 6: ابزارهای مخصوص تعمیرات خودروهای دوگانه‌سوز
فصل 7: نکات ایمنی کلی
فصل 8: تنظیمات، نحوه استفاده و رفع عیوب سیستم
سوخت‌گیری و تست نشتی
عیوب مشترک در حالت‌های بنزین و گاز
بد کار کردن خودرو
کم‌شدن آب رادیاتور خودرو
خودرو نه در حالت بنزین و نه در حالت گاز روشن نمی‌شود
ریپ زدن در حالت گاز
فشار گاز خروجی از رگلاتور تنظیم نیست
ایرادات هنگام تبدیل از حالت بنزین به گاز
عدم تبدیل از حالت بنزین به گاز
فصل 9: سرویس‌های اولیه و ادواری سیستم گاز
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کلید مهارت بررسی عملکرد، شناخت قطعات، تعمیر و عیب‌ یابی خودروهای دوگانه سوز CNG
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات نبض دانش
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات88
زبانفارسی
شابک978-600-7703-42-7
موضوع کتابکتاب‌های راهنمای فنی خودرو
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب کلید مهارت بررسی عملکرد، شناخت قطعات، تعمیر و عیب‌ یابی خودروهای دوگانه سوز CNG

برای دریافت کتاب کلید مهارت بررسی عملکرد، شناخت قطعات، تعمیر و عیب‌ یابی خودروهای دوگانه سوز CNG و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.