معرفی و دانلود کتاب هنر تفکر روشن

عکس جلد کتاب هنر تفکر روشن
قیمت:
۲۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب هنر تفکر روشن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب هنر تفکر روشن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب هنر تفکر روشن

ذهن ما مملو از تصمیم‌های کوچک و بزرگ است؛ از تصمیمی ساده مثل اینکه برای ناهار چه میل کنیم گرفته تا برنامه‌ریزی برای آینده، اما تابه‌حال به این فکر کرده‌اید که یک خلبان جنگی چگونه تصمیم می‌گیرد؟ کتاب هنر تفکر روشن شما را به کابین هواپیمای جنگنده می‌برد و از شما می‌خواهد تا در مواقع حیاتی و خطرناک برای جان خود و سرنوشت چندین انسان دیگر تصمیم بگیرید. هاسارد لی سعی دارد تا ذهن شما را برای تصمیم‌گیری‌های بزرگ و مهم آماده کند و قدرت تصمیم‌گیری‌تان را به چالش بکشد.

درباره‌ی کتاب هنر تفکر روشن

برخی از تصمیمات اشتباه روزمره‌ی ما می‌توانند باعث شوند تا چند ساعت از زندگی خود را پشت ترافیک بگذارانیم، غذایی بدمزه بخوریم، با آدمی نه‌چندان دوست‌داشتنی معاشرت کنیم و یا حتی بخشی از ثروت خود را از دست دهیم. این چالش‌ها با وجود اینکه ما را پشیمان و غمگین می‌کنند، چندان مشکل‌ساز نیستند و می‌توانیم فراموششان کنیم، اما تمام اشتباهات را می‌توان فراموش کرد؟ اگر با اشتباه خود باعث مرگ یک نفر یا آسیب دیدن چند میلیون انسان بی‌گناه بشویم چه؟ بعضی از تصمیمات پیامدهای کم‌اهمیتی دارند و برای همین به سادگی انتخابشان می‌کنیم؛ حتی اگر بدترین عاقبت هم در انتظارمان باشد، حادثه‌ی خاصی پیش نمی‌آید، اما یک خلبان جنگنده نمی‌تواند این‌گونه فکر کند. او باید در کسری از ثانیه برای جان خود، هم‌وطنانش و حتی زندگی مردم کشور دشمن نیز تصمیم بگیرد. کتاب هنر تفکر روشن (The Art of Clear Thinking: A Stealth Fighter Pilot's Timeless Rules for Making Tough Decisions) اثر یک خلبان جنگی به نام هاسارد لی (Hasard Lee) است.

این خلبان در جنگ‌های افغانستان گروهی از خلبان‌ها را فرماندهی می‌کرده است. بی‌انصافی نیست اگر بگوییم جای او بودن کار سختی است و تصمیم‌گیری درست در موقعیت او ذهنی قوی و متمرکز می‌خواهد. او خاطرات خود را از موقعیت‌های بد و خطرناکی که در جنگ‌ها تجربه کرده، بازگو می‌کند. چیزی که این خلبان برای نجات یافتن در موقعیت‌های دشوار زندگی بر آن تأکید داد، نه زور بازو است و نه پول و قدرت؛ چون در شرایطی که مرگ رو در روی هاسارد لی ایستاده، هیچ‌کدام از این گزینه‌ها او را نجات نداده‌اند. تنها چیزی که این خلبان چیره‌دست را از مخصمه‌ها نجات داده، توانایی تصمیم‌گیری درست و تفکر همه‌جانبه بوده است. حالا تصور کنیم که یک خلبان هستیم. در این صورت ما حق نداریم شکست بخوریم، زیرا شکست ما، نابودی زندگی خودمان، مرگ همراهانمان و از بین رفتن آسایش مردم کشورمان را به دنبال دارد. در این موقعیت باز هم ممکن است به موضوعی جز پیروزی فکر کنیم و تمرکزمان بهم بخورد؟ قطعاً خیر.

معرفی و دانلود کتاب هنر تفکر روشن

کتاب هنر تفکر روشن به ما نشان می‌دهد که دست‌یابی به بهترین نتیجه در موقعیت بحرانی، به سرعت عمل، تمرکز ذهن و شجاعت نیاز دارد. ما باید بتوانیم در یک لحظه برای سرنوشت خود و دیگران بهترین تصمیم ممکن را بگیریم. اگر تجربه‌ی رانندگی در اتوبان‌های اصلی شهر را داشته باشیم، به احتمال زیاد وضعیتی را تجربه کرده‌ایم که مجبور شدیم بین ترمز کردن یا پیچیدن به سمت چپ یا راست، یکی را انتخاب کنیم و ریسکش را بپذیریم. می‌دانیم این انتخاب با وجود دشواری، بهتر از دست نگه‌داشتن و منتظر ماندن است. هاسارد لی از سرعت ذهن خلبانان و اهمیت کار آن‌ها می‌گوید تا ما نیز بتوانیم از روش‌هایی که این افراد با کمک آن‌ها تمرکز و قدرت ذهنشان را بالا برده‌اند، الهام بگیریم.

نشر بله، کتاب هنر تفکر روشن را با ترجمه‌ی فارسی مجتبی سادات سرکی منتشر کرده است.

نکوداشت‌های کتاب هنر تفکر روشن

  • هاسارد لی شما را با خود به داخل جت جنگی می‌برد و داستان‌هایی عمیق و سرگرم‌کننده درباره‌ی مرگ و زندگی تعریف می‌کند. این کتاب به شما نشان می‌دهد که انتخاب‌هایتان چگونه می‌توانند مسیر آینده و زندگیتان را تغییر دهند. (هاروی کارپ-نویسنده)
  • کتاب هنر تفکر روشن چیزی فراتر از خاطرات هیجان‌انگیز یک خلبان است. هاسارد لی به شما کمک می‌کند تا تصمیمات بهتر و دقیق‌تری بگیرید. (George Nolly)
  • کتاب هنر تفکر روشن از توصیه‌های عملی مملو است و به ما کمک می‌کند تا بهتر تصمیم بگیریم، آن هم نه فقط در موقعیت‌های مهم و پرمخاطره، بلکه در زندگی روزمره نیز ما را برای اینکه چگونه تصمیم بگیریم یاری می‌دهد. (اسکات ئی پارازینسکی-فضانورد)

کتاب هنر تفکر روشن برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای افرادی که می‌خواهند با سختی‌های کار یک خلبان جت جنگنده آشنا شوند و ذهنی قوی و متمرکز داشته باشند، مفید خواهند بود.

در بخشی از کتاب هنر تفکر روشن می‌خوانیم

تصمیم‌هایی که می‌گیریم، ارتباطات ما را با جهان پیرامون شکل می‌دهند. تنها با یک ارزیابی دقیق از مشکلات، می‌توانیم به فهمی کافی برای گرفتن تصمیمات صحیح و مطمئن دست پیدا کنیم. در هنگام پرواز با هواپیماهای جنگی، از یک چک لیست دقیق برای ارزیابی موقعیت استفاده می‌کنیم. تمام حواس ما در این ارزیابی به ما کمک می‌کنند. داشبورد چه چیزی نشان می‌دهد؟ بیرون از هواپیما چه اتفاقاتی در حال رخ دادن است؟ چه نوع لرزش‌هایی حس می‌شود؟ نیروهای گرانشی چه تغییراتی دارند؟ چه پیام‌های رادیویی یا هشدارهایی شنیده می‌شوند؟ آیا بویی مانند دود یا بخار احساس می‌شود؟ در میان تمامی این اطلاعات، پاسخی برای حل مشکل پنهان شده است. به جای اینکه بخواهیم چند کار را به طور همزمان انجام دهیم - که ما انسان‌ها معمولاً در آن مهارت نداریم - ما بین چند کسری از ثانیه تا چند ثانیه را صرف درک هر قطعه از اطلاعات می‌کنیم قبل از اینکه به سراغ قطعه بعدی برویم. مهم این است که خودمان را محدود به یک منبع اطلاعاتی نکنیم - چیزی که به آن «گرفتار شدن در تونل داده‌ها» می‌گوییم.

وقتی این اتفاق می‌افتد، خلبان توانایی دید کلی را از دست می‌دهد و نمی‌تواند ببیند که اقداماتش چگونه با بخش بزرگتری که در آن عمل می‌کند، ارتباط دارد. توانایی فهمیدن یک محیط آشفته و در عین حال ساده‌سازی و ساختاربندی اطلاعات، فقط در پرواز مفید نیست، بلکه یک مهارت بنیادین است که برای ناوبری در جهان هر روز پیچیده‌تر ما ضروری است. ما در معرض حجمی از اطلاعات هستیم که چند صد برابر بیشتر از نسل‌های پیشین است. آنچه نیاز داریم، روشی برای سریع جدا کردن اطلاعات مهم از بقیه است تا بتوانیم قسمت‌های کلیدی یک سیستم را درک کنیم و سپس بر اساس زمان و منابعمان، تأثیر بزرگی ایجاد کنیم. این به قضاوت خوب نیاز دارد، و قضاوت خوب به تفکر غیر خطی نیازمند است.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: ارزیابی
فصل دوم: قوانین توانی
فصل سوم: درس‌های آموخته‌شده
فصل چهارم: پیش‌بینی سریع
فصل پنجم: خلاقیت
فصل ششم: سرسختی ذهنی
فصل هفتم: الویت‌بندی کنید و قاطع باشید
سخن آخر
قدردانی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب هنر تفکر روشن
نویسنده
مترجممجتبی سادات سرکی
ناشر چاپیانتشارات بله
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات171
زبانفارسی
شابک978-622-90225-8-0
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب هنر تفکر روشن

علی غریبی اصل
۱۴۰۳/۴/۴
میتونم بگم عالیه
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب هنر تفکر روشن

برای دریافت کتاب هنر تفکر روشن و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.