معرفی و دانلود کتاب کلید مهارت آموزش مفهومی و کاربردی الکترونیک

عکس جلد کتاب کلید مهارت آموزش مفهومی و کاربردی الکترونیک
قیمت:
۴۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب کلید مهارت آموزش مفهومی و کاربردی الکترونیک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب کلید مهارت آموزش مفهومی و کاربردی الکترونیک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کلید مهارت آموزش مفهومی و کاربردی الکترونیک

کتاب کلید مهارت آموزش مفهومی و کاربردی الکترونیک نوشته‌ی کیت بریندلی، مبانی و اصول رشته‌ی برق را تعریف می‌کند و مهم‌ترین تجهیزات و قطعاتی را که یک تکنسین یا مهندس با آن‌ها سروکار دارد، توضیح می‌دهد. این راهنما که برای افراد مبتدی نوشته شده، خازن، دیود، ترانزیستور و اسیلاتور را معرفی می‌کند، انواع مدارها را تشریح می‌نماید و لحیم‌کاری را می‌آموزد.

درباره‌ی کتاب کلید مهارت آموزش مفهومی و کاربردی الکترونیک

برق و الکترونیک رشته‌ی پیچیده‌ای است و مباحث تخصصی زیادی دارد. ولی ازآنجایی‌که وسایل الکتریکی در تمام بخش‌های زندگی ما حضور دارند و به آن‌ها متکی هستیم، باید دانش حداقلی در این رشته داشته باشیم. اطلاعات ابتدایی در حوزه‌ی برق این امکان را به ما می‌دهد تا ساختار این وسایل و مدارها را بهتر درک کنیم و حتی بتوانیم برخی از تعمیرات را هم خودمان انجام دهیم. یکی از کتاب‌های مفید برای آشنایی با این زمینه، کتاب کلید مهارت آموزش مفهومی و کاربردی الکترونیک (Starting Electronics) نوشته‌ی کیت بریندلی (Keith Brindley) است. این اثر راهنما به مباحث ابتدایی و مبانی اولیه‌ی برق می‌پردازد و می‌کوشد مخاطب را با ابزارها و تجهیزات مهم آن آشنا کند. نوینسده کتاب خودش را با معرفی تجهیزات عملی آغاز می‌کند و به خواننده مبتدی می‌گوید که به چه وسایلی احتیاج خواهد داشت. در این قسمت شما با سیم‌چین، دم‌باریک و هویه آشنا می‌شوید و کارکرد هر یک از آن‌ها را می‌آموزید. کیت بریندلی در ادامه به بحث الکتریسیته وارد می‌شود و در قالب آن، دو مفهوم اساسی برق، یعنی ولتاژ و شدت جریان را تعریف می‌کند و نحوه‌ی خواندن آن‌ها را نشان می‌دهد. او همین‌طور به معرفی انواع مدارهای الکتریکی می‌پردازد و نحوه‌ی ساخت آن‌ها را توضیح می‌دهد.

معرفی و دانلود کتاب کلید مهارت آموزش مفهومی و کاربردی الکترونیک

خازن یکی از ارکان اصلی وسایل الکتریکی است که وظیفه‌ی ذخیره‌ی بار الکتریکی را بر عهده دارد. این قطعه نه‌فقط در ایجاد میدان نقش دارد که می‌توان از آن به‌عنوان فیلتر هم استفاده کرد. کیت بریندلی در بخش دیگری از کتاب کلید مهارت آموزش مفهومی و کاربردی الکترونیک، به قطعه‌ی یادشده می‌پردازد و نکات مهمی را در مورد آن بیان می‌کند. دیود و ترانزیستور هم از دیگر ابزارهای مهم این حوزه به شمار می‌روند که این کتاب تلاش دارد آن‌ها را معرفی کند. بریندلی در این بخش نحوه‌ی استفاده از ترانزیستور را در مدار توضیح داده است. مدارهای مجتمع آنالوگ و مدارهای خطی موضوعات بعدی هستند که این اثر راهنما آن‌ها را مطرح می‌کند. نویسنده در این فصول انواع این مدارها را تشریح کرده و روش‌های ساخت آن‌ها را آموزش داده است. مخاطب در این قسمت با مفاهیمی همچون گیت‌های OR و AND، گیت‌های منطقی و ترکیب این گیت‌ها با یکدیگر آشنا خواهد شد. درنهایت بخش پایانی نیز به بحث لحیم‌کاری اختصاص یافته و این فرآیند مهم در برق‌کاری آموزش داده می‌شود. بریندلی علاوه بر معرفی وسایل لحیم‌کاری، کاربردهای آن را شرح داده و طریقه‌ی انجام آن را نشان می‌دهد.

کتاب کلید مهارت آموزش مفهومی و کاربردی الکترونیک را علیرضا کشاورز باحقیقت و محمد اهوازی ترجمه کرده‌اند و انتشارات نبض دانش به چاپ رسانده است.

کتاب کلید مهارت آموزش مفهومی و کاربردی الکترونیک برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب به نوجوانانی که به رشته‌ی برق علاقه دارند، توصیه می‌شود. اگر می‌خواهید با این رشته آشنا شوید، این کتاب راهنما کمکتان خواهد کرد.

در بخشی از کتاب کلید مهارت آموزش مفهومی و کاربردی الکترونیک می‌خوانیم

در حین استفاده از مولتی متر آنالوگ پرآب‌ها را به صورت درست وصل کنید اگر پرآب‌ها را برعکس وصل نمایید یعنی سر مثبت مولتی متر را به منفی تغذیه و سر مثبت آن را به مثبت تغذیه وصل کنید دو حالت پیش می‌آید: حالت اول ممکن است که عقربه رقم صحیح را نشان ندهد و حالت دیگر احتمال آسیب دیدن مولتی متر می‌باشد. اگر مولتی متر دیجیتال باشد آنگاه برعکس بستن پرآب‌ها باعث نمایش عدد منفی بر روی نمایشگر مولتی متر است و هیچ‌گونه آسیبی به مولتی متر دیجیتال وارد نمی‌شود.

مولتی متر دارای دو پرآب یکی قرمز و دیگری مشکی است. قرمز ولتاژ مثبت و مشکی به ولتاژ منفی وصل می‌گردد.

جهت الکترون‌ها از منفی به مثبت است. جهت جریان خیلی فرقی نمی‌کند که از کدام سمت در نظر گرفته شود اگر الکترون‌ها از مثبت به منفی حرکت کنند و این حرکت ادامه داشته و دوباره از منفی به مثبت روند پس خیلی فرقی نمی‌کند که جهت الکترون‌ها را چگونه در نظر بگیریم.

فهرست مطالب کتاب

1. شروع کار
2. اندازه‌گیری ولتاژ و جریان
3. خازن
4. اسیلاتور، IC و فیلتر
5. دیود
6. ترانزیستور
7. مدارهای مجتمع آنالوگ (ANALOG INTEGRATED CIRCUITS)
8. مدارهای مجتمع خطی
9. لحیم‌کاری
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کلید مهارت آموزش مفهومی و کاربردی الکترونیک
نویسنده
مترجمعلیرضا کشاورز باحقیقت، محمد اهوازی
ناشر چاپیانتشارات نبض دانش
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات187
زبانفارسی
شابک978-600-7703-54-0
موضوع کتابکتاب‌های مهندسی برق
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب کلید مهارت آموزش مفهومی و کاربردی الکترونیک

برای دریافت کتاب کلید مهارت آموزش مفهومی و کاربردی الکترونیک و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.