معرفی و دانلود کتاب پنج قصه‌ی گزیده از اسکار وایلد: افسانه‌های مردم دنیا

عکس جلد کتاب پنج قصه‌ی گزیده از اسکار وایلد: افسانه‌های مردم دنیا
قیمت:
۱۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب پنج قصه‌ی گزیده از اسکار وایلد: افسانه‌های مردم دنیا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب پنج قصه‌ی گزیده از اسکار وایلد: افسانه‌های مردم دنیا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب پنج قصه‌ی گزیده از اسکار وایلد: افسانه‌های مردم دنیا

ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که برای آرام گرفتن پناهگاهی جز خیال نداریم و هر چه هست بی‌مهری است. در این میان حتی اگر 88 صفحه مهربانی هم پیدا کنیم، غنیمت است. کتاب پنج قصه‌ی گزیده از اسکار وایلد: افسانه‌های مردم دنیا سراسر رؤیا و دوستی است. اسکار وایلد مجموعه‌ای داستانی مناسب برای نوجوانان است که ما را با زیباترین ابعاد انسانی و بُعد لطیف روح آدم‌ها آشنا می‌کند.

درباره‌ی کتاب پنج قصه‌ی گزیده از اسکار وایلد: افسانه‌های مردم دنیا

به چشم‌های مجسمه‌ای که در میدان شهر ایستاده و خاک و غبار تا عمق قلبش را پوشانده است، نگاه کنید. شاید تصور کنید در درون او هیچ حس و روحی وجود ندارد و فقط کمی سنگ و آهن است، اما تابه‌حال به این اندیشیده‌اید که چه روزهایی را پشت سر گذاشته و غم و اندوه با دل او چه کرده است؟ شاید روزی عاشق پرنده‌ای کوچک و آوازه‌خوان شده، اما پرنده‌ی زیبا ناچار از کوچ و مهاجرت فصلی، مجسمه را تنها گذاشته و به سمت سرزمین‌های دوردست رفته است؟ سخت است که مجسمه‌ای متصل به عمق به زمین باشی و نتوانی به دنبال معشوقت بروی، حتی اگر بدانی آن پرنده‌ی شیرین‌بیان که دلباخته‌اش هستی، خودشیفته‌ی یک نی کوچک شده و حاضر است تمام زندگی‌اش را فدا کند تا نی تنها یک کلمه با او حرف بزند. آن مجسمه روزگاری برای خود زیبایی و ارج و جایگاهی داشته؛ اما اکنون فقط به یک جسم سرد و بی‌روح تبدیل شده است که شهرداری به‌زودی می‌آید و او را به جرم «زشت کردن شهر» به انبار ضایعات می‌برد، این مرثیه‌ی عاشقانه ماجرایی است که در داستان شاهزاده‌ی خوشبخت از کتاب پنج قصه‌ی گزیده از اسکار وایلد: افسانه‌های مردم دنیا (Stories for kids) روایت شده است.

اسکار وایلد بهتر از کارگردان فیلم تایتانیک و گروه موسیقی مدرن تاکینگ، عشق را شناخته و آن را از زبان جوانی عاشق‌پیشه و بلبلی که مجنون گل سرخ است روایت می‌کند. جوانی که تمام آرزویش پیوستن به معشوق است و معشوق در شهر یخ‌زده و پربرف، خواسته‌ای عجیب و دست‌نیافتنی دارد، او یک گل سرخ می‌خواهد. بلبل که خود عشقی والاتر از گل سرخ سراغ ندارد، بزرگ‌ترین داشته‌ی خود را فدای عشقش کرد: زندگی و جانش را.

کتاب پنج قصه‌ی گزیده از اسکار وایلد: افسانه‌های مردم دنیا پیش از آشنا شدن ما با شخصیت دوست‌داشتنی شرک، تصویری از یک غول مهربان را ارائه کرده است. او ما را با یک غولِ مهربان آشنا می‌کند که پشت چهره‌ی خشمگین و بداخلاقش، شخصیتی دل‌نازک و مهربان پنهان شده است. این موجود که در داستان غول خودخواه زندگی می‌کند، عاشق فصل بهار و کودکان است، اما همه از او می‌ترسند. اگر شما جای این غول تنها و بیچاره بودید، چه‌کار می‌کردید؟

اسکار وایلد صد و بیست و چهار سال پیش، مرگ آرام‌آرام به بالای تختش آمد و برای او لالایی خواند. از آن موقع تاکنون نویسنده‌ی رؤیاباف ایرلندی، هنوز از خواب بیدار نشده و دوست دارانش را بر بال خیال ننشانده است.

کتاب پنج قصه‌ی گزیده از اسکار وایلد: افسانه‌های مردم دنیا با ترجمه‌ی طلیعه خادمیان، برای نوجوانان ادب‌دوست و رؤیاپرداز، در نشر افق منتشر شده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی افسانه‌های مردم دنیا

نشر افق مجموعه‌ای مصور و 12 جلدی را به‌وجود آورده که مملو از قصه‌های تخیلی و افسانه‌های کهن هستند. این قصه‌ها با عنوان‌هایی همچون «208 حکایت از ازوپ»، «پسر جنگل»، «قوی سفید» و «گرگ و هفت بزغاله» در دسترس خوانندگان قرار گرفته دارند.

اقتباس‌های سینمایی از کتاب پنج قصه‌ی گزیده از اسکار وایلد: افسانه‌های مردم دنیا

اسکار وایلد از آن دسته کارگردان‌هایی است که داستان‌هایش پر از صحنه‌های سینمایی است و ساختن فیلم و انیمیشن براساس این قصه‌ها مورد محبوبیت و توجه قرار می‌گیرد. در سال 1971 پیتر سندر، انیمیشنی کوتاه را با الهام از قصه‌ی «غول خودخواه» تولید کرد. کاری که او ساخت مورد توجه منتقدان و داوران جشنواره اسکار قرار گرفت و به یکی نامزدان جایزه‌ی اسکار تبدیل شد. این انیمیشن تنها شاهکاری نبود که براساس قصه‌های اسکار وایلد ساخته شده‌اند. در سال 1974 نیز انیمیشنی ساخته‌ی مایکل میلس اکران شد. این انیمیشن با اقتباس از قصه‌ی «شاهزاده‌ی خوشبخت» به‌وجود آمد.

حدود نه سال پیش، یعنی سال 2015، نیز انیمیشنی با الهام‌گیری از داستان «حکایت گل و بلبل» ساخته شد. این اثر در فستیوال نویسندگان ملبورن نمایش در معرض دید مخاطبان قرار گرفت.

کتاب پنج قصه‌ی گزیده از اسکار وایلد: افسانه‌های مردم دنیا برای چه کسانی مناسب است؟

به آسمان بنگرید و ستاره‌ای را مقصد خودتان بدانید. قرار است سوار بر خیال‌انگیزترین قصه‌ها سوار شوید و رؤیایی‌ترین تصویرها را با چشم‌‌های خود ببینید. اسکار وایلد دستانتان را می‌گیرد و پنجره‌ای نو بر آرزوهایتان خواهد گشود. اگر به داستان‌های کوتاه علاقه دارید، این قصه‌های کوتاه لطیف‌ترین احساساتتان را بیدار خواهند کرد، اگر هم به خواندن این قصه‌ها تمایلی ندارید، پیشاپیش برایتان متأسفیم و آرزو می‌کنیم هر چه سریع‌تر به لطافت و جذابیت این قصه‌ها پی ببرید.

در بخشی از کتاب پنج قصه‌ی گزیده از اسکار وایلد: افسانه‌های مردم دنیا می‌خوانیم

در طول زمستان، آسیابان به همسرش می‌گفت: «بهتر است من تا پایان فصل برف به دیدن هانس کوچیکه نروم زیرا وقتی مردم مشکلی دارند باید سعی کنیم مزاحم‌شان نشویم و تنهای‌شان بگذاریم تا مشکل‌شان حل شود. این عقیده‌ی من است و مطمئنم که درست فکر می‌کنم. به همین دلیل تا آمدن بهار صبر می‌کنم بعد به او سر می‌زنم که او هم بتواند یک سبد پر از گل به من بدهد، زیرا این کار او را خیلی خوشحال می‌کند.»

و همسرش در حالی‌که در مبل راحتی مقابل آتش بزرگ بخاری دیواری لم داده بود، می‌گفت: «راستی که چه‌قدر دانا و باشعوری. تو در مورد همه‌چیز درست فکر می‌کنی. این بهترین رفتار در مقابل یک دوست خوب است. من مطمئنم کشیش‌ها هم با آن ردای پر زرق و برق و آن انگشترهای گران‌بها نمی‌توانند چنین جملات خردمندانه‌ای بگویند.»

اما پسر کوچک آسیابان یک‌بار که حرف‌های پدر و مادرش را شنید، گفت: «مگر ما نمی‌توانیم هانس را به این‌جا دعوت کنیم؟ اگر هانس بیچاره در سختی افتاده است من می‌توانم نیمی از غذای خودم را به او بدهم. می‌خواهم او را بیاورم و خرگوش‌هایم را به او نشان بدهم....»

همین‌طور که پسر داشت با هیجان راجع به کمک کردن به هانس حرف می‌زد، ناگهان صدای فریاد آسیابان بلند شد و گفت: «چه پسر احمقی! واقعاً که معلوم نیست در این مدرسه‌ها چه چیزی به شما یاد می‌دهند. به نظر نمی‌رسد که تو اصلاً چیزی یاد گرفته باشی. اگر هانس کوچیکه به این‌جا بیاید و آتش گرم، غذای خوب و عالی ما را ببیند، ممکن است رنج ببرد یا حسادت کند. و حسادت بدترین و وحشتناک‌ترین دشمن روح بشر است که آن را به فساد می‌کشاند. من هرگز نخواهم گذاشت که روح دوست بیچاره‌ام فاسد و آلوده شود. من بهترین دوست او هستم و همیشه از او حفاظت و مراقبت خواهم کرد. من او را هدایت و راهنمایی می‌کنم که در دام وسوسه‌ها نیفتد. از سوی دیگر، اگر هانس به این‌جا بیاید، ممکن است بخواهد کمی آرد از من قرض کند و من نتوانم به او بدهم زیرا آرد دادن یک چیز است و دوستی چیز دیگری. نباید آن‌ها را با هم اشتباه کرد. همان‌طور که تلفظ لغت‌ها یک چیز است و معنای آن‌ها چیز دیگری.»

فهرست مطالب کتاب

درباره‌ی اُسکار وایلد
1. شاهزاده‌ی خوشبخت
2. دوستان وفادار
3. حکایت بلبل و گل سرخ
4. موشک استثنایی
5. غول خودخواه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب پنج قصه‌ی گزیده از اسکار وایلد: افسانه‌های مردم دنیا
نویسنده
مترجمطلیعه خادمیان
ناشر چاپینشر افق
سال انتشار۱۳۸۶
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات88
زبانفارسی
شابک978-964-369-063-2
موضوع کتابکتاب‌های داستان سرگرم کننده کودک، کتاب‌های داستان کودک 9 تا 12 سال
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب پنج قصه‌ی گزیده از اسکار وایلد: افسانه‌های مردم دنیا

برای دریافت کتاب پنج قصه‌ی گزیده از اسکار وایلد: افسانه‌های مردم دنیا و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.