معرفی و دانلود کتاب درک پرسپکتیو: شکل، عمق و فاصله

عکس جلد کتاب درک پرسپکتیو: شکل، عمق و فاصله
قیمت:
۳۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب درک پرسپکتیو و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب درک پرسپکتیو و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب درک پرسپکتیو: شکل، عمق و فاصله

همان‌طور که از عنوان کتاب درک پرسپکتیو برمی‌آید، جیووانی سیواردی در این اثر به آموزش ترسیم یکی از مهم‌ترین اصول طراحی پایه می‌پردازد: پرسپکتیو. شما در این کتاب با انواع پرسپکتیوهای هوایی، خطی، خطی مرکزی، دونقطه‌ای و سه‌نقطه‌ای آشنا می‌شوید و شیوه‌ی سایه‌زنی و نمایش انعکاس را می‌آموزید.

درباره‌ی کتاب درک پرسپکتیو

پرسپکتیو یا دورنمایی، تکنیکی در طراحی است که به کمک آن می‌توان فاصله‌ها را مشخص کرد و میزان دوری و نزدیکی اجسام را در طراحی را نمایش داد. پرسپکتیو انواعی دارد و برای آن‌که هنگام استفاده از طراحی غیرواقعی به نظر نرسد، باید اصول خاصی در آن رعایت شود. جیووانی سیواردی (Giovanni Civardi) در کتاب درک پرسپکتیو (Understanding Perspective: Form, Depth and Distance) این اصول را به شما می‌آموزد.

جیووانی سیواردی در کتاب درک پرسپکتیو از انعکاس نیز سخن می‌گوید. انعکاس پدیده‌ای بصری است و زمانی رخ می‌دهد که پرتوهای نور به یک سطح صاف می‌خورد و با زاویه‌ای هم‌اندازه و مخالف جهت برمی‌گردد. سطح انعکاس‌دهنده ممکن است افقی، مانند گودال آب، عمودی یا دارای زوایای مختلف، به صورت یک آینه باشد. جیووانی سیواردی شرح می‌دهد که اگر سطح عمودی یا افقی باشد، تصویر منعکس‌شده همان پرسپکتیو و نقاط گریز یکسان در حال انعکاس را دارد. اگر سطح منعکس‌شده متمایل است، انعکاس آن نقطه‌گریزهای جداگانه‌ای دارند. او همچنین درباره‌ی سایه‌زنی توضیح می‌دهد. در کتاب درک پرسپکتیو مطالعه می‌کنیم که سایه در جاهایی به وجود می‌آید که نور مستقیم به آنجا نمی‌خورد. منبع نور می‌تواند منابع طبیعی، همچون خورشید، ماه و آتش یا منابع مصنوعی، همچون لامپ باشد. گفتنی است که مباحث انعکاس و سایه‌زنی هر دو با مبحث پرسپکتیو که یکی از مهم‌ترین منابع طراحی پایه است، ارتباط دارند.

جیووانی سیواردی در کتاب حاضر از ابزارهای مورد نیاز برای طراحی نیز سخن می‌گوید. به‌ عقیده‌ی او این ابزارها در طراحی کاربرد دارند: دفتر طراحی، کاغذ کالک، گیره‌ی کاغذ، شابلون برای ترسیم بیضی، پرگار، خط‌کش، نقاله، مداد گرافیتی مناسب، ‌اسلایدمانت و گونیا. البته گاهی اوقات ابزارهای دیگری هم به کار می‌آیند؛ حتی اشیاء مورداستفاده‌ی روزمره مانند پاکت‌نامه‌های قدیمی یا کارت اعتباری منقضی‌شده! استفاده از آن‌ها باعث افزایش عملکرد نسبت به کشیدن خطوط صاف و زاویه‌ها می‌شود.

کتاب درک پرسپکتیو را محمد شکرزاده به زبان فارسی ترجمه کرده و انتشارات برگ‌نگار آن را روانه‌ی بازار کتاب‌های طراحی ساخته است.

درباره‌ی مجموعه‌ی هنر طراحی

«هنر طراحی» (The Art of Drawing) نام یک مجموعه‌کتاب به قلم جیووانی سیواردی است. کتاب‌هایی که ذیل این مجموعه به انتشار رسیده‌اند، جملگی درباره‌ی آموزش طراحی هستند. کتاب‌های مجموعه‌ی هنر طراحی موضوعات گوناگونی -از طراحیِ طبیعت بی‌جان تا طراحی از پیکر انسان- را در بر می‌گیرند. آنچه در ادامه مطالعه می‌کنید، نام برخی مجلدهای منتشرشده در مجموعه‌ی هنر طراحی هستند:

  • طراحی نور و سایه
  • تکنیک‌های طراحی
  • طراحی چهره
  • طراحی منظره
  • طراحی دست و پا
  • طراحی پیکر پوشیده با لباس

گفتنی است همه‌ی این عناوین در وب‌سایت و اپلیکیشن کتابراه موجودند. همچنین جیووانی سیواردی مؤلف همه‌ی این کتاب‌ها بوده است.

نکوداشت‌های کتاب درک پرسپکتیو

  • از مطالعه‌ی آثار این هنرمند محبوب چیزهای زیادی می‌توان آموخت. (Leisure Painter)
  • جیووانی سیواردی در کتاب درک پرسپکتیو توضیحی ساده و کامل از اصول اولیه‌ی ترسیم پرسپکتیو را ارائه می‌دهد. (Library Journal)

کتاب درک پرسپکتیو برای چه کسانی مناسب است؟

همه‌ی افرادی که قصد دارند اصول طراحی پایه و پرسپکتیو را بیاموزند، از مطالعه‌ی کتاب درک پرسپکتیو لذت و بهره می‌برند.

در بخشی از کتاب درک پرسپکتیو: شکل، عمق و فاصله می‌خوانیم

فرهنگ‌های مختلف هنری روش‌های بسیار متنوعی از پرسپکتیو را برای رفع مشکل نشان دادن فاصله یا عمق فضا بر روی یک سطح صاف ابداع کرده‌اند. یکی از روش‌های پُرکاربرد، پرسپکتیو خطی است که فرمول‌سازی نظری آن در ایتالیای دوره‌ی رنسانس شکل گرفت. این روش به سادگی با نگاه کردن به دست نمی‌آید؛ در عوض باعث تصحیح دید ما شده و آن را منطقی‌تر جلوه می‌دهد.

در کنار تفسیر پرسپکتیو، بررسی ساختار یک شیء توسط هنرمند نیز اهمیت ویژه‌ای دارد. در واقع ساختار یک شیء نشان‌دهنده‌ی روشی است که در آن اجزاء به کل مربوط می‌شوند. به همین دلیل، یک طراحی ساختاری نیز سعی بر خارج کردن آثار از ویژگی‌های مربوطه است، همانند سطوح صاف ضروری، محورهای تشکیل‌دهنده‌ی آن، و غیره، که حتی قابل مشاهده نیستند، اما ممکن است ترسیم‌ها و طراحی‌های مورد تشخیص قابل حدس باشند. چنین روشی موجب تکمیل ارائه‌ی پرسپکتیو به کمک ساخت و ارزیابی منحصربه‌فرد هر بخش و آرایش کلی آن می‌گردد.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
شروع
پرسپکتیو هوایی
درک پرسپکتیو خطی
پرسپکتیو خطی مرکزی
پرسپکتیو خطی دونقطه‌ای
پرسپکتیو خطی سه نقطه‌ای
استفاده از خطوط ساختاری
سایه‌زنی
انعکاس (بازتاب)

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب درک پرسپکتیو: شکل، عمق و فاصله
نویسنده
مترجممحمد شکرزاده
ناشر چاپیانتشارات برگ نگار
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات65
زبانفارسی
شابک978-964-7352-68-0
موضوع کتابکتاب‌های آموزش نقاشی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب درک پرسپکتیو

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب درک پرسپکتیو

برای دریافت کتاب درک پرسپکتیو و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.