معرفی و دانلود کتاب هنر گمشده‌ی پرورش کودکان مفید و شاد با کمک فرهنگ‌های باستانی

عکس جلد کتاب هنر گمشده‌ی پرورش کودکان مفید و شاد با کمک فرهنگ‌های باستانی
قیمت:
۶۰,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب هنر گمشده‌ی پرورش کودکان مفید و شاد با کمک فرهنگ‌های باستانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب هنر گمشده‌ی پرورش کودکان مفید و شاد با کمک فرهنگ‌های باستانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب هنر گمشده‌ی پرورش کودکان مفید و شاد با کمک فرهنگ‌های باستانی

میشلین دوکلف در کتاب هنر گمشده‌ی پرورش کودکان مفید و شاد با کمک فرهنگ‌های باستانی، به سراغ اقوام بدوی رفته و کوشیده با مرور شیوه‌های تربیتی آنان، راهکارهای جدیدی را برای فرزندپروری ارائه دهد. دوکلف که اعتقاد دارد در متدهای تربیتی مدرن جای حکمت‌های باستانی خالی است، به سرزمین مایاها، هادزابه و اینوئیت‌ها می‌رود و الگوهای رفتاری آن‌ها را مکملی برای روش‌های جدید پیشنهاد می‌دهد. این اثر در لیست پرفروش‌ترین آثار نیویورک‌تایمز قرار دارد.

درباره‌ی کتاب هنر گمشده‌ی پرورش کودکان مفید و شاد با کمک فرهنگ‌های باستانی

در جهان امروزی، تحقیقات زیادی در مورد تربیت فرزند انجام می‌شود و منابع زیادی هم در دسترس است. خیلی از والدین پیش از تولد کودکشان در کلاس‌های مختلف شرکت می‌کنند و اصول و قواعد این فرآیند را می‌آموزند. بااین‌وجود همه‌ی پدر و مادرها در این مسیر به مشکلاتی برمی‌خورند. مشکلاتی که متدهای مدرن هنوز پاسخی برایشان ندارند. میشلین دوکلف (Michaeleen Doucleff) در کتاب هنر گمشده‌ی پرورش کودکان مفید و شاد با کمک فرهنگ‌های باستانی (Hunt, Gather, Parent) همین موضوع را مدنظر قرار داده و کوشیده راه‌حل‌های متفاوتی برایشان بیابد. دوکلف که تحصیلات عالیه دارد، مثل خیلی از مادرهای مدرن پیش از تولد کودکش خود را برای آن آماده کرد بود. بااین‌وجود خیلی زود فهمید که بزرگ کردن بچه اصلاً شبیه منابع و کلاس‌ها نیست و واقعاً طاقت‌فرساست. او که در مواجهه با دخترش دچار دردسرهای زیادی شده بود، به انواع روش‌های تربیتی جدید متوسل شد. بااین‌وجود نتوانست آنچه را می‌خواهد بیابد. تا اینکه راه‌حل متفاوتی به ذهنش خطور کرد؛ اینکه شاید روش‌های قدیمی برای او کاربردی‌تر باشد.

میشلین دوکلف در همان ابتدای کتاب هنر گمشده‌ی پرورش کودکان مفید و شاد با کمک فرهنگ‌های باستانی به رابطه‌ی پرتنش و پرفرازونشیب با دخترش رزی اشاره می‌کند. رزی از دوران نوزادی بچه‌ای پرسروصدا بود و دائم گریه می‌کرد. بعدتر هم که بزرگ شد تبدیل به دختری بهانه‌گیر شد که مادرش برای انجام هر کاری باید به او التماس می‌کرد. این روند حتی تا زمانی که رزی به مدرسه رفت هم ادامه یافت. چنان‌که دوکلف اعتراف می‌کند کاملاً مستأصل و ناامید شده بود و به معنای واقعی کلمه نمی‌دانست باید چه‌کار کند. او می‌فهمد دیواری بین‌شان شکل گرفته و آن‌ها را از هم جدا کرده. دوکلف می‌گوید علیرغم علاقه‌ی شدیدی که به دخترش داشته، گاهی حس می‌کرد رزی دشمن اوست! احساسی که نمی‌توانست با آن کنار بیاید و آن را بپذیرد. هیچ پزشک و مشاوری هم نتوانست دیوار بین آن‌ها را بردارد یا حتی کوتاه‌تر کند. تا اینکه اتفاقی تصادفی مسیر زندگی آن‌ها را تغییر داد. سفری به مکزیک باعث شد دوکلف با روش‌های تربیتی قدیمی آشنا شود. او که در مورد رابطه‌ی مادر و فرزندی اقوام بدوی کنجکاو شده بود، فهمید آن‌ها چیزهایی را می‌دانند که در هیچ منبع علمی و کتاب جدیدی به آن‌ها اشاره نشده. در واقع نوعی حکومت در این جوامع وجود دارد که در همان‌جا مانده و کسی متوجهش نیست. دوکلف تصمیم می‌گیرد برخی از روش‌های آنان را به کار بگیرد. و نتیجه برای او حیرت‌انگیز بود.

میشلین دوکلف معتقد است فرزندپروری را نمی‌توان با استفاده از یک راه ثابت انجام داد. بسته به فرهنگ و حتی خانواده، شیوه‌ی تربیتی می‌تواند متفاوت باشد. بااین‌وجود یک سری اصول مشترک و دائمی وجود دارد که نباید آن‌ها را نادیده گرفت. قواعدی ثابت که در همه جای دنیا و در هر خانواده و برای هر کودکی می‌توان آن را اجرا کرد. دوکلف در کتاب هنر گمشده‌ی پرورش کودکان مفید و شاد با کمک فرهنگ‌های باستانی می‌گوید این مفاهیم در دنیای مدرن کاملاً فراموش ‌شده‌اند. شاید حتی تا چند دهه‌ی پیش می‌شد آن را دید ولی حالا جز در جوامع بدوی و اقوام باستانی، ردپایی از آنان نیست. او در پی کشف این اصول، به سراغ فرهنگ‌های مختلف سراسر دنیا می‌رود. دوکلف از هرکدام از این جوامع مطلبی را یاد می‌گیرد. هدف او در کتاب کنار هم گذاشتن این آموخته‌ها و کمک به مخاطب است تا همین اصول تربیتی فراموش‌شده را به یاد بیاورند؛ دانش و حکمتی که انسان طی قرن‌ها و بر اساس تجربه و زیستش به آن‌ها دست‌یافته بود.

کتاب هنر گمشده‌ی پرورش کودکان مفید و شاد با کمک فرهنگ‌های باستانی را نشر کتاب خوانا با ترجمه‌ی نغمه دانش آشتیانی منتشر کرده است.

جوایز و افتخارات کتاب هنر گمشده‌ی پرورش کودکان مفید و شاد با کمک فرهنگ‌های باستانی

  • حضور در لیست پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک‌تایمز
  • از پرفروش‌ترین آثار وال‌استریت ژورنال
  • حضور در لیست پرفروش‌های USA Today

نکوداشت‌های کتاب هنر گمشده‌ی پرورش کودکان مفید و شاد با کمک فرهنگ‌های باستانی

  • اثری به‌معنای واقعی پژوهشی. (آتلانتیک)
  • این کتاب چنان ایده‌های هوشمندانه‌ای دارد که می‌خواستم آن‌ها را بلافاصله بر روی بچه‌هایم امتحان کنم. (پاملا دراکرمن، نیویورک‌تایمز بوک ریویو)
  • اثری راهگشا که نشان می‌دهد روش‌های باستانی چطور می‌توانند برای والدین امروزی هم مفید باشند. (Kirkus Reviews)

کتاب هنر گمشده‌ی پرورش کودکان مفید و شاد با کمک فرهنگ‌های باستانی برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب به والدین جوان توصیه می‌شود. اگر به دنبال روش‌های متفاوت تربیتی هستید، این راهنما برای شماست.

در بخشی از کتاب هنر گمشده‌ی پرورش کودکان مفید و شاد با کمک فرهنگ‌های باستانی می‌خوانیم

اگر قرار است شما در یک مهارت از این کتاب استاد شوید، آرزو می‌کنم این یکی (والدین با آرامش) را انتخاب کنید. این مهارتی سخت است ولی قول می‌دهم ارزشش را داشته باشد. در بسیاری از فرهنگ‌ها در سراسر جهان، والدین باور دارند که یکی از مهم‌ترین مسئولیت‌های آن‌ها این است که به بچه‌هایشان یاد دهند که چگونه آرامش خود را حفظ کرده و با تنش‌های روزمره‌ی زندگی با خونسردی برخورد کنند و آن‌ها این مسئولیت را اندازه‌ی آموزش مهارت‌های دیگری چون خواندن، نوشتن، ریاضی و خوردن غذاهای سالم، مهم می‌دانند.

و بهترین راه برای انجام آن، چه در موضوع گریه کردن باشد چه جیغ زدن یا چرخه‌ی بی‌پایان درخواست‌ها، این است که بزرگسالان با بچه‌ها با کمال آرامش برخورد کنند. ما درباره‌ی درجه‌ای از آرامش صحبت می‌کنیم که مشابه آن را کمتر در فرهنگ غربی می‌بینیم. به لم دادن روی صندلی ماساژ یا احساس آرامش پس از یک حمام آب داغ فکر کنید.

در کوگاروک هرقدر بچه در یک موقعیت انرژی بیشتری از خود بروز دهد، والدین انرژی کمتری خرج می‌کنند. اگر بچه شروع به جیغ زدن، گریه کردن و یا کتک زدن کند والدین به‌سرعت شروع به دستور دادن نمی‌کنند حتی نمی‌گویند آرام باش. آن‌ها تهدید نمی‌کنند یا رشوه نمی‌دهند. (مشکل چیست؟ یک نوشیدنی می‌خواهی؟ می‌خواهی بیرون بروی... .)

درعوض، والدین با آرامش خود به کودک الگوی رفتاری می‌دهند. هرگاه بچه‌ها کلافه هستند و جیغ می‌زنند و گریه می‌کنند، والدین واژه‌های کمتری استفاده می‌کنند (کلمات محرک هستند). آن‌ها حرکات کمتری دارند (حرکات محرک هستند) و کمترین تغییر را در چهره‌شان نمایان می‌کنند (احساسات هم محرک هستند). آن‌ها با روشی با یک بچه رفتار می‌کنند که با یک پروانه‌ی نشسته روی دست رفتار می‌شود: آرام و نرم.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
بخش اول: غرب غریب وحشی
فصل 1: عجیب‌ترین والدین جهان
فصل 2: چرا ما به این روش فرزندانمان را تربیت می‌کنیم؟
بخش دوم: روش مایایی
فصل 3: مفید‌ترین کودکانِ دنیا
فصل 4: چگونه به بچه‌ها یاد دهیم که داوطلبانه کارها را انجام دهند؟
فصل 5: چگونه فرزندانی منعطف و مشارکت‌جو تربیت کنیم؟
فصل 6: برترین مشوق‌ها: چه چیزی بهتر از تحسین کردن؟
بخش سوم: هوش هیجانی اینوئیت‌ها
فصل 7: از خشم خبری نیست
فصل 8: چگونه به بچه‌ها یاد دهیم خشم خود را کنترل کنند؟
فصل 9: چگونه دست از رفتار عصبی با بچه‌هایمان برداریم؟
فصل 10: مقدمه‌ای بر ابزارهای فرزندپروری
فصل 11: ابزارهایی برای شکل دادن شخصیت بچه‌ها: داستان‌ها
فصل 12: ابزارهایی برای شکل دادن شخصیت بچه‌ها: نمایش
بخش چهارم: سلامت در هادزابه
فصل 13: اجداد باستانی ما چگونه والدینی بودند؟
فصل 14: با اعتمادبه‌نفس‌ترین بچه‌های دنیا
فصل 15: پادزهر باستانی برای افسردگی
بخش پنجم: فرزندپروری غربی 2.0
فصل 16: خواب
سخن آخر
قدردانی
درباره‌ی‌ نویسنده

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب هنر گمشده‌ی پرورش کودکان مفید و شاد با کمک فرهنگ‌های باستانی
نویسنده
مترجمنغمه دانش آشتیانی
ناشر چاپینشر کتاب خوانا
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات378
زبانفارسی
شابک978-622-97964-7-4
موضوع کتابکتاب‌های علوم تربیتی، کتاب‌های روانشناسی کودک و نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب هنر گمشده‌ی پرورش کودکان مفید و شاد با کمک فرهنگ‌های باستانی

برای دریافت کتاب هنر گمشده‌ی پرورش کودکان مفید و شاد با کمک فرهنگ‌های باستانی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.