معرفی و دانلود کتاب پایتون به زبان ساده

عکس جلد کتاب پایتون به زبان ساده
قیمت:
۳۴,۹۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب پایتون به زبان ساده و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب پایتون به زبان ساده و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب پایتون به زبان ساده

کتاب پایتون به زبان ساده نوشته‌ی زهره اسدی منبعی جامع، کامل و کاربردی برای یادگیری زبان برنامه‌نویسی پایتون است. نویسنده در این کتاب از پایه‌ای‌ترین مطالب مانند نصب و راه‌اندازی پایتون شروع به آموزش کرده و پله‌پله به سراغ مباحث پیشرفته‌تری نظیر آشنایی با توابع و کار با فایل‌های متنی رفته است. این کتاب مناسب برنامه‌نویسان مبتدی‌ است که مایلند با برنامه‌ی پایتون آشنا شده و در کار با آن به مهارتی نسبی برسند.

درباره‌ی کتاب پایتون به زبان ساده

در گستره‌ی زبان‌های برنامه‌نویسی، پایتون به عنوان یکی از تطبیق‌پذیرترین و ساده‌ترین زبان‌ها شناخته می‌شود. این زبان در سال 1991 توسط گیدو ون روسوم ایجاد شد و به سبب نکات مثبت آن خیلی سریع مورد استقبال برنامه‌نویسان قرار گرفت؛ به طوری که پایتون در سال 2010 به عنوان یکی از محبوب‌ترین زبان‌های برنامه‌نویسی معرفی شد. پایتون به دلیل کاربردهای متفاوت و متنوع خود زبانی همه‌کاره محسوب می‌شود و می‌توان از آن برای طیف گسترده‌ای از مسائل استفاده کرد. به عنوان مثال یکی از کاربردهای پایتون اتوماسیون است و برنامه‌نویسان از آن برای خودکارسازی وظایف مختلفی از جمله مدیریت سیستم، تست نرم‌افزار و اسکریپت‌نویسی استفاده می‌کنند. علاوه بر آن، از این زبان برنامه‌نویسی می‌توان برای توسعه‌ی وب استفاده کرد.

پایتون غنی از کتابخانه‌های مختلف و چارچوب‌های متفاوت است. این مجموعه کدهای از پیش نوشته شده را برای وظایف خاصی ارائه می‌کند و سبب صرفه‌جویی در زمان و هزینه‌های توسعه‌کنندگان می‌شوند. در واقع پایتون زبانی اپن‌سورس (منبع باز)‌ است و همین امر سبب توسعه‌ی مداوم و به‌روزبودن آن با پیشرفت‌های اخیر می‌شود.

حال که از مزایای این زبان برنامه‌نویسی آگاه شدیم چطور می‌توانیم آن را یاد بگیریم؟ آیا یادگیری آن به صورت خودآموز ممکن است یا برای فراگرفتن پایتون حتما نیاز به تحصیلات آکادمیک داریم؟ بهترین منبع برای آموختن این زبان چیست و باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟!

کتاب پایتون به زبان ساده نوشته‌ی زهره اسدی منبعی جامع، کامل و کاربردی برای یادگیری پایتون است. از ویژگی‌های مثبت این کتاب که آن را از سایر منابع مشابه متمایز می‌کند زبان به شدت ساده و ابتدایی و آموزش‌های پله به پله‌ی آن است. نویسنده در این کتاب از نصب و راه‌اندازی این زبان شروع به آموزش کرده، در ادامه به سراغ آموزش دستورات و عبارات شرطی، ماژول‌ها، حلقه‌ها، مدیریت خطاها و در نهایت آشنایی با توابع در پایتون می‌رود.

از دیگر ویژگی‌های مثبت این کتاب می‌توان به استفاده از تصاویر و جداول رنگی در آن اشاره کرد که در درک بهتر مباحث آموزش داده شده به مخاطبان کمک می‌کنند. نویسنده در این کتاب هر مرحله از توضیحات را به‌شخصه انجام داده و نتیجه را برای خوانندگان به نمایش گذاشته تا بتوانند از صحت کار خود مطمئن شوند.

این کتاب که متشکل از هفت فصل است، توسط انتشارات فناوری نوین به چاپ رسیده و روانه‌ی بازار شده است.

کتاب پایتون به زبان ساده برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی اثر حاضر برای برنامه‌نویسان مبتدی و تازه‌کاری که می‌خواهند با این زبان برنامه‌نویسی آشنا شده و در آن به مهارتی نسبی برسند مناسب و کاربردی خواهد بود.

در بخشی از کتاب پایتون به زبان ساده می‌خوانیم

در برنامه‌نویسی توانایی پرسیدن سوالات درباره‌ی داده‌ها بسیار حیاتی است. ساختارهای ابتدایی برای پرسیدن سوالات، عملیات مقایسه‌ای هستند (به عنوان مثال «آیا یک مقدار برابر با یک مقدار دیگر است؟» یا «آیا یک مقدار بزرگ‌تر از یک مقدار دیگر است» و غیره). عملگرهایی در پایتون وجود دارند که این اهداف را انجام می‌دهند و مقادیر حاصل را به صورت درست (True) یا غلط (False) ارائه می‌دهند که به آن‌ها عبارت بولین گفته می‌شود. همچنین امکان دارد چنین سؤوالاتی را تحت عملیات منطقی یعنی عملگرهای or ،and و not به ترتیب به معنای اشتراک (ربط)، اجتماع (تفکیک) و نفی ترکیب کرد.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: آشنایی با مفاهیم اولیه پایتون
فصل دوم: آشنایی با دستورات و عبارات شرطی
فصل سوم: ساختار داده کانتینرها و ماژول‌ها
فصل چهارم: آشنایی با حلقه‌ها در پایتون
فصل پنجم: مدیریت خطا و استثنا در پایتون
فصل ششم: آشنایی با توابع در پایتون
فصل هفتم: کار با فایل متنی و روش‌های مختلف برنامه‌نویسی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب پایتون به زبان ساده
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات فناوری نوین
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات148
زبانفارسی
شابک978-622-5412-64-4
موضوع کتابکتاب‌های آموزش برنامه نویسی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب پایتون به زبان ساده

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب پایتون به زبان ساده

برای دریافت کتاب پایتون به زبان ساده و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.