معرفی و دانلود کتاب پیتر پن

عکس جلد کتاب پیتر پن
قیمت:
۹۴,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب پیتر پن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب پیتر پن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب پیتر پن

کتاب پیتر پن درباره‌ی پسری است که هرگز روی زمین قد نمی‌کشد اما سر از آسمان‌ها در می‌آورد. پیتر پن پسر کوچولویی است که در سرزمین نورلند زندگی می‌کند و از این‌سو به آن‌سو پرواز می‌کند اما هیچ‌وقت بزرگ نمی‌شود. جی. ام. بری قرار است تا در این کتاب ما را با ماجراهای خارق‌العاده‌ترین پسر دنیا آشنا کند.

درباره‌ی کتاب پیتر پن

همین‌حالا که مشغول خواندن این متن هستید پیتر پن توی آسمان شهر نورلند مشغول پرواز کردن و ساختن ماجراهایی جدید است. پیتر پن یکی از قدیمی‌ترین و خواندنی‌ترین داستان‌های دوران کودکی و نوجوانی بچه‌های تمام دنیاست و آن‌چنان جذاب و گیراست که نمی‌توان توجه به این داستان را به نسل خاصی ارتباط داد. در تمام این سال‌ها، داستان‌های اقتباسی زیادی از نسخه‌ی اول کتاب پیتر پن (Peter Pan) به قلم (J. M. Barrie) به چاپ رسیده است اما کتاب پیش‌رو همان نسخه‌ی کلاسیک آن داستان مشهور است.

پیتر پن کودکی است که هیچ‌وقت بزرگ نمی‌شود و این ماجرا را با شاد زیستن میان پری‌ دریایی‌ها، دزدها و افراد بومی آمریکا جشن می‌گیرد. او در جزیره‌ی نورلند به‌عنوان رهبر پسران گمشده‌ زندگی می‌کند. پسران گمشده کسانی هستند که وقتی والدین‌شان حواس‌شان به آن‌ها نیست از توی کالسکه‌هایشان بیرون می‌افتند و اگر هم تا هفت روز کسی موفق نشود پیدایشان کند به سرزمین نورلند فرستاده می‌شوند تا در آن‌جا کنار پیر پن زندگی کنند. پیتر پن رهبر آنان است و قرار است آن‌ها را در ماجراجویی‌هایشان همراهی کند.

زندگی شخصی نویسنده‌ی کتاب پیتر پن، یعنی جی. ام. بری، تاثیر بسیاری بر روی نگارش داستان داشته است. جی. ام. بری هنگامی‌که کودک بوده است، برادر خود، دیوید را در اثر سانحه‌ای در اسکیت‌سواری از دست می‌دهد. مرگ دیوید که فرزند محبوب مادرش بوده است زندگی را برای خانواده‌ی بری بسیار سخت و طاقت‌فرسا می‌کند. اینجاست که نویسنده‌‌ی کوچک ما سعی می‌کند تا جای خالی برادرش را برای مادر غمگینش پر کند.

معصومت و پسرانگی پاک جی. ام. بری در زندگی یکی از مهم‌ترین ابعاد زندگی شخصی او بوده است. او سعی داشته است تا همیشه به‌صورت کودکی معصوم برای مادرش باقی بماند تا بتواند جای خالی برادر فوت‌شده‌اش را برای او پر کند. همین مسئله در کتاب پیتر پن و شخصیت نمادین او نیز ظهور داشته است. پیتر پن نماد پسرانگی و معصومیت ابدی است.

نشر افق تنها نشری است که رمان پیتر پن را طبق متن کامل کتاب اصلی به ترجمه و چاپ رسانیده است. کتاب پیتر پن توسط مژگان کلهر ترجمه شده است و وظیفه‌ی انتشار آن نیز برعهده‌ی نشر افق بوده است.

در نکوداشت کتاب پیتر پن

  • این کتاب بسیار مسحورکننده و تکان‌دهنده‌ برای تداعی دوران کودکی است، هم‌چنین نشان‌دهنده‌ی بی‌رحمی جوانی و غم و اندوه والدین با بزرگ‌تر شدن بچه‌ها است. (دیلی تلگراف)

اقتباس‌های سینمایی از کتاب پیتر پن

پیتر پن چنان موفق شد با مخاطبان خود در سنین کودکی و نوجوانی و حتی بزرگسالی ارتباط عمیقی برقرار کند که سوژه‌ی ساخت آثار نمایشی بسیاری شد. اولین فیلم از این سری اقتباس‌های انیمیشنی در سال 1953 و توسط استودیوی والت دیزنی ساخته شد و آخرین فیلم سینمایی اقتباسی از این اثر ادبی نیز در سال 2023 و به کارگردانی دیوید لاوری ساخته شده است.

کتاب پیتر پن برای چه کسانی مناسب است؟

کودکان و نوجوانان می‌توانند با مطالعه‌ی این اثر داستانی جذاب وارد دنیای تخیلی و جذاب پیتر پن شوند و از گشت‌وگذار در دنیای نورلند لذت ببرند.

در بخشی از کتاب پیتر پن می‌خوانیم

بعضی از بزرگ‌ترین قهرمان‌ها درست قبل از اینکه آن‌ها بیفتند اعتراف کرده‌اند که هردو غرق شدند. اگر در آن لحظه پیتر غرق می‌شد، من بهتان می‌گفتم. به‌هرحال این تنها مردی بود که کوک دریایی ازش ترسیده بود. اما پیتر غرق نشد. او فقط خوشحال بود و دندان‌های زیبایش را با خوشحالی به هم سایید. و سریع فکر کرد که چاقوی کمربند هوک را بدزدد و شناکنان به خانه ببرد. اما وقتی دید از دشمنش بالاتر است، فکر کرد این جنگ عادلانه نیست. پس دست دراز کرد تا به دشمنش کمک کند که از صخره بالا بیاید، اما هوک دست او را گاز گرفت.

پیتر نه به‌خاطر اینکه دستش درد گرفت، بلکه به‌خاطر منصفانه نبودن این کار ناراحت شد. این کار هوک کاملاً او را درمانده کرد و وحشت‌زده به هوک خیره شد. هر بچه‌ای اولین بار که کسی با او غیرمنصفانه رفتار می‌کند تحت‌تأثیر قرار می‌گیرد. چون فکر می‌کند وقتی خودش رفتار منصفانه‌ای دارد، باید تو هم رفتار منصفانه‌ای داشته باشی. اما اگر در حقش بی‌انصافی کنی، با اینکه باز هم تو را دوست خواهد داشت، دیگر هرگز همان پسر قبلی نخواهد شد. هیچ‌کس هرگز اولین بی‌انصافی را فراموش نمی‌کند؛ هیچ‌کس به‌جز پیتر. او اغلب با این‌جور بی‌انصافی‌ها روبه‌رو می‌شود، اما همیشه فراموششان می‌کند. گمان می‌کنم این تنها فرق بین او و بقیه است.

فهرست مطالب کتاب

پیش‌گفتار
1: پیتر ظاهر می‌شود
2: سایه
3: بیا برویم، بیا برویم!
4: پرواز
5: جزیره واقعی می‌شود
6: خانه‌ی کوچک
7: خانه‌ی زیر زمین
8: مرداب پری‌دریایی‌ها
9: پرنده‌ی رؤیایی
10: خانه‌ی شاد
11: داستان وندی
12: بچه‌ها را می‌برند
13: پری‌ها را باور داری؟
14: کشتی دزدان دریایی
15: این بار یا هوک یا من
16: بازگشت به خانه
17: وقتی وندی بزرگ شد
پیوست: پیتر پن
درباره‌ی نویسنده
آشنایی با شخصیت‌های داستان
پرسش‌هایی برای تفکر بیشتر
فعالیت‌هایی با الهام از داستان
شش نکته که خوب است بدانی...
درباره‌ی پری‌ها
درباره‌ی دزدان دریایی
درباره‌ی سرخ‌پوست‌ها
درباره‌ی پری‌دریایی‌ها

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب پیتر پن
نویسنده
مترجممژگان کلهر
ناشر چاپینشر افق
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات320
زبانفارسی
شابک978-622-332-036-1
موضوع کتابکتاب‌های داستان سرگرم کننده کودک
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب پیتر پن

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب پیتر پن

برای دریافت کتاب پیتر پن و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.