معرفی و دانلود کتاب هوش مصنوعی با پایتون: یادگیری ماشین: مبانی، روش‌ها و برنامه‌های کاربردی

عکس جلد کتاب هوش مصنوعی با پایتون: یادگیری ماشین: مبانی، روش‌ها و برنامه‌های کاربردی
قیمت:
۹۹,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب هوش مصنوعی با پایتون و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب هوش مصنوعی با پایتون و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب هوش مصنوعی با پایتون: یادگیری ماشین: مبانی، روش‌ها و برنامه‌های کاربردی

پایتون در حال حاضر یکی از مهم‌ترین زبان‌های برنامه‌نویسی در دنیا است و هرساله چندین کتاب و مقاله در باب آن منتشر می‌شود. کتاب هوش مصنوعی با پایتون اثری از تیک تو تئو و ژنگ رانگ است و در آن خصوصیات و ارتباط میان هوش مصنوعی و پایتون بررسی شده است. کتابی که می‌خوانید از بار علمی تحسین‌برانگیز و ارزشمندی برخوردار است و می‌تواند برای بسیاری از برنامه‌نویسان و کسانی که با هوش مصنوعی کار می‌کنند مفید واقع شود.

درباره‌ی کتاب هوش مصنوعی با پایتون

در عصری هستید که هوش مصنوعی حرف اول را می‌زند. در چند سال اخیر به‌حدی انسان در زمینه‌ی هوش مصنوعی پیشرفت کرده که در گذشته غیرقابل تصور بود. با تبدیل شدن هوش مصنوعی به یکی از مهم‌ترین ابزاری که در دسترس انسان قرار دارد، نویسندگان در سراسر دنیا کتاب‌هایی در باب نقش و تأثیری که هوش مصنوعی می‌تواند در زمینه‌های گوناگون ایفا کند، پرداخته‌اند. کتاب هوش مصنوعی با پایتون (Artificial Intelligence with Python) نیز اثری است که کوشش دارد به مخاطبان یاد دهد چگونه می‌توان میان این دو، ارتباطی کاربردی در زبان برنامه‌نویسی و مدل‌سازی ایجاد کرد.

برای آن دسته از مخاطبانی که اطلاعات زیادی در زمینه‌ی هوش مصنوعی، داده‌های علمی یا برنامه‌نویسی، تجربه‌ای ندارند، مطالب این کتاب می‌تواند دشوار باشد. آن دسته از مدل‌های برنامه‌نویسی‌‌ که در ماشین‌های برقی و در دستیار مجازی آمازون یعنی الکسا استفاده شده، ممکن است برای بسیاری از برنامه‌نویسان تازه‌کار غیرممکن به نظر رسد یا قادر نباشند ساختار این نوع برنامه‌ها را درک کنند. هدف کتاب هوش مصنوعی با پایتون نوشته‌ی تیک تو تئو (Teik Toe Teoh) و ژنگ رانگ (Zheng Rong) این است که برنامه‌نویسان مبتدی یا بی‌تجربه با این برنامه‌ها و مدل‌ها آشنا شوند و در طول زمان کوتاه به‌راحتی فعالیت خود را به چنین سطحی برسانند.

معرفی و دانلود کتاب هوش مصنوعی با پایتون

با کتابی که تیک تو تئو و ژنگ رانگ به نگارش درآورده‌اند، مخاطبان قرار است سیستم‌ها و برنامه‌هایی ایجاد کنند که در درون آن‌ها کیفیتی از هوش انسانی نیز وجود داشته باشد. کتاب هوش مصنوعی با پایتون در نظر دارد به مخاطبان پیرامون موضوعات متنوع آموزش‌هایی ارائه دهد که در زبان برنامه‌نویسی پایتون به‌کار گرفته می‌شود. همچنین کتاب هوش مصنوعی با پایتون در مطالبِ گسترده‌اش، مخاطبان را با اصول پایه و اطلاعاتی که باید در زمینه‌ی هوش مصنوعی بدانند آشنا می‌کند.

یکی از مهم‌ترین بخش‌هایی که کتاب‌های حوزه‌ی برنامه‌نویسی باید به‌خوبی آن را پوشش دهند، آشنا کردن برنامه‌نویسان بی‌تجربه با کدنویسی و کارایی هر کد است. اینکه چگونه فرایند کدنویسی انجام می‌شود و در راستای آن باید با چه جزئیاتی شناخت پیدا کنند. کتاب هوش مصنوعی با پایتون با بهره‌ بردن از یک نثر منسجم و شفاف و با دقت نظر بالا این بخش‌ها را شرح داده است. تیک تو تئو و ژنگ رانگ همه چیز را به صورت گام‌به‌گام توضیح داده‌ و سعی کرده‌اند از رویکردی استفاده کنند که بیشترین تأثیر را بر مخاطبان کتاب داشته باشد.

اجرا و فرایند پیاده‌سازی هوش مصنوعی نیز در کتاب شرح داده شده و مرحله‌به‌مرحله به اشتراک گذاشته شده و به برنامه‌نویسان مبتدی این فرصت را می‌دهد تا مدل‌ها و برنامه‌های خودشان را برای آموزش، انتقال قدرت و دیگر موقعیت‌های لازم خلق کنند.

کتاب هوش مصنوعی با پایتون توسط انتشارات نبض دانش منتشر شده است.

کتاب هوش مصنوعی با پایتون برای چه کسانی مناسب است؟

خواندن این کتاب به برنامه‌نویسان کم‌تجربه و مبتدی پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب هوش مصنوعی با پایتون: یادگیری ماشین: مبانی، روش‌ها و برنامه‌های کاربردی می‌خوانیم

کامپیوترها نمی‌توانند تصمیم بگیرند. خروجی آن‌ها تابع مطلق داده‌های ارائه شده به‌عنوان ورودی، و الگوریتم‌های اعمال شده برای تجزیه و تحلیل آن ورودی است. کمک کامپیوترها در تصمیم‌گیری، مسئولیت انسانی و پاسخ‌گویی را تحت‌الشعاع قرار نمی‌دهد.

باید انتظار داشت که هم داده‌ها و هم الگوریتم‌ها در برابر بررسی دقیق قرار گیرند تا هر تصمیمی که در نتیجه خروجی آن‌ها گرفته می‌شود را توجیه کنند. "کامپیوتر می‌گوید نه" یک جمله غیرقابل انکار نیست.

اقدامات ما - به‌عنوان دانشمندان داده - برای متقاعد کردن مردم به عمل یا تفکر غیر از روشی که در حال حاضر انجام می‌دهند، براساس چیزی بیش از قدرت تجزیه و تحلیل ما انجام می‌شود و بر اساس داده‌ها اطلاع داده می‌شود. فرایندی که طی آن بررسی و توضیح می‌دهیم که چرا در مسائل رفتار انسانی آنچه را که ما درست یا نادرست می‌دانیم درست یا نادرست تلقی می‌شود، متعلق به مطالعه اخلاق است.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه مترجم
بخش اول: پایتون
فصل 1: پایتون برای هوش مصنوعی
فصل 2: آغاز به کار
فصل 3: یک مثال مقدماتی
فصل 4: پایتون مقدماتی
فصل 5: مباحث پابه در پایتون
فصل 6: پایتون پیشرفته
فصل 7: پایتون برای تحلیل داده
بخش دوم: آشنایی با هوش مصنوعی
فصل 8: آشنایی با هوش مصنوعی
فصل 9: جدال داده‌ها
فصل 10: رگرسیون
فصل 11: طبقه‌بندی
فصل 12: خوشه‌بندی CLUSTERING
فصل 13: قواعد هم‌بستگی
بخش سوم: پیاده‌سازی‌های هوش مصنوعی
فصل 14: متن‌کاوی
فصل 15: پردازش تصویر
فصل 16: شبکه‌های عصبی کانوولوشن
فصل 17: CHATBOT، گفتار و NLP
فصل 18: شبکه متخاصم مولد کانولوشنال عمیق
فصل 19: انتقال سبک عصبی
فصل 20: یادگیری تقویتی
نتیجه‌گیری مترجم
کتاب‌شناسی – فهرست کتب

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب هوش مصنوعی با پایتون: یادگیری ماشین: مبانی، روش‌ها و برنامه‌های کاربردی
نویسنده،
مترجمعلیرضا یعقوبی بیجاربنه
ناشر چاپیانتشارات نبض دانش
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات359
زبانفارسی
شابک978-622-8246-25-3
موضوع کتابکتاب‌های آموزش برنامه نویسی، کتاب‌های مهندسی کامپیوتر
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب هوش مصنوعی با پایتون

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب هوش مصنوعی با پایتون

برای دریافت کتاب هوش مصنوعی با پایتون و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.