معرفی و دانلود کتاب پوشش لباس بر روی اندام: چگونه پوشش‌ها، پارچه‌ها و چین‌ها را طراحی کنیم

عکس جلد کتاب پوشش لباس بر روی اندام: چگونه پوشش‌ها، پارچه‌ها و چین‌ها را طراحی کنیم
قیمت:
۳۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب پوشش لباس بر روی اندام و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب پوشش لباس بر روی اندام و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب پوشش لباس بر روی اندام: چگونه پوشش‌ها، پارچه‌ها و چین‌ها را طراحی کنیم

جیووانی سیواردی در کتاب پوشش لباس بر روی اندام به مخاطبان می‌آموزد که چطور در طراحی‌های خود لباس‌ها، پارچه‌ها و چین و شکن آن‌ها را رسم کنند، به آن‌ها بافت بدهند و با اجرای تکنیک‌هایی ساده به چین و تاهای رسم شده، عمق و پرسپکتیو ببخشند. این کتاب مناسب آن دسته از طراحانی‌ست که مایلند در نقاشی‌های پرتره‌ی خود حرفه‌ای‌تر عمل کرده و در خلق تصاویر رئال و جاندار به تسلط بیشتری برسند.

درباره‌ی کتاب پوشش لباس بر روی اندام

شاید در نگاه اول اینطور به نظر نرسد اما یکی از اجزا و ارکان مهم در طراحی افراد، ترسیم لباس آن‌هاست. لباس و پوشش افراد از آن رو مهم است که اطلاعاتی جالب درباره‌ی فرد در اختیار بیننده قرار می‌دهد و او را با بخشی از شخصیت فرد درون نقاشی آشنا می‌سازد. استایل هر شخص نشان‌دهنده‌ی مواردی همچون سلیقه‌ی او، سطح فرهنگی و اجتماعی و مالی اوست و می‌تواند نمادی از دوره‌ای باشد که فرد در آن روزگار می‌گذراند. هر هنرمند و نقاشی برای ترسیم لباس و پوشش سبک منحصر به فرد خود را دارد و این سبک‌ها به عوامل متعددی نظیر تفکرات فلسفی، حساسیت‌های فرهنگی و مفاهیم علمی آن دوره وابسته است. به هر حال طراحی حرفه‌ای پارچه‌ها و لباس‌ها به نوعی نشان‌دهنده‌ی تبحر طراح است و تسلط او را به رخ بیننده می‌کشد.

معرفی و دانلود کتاب پوشش لباس بر روی اندام

حال اگر ما طراحی تازه‌کار هستیم، چطور می‌توانیم طراحی این اجزا را بیاموزیم؟ آیا می‌شود آن را به صورت خودآموز فراگرفت و یا آموختن آن مستلزم داشتن استادی سخت‌گیر و حرفه‌ای در این زمینه است؟

جیووانی سیواردی (giovanni civardi) تصویرگر، چهره‌پرداز و مجسمه‌ساز ایتالیایی در کتاب پوشش لباس بر روی اندام (Art of Drawing: Clothing on Figures: How to Draw Folds, Fabrics and Drapery) به آموزش طراحی و ترسیم پارچه‌ها و لباس‌ها بر تن فیگور می‌پردازد و تکنیک‌هایی ساده اما پرکاربرد و عملی در اختیار مخاطبان قرار می‌دهد تا با استفاده از آن‌ها بتوانند به صورتی حرفه‌ای به لباس‌هایی که طراحی کرده‌اند بافت ببخشند و به چین و تاهای آن‌ها عمق بدهند. این کتاب از دوازده فصل تشکیل شده و در هر فصل جیووانی سیواردی به شرح یک تکنیک و جنبه از طراحی پارچه‌ها پرداخته است.

گرچه در حال حاضر نقاشی واقع‌گرایانه مثل گذشته پرطرفدار نیست اما یادگیری تکنیک‌های این کتاب می‌تواند به ارتقای مهارت‌های طراح در دیگر بخش‌ها کمک نماید. یکی از ویژگی‌های مثبت این کتاب آن است که سیواردی هر مرحله از کار را به صورت تصویری برای مخاطبان به نمایش درآورده تا به خوبی با روش کار آشنا شده و بتوانند از دستورالعمل‌های داده شده پیروی نمایند.

این کتاب به همت هانیه ریعان به فارسی ترجمه و توسط انتشارات برگ نگار به چاپ رسیده است.

کتاب پوشش لباس بر روی اندام برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای آن دسته از طراحانی که با اصول طراحی و نقاشی آشنایی نسبی دارند و می‌خواهند در طراحی بافت پارچه‌ها و لباس‌ها به مهارت برسند، مناسب و کاربردی خواهد بود.

در بخشی از کتاب پوشش لباس بر روی اندام: چگونه پوشش‌ها، پارچه‌ها و چین‌ها را طراحی کنیم می‌خوانیم

هر هنرمند برای به تصویر کشیدن پوشش‌ها، چین‌ها و پارچه‌ها، رویکرد خاص خود را دارد. این موضوع بستگی دارد به حساسیت‌های فرهنگی، باورهای مذهبی و اجتماعی، تفکرات فلسفی و مفاهیم علمی مرتبط با دوره‌ای که هنرمند در آن زندگی می‌کند. این بخش‌ها در کنار هم سبک هنرمند را می‌سازند. در طراحی اشخاص، منظور از پوشش، هم‌نشینی (تعمدی یا اتفاقی) پارچه و چین است که لباس شخص را شکل می‌دهند و طبیعتاً متأثر از موقعیت و حرکت بدن است. واژه «پوشش» و «لباس» در طراحی تقریباً هم‌معنی هستند و می‌توانند به‌جای هم استفاده شوند.

منظور از پوشش، حالتی است که پارچه به‌طور طبیعی و بر اساس نیروی گرانش، فرم را می‌پوشاند. این نکته از عوامل سبکی مهم در طراحی عنصر زنده است که به‌طور مرسوم با نگاه هماهنگ به فیگور انسان انجام می‌شود.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
چین‌ها و پارچه‌ها
آناتومی چین‌ها: ساختار، شکل و نوع
نورپردازی: نور و سایه
ملاحظات اجرایی
برخی از تکنیک‌های طراحی
یکی از روش‌های طراحی
پرسپکتیو و عمق
فرم‌های پایه‌ای چین‌ها
لباس، پوشش و بدن انسان
برهنه و پوشیده
صفحاتی از یک دفتر طراحی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب پوشش لباس بر روی اندام: چگونه پوشش‌ها، پارچه‌ها و چین‌ها را طراحی کنیم
نویسنده
مترجمهانیه ریعان
ناشر چاپیانتشارات برگ نگار
سال انتشار۱۳۹۵
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات65
زبانفارسی
شابک978-964-7352-61-1
موضوع کتابکتاب‌های آموزش نقاشی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب پوشش لباس بر روی اندام

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب پوشش لباس بر روی اندام

برای دریافت کتاب پوشش لباس بر روی اندام و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.